Jullie ervaring met Manege Smit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK95

Re: Jullie ervaring met Manege Smit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:50

Fotootje van Ronny op het strand 8-)

Afbeelding

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 18:53

Noahh_h schreef:
In dat jaar ook bij manege bakker geweest. Een vriendin had dit geregeld. We hadden daar een prive rit. Zij met een paard van daar en ik op mijn eigen paard. Ook daar waren de mensen vriendelijk. Maar was het paardenwelzijn naar mijn mening een stuk minder. Ik vond sommige paarden er best slecht en niet happy uitzien.

Heb inderdaad al meerdere ontevreden recensies gelezen over manege Bakker, daarom onze keuze voor manege Smit :)

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 18:54

EmmaK95 schreef:

[ [url=m/tL4zwv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er echt super leuk uit! *D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:57

EmmaK95 schreef:

[ [url=m/tL4zwv.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuke foto! Ronny is een lieverd, (Moet wel eerlijkheidshalve bekennen dat ik er nog nooit op gereden heb), doet niet snel een stap verkeerd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:35

Danseresje schreef:
Napie schreef:
Ik rij daar regelmatig (ongeveer eens per maand gemiddeld) Hele symphatieke mensen die paardenwelzijn belangrijk vinden en mij ook goed begeleiden tijdens het rijden met mijn houding. Op het strand wordt er in alle gangen gereden en inderdaad geen rengalop. Het is jammer dat ze ophouden

napie, heb jij toevallig pas gemleden een dagtocht gereden?

De halve dagtocht. Terug van het pannenkoekenhuis naar de manege

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:25

Napie schreef:
Danseresje schreef:
[quote="Napie"
Ik rij daar regelmatig (ongeveer eens per maand gemiddeld) Hele symphatieke mensen die paardenwelzijn belangrijk vinden en mij ook goed begeleiden tijdens het rijden met mijn houding. Op het strand wordt er in alle gangen gereden en inderdaad geen rengalop. Het is jammer dat ze ophouden
[/quote
napie, heb jij toevallig pas gemleden een dagtocht gereden?

De halve dagtocht. Terug van het pannenkoekenhuis naar de manege

dan heb ik bij je aan tafel gezeten :Y) (De persoon die alleen voor de lunch mee was, het was grotendeels mijn lesavond die op dagtocht was)
En was mijn idee juist... Dacht al dat jij dat mogelijk was

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:09

En ts, hoe was je rit en op welk paard heb je gereden?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:14

Noahh_h schreef:
Ik ben vorige jaar geweest. Ik dacht rond september. lk vond alles best goed geregeld. Zoals al gezegd vond ik het vriendelijke mensen. De meeste paarden stonden er goed bij. Vond wel dat sommige wat drukplekken hadden van (mogelijk) niet goed passende zadels....? En enkele vond ik iets mager. Wij waren wat vroeg, dus had even rondgesnuffeld op het terrein.

In dat jaar ook bij manege bakker geweest. Een vriendin had dit geregeld. We hadden daar een prive rit. Zij met een paard van daar en ik op mijn eigen paard. Ook daar waren de mensen vriendelijk. Maar was het paardenwelzijn naar mijn mening een stuk minder. Ik vond sommige paarden er best slecht en niet happy uitzien.

Wat ik erg goed vond van manege Smit, is dat er bij ons een forse vrouw in de groep zat. Eigenlijk was ze vrij dik en groot, met angst voor grotere paarden. Zij wilde heel graag op een pony. Gelukkig zei iemand van het personeel heel netjes dat zij met haar grootte niet op een pony kon.

Hier wil ik even op inhaken. Kan ook van oude zadels en/of dekens komen. Eerlijk is eerlijk, hier hebben we ook wat paarden met witte plekken (hele andere manege heel ergens anders) maar alles loopt nu met passende zadels. Die witten plekken kunnen helaas niet weggetoverd worden. Je kan er altijd even naar vragen, dat gebeurt hier ook. ("wat is dat?" "hoe komt dat" ) en niemand is te beroerd even eerlijk uit te leggen hoe het komt en dat er nu niks meer aan de hand is :)

Hoe was het TS?

variantlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:20

Heyyy, misschien een beetje heeel erg laat. Maar ik heb zelf de afgelopen 4 jaar bij Smit gereden. En ik hoop dat je een super leuke BUITENRIT had! Laat vooral weten op wie je zat.
Natuurlijk vond ik het super jammer dat ze verkocht zijn, en de reden is dat ze een aanbod kregen en die hebben ze genomen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:55

Ik ben nieuwsgierig: wat gebeurd er nu met de manege?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:17

Het blijft, na de grondige verbouwingen, een manege, met als primaire doelgroep mensen met ADHD, ADD, autisme en angst. Alle paarden van Smit zijn verkocht en hebben een nieuw huisje gevonden, zowel bij oud-klanten als bij andere maneges.
Mocht je meer willen weten, Stichting No Limits Noordwijk heeft een website en Facebook (sorry, heb de link ff niet paraat) wat meer informatie te vinden is.

Het is wel raar, want een september was de grote leegloop van paarden en maandag was de overdracht. Het kenmerkende bord van manege Smit is nu dus ook weg van de schulpweg en er staan hekken voor het terrein....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:27

Jemig, wat lees ik nu toch? Manege Smit gesloten? Wat zijn Aad en Yvonne gaan doen?
Ik heb er ook gereden, heb ook nog een oud manegepaard gehad en daarmee in pension gestaan.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:52

Ik heb er zo'n 3 jaar geleden eens een buitenrit gemaakt. We hadden een beetje pech; het was een strandrit maar het zand was te zwaar. We hebben alleen rustig over 't strand gedraafd, terwijl we die rit geboekt hadden om eens lekker langs zee te kunnen denderen in volle galop. :') Kan niemand iets aan doen natuurlijk, maar we waren wel een beetje teleurgesteld na die rit haha. Ben er daarna ook nooit meer geweest, maar volgens mij verder prima stal.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:36

Fitzroy schreef:
Jemig, wat lees ik nu toch? Manege Smit gesloten? Wat zijn Aad en Yvonne gaan doen?
Ik heb er ook gereden, heb ook nog een oud manegepaard gehad en daarmee in pension gestaan.

Volens mij gaan ze genieten van de vrije tijd!
Aad gaat ook wat ritten voorrijden bij Langeveld dacht ik

Castilja schreef:
Ik heb er zo'n 3 jaar geleden eens een buitenrit gemaakt. We hadden een beetje pech; het was een strandrit maar het zand was te zwaar. We hebben alleen rustig over 't strand gedraafd, terwijl we die rit geboekt hadden om eens lekker langs zee te kunnen denderen in volle galop. :') Kan niemand iets aan doen natuurlijk, maar we waren wel een beetje teleurgesteld na die rit haha. Ben er daarna ook nooit meer geweest, maar volgens mij verder prima stal.

Tja, zwaar strand, dan is het niet verantwoord om even lekker te gaan galopperen.... Jammer dat daardoor jullie idee in het water viel.