Blijkbaar is er iets wat haar triggert, kijk of je dat kan achterhalen. Ik vind het toch niet helemaal lekker klinken, moeten beslaan onder verdoving, de zweren... Het klinkt voor mij alsof er iets niet lekker zit in de hoeven. Zou het kunnen dat ze bv een vernagelt is geweest?
Ik zou eerst een tijdje zelf bekappen. Dat is niet zo moeilijk hoor. Ik doe het ook al een paar jaar en doe gewoon 1 hoef per keer. Dan is het ook niet te zwaar.
Anoniem
Geplaatst: 08-02-18 21:22
Een andere hoefsmid is zeer zeker te proberen. Mijn merrie is bij mijn hoefsmid zo mak als een schaap en kan zonder dat ik haar vast moet houden laten bekappen door hem. Echter een tijd geleden was hij ziek en was ik genoodzaakt om een andere hoefsmid te bellen. Deze hoefsmid kende ik van vroeger en had goede ervaringen met hem. Mijn merrie kon hem niet zien of luchten! Ik heb haar nog nooit zo heftig gezien bij een smid. Met als resultaat een gebroken halster, sluithaak stuk van het touw en een merrie op twee achterbenen. Ze ging echt finaal uit haar plaat Ik had ineens met een heel ander dier te doen! De keer daarop mijn oude hoefsmid er weer bij en alles ging zoals ik haar ken. Lekker chill, bijna slapend en aan een los halster touwtje bekappen. Echt onvoorstelbaar!
Iemand die een vrouwelijke hoefsmid weet hier in de omgeving Twente?
livo
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 21:53
Voor de geinteresseerden. Ik heb Ellemieke Fransen erbij gehad. Nog steeds niet makkelijk maar wat een geduld heeft die vrouw. Paard staat er weer netjes bekapt bij....super