Gezocht stalling omgeving Leiden - Nieuw Vennep - Warmond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 23:37

Anne. schreef:
Ik heb een tijdje op een privestalletje in Abbenes gestaan, precies wat jij omschrijft (alleen dat mesten en binnen/buitenzetten werd dan vaak onderling geregeld. Weet niet hoe dat nu is daar.) De stal is volgens mij overgenomen en gaat nu verder onder de naam AVDV Paardrijles.
Ik ken het dus alleen onder de vorige beheerder, toen was het echt perfect. :j

Ik ga eens googlen, thanks voor de tip!

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 23:40

TurdusMerula schreef:
Ik denk van niet, want blijkbaar raken deze stallen ook vol. En meer paarden is meer geld...

Maar ik tel sowieso niet mee met dit soort dingen, mijn paard staat helemaal nooit op stal.

Waar sta je, als ik vragen mag?

KenJeMe

Re: Gezocht stalling omgeving Leiden - Nieuw Vennep - Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:38

Stal Zwetsloot in Oud Ade misschien?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:59

Ook in deze regio, in lisserbroek heb je rechts naast pensionstal enthoven langs de ringvaart ook nog een kleinschalige pensionstal met aparte paddocks/weilandjes. Kijk daar eens, misschien is dat wat je zoekt, en het is vlak bij nieuw vennep. Als je erlangs rijd zie je een bord in de wei staan met 'stalling te huur'en een telefoonnummer

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 11:50

BopjeBo schreef:
Ook in deze regio, in lisserbroek heb je rechts naast pensionstal enthoven langs de ringvaart ook nog een kleinschalige pensionstal met aparte paddocks/weilandjes. Kijk daar eens, misschien is dat wat je zoekt, en het is vlak bij nieuw vennep. Als je erlangs rijd zie je een bord in de wei staan met 'stalling te huur'en een telefoonnummer

is dat als je over de N207 naar Hillegom rijdt aan je rechterhand? En dan aan de linkerhand heb je Enthoven denk? Bedoel je die? Lisse is prima te rijden voor me hoor, bedankt voor de tip!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:30

Nee niet die je dan aan je rechterhand hebt. Wel als je over de N207 naar Hillegom rijdt, dan ligt pensionstal Enthoven links en de stal die ik bedoel daar weer achter (ook aan de linkerkant), langs de ringvaart naar Lisse toe zeg maar. Heb even het adres opgezocht via Google maps, dat is Hillegommerdijk 132 te Lisserbroek.
Zit een groenstrook achter waar je kunt buitenrijden, en dacht dat iedereen een individueel stuk weiland en/of paddock had met stal eraan vast. Buitenbak en longeerring te zien vanaf de weg. Wie weet ;-)
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 09-02-18 14:15, in het totaal 4 keer bewerkt

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:54

Stal Wassenaar in Noordwijkerhout raad ik ten zeerste af.!! Rollen prikkeldraad in de sloten bakstenen in de blubber bij de hekken..
Als je een peesblessure wil moet je daar heen gaan..Voer wordt gewoon in de stal gegooid ipv in de voerbak..Communiceren kunnen ze niet de hondenkennel is vele malen belangrijker..Binnenbak is mega slecht van hard naar zacht en het puin wat als onderlaag ligt komt omhoog..En hele kleine boxen..En ook nog een jaar contract wat je moet tekenen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:27

Ach heb zelf zo'n 7 jaar geleden bij stal Wassenaar gestaan. Paard had het er prima naar z'n zin, maar zoveel mensen zoveel wensen. Aan elke pensionstal zitten plussen en minnen, iedereen heeft zijn eigen manieren en eisen waaraan stalling moet voldoen en gelukkig heb je ook vele soorten stalling om iets te vinden wat het beste bij je aansluit. Mijn ervaring is dat het nergens 100% perfect is omdat het afhangt van wat een pensionstal kan bieden, en wat er voor een beleid gevoerd wordt door de pensionhouder, ze moeten er ook nog aan verdienen om ervan te kunnen leven wat zeker geen vetpot is in de meeste gevallen. Heb m'n paarden inmiddels aan huis staan waar ik het helemaal naar m'n eigen zin heb gemaakt maar er zijn vast ook mensen genoeg die het weer heel anders hadden aangepakt.

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 18:17

BopjeBo schreef:
Nee niet die je dan aan je rechterhand hebt. Wel als je over de N207 naar Hillegom rijdt, dan ligt pensionstal Enthoven links en de stal die ik bedoel daar weer achter (ook aan de linkerkant), langs de ringvaart naar Lisse toe zeg maar. Heb even het adres opgezocht via Google maps, dat is Hillegommerdijk 132 te Lisserbroek.
Zit een groenstrook achter waar je kunt buitenrijden, en dacht dat iedereen een individueel stuk weiland en/of paddock had met stal eraan vast. Buitenbak en longeerring te zien vanaf de weg. Wie weet ;-)

Dank je voor de tip, ik ga eens informeren!

KnoLLyBoLLy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:57

HenkSchaats schreef:
BopjeBo schreef:

Dank je voor de tip, ik ga eens informeren!

Dat is wel een doe het zelf stal hoor.
Laatst bijgewerkt door KnoLLyBoLLy op 09-02-22 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:10

TurdusMerula schreef:
Ik denk dat er heel weinig stallen zijn waar je volpension staat en ze de hele dag buiten komen. (of sowieso al, dat laatste...) :/

Stal 's gravenweg in Vogelenzang. Enige vakje wat niet aangetikt wordt is kleine kuddes. En misschien net te ver.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:17

Ik weet niet of Stompwijk te ver Is?
Www.staldegroenemeer.nl

Voldoet aan al je eisen, alleen maar een halve dag in de winter :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:24

Elco schreef:
Stal Wassenaar in Noordwijkerhout raad ik ten zeerste af.!! Rollen prikkeldraad in de sloten bakstenen in de blubber bij de hekken..
Als je een peesblessure wil moet je daar heen gaan..Voer wordt gewoon in de stal gegooid ipv in de voerbak..Communiceren kunnen ze niet de hondenkennel is vele malen belangrijker..Binnenbak is mega slecht van hard naar zacht en het puin wat als onderlaag ligt komt omhoog..En hele kleine boxen..En ook nog een jaar contract wat je moet tekenen.

Ik zou graag zien dat hier in de paddock wat bakstenen lagen in de blubber, of wat puin. :D

@ts, mijn stal is vol en er is amper verloop, sorry :)

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:40

Stal Kelyna in Nieuw Vennep heeft het een en ander.

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:11

Talida schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik denk dat er heel weinig stallen zijn waar je volpension staat en ze de hele dag buiten komen. (of sowieso al, dat laatste...) :/

Stal 's gravenweg in Vogelenzang. Enige vakje wat niet aangetikt wordt is kleine kuddes. En misschien net te ver.

Dat is idd wel erg uit de buurt helaas.... ☹️ Bedankt wel voor je reactie!

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:12

ruitje schreef:
Ik weet niet of Stompwijk te ver Is?
http://Www.staldegroenemeer.nl

Voldoet aan al je eisen, alleen maar een halve dag in de winter :)

Ik wil echt dat ie de hele dag buiten staat... Bedankt voor je reactie wel!

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:13

TurdusMerula schreef:
Elco schreef:

Ik zou graag zien dat hier in de paddock wat bakstenen lagen in de blubber, of wat puin. :D

@ts, mijn stal is vol en er is amper verloop, sorry :)

Jammer!

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:18

Happywoman schreef:
Stal Kelyna in Nieuw Vennep heeft het een en ander.

Die zit in Aalsmeer. Daar hebben ze maar heel beperkt weiland helaas en mijn paard kan die calorieën juist heel goed gebruiken...

Bedankt wel voor het meedenken!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:05

Weet niet of deze al genoemd is, maar Western Wranglers in Nieuw-Vennep is wellicht iets voor je.

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 23:43

Mara2000 schreef:
Weet niet of deze al genoemd is, maar Western Wranglers in Nieuw-Vennep is wellicht iets voor je.

Nee, nog niet genoemd, ik ga googlen, bedankt voor de tip!

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 23:55

Mara2000 schreef:

Die ziet er best heel leuk uit, maar oi, wat een geld vragen ze voor een stal waar je nog zelf moet mesten (stal, paddock en wei)....

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:58

Ik wil nog wat toevoegen aan dit topic. Heb 5,5 jaar geleden mijn paard verhuisd van stal Pegasus naar m'n eigen stal. Nu is er onlangs een pensionklant van Pegasus geweest wie erachter kwam wie ik ben en mijn berichtje in dit topic uitgeprint heeft en laten zien aan de staleigenaresse. Die staleigenaresse heeft mij net woedend op m'n werk gebeld over dit berichtje. Terwijl bokt een openbaar forum is waar iedereen zijn persoonlijke mening/advies er mag plaatsen, uiteraard redelijk en volgens bepaalde regels. In dit topic wordt er gevraagd naar persoonlijke ervaringen van stallen in deze omgeving, omdat je tijdens een bezichtiging natuurlijk niet weet hoe het echt uitpakt als je er eenmaal staat, en elke stal heeft wel wat. Mijn reactie was mijn persoonlijke ervaring waar ik bij blijf, voor mij berust het op feiten en maak ik de stal niet zwart verder. Heb er een periode gestaan wat eigen keuze was met wat de stal mij aanbood. Heb ik de staleigenaresse ook verteld ondanks ze er niet blij mee is, het is mijn persoonlijke ervaring/mening geweest op deze stal. Iedereen heeft een ander idee over hoe diegene zijn paard wil stallen. Inmiddels staan mijn paarden naar mijn eigen zin en die is gewoon anders.
Denk dat het weer een gevalletje jaloezie is van betreffende pensionklant. En vind het ook abnormaal dat een pensionstaleigenaresse mij na 5,5 jaar op mijn werk lastig valt met de eis dit te rectificeren, anders dreigt zij mij persoonlijk hier zwart te maken. Ondanks dit topic al een poosje niet meer actief is wil ik dit toch toevoegen omdat het toch wel een beeld geeft hoe het daar aan toe gaat...

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 22:34

Wauw BopjeBo, dat is niet zo sjiek van zowel pensionklant als pensioneigenaar. Het is idd een persoonlijke ervaring van jou en dan aan mij om dat in overweging te nemen of niet.

Bedankt voor je reactie en hopelijk laten ze je verder met rust.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:43

@ HenkSchaats ben wel benieuwd waar je nu uit eindelijk bent gaan staan.
En van stal Pegagus had ik deze praktijken al eerder gehoord.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:27

Thanx, had dit ook niet verwacht maar blij dat ik niet de enige ben met mindere ervaringen hiermee