Animo nieuw kleinschalige pensionstal Brabant.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:29

Wat mij steeds meer duidelijk wordt in deze omgeving is, dat er steeds meer vraag komt naar:

*Veel bewegingsvrijheid voor het paard gedurende de dag, gewoon van sochtends tot savonds, liefst op de wei maar als 't een paddock is, dan niet op een postzegel maar een stuk waar je paard ook even lekker zijn benen kan strekken en een gallopje kan maken, óók in de winter.

*Waar niet maar 2 of 3 keer een muizenhap hooi wordt gevoerd wat met 10 minuten op is maar echt ruim voldoende, zodat ze nooit langer dan 2 a 3 uur zonder ruwvoer staan of eventueel zelfs onbeperkt.

*Een plek waar paarden paarden mogen zijn en ze sociale contacten hebben, zodat ze ook goed tussen de oortjes blijven en er door dit alles ook minder stalgebreken in de hand gewerkt worden.

En nu zullen hier misschien mensen zijn die denken, dat vooral recreanten/naturals dat willen maar er zijn hier in de omgeving steeds meer ambitieuze wedstrijd ruiters die dìt voor hun wedstrijdpaard willen maar dit niet kunnen vinden en zeker niet met een binnenbak erbij.

Ik denk dat als stallen een btje mee gaan, met de huidige ontwikkelingen die plaats vinden binnen paardenland, pensions makkelijker vol zitten en tevreden klanten krijgen en vooral ook tevreden klanten houden.

Dit is wat mij opvalt in deze omgeving en wat ik óntzettend veel hoor.. Maar hèy, wie ben ik? :)
Ik lees dat je over veel van deze zaken al goed hebt nagedacht. En ik denk dus ook dat er zeker vraag en potentie is voor een stal zoals jij die schetst. Maar dan moet het ook niet te kostbaar worden.

Succes met alles iig!