Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Silly1972 schreef:Mijn paard is ook door Jan geschoten, maar dan niet op de slachterij, maar bij de dierenarts omdat hij niet geschikt was voor consumptie.
Ging allemaal erg snel en vriendelijk.
Als het dan toch moet, dan maar zo.
Inslapen vond ik een lijdensweg (althans voor mijn eerste paard dan, meningen zijn natuurlijk verdeeld)
Phoya schreef:Gadverdamme...Het is een beetje off topic maar dat slachten/schieten lijkt me juist zo naar en eng. Helemaal het idee dat mijn paard gewoon opgegeten wordt. Inslapen en cremeren lijkt me fijner. Paard kan dan ook in je armen sterven, met geruststelling, liefde, zonder er iets van te merken.
Phoya schreef:Gadverdamme...Het is een beetje off topic maar dat slachten/schieten lijkt me juist zo naar en eng. Helemaal het idee dat mijn paard gewoon opgegeten wordt. Inslapen en cremeren lijkt me fijner. Paard kan dan ook in je armen sterven, met geruststelling, liefde, zonder er iets van te merken.
soesita schreef:Phoya schreef:Gadverdamme...Het is een beetje off topic maar dat slachten/schieten lijkt me juist zo naar en eng. Helemaal het idee dat mijn paard gewoon opgegeten wordt. Inslapen en cremeren lijkt me fijner. Paard kan dan ook in je armen sterven, met geruststelling, liefde, zonder er iets van te merken.
Phoya, dieseltje, ik denk niet dat dit topic het juiste is om hierover in discussie te gaan. Een discussietopic hierover kan je opstarten als je dat wil (er was er al eens eentje maar dat is al wat ouder), maar dit topic gaat over iemand die voor zichzelf de keuze gemaakt heeft. En dat het geen gemakkelijke keuze is, daar zijn we het denk ik allemaal over eens. Maak het dus de TS niet nog moeilijker dan het al is.
Phoya schreef:Silly1972 schreef:Mijn paard is ook door Jan geschoten, maar dan niet op de slachterij, maar bij de dierenarts omdat hij niet geschikt was voor consumptie.
Ging allemaal erg snel en vriendelijk.
Als het dan toch moet, dan maar zo.
Inslapen vond ik een lijdensweg (althans voor mijn eerste paard dan, meningen zijn natuurlijk verdeeld)
Mag ik vragen waarom inslapen een lijdensweg is?
Paard valt in slaap en merkt niks. Een kogel of staaf door het hoofd lijkt meteen stuk luguberder?
c_alsemgeest schreef:Phoya schreef:Gadverdamme...Het is een beetje off topic maar dat slachten/schieten lijkt me juist zo naar en eng. Helemaal het idee dat mijn paard gewoon opgegeten wordt. Inslapen en cremeren lijkt me fijner. Paard kan dan ook in je armen sterven, met geruststelling, liefde, zonder er iets van te merken.
Voor sommige paarden niet.
De mijne ging het inslapen heel mooi, rustig en vredig, maar dat hoeft niet.
Een vriendin van mij had een paard die sowieso heel raar reageerde op verdovingen en narcoses, paard ging vreemd doen en blind in paniek springen, laten vallen en overal tegenaan killen en om kletteren. Ook bij lichte verdovingen. Toen het beestje ingeslapen moest worden ook gekozen i.o. met de veearts voor slachten, toevallig ook bij Jan op aanraden van de VA. En dat is heel erg netjes en paardvriendelijk gegaan. Merrie heeft ook geen stress gehad, zijn er zelf bij geweest.
Kodaloverrr schreef:Vrijdag is het zover. Pony is opeens heel oud geworden. Erg ingevallen en heel timide. Denk dat we er goed aan doen. Twijfel toch of ik nog zal bellen of ze kan worden opgehaald.. dit omdat we het heel moeilijk vinden om haar er zelf heen te brengen. Bedankt voor jullie lieve woorden
Phoya schreef:Kodaloverrr schreef:Vrijdag is het zover. Pony is opeens heel oud geworden. Erg ingevallen en heel timide. Denk dat we er goed aan doen. Twijfel toch of ik nog zal bellen of ze kan worden opgehaald.. dit omdat we het heel moeilijk vinden om haar er zelf heen te brengen. Bedankt voor jullie lieve woorden
Veel sterkte TS en excuses voor de nieuwsgierige vragen. Was niet mijn bedoeling om het moeilijker te maken voor je. Nu ik meer weet over deze situaties vind ik dat je een moedige keuze hebt gemaakt.
Incroyable schreef:Jeetje TS, ik heb geen tips voor je maar wil wel even zeggen dat het een hele moeilijke beslissing is, maar wel heel eerlijk naar de pony toe. Veel sterkte!
Kodaloverrr schreef:Geen probleem. Pony heeft longproblemen, eczeem, mok, schuurt zich tot bloedend toe, peesblessure en heeft ook veel ontstekingen. Het meeste was lange tijd onder controle maar sinds een week is het niet meer de pony die we kennen. Het voelt als het beste besluit dat we kunnen nemen.
Het was zo moeilijk om de anders zo vrolijke en hyperactieve pony nu zo timide te zien staan. Der ogen zijn dof en stralen geen levenslust meer uit.
Klinkt heel stom maar door haar zo te zien weet je het wel zeker dat dit het beste is. Het beessie staat echt in het paradijs voor paarden nu. Als ze niet meer gelukkig word van haar vriendjes, de ruimte die ze heeft en alles eromheen... Tja is het dan nog wijs om te blijven rekken (hoe moeilijk het ook is)