Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jessix schreef:Nou fijn dat je iemand hebt. Hopelijk gaat alles naar wens.
germie schreef:Jessix schreef:Nou fijn dat je iemand hebt. Hopelijk gaat alles naar wens.
Dat hoop ik ook. Deze man werkt zonder sedatie omdat dat in zijn ogen juist niet werkt. Het paard staat het toe, of gewoon niet. En hier kan ik het mee eens zijn. Hij zegt dat 98% van de paarden het uiteindelijk toestaat. Gevoel is goed.
xmarliez schreef:Het is onmogelijk om zonder sedatie helemaal achterin te komen dus je kunt er op rekenen dat de achterste kiezen niet gedaan worden (toestaan is wat anders dan er ook daadwerkelijk bijkomen). Zonde want juist daar ontstaan de meeste problemen.
Albert schreef:xmarliez schreef:Het is onmogelijk om zonder sedatie helemaal achterin te komen dus je kunt er op rekenen dat de achterste kiezen niet gedaan worden (toestaan is wat anders dan er ook daadwerkelijk bijkomen). Zonde want juist daar ontstaan de meeste problemen.
Dat ligt meer aan de gebruikte instrumenten en de handigheid er mee dan of het paard wel of niet verdoofd is.
Natuurlijk neemt de spierspanning in de masseter iets af bij sedatie, maar je stelling is, zo gesteld, onjuist. Ook bij een forse dosis domosedan kan een paard nog een formidabele kaakkracht geven.
Albert schreef:Ik ben niet "van mening" dat je ongelijk hebt, ik weet het uit de praktijk. Dat is een groot verschil. Ga er verder niet over discusiëren, je hebt het mis. (punt)
@TS: sorry voor de off-topic
Daphneeeej schreef:Ik ben altijd super super tevreden geweest over Jan Groeneveld! Die man is zo kundig met paarden, ook moeilijkere paarden. Hij legt je ook alles uit en je mag dan ook altijd zelf voelen. Als je zelf het idee hebt dat er iets nog niet lekker is gaat hij nogmaals met je samen voelen evt. Man met super veel kennis en kunde.