Recente ervaringen Stal Doorstap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:30

Ik snap ook niet wat je met een advocaat wil bereiken eigenlijk.
Je had interesse, paard werd echter aan een ander verkocht. Je kreeg netjes je aanbetaling terug. Prima. Als je ontevreden bent ga je er lekker niet meer kijken, maar wat verwacht je van die advocaat nu dan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:31

Gaat het in deze niet om een inruil? Dus paard voldeed niet maar vervangend paard kregen ze geen kans bij?

Chris_Marisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:44

Ten eerste: In de algemene voorwaarde staat het volgende:
"
Voor € 100,- halen wij het uit het verkoopaanbod als optie voor u en verzorgen het, tot maximaal 5 dagen. Het paard/ de pony zal in deze periode nimmer aan iemand anders worden verkocht! Teruggave van het reserveringsgeld is niet mogelijk, maar de €100,- wordt bij aankoop sowieso afgetrokken van het eventuele aankoopbedrag.
"

Ten tweede: Zij hebben per e-mail bevestigd dat een inruil mogelijk was. Maar dan weigerden ze onze oproepen of e-mails te beantwoorden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:47

Je eerste punt snap ik hoor, maar daar kun je nu niets meer mee.
En inruilen? Wat wilde je inruilen dan als je er nog niets had gekocht?? Je hebt je geld terug, ga verder kijken. Dit is verspilde energie, het enige dat het je kan opleveren is een excuus.

Chris_Marisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:57

We hebben een paard van hen gekocht die we wilden inruilen (door persoonlijke omstandigheden).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:59

Chris_Marisa schreef:
We hebben een paard van hen gekocht die we wilden inruilen (door persoonlijke omstandigheden).

Aha en toen zag je dit paard en heb je een aanbetaling gedaan zodat je je oude paard voor dit paard kon inruilen?
Je moet dan wel het verhaal compleet maken, want ik snapte er totaal niets van.

Als ik het goed begrijp wordt er nu dus niet ingegaan op jouw verzoek om dit paard in te ruilen?
Dan is het een ander verhaal en dat is wel degelijk heel vervelend.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:00

Dat was me niet duidelijk naar aanleiding van je eerste bericht. Heb je dat paard terug kunnen brengen en je volledige geld terug kunnen krijgen? Dat stukje uit de voorwaarde is echt belachelijk, dat je het geld voor de reservering niet terug kan krijgen %) de meesten kijken toch echt wel bij meerdere paarden tot er over wordt gegaan tot koop..

Chris_Marisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:25

Sorry voor het misverstand!
Correct. Bij de eerste verkoop waren ze vriendelijk. Maar zodra we het paard (met spijt trouwens) wilden inruilen, ze begonnen dingen heel moeilijk te maken.

- ze hebben ons de kans niet gegeven om een paard te zien, zelfs nadat we een extra 100 euro hebben betaald. Is het normale praktijk voor een verkoper de beslissing te nemen als een paard niet geschikt is voor de koper?

- het enige paard dat geschikt was, was plotseling te koop voor een extra 500 euro.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:27

En het eerste paard, heb je daar je geld van terug gekregen?

Chris_Marisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:37

nee! geen sprake van.
Wij hebben een andere oplossing gevonden, dus nu gelukkig mogen we ver blijven van deze Stal.

Maar ik heb een sociale verantwoordelijkheid om mijn ervaring te delen en andere te adviseren om voorzichtig te zijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:45

Nu snap ik je eerder bericht volkomen, excuses :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:49

MZB schreef:
Wij hebben duidelijk aangegeven dat we een gezond dier zochten zonder mok, zomer eczeem en goede voeten. Hun garandeerde ons dat het dier oké was. Ik noem dit alles behalve oké, zeg dan gewoon de waarheid dan hadden we geen 3 uur gereden om naar een paard te kijken die niet gezond was.

Heb ik ook toen ik paar jaar geleden een paard zocht, maar zowel in de handel als bij particulieren ben ik wel eens terwijl ik nog niet koud binnen was weer vertrokken. Reden, paard kwam totaal niet overeen met omschrijving en ook niet met de antwoorden op mijn vragen die ik gehad had.
Van schots en scheef, tot krom als een hoepel en zo kreupel als de pest, tot nee, hij is heel fijn te rijden, als je 10 minuten gegalopperd hebt dan knarsetand hij niet meer....
Kortom, dan eerlijke antwoord hoef je nergens te verwachten.

En nee, ik ben niet bij Stal Doorstap geweest, ik zocht in hogere prijsklasse dan daar doorgaans staat en met meer potentie. Maar jemig wat een pulp kom je dan nog tegen en vooral de bijbehorende leugens.

Aan de andere kant ken in aantal verkopers (handelaren en particulier) die ook echt niet de waarheid verteld hebben bij verkoop van hun paard. (Paar overigens wel, maar die moet je met een lampje zoeken helaas) Als het nog geld op kan brengen, dan is eerlijkheid ineens een vies woord bij velen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:47

Ik blijf het frappant vinden dat de 2 negatieve reacties van mensen zijn die zich 5 dagen geleden en vandaag hebben aangemeld bij bokt, schaduwaccount?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:13

Charaz schreef:
Ik blijf het frappant vinden dat de 2 negatieve reacties van mensen zijn die zich 5 dagen geleden en vandaag hebben aangemeld bij bokt, schaduwaccount?

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je veel meer negatieve reacties tegen, ikzelf heb destijds ook mijn huiswerk niet gedaan en het paard kregen we niet teruggebracht. We konden hem inruilen voor extra geld tegen een ander mankerend paard. We hebben toen het tweede mankerende paard verkocht aan een handelaar, ons verlies genomen en er veel van geleerd wat betreft keuren voor aankoop e.d. :j ik denk dat als iemand in deze situatie zit en zoekt op internet, dit het meest actuele topic is om je ei kwijt te kunnen.

Chris_Marisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:30

Nu krijgen we een oproep van de politie die zegt dat we ons bericht moeten verwijderen. Ik heb niemand beledigd, ik deel mijn ervaring.

Sinds wanneer is het onwettig om een ervaring te delen?

Dus die eigenares gaat elke keer bij de politie huilen als ze een slechte publiciteit krijgt. Sorry mevrouw, maar dat is wat je krijgt als je klanten slecht behandelt.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:31

Yep..dat zat erin!!
Ook ik heb deze zeer nare ervaring..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:41

Van de politie? En waar baseren ze dat verzoek dan op? Kan me niet voorstellen dat de politie zich hier druk om maakt. Weet je zeker dat dit echt van de politie komt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:47

Heb je de agenten gezien of ben je gebeld? Kan nog wel eens een nepagent zijn namelijk.. ik zou eens langs het bureau wandelen en vragen om uitleg. Zitten hartstikke vriendelijke lui die een bezorgde burger vast willen voorlichten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:32

troi schreef:
Heb je de agenten gezien of ben je gebeld? Kan nog wel eens een nepagent zijn namelijk.. ik zou eens langs het bureau wandelen en vragen om uitleg. Zitten hartstikke vriendelijke lui die een bezorgde burger vast willen voorlichten.

Dat dus, kan me geen politie voorstellen die zich van dit topic wat aan zou trekken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:35

Zou zeker van Doorstap zelf kunnen komen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:39

Kinke schreef:
Van de politie? En waar baseren ze dat verzoek dan op? Kan me niet voorstellen dat de politie zich hier druk om maakt. Weet je zeker dat dit echt van de politie komt?

Exact. De politie bemoeit zich hier echt niet mee. Je kreeg een oproep? Ben je gebeld? Stonden ze aan de deur?
Ik zou er niet in trappen om eerlijk te zijn.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:09

Jezus wat een rare stal is dat zeg.... heb er wel eens tinker gezien blij dat ik nooit echt gaan kijken ben.
Ook het 100 betalen om het bij te houden, oke het betalen snap ik wel, maar koop je niks ben je dus je geld kwijt omdat het misschien wel niet klikt met het paard. Snel geld verdiend...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:50

Ik vind het ook niet echt meer een lage prijsklasse handelsstal eigenlijk. Dik 5000 euro voor een paard? Dat is normale prijsklasse.

Thebiglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:08

Ik snap niet dat mensen een aanbetaling doen voor een paard dat ze niet gezien hebben. Als hij verkocht is, jammer dan. Geen hand vol maar een land vol hoor. Loopt er vast nog wel een die past.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:56

Thebiglion schreef:
Ik snap niet dat mensen een aanbetaling doen voor een paard dat ze niet gezien hebben. Als hij verkocht is, jammer dan. Geen hand vol maar een land vol hoor. Loopt er vast nog wel een die past.

Dat dus.
Je gaat toch geen 100 euro betalen voor een paard dat je nog nooit hebt gezien.
Soms laten mensen zich toch ook zelf bedonderen.
Je steekt toch een spreekwoordelijke middelvinger op naar zo'n stal.
Heel Marktplaats staat vol met paarden die gratis te bezichtigen zijn.

Heb je echt zo gruwelijk weinig verstand van paardenhandel, want anders betaal je geen 100 euro, is het misschien verstandig er nog geen te kopen of je te laten informeren door iemand ie dat wel heeft en die ook mee te nemen bij bezichtiging.
En die vermijd een plek die je 100 euro aftroggelt zonder dat je wat gezien hebt.

En de politie, ik zou zeggen laat maar komen.