Ervaringen cranio-sacraal therapie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:33

meintje schreef:
Natascha schreef:
ik heb goede ervaringen met Lisette Dirven van http://www.paardenbehandelen.com (regio Breda, maar komt ook verder voor behandelingen, geen specifieke disciplines qua rijden).

Ik ook :j

Ben blij dat ik eindelijk een goede osteo gevonden heb!
Pony doet het goed op dit moment, is aan de hand onderweg ook lekker rustig en op haar gemakje!
Heeerlijk! Nu aantal behandelingen gehad! :D

Nienke89

Re: Ervaringen cranio-sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:37

Als een echt goede cranio sacraal behandelaar wil moet je voor Fabiënne Kiesebrink gaan van Helping Hands on Horses.
www.helpinghandsonhorses.com
Ze gaat het hele land door!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:13

Slechte ervaringen mee.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:00

en hoezo stamper? Zou je het kunnen onderbouwen ?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:59

Ik volg ook! Iemand ervaringen met goede osteo-cranio sacraal behandelaar regio den haag-rotterdam?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:00

Ingeborg Heijstek heb ik goede ervaringen mee en Bianka van der Klomp

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:11

De afgelopen keer is Kiara van Grevenbroek bij mij geweest. Zeer tevreden over!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:20

Arethe schreef:
mrie schreef:
Jeemig, dat was ook niet zomaar een beetje mok. Maar geweldig dat het zo goed geholpen heeft. Heeft het met het afvoeren van afvalstoffen te maken? Weet jij ookk wat de gedachte achter de behandeling is geweest?

http://balance4horses.nl/cranio

Dit is haar site met de uitleg erop. Denk dat je het beter kan lezen dan dat ik het probeer uit te leggen.

Noem je dat uitleg? Dat is wollig genoeg om een trui van te breien...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:56

Ingeborg Heystek heeft niets toegevoegd aan mijn paard. Inmiddels wel goede ervaringen met Lisette.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:27

Ik heb een afspraak gemaakt voor komende woensdag met Margriet Lenting, ben benieuwd!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:09

Weidebloem schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt voor komende woensdag met Margriet Lenting, ben benieuwd!

Daarmee heb je een hele goede keuze gemaakt..
Zij heeft mijn paard super geholpen.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:21

Nu we een tijdje verder zijn ben ik erg benieuwd hoe het met jullie paarden gaat en of de behandelingen het gewenste effect hebben.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:41

Mijn paard is geheel mok vrij gebleven en zit super in z'n vel.

Kom toevallig net zelf van een behandeling vandaan met m'n dochtertje. Zeker aan te raden om ook als "mens" eens een behandeling te nemen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:16

Mijn paard heeft inmiddels twee behandelingen achter de rug en de derde staat gepland voor morgen. Zie zeker verbeteringen, maar als ik de therapeut mag geloven is er nog veel werk aan de winkel…
We zijn al een half jaartje bezig met het revalideren van een rug en peesblessure. De peesblessure viel erg mee, met name irritatie bij de aanhechting, maar de rug zat vol met ontstekingen. Echt heel pijnlijk. Na een maand rust zag de rug er al stukken beter uit. We hebben het afgelopen half jaar 2x per dag gewandeld en veel geteugeld, om haar rug wel in conditie te houden. De laatste maand zijn we de draf aan het opbouwen en mag ik weer langzaam opbouwen onder het zadel. Ik ging er wel vanuit dat ze vast zou zitten in haar lijf, maar de uitkomsten van de behandeling had ik totaal niet zien aankomen.

Ze zat met name vast in haar hoofd, had waarschijnlijk last van hoofdpijn. Tongbeen zat vast in combinatie met vast zitten in de borst. Haar Hypofyse is ontregeld, wat wel haar gekke hengstigheid de hele winter door verklaart. Maag, lever en nieren reageerde ze ook heftig op. In de achterbenen zit ook in de spieraanhechting spanning. Ach en nog zo veel meer dingetjes maar dit waren wel de belangrijkste.

Na de eerste behandeling kreeg ze op dag twee last van uitslag op haar hoofd; allemaal kleine bultjes die ze vervolgens kapot heeft geschuurd. Na dag drie was ze opeens veel minder “spastisch” met haar achterbenen. Ze is niet echt spastisch, maar noem haar gerust drama queen als ik haar achterhoeven uit moet krabben. Het eerste half jaar, toen ik haar net had als 3 jarige, heb ik altijd met hulp en halstertouw de achterhoeven uitgekrabt. Na veel geduld en oefenen geeft ze nu zelf voet, maar houd het been altijd hoog opgetrokken. Nu ineens na de behandeling ontspanning! Zo bijzonder! Kan hier denk ik wel het hele topic volschrijven met theorieën en hoe alles verbeterd is. Ben in ieder geval al erg blij met de huidige resultaten. Hoofdstel kan ook weer om zonder dat ik een boze blik en getandenknars krijg. Niet zo gek dat je een hoofdstel niet leuk vind als je barstende koppijn hebt!
Wat ik ook heel interessant vond is dat zij zit te denken dat de rugblessure is ontstaan door een combinatie van hormonale disbalans en blokkades in het lijf waardoor afvalstoffen niet goed meer afgevoerd kunnen worden maar wel ergens het lichaam moeten verlaten. Dit heeft zich bij mijn paard in ontstekingen geuit. Nou ja, een combinatie van factoren daar geloof ik dan wel in. Het zadel lag ook niet meer goed (hoewel deze ieder half jaar gecontroleerd wordt).

O ja, ook haar hele houding zie ik verbeteren. Haar buik hangt minder en is minder hard. Nu ben ik wel weer begonnen met een onderhoudsdosering tegen maagzweren, maar voordat ik begon zag ik al lichte verbetering.

Hoe lang zijn jullie paarden onder behandeling gebleven? Zagen jullie ook op de korte termijn al resultaat? En de lange termijn? Werkte de behandeling lang door? Zal natuurlijk erg per paard verschillen aar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:50

Janouk is headshaker. Na heel veel medische behandelingen die geen verlichting gaven, is ze cranio sacraal behandeld. Ze is eerst om de 6 weken behandeld 3 x., toen dat goed ging is ze om de 4 maanden behandeld en nu 1 x per half jaar. .
Na de eerste behandeling ging het zoveel beter met haar, dat wij verder zijn gegaan.
Ze kan nu weer overdag naar buiten zonder een aanval te krijgen en ik kan ook weer rijden.
Inmiddels heb ik ook geleerd om cranio sacraal ontspanning en verlichting te geven.

Ik zie wat het voor mijn paard doet in de praktijk. Ik ben er zo blij mee voor haar.

En al had ik naar Parijs moeten hinkelen en terug, dan had ik dat ook gedaan, want ik vond het zo naar voor haar, dat ze zo'n last had.
Ik weet dat er mensen zijn die er niet in geloven. Ook prima. Voor Janouk is het de oploasing en dat is het belangrijkste

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:13

Janouk, wie heb jij als therapeut?
Volgens mij sta ik nu redelijk bij jou in de buurt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:27

http://www.helpinghandsonhorses.com Fabienne Kiesenbrink.
Ze komt uit Apeldoorn naar ons toe. Ze reist door heel Nederland.
Gisteren is ze geweest toevallig voor de halfjaarlijkse update bij janouk en Meneer Anton.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:27

Mijn pony is nu 3x behandeld en is er echt op vooruit gegaan. Hij is een behoorlijk binnenvetter en kon vanuit het niets (voor mij dan) ontploffen. Sinds de behandelingen kan hij zijn spanning veel beter laten afvloeien. Normaal gesproken stond hij bij het zien van bijv. een wielrenner versteend en kon ik hem niet bereiken. Als hij nu wat ziet en ik praat tegen hem, gaat hij vrijwel direct door met grazen. Kiara van Grevenbroek is bij mij geweest.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:05

Ik heb zelf veel interesse om dit te proberen bij mijn merrie. Ze heeft last van vanalles en van oude eigenaars ook traumas. Weet iemand die in limburg zit die goed is? Betaal liever niet ook 100 voor de reiskosten.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:59

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat Stichting Paard in nood veel gebruik maakt van deze therapie. Op hun facebook pagina is er meer over te vinden.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:50

Hallo
Weten jullie een behandelaar in de omg. Amsterdam

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:08

chevellaenik schreef:
Hallo

Google kan je dat misschien vast vertellen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:22

chevellaenik schreef:
Hallo

Komt Nadja Brouwer van balance4horses niet uit regio Amsterdam? Zou je kunnen informeren.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:48

Tyrcanol schreef:
hoi ik kom dit topic even binnen vallen. Iemand ervaring met een goede behandelaar in Noord Brabant ?

Ik kan Lisette Dirven aan bevelen.
Woont in Brabant

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:54

Weidebloem schreef:
chevellaenik schreef:
Hallo

Komt Nadja Brouwer van balance4horses niet uit regio Amsterdam? Zou je kunnen informeren.

Hoorn maar ze reist wel. Je kan haar altijd benaderen.