Betrouwbaar adres voor het kopen van een paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:24

Als je in je koopovereenkomst hebt gezet dat het dier doodbraaf moet zijn en hij is het niet dan kun je inderdaad terug. Ik had het paard keurig teruggebracht, bij de verkoper aan t hek gezet. Als alles heel duidelijk hebt omschreven hoeft een rechtszaak (als het al zover komt) niet lang te duren. Je moet wel stevig in je schoenen staan en alles goed hebben omschreven. Ik zou het wel aandurven. Handelaren weten echt wel wat hun rechten/plichten zijn. Ik ken jouw specifieke situatie niet, maar misschien had je de boel toch niet zo waterdicht.

anjali

Re: Betrouwbaar adres voor het kopen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:48

Een rechtszaak gaat zeker een jaar duren en al die tijd heb je het ongewenste paard op stal.Een oud boerenspreekwoord luidt:Wie procedeert om een koe geeft er een toe!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:34

anjali schreef:
Een rechtszaak gaat zeker een jaar duren en al die tijd heb je het ongewenste paard op stal.Een oud boerenspreekwoord luidt:Wie procedeert om een koe geeft er een toe!

Dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik heb zelf ooit een rechtszaak moeten voeren (een vrij ingewikkelde zaak) en dat heeft een half jaar geduurd.
Het kan korter, maar je moet je zaken wel goed hebben geregeld. Als je alles van te voren goed hebt "dichtgetimmerd" is een goede brief van een advocaat vaak wel voldoende om een handelaar ertoe te bewegen een paard terug te nemen. Zij kennen immers dondersgoed hun rechten en plichten.

Ervaringen zijn natuurlijk altijd heel persoonlijk. Maar bij een handelaar heb je ten minste nog iets van garantie. Bij een particulier heb je - bij problemen - in ieder geval het nakijken.

GeaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:13

Een recensie kan niet meer gegeven via deze weg wil ik mijn slechte ervaringen met K&K sporthorses delen. In februari dit jaar hebben wij een pony gekocht voor onze dochter bij K&K sporthorses en de pony is door hun dierenarts gekeurd en gezond bevonden. Eenmaal thuis ontstonden de eerste problemen; de pony heeft een onrustige hoofdhals houding en neemt het bit moeilijk aan tijdens het rijden. Onze dierenarts constateert scherpe randen en de wangen zijn behoorlijk beschadigd, de wolfskiezen worden eruit gehaald. Na een week rust kan er weer gereden en maakt hij diezelfde 'scheetjes' wat de pony al eerder deed. Daarnaast wordt er luchtzuigen geconstateerd. We komen erachter dat de afscheiding tussen rectum en vagina gescheurd is. Zo ontzettend ernstig dat het één grote holte is geworden. We nemen contact op met K&K sporthorses en we mogen de pony terugbrengen. Volgens hun is dit service "moeten we blij zijn dat de pony teruggebracht mag worden" waarbij we aangegeven dat het wettelijk is bepaald, het is een pony met verborgen gebreken. Onderhand hebben we de nodige dierenartskosten gemaakt, laat staan de enorme teleurstelling en het verdriet wat onze dochter heeft. Op het moment dat we over de gemaakte kosten beginnen wordt de toon van K&K ineens anders, zeg maar zeer onprofessioneel en onvriendelijk. Via what's app willen ze geen contact meer, alleen via mail. In overleg met onze verzekeringsmaatschappij stellen we een ingebrekestelling op en verzenden deze per mail. Geen reactie. Een aangetekende brief wordt geweigerd, de telefoon wordt niet opgenomen. Wat ik nog het ergste vind is dat deze pony een paar dagen later, zonder de volledige informatie over de gezondheid, weer op marktplaats wordt aangeboden. Ik vond het zo erg dat ze wederom een kind zo'n enorm verdriet willen aandoen en ze ook niet nadenken over het welzijn van de pony.