Héééle goede zadelmaker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:48

Ninon Schutte komt niet meer in Zeeland. Ze gaat wel regiodagen organiseren, dus je kunt informeren wanneer de dichtstbijzijnde is.

denbine

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:01

Idd countrymill of de zadelmaakSter

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 03:17

Absoluut Country Mill. Herman en Bert zijn kanjers, nemen de tijd voor een goede meting, smeren je niks aan en geven top service. En veel ervaring met de moeilijkere ruggen.

Plus je kunt je oude zadel inruilen bij aanschaf nieuw (dus niet 2e hands) zadel.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 07:11

Tja country mill %) half Jr geleden gebeld voor een duoafspraak ( meisje bij mij op stal moest ook wat anders).. keer of 4 gebeld := ze moeten nu nog komen _O- ..
Ik ben inmiddels voorzien van een zadel Door Helen van Dijk..happyhorse! Keurige service en een goed zadel!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 08:37

Arno brandt raad ik af.
Wij zeiden dat het zadel scheef was maar volgens hem niet. Lag aan het paard.

Ik zou gaan voor custom zadels! Geweldige service! En ook gewoon op tijd

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:29

Ik kan je Herman of Bert van de Countrymill sterk aanbevelen.
Zeer kundig en verkopen je geen zadel om het verkopen. Heeft mij super geholpen toen ik m'n huidige paard net had. Inmiddels overgestapt naar een Spaans model.
Ook vele klanten en kennissen hebben fijn passende zadels die door hem zijn aangemeten.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:44

Godfried broekman! Hele kundige man.
Super tevreden

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:45

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:04

En hulsebos? Wij hebben verschillende zadelmakers/zadelpassers bij mijn paard gehad maar niks dat zowel paard als mij paste. Bij hulsebos op alle modellen mogen rijden die bij mijn paard paste.
Custom raad ik af ivm de naam. Heeft 2de hands weinig waarde omdat het eigenlijk te specifiek is. Dus moet je het weg doen ivm niet meer passen ben je beetje de Sjaak.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:13

Heb ninon gehad. Omdat paard nog op moest bouwen in bespreking kon ik toen 1st een zadel huren, want anders zou die zo weer niet meer passen.
Maar goed daar ook uiteindelijk niet tevreden over hoe dat allemaal gegaan is. Heb in paar jaar tijd zoveel geld uitgegeven aan zadels waar dan steeds weer iets mis mee was of wat niet meer paste dat ik van ellende een boomlooszadel heb gekocht voor op mijn PRE. Stuk goedkoper en pas tenmiste nog als paard in bespriering veranderd. Heb een ghost en een barefoot over beide tevreden. Wilde dat ik het veel eerder had gedaan, had me een hoop geld gescheelt en mijn paard een hoop rugpijn.

Ik volg op Facebook de zadelmaakSter. Krijg bij haar ook wel een heel erg goed gevoel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:15

Ik heb na lange research en veel boktervaringen er maar 1 goede zadelmaker uit kunnen vissen, dat is Ali van Sella zadels.

Hiervoor had ik een Schutte zadel, daar was ik 3 jaar geleden lovend over. Maar ik vind de kwaliteit en service helaas erg achteruit gegaan.

In mijn research online, maar ook vanuit mijn eigen stal kon ik in elk geval de conclusie trekken dat Arno Brandt, Hulsebos en Custom helaas veel slechte ervaringen hebben. Dus daar zou ik sowieso niet voor gaan. Mijn eerste zadel heb ik via Daaleman gekocht en ook dat kan ik je niet aanbevelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:17

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:18

Jotoma schreef:
Ik heb na lange research en veel boktervaringen er maar 1 goede zadelmaker uit kunnen vissen, dat is Ali van Sella zadels.

Hiervoor had ik een Schutte zadel, daar was ik 3 jaar geleden lovend over. Maar ik vind de kwaliteit en service helaas erg achteruit gegaan.

In mijn research online, maar ook vanuit mijn eigen stal kon ik in elk geval de conclusie trekken dat Arno Brandt, Hulsebos en Custom helaas veel slechte ervaringen hebben. Dus daar zou ik sowieso niet voor gaan. Mijn eerste zadel heb ik via Daaleman gekocht en ook dat kan ik je niet aanbevelen :D

Hier minder goede ervaringen met Ali.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:25

Kirstin, van de zadelmaakster.
ze is te vinden via fb met de naam, de zadelmaakster.

ze werkt met wintec en bates en die zadels kan zij helemaal aanpassen op jou paard. wintec is ook betaalbaar en vaak heeft ze ook nog 2e hands wat zadels liggen.

half jaar geleden is zij geweest, ze heeft mijn paard helemaal. nagekeken (ook hoe. hij liep en dergelijke) voor ze met het zadel aan de gang ging. en daarna met zadel rijden heeft ze ook echt naar mijn en zijn houding gekeken of het zadel wel juist lag voor ons beide.

zij wist mij ook te vertellen dat ik mijn rechter bekke niet goed meebewoog met rijdeb en toen ik een paar maanden later naar de fysio ging voor mijn rug, vertelde hij mij dat mijn rechter bekken gekanteld stond..

mijn draver begint voor het eerst in zijn leven rugbespiering op te bouwen met zijn wintec zadel en ik rijd er heerlijk in, ook zijn gevoelige rug is sterk minder geworden!

hij is ook heel erg lang ;)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:25

listiglistje schreef:
Arno Brandt heel tevreden over. Erg kundig en altijd super service!
Nooit problemen en mijn paard heeft een hele moeilijke en weke rug.

Nu was mijn paard begin dit jaar ernstig geblesseerd, dus een hoop spieren kwijt door een half jaar niet meer in het werk te staan.
Eenmaal weer aan het werk, rugtrubbels door spierafname...
Arno erbij gehaald en direct opgelost, daarna zelfs een plan gemaakt en hij is 3× terug geweest omdat door het werk zijn bespiering weer toenam.

Nu weer lekker terug op de rit, zadel ligt super en zijn bespiering is ook weer helemaal terug. Erg blij mee!

Ik hoor over hem juist hele diverse verhalen. Gezeik over de prijs (vooraf prijs x, achteraf prijs y); dan (dat is wel weer 5 jaar geleden (toen ook besloten dat ik nooit bij hem iets ging kopen); niet meer thuis zijn toen het zadel wat op maat gemaakt was voor geen meter paste... Stalgenootje bleef maar bellen, niet teruggebeld, niet opgenomen, belt ze met mijn telefoon, wordt er wel teruggebeld... Sindsdien er niet zo'n fijn gevoel bij ;))

Verder ook genoeg mensen die er wel tevreden mee zijn hoor :p Bij ons op stal ook genoeg... Maar toch...

Overal heb je verschillende verhalen/ervaringen... Maar gewoon niet meer thuis zijn als je iets niet goed levert, vind ik persoonlijk echt een hele harde fout. (Dat iets niet meteen 100% ligt, ok, kan... Paard kan veranderd zijn etc.)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:38

Een massimo van horse totaal.
ik ben erg tevreden over de service en het zadel!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:56

Saaams schreef:
Jotoma schreef:

Hier minder goede ervaringen met Ali.

Dat kan altijd. Maar ik denk dat 90% van de mensen op t topic van Sella tevreden is. En dat was voor mij doorslaggevend om een afspraak te maken.

ouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 11:04

Wat lastig al die verschillende ervaringen met de dezelfde zadelmakers :roll: Maar eigenlijk ook wel weer logisch want je nooit altijd hetzelfde resultaat leveren bij heel veel verschillende paarden en ruiters. Ik heb voor mezelf wel besloten dat Arno Brandt het niet gaat worden omdat er eigenlijk net zo veel negatieve als positieve verhalen over zijn te vinden en dat vind ik dan toch wel weer een risico! Ik heb ook van verschillende bokkers nog pb's gekregen met mogelijke opties. Super dankjewel daarvoor! Eigenlijk gewoon voor iedereen die zijn ervaringen en tips hier wil delen!! :)
Ik heb op dit moment Van Triest (Feike Bruinsma ook) en Countrymill hoog op mijn lijstje staan. Andere ervaringen zijn nog steeds erg welkom!!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:12

ouck schreef:
@Dayanaera Ik hoor toch vaker slechte verhalen over zadels met verwisselbare bomen. Het is ook niet dat mijn paard zoveel verandert qua bespiering of vet ofzo. Alleen nu ze die blessure heeft is ze haar spieren kwijtgeraakt(maar die wil ik er eigenlijk terug op hebben voor ik naar een nieuw zadel of aangepast zadel kijk). Aan welke zadels met verwisselbare boom denk je aan? Dan kan ik daar altijd nog naar kijken! :)

Hangt misschien af van het type zadel? Ik heb bijv een Ankyzadel met verwisselbare boom. Succes met je zoektocht, het is niet makkelijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:32

De verschillende verhalen blijf je houden in een zadelmaker/passer.

Bij ons op stal zijn er een paar die de zelfde zadelmaker hebben (ik heb deze ook) en ze bevalt ons prima!
Maar een andere stalgenoot die totaal geen ervaring met haar heeft, vind haar dus compleet waardeloos. En waarom? Nou omdat ze gemiddeld 2/3 keer per jaar op stal komt voor onze paarden (allemaal best veranderlijk in bespiering/bouw door groei) en dat er dan weer aangepast dient te worden.
Degene zelf heeft ook een jong paard maar rijd al 3 jaar met hetzelfde zadel en was tot kort nooit aangepast. Onlangs is haar zadelpasser wel geweest (eentje die ik niet in de buurt van mijn paard zou willen hebben). Die was tenminste snel in haar ogen. Paard vierkant opstellen, kijken, zadel mee genomen om op te vullen. Zelf een paar dagen later op kunnen halen.
Het is in mijn ogen ook maar net wat voor eisen je als eigenaar aan een zadelmaker en zadel stelt.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:46

Zeker bij moeilijke ruggen zou ik niet naar wellsaddle van idefix4 gaan.

Ze is bij mijn paard geweest en heeft niet eens iets opgemeten. Met hele grote problemen voor het paard als gevolg. Ze is niet meer berijdbaar aangezien ze pijnproblemen bleef houden met haar rug na een niet goed aangemeten zadel door haar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:54

kiki1976 schreef:
De verschillende verhalen blijf je houden in een zadelmaker/passer.

Bij ons op stal zijn er een paar die de zelfde zadelmaker hebben (ik heb deze ook) en ze bevalt ons prima!
Maar een andere stalgenoot die totaal geen ervaring met haar heeft, vind haar dus compleet waardeloos. En waarom? Nou omdat ze gemiddeld 2/3 keer per jaar op stal komt voor onze paarden (allemaal best veranderlijk in bespiering/bouw door groei) en dat er dan weer aangepast dient te worden.
Degene zelf heeft ook een jong paard maar rijd al 3 jaar met hetzelfde zadel en was tot kort nooit aangepast. Onlangs is haar zadelpasser wel geweest (eentje die ik niet in de buurt van mijn paard zou willen hebben). Die was tenminste snel in haar ogen. Paard vierkant opstellen, kijken, zadel mee genomen om op te vullen. Zelf een paar dagen later op kunnen halen.
Het is in mijn ogen ook maar net wat voor eisen je als eigenaar aan een zadelmaker en zadel stelt.

Wow... arm paard van jou stalgenootje...
Zadelpassen kan niet alleen in stilstand...de ruiter moet ook goed in het zadel zitten en in beweging moet je toch ook het paard beoordelen.

Heel vaag dit

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:25

Jotoma schreef:

Het is niet voor niets dat ze weer alleen werkt. Hierdoor moet ze helaas wel concessies doen.

Hoe werkt de zadelmaakSter dan? Ik kan me niet voorstellen dat je met wintec en bates iedereen kan bedienen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:27

Hoezo niet voor niets? Degene die ze in dienst had is overleden...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:28

Over ieder merk/zadelmaker hoor je goede en slechte verhalen....is persoonlijk en blijft toch maatwerk en mensenwerk!

Ik heb gelukkig hele goede ervaringen met Arno, Ik heb mijn zadel nu bijna 2 jaar en hij is 6 x kostenloos bij mij geweest om het aan te passen (Paard heeft een weke rug en atrofie vanwege ataxie, dus erg lastig...)
Als hij bij mij is neemt hij echt de tijd met rijden en aanpassen (Vaak een uur aanwezig)
Nou dat vind ik echt super service! Ook mijn probleem na de ernstige blessure is supersnel en goed opgelost! _/-\o_