Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
half Jr geleden gebeld voor een duoafspraak ( meisje bij mij op stal moest ook wat anders).. keer of 4 gebeld
ze moeten nu nog komen
..
Jotoma schreef:Ik heb na lange research en veel boktervaringen er maar 1 goede zadelmaker uit kunnen vissen, dat is Ali van Sella zadels.
Hiervoor had ik een Schutte zadel, daar was ik 3 jaar geleden lovend over. Maar ik vind de kwaliteit en service helaas erg achteruit gegaan.
In mijn research online, maar ook vanuit mijn eigen stal kon ik in elk geval de conclusie trekken dat Arno Brandt, Hulsebos en Custom helaas veel slechte ervaringen hebben. Dus daar zou ik sowieso niet voor gaan. Mijn eerste zadel heb ik via Daaleman gekocht en ook dat kan ik je niet aanbevelen
listiglistje schreef:Arno Brandt heel tevreden over. Erg kundig en altijd super service!
Nooit problemen en mijn paard heeft een hele moeilijke en weke rug.
Nu was mijn paard begin dit jaar ernstig geblesseerd, dus een hoop spieren kwijt door een half jaar niet meer in het werk te staan.
Eenmaal weer aan het werk, rugtrubbels door spierafname...
Arno erbij gehaald en direct opgelost, daarna zelfs een plan gemaakt en hij is 3× terug geweest omdat door het werk zijn bespiering weer toenam.
Nu weer lekker terug op de rit, zadel ligt super en zijn bespiering is ook weer helemaal terug. Erg blij mee!
)Saaams schreef:Jotoma schreef:Ik heb na lange research en veel boktervaringen er maar 1 goede zadelmaker uit kunnen vissen, dat is Ali van Sella zadels.
Hiervoor had ik een Schutte zadel, daar was ik 3 jaar geleden lovend over. Maar ik vind de kwaliteit en service helaas erg achteruit gegaan.
In mijn research online, maar ook vanuit mijn eigen stal kon ik in elk geval de conclusie trekken dat Arno Brandt, Hulsebos en Custom helaas veel slechte ervaringen hebben. Dus daar zou ik sowieso niet voor gaan. Mijn eerste zadel heb ik via Daaleman gekocht en ook dat kan ik je niet aanbevelen
Hier minder goede ervaringen met Ali.
Maar eigenlijk ook wel weer logisch want je nooit altijd hetzelfde resultaat leveren bij heel veel verschillende paarden en ruiters. Ik heb voor mezelf wel besloten dat Arno Brandt het niet gaat worden omdat er eigenlijk net zo veel negatieve als positieve verhalen over zijn te vinden en dat vind ik dan toch wel weer een risico! Ik heb ook van verschillende bokkers nog pb's gekregen met mogelijke opties. Super dankjewel daarvoor! Eigenlijk gewoon voor iedereen die zijn ervaringen en tips hier wil delen!!
ouck schreef:@Dayanaera Ik hoor toch vaker slechte verhalen over zadels met verwisselbare bomen. Het is ook niet dat mijn paard zoveel verandert qua bespiering of vet ofzo. Alleen nu ze die blessure heeft is ze haar spieren kwijtgeraakt(maar die wil ik er eigenlijk terug op hebben voor ik naar een nieuw zadel of aangepast zadel kijk). Aan welke zadels met verwisselbare boom denk je aan? Dan kan ik daar altijd nog naar kijken!
kiki1976 schreef:De verschillende verhalen blijf je houden in een zadelmaker/passer.
Bij ons op stal zijn er een paar die de zelfde zadelmaker hebben (ik heb deze ook) en ze bevalt ons prima!
Maar een andere stalgenoot die totaal geen ervaring met haar heeft, vind haar dus compleet waardeloos. En waarom? Nou omdat ze gemiddeld 2/3 keer per jaar op stal komt voor onze paarden (allemaal best veranderlijk in bespiering/bouw door groei) en dat er dan weer aangepast dient te worden.
Degene zelf heeft ook een jong paard maar rijd al 3 jaar met hetzelfde zadel en was tot kort nooit aangepast. Onlangs is haar zadelpasser wel geweest (eentje die ik niet in de buurt van mijn paard zou willen hebben). Die was tenminste snel in haar ogen. Paard vierkant opstellen, kijken, zadel mee genomen om op te vullen. Zelf een paar dagen later op kunnen halen.
Het is in mijn ogen ook maar net wat voor eisen je als eigenaar aan een zadelmaker en zadel stelt.
Jotoma schreef:Hiervoor had ik een Schutte zadel, daar was ik 3 jaar geleden lovend over. Maar ik vind de kwaliteit en service helaas erg achteruit gegaan.