Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
meggiemeg schreef:Willem van Wijk, zal je niets aansmeren wat niet voldoet! http://www.vanwijkzadels.nl
evankest schreef:Oke, geen schutte, geen fugers dus, Mijn Mariska kom je dan op locatie of komt ze naar jou?
Esss schreef:adnariM schreef:Happy Horse Advies Loenen. Erg fijn en betrouwbaar. Ik heb er erg veel aan gehad met mijn korte paardjes.
+1![]()
En ik heb nog geen slechte ervaringen over haar gehoord/gelezen!
.wwillemijn schreef:Ja dat vind ik ook wel typerend voor de msfc zadelmakers. Twee verschillende van langs laten komen, waaronder zij. Ik zag zelf al dat het kopijzer te wijd was los op het paard. Maar beiden zeiden dat het goed was. Zadel schoof naar voren en wipte. Naar andere zadelmaker gegaan. Zadel was überhaupt niet geschikt voor de rug van m'n paard. Kopijzer was te wijd, maar smallere erin doen was zinloos, want de gehele boom was te smal voor m'n paard. Leuk die verwisselbare kopijzers, maar op de eerste plaats moet wel de boom breed genoeg zijn, en de vorm bij je paard passen. Ik heb nog nooit een msfc zadelmaker een losse boom van de zadels met verwisselbaar kopijzer op een paard zien leggen. Is toch wel een cruciaal iets, mocht je een goed passend zadel willen.
alleen wat stom fluiten en zeggen dat die wel goed ligt
Flits__ schreef:Ik heb dan wel weer goede ervaringen met Ninon Schutte. Mijn pony heeft niet zo zeer een extreem korte rug, maar wel weinig draagvlak. Nou heb ik voor de zekerheid dit jaar een andere zadelmaker erbij gehad, en die vond het zadel ook mooi liggen. Dus ik ben wel tevreden over Schutte.
Verder ben ik niet bekend in die regio, dus ken de overige zadelmakers niet in die omgeving.
Suzan_bobar schreef:wwillemijn schreef:Ja dat vind ik ook wel typerend voor de msfc zadelmakers. Twee verschillende van langs laten komen, waaronder zij. Ik zag zelf al dat het kopijzer te wijd was los op het paard. Maar beiden zeiden dat het goed was. Zadel schoof naar voren en wipte. Naar andere zadelmaker gegaan. Zadel was überhaupt niet geschikt voor de rug van m'n paard. Kopijzer was te wijd, maar smallere erin doen was zinloos, want de gehele boom was te smal voor m'n paard. Leuk die verwisselbare kopijzers, maar op de eerste plaats moet wel de boom breed genoeg zijn, en de vorm bij je paard passen. Ik heb nog nooit een msfc zadelmaker een losse boom van de zadels met verwisselbaar kopijzer op een paard zien leggen. Is toch wel een cruciaal iets, mocht je een goed passend zadel willen.
Dit precies deed Helen wel bij de mijne. Kale boom en altijd losse kopijzers erop. Ben dus hoogst verbaasd over je reactie. Ik heb deze ervaring niet
Supervixen schreef:Pasterza schreef:Ferdinand van http://dezadelmaker.nl/
Neeeeeeee niet doen!! Heeft mij ooit een zadel verkocht die totaal niet bij de rug van mijn paard paste.
De boom had een hele verkeerde vorm waardoor mijn paard na twee jaar vast zat in de rug.
De zadelpasser die ik daarna had was van divoza uit heteren en zij schrok van het zadel en verbaasde zich dat mijn paard er nog zo goed mee liep. Helaas is zij nu gestopt. Ik heb nu een mfsc zadel, waarvan zij zei dat het goed lag. Vorige maand een nieuwe zadelpasser erbij gehad (anderhalf jaar na aankoop) van 't olde hietmaot. Ze zei dat dit zadel prima ligt op mijn paard. Alleen het rechterkussen is iets opgevuld.