Opfok en/of pensioenstal in Frankrijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:43

Dat is uiteraard altijd een optie.
Wij liepen zelf met een bedrag van ca. €100 per maand in ons hoofd.
Dat is dan voor jaar rond op de weide met schuilmogelijkheden en indien nodig onbeperkt hooi bijvoeren.
Daarnaast zouden we daarnaast een chambre d'hotes/gîte willen runnen op het terrein dus ik kan me voorstellen dat we dan bv. 1 keer per jaar een verblijf tegen gereduceerd tarief als optie geven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:55

Dat is eventueel wat goedkoper te houden door ze op een groepstransport te zetten bij bss of een andere transporteur.

Maar als je die prijs bij de stalling trekt en dus verdeeld, samen met de ontwormingen, inentingen, eventuele stalling etc, zal de prijs per maand wat hoger zijn, maar is dat wel all in (zonder eventuele extra bezoekjes van de dierenarts uiteraard) en dus "makkelijker" te betalen dan €600 transportkosten in 1 keer bijvoorbeeld (weet de actuele prijs niet), of een ontwormingspakket voor een heel jaar in 1 keer waardoor de eerste maand elk jaar een stuk duurder is dan de rest van het jaar.

Je kunt uiteraard wel een "basisprijs" aanhouden van bijvoorbeeld €75, maar als daar met alle "verplichte opties" weer €25 bij komt (dus enting, ontworming, smid etc bijvoorbeeld) dan kun je net zo goed meteen die €100 rekenen en dat dan als "all in" prijs nemen. Daarnaast dan opties voor longeren/rijden bijvoorbeeld.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:25

Ik weet dat mijn paard is opgegroeid in een kudde in Normandië, van een opfokbedrijf dat daar naartoe verhuisde vanuit belgië en waarbij de vorige eigenaren hem inderdaad mee hebben laten gaan. Dus het wordt / werd wel gedaan.
Lijkt me wel slim eigenlijk!

witenbruin

Re: Opfok en/of pensioenstal in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:58

Hoe zit dat eigenlijk met verzekering enzo?
Kan je een paard zo maar naar Frankrijk transporteren en daar laten staan.
Want dat is wel mijn planning....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 09:36

witenbruin schreef:

Ik neem aan dat je je paardenverzekering bedoelt. Goede vraag en eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb nog nooit een verzekering gehad voor mijn dieren.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 09:41

SillyB schreef:
Ik weet dat mijn paard is opgegroeid in een kudde in Normandië, van een opfokbedrijf dat daar naartoe verhuisde vanuit belgië en waarbij de vorige eigenaren hem inderdaad mee hebben laten gaan. Dus het wordt / werd wel gedaan.
Lijkt me wel slim eigenlijk!

Voordeel is hier vinden wij, dat de grond en het gras veel geschikter is voor paarden en er veel meer ruimte is. Daardoor kunnen de paarden in de winter ook gewoon volledig op de wei blijven. Uiteraard wel met bijvoeren van hooi zodat ze zichzelf goed warm kunnen houden. Onze eigen paarden waaronder een pensionada met vermoedelijk artrose zijn echt ontzettend opgeknapt sinds we ze hier hebben. Rust in de kop en vrije beweging doen echt wonderen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:55

lizy29 schreef:
witenbruin schreef:

Ik neem aan dat je je paardenverzekering bedoelt. Goede vraag en eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb nog nooit een verzekering gehad voor mijn dieren.

Ik heb voor mijn jaarling een verzekering bij Efo lopen. Ik moest wel even doorgeven dat hij naar de opfok in het buitenland ging, verder was het geen probleem.

Libertylove

Re: Opfok en/of pensioenstal in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:43

Kijk even op www.punktur.nl
Dat is een bedrijf in Polen waar ook regelmatig IJslanders vanuit Nederland ingeschaard worden.

Het zou mijn voorkeur niet zijn om het paard zo ver weg te hebben staan, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dat niet zo'n probleem vinden :)