k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:28

Hier een hele goede ervaring.

Ik wist niet zo goed wat ik wilde en had minder goede ervaringen met een andere handelsstal. Na telefonisch contact kreeg ik foto's toegestuurd van een paar leuke paardjes waarvan de meiden dachten dat die wel geschikt zouden zijn.
Afspraak gemaakt en tussendoor contact gehouden.

Het zijn onwijs vriendelijke meiden die je echt willen helpen. Ik heb mijn allerliefste Gigi ( aka Golden Girl ) bij hun vandaan gehaald en heb haar zelf laten keuren door een dierenarts van mijn keuze.
Ze hebben geduld en wat ook erg fijn is dat ze na de koop contact houden.
Ook kreeg ik nog adviezen mee en hebben ze haar een paar uur na het keuren gebracht ( en laten weten wanneer ze zouden vertrekken, dit was heel erg fijn want ik was super nerveus dat mijn eerste paardje eindelijk zou komen )

Ik zou er zo weer een pony kopen :j

suffie

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:08

Oh, jij hebt Gigi gekocht, dat is echt een heel leuk paardje!!

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:19

suffie schreef:
Oh, jij hebt Gigi gekocht, dat is echt een heel leuk paardje!!

Klopt ja! Bij k&k ook wel bekend als Golden girl, heb haar zelf Gigi genoemd omdat ze op de agenda opgeschreven was als "GG" :P .
Nog steeds even verliefd op haar als toen ik haar voor het eerst zag.

Schaftenaa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:44

Wij hebben 2,5 jaar geleden Lupido bij K&K sporthorses gekocht! Heel erg tevreden over hoe ze ons hebben behandeld en eerlijk waren over de pony! In overleg was van alles mogelijk. De pony was echt fijn aangereden. we werden zelfs outdoor 2016 2de op het NK Zeker een aanrader !

Francine31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:50

Hoi allemaal,

Aangezien ik veel negatieve reacties teruglees en de meiden van K&K naar mijn idee wat meer respect dan dat verdienen deel ik met jullie mijn ervaring met K&K sporthorses.

Allereerst zijn ze erg flexibel en denken zij mee. Zo kwam ik op de wei en voelde het niet zo met de pony's die zij konden aanbieden. Zij gaven aan dat er nog wel een pony op stal stond die eigenlijk nog niet te koop was omdat zij hem eerst zelf wilden beleren, maar toen ik hem zag was ik verkocht en hebben zij een uitzondering gemaakt.

Vervolgens bleek dat hij nog niet ingeënt was omdat hij er echt pas net stond en hij daarom nog niet naar de stal kon die ik gereserveerd had. Zij boden aan dat hij tot zijn tweede vaccinatie zonder problemen bij K&K op de wei kon blijven.

Toen na twee weken op de nieuwe stal bleek dat dit toch niet geschikt was voor ons en wij op zoek waren naar andere stalling, kwam Kelly mij de volgende dag nog met trailer halen. Uiteindelijk wilde ik het liefst bij K&K gestald blijven omdat de sfeer er erg prettig is en ook dat kon, zij hebben zelfs een paddock aangelegd met zowel binnen als buitengang waar mijn pony een vaste kudde kon krijgen.

De training met mijn pony verliep niet zo soepel. Hij was (en is) erg sterk en zowel de pony als ik waren nog groen. Iedere keer als ik om hulp vroeg (en dit was nogal regelmatig) kwamen zij zonder problemen mij helpen.

Ik zie dat de pony's binnen komen, getraind worden en zij komen echt niks tekort. Zij krijgen ook de ruimte om gewoon paard te zijn en er wordt altijd nagedacht over wat het best is voor de pony. Naar klanten toe zijn ze eerlijk en betrouwbaar en ik vind het zo jammer om te horen dat de meiden liegen of niet te vertrouwen zijn. Mijn pony is echt een draak zo nu en dan, maar dat verwijt ik de meiden toch ook niet? Zij zijn eerlijk geweest bij de koop dat hij groen was en ik was eigenwijs en wilde hem hebben. (overigens dankzij lessen van Cecile van der Wilden gaat het onderhand erg goed en nu zijn we echt maatjes!!)

Kortom, als je bij K&K sporthorses je paard koopt wordt er meegedacht en niet tegen je gelogen, maar een paard is geen robot en zij kunnen dan ook niet voorspellen hoe een pony zich zal ontwikkelen, zij verkopen de pony op basis van hun ervaringen.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:38

Ik heb een tijdje geleden alweer een pony verkocht aan Kelly en Kimberly van K & K. Het was allemaal erg verdrietig.

Ze zijn wezen kijken. Hebben de tijd genomen en de pony echt goed gecontroleerd. (Harde en zachte laten lopen, tanden, gereden enz.) Ik vond het super fijn dat ik elke keer foto's kreeg. Nadat hun haar verkocht hadden hebben ze me ook in contact gebracht met de nieuwe eigenaar. Super fijn.

Ik vind het zo gek. Een occasion auto willen mensen liever bij een dealer kopen en een paard weer liever niet bij een handelaar. Terwijl ze zich inderdaad aan regels moeten houden. Bij een gebrek moet er ook echt naar een oplossing gezocht worden. Herkeuren mag enz.

Naar mijn idee worden de paarden super behandeld en goed door de DA nagekeken. Je heb handelaren en handelaren maar ze letten naar mijn idee goed op wat ze kopen en verkopen.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:23

Ik herken K&K totaal niet in de negatieve berichten die hier staan.

Ik heb wel vaker pony's van de dames gekocht en ze nog nooit op een onwaarheid kunnen betrappen.

Ondanks dat mogen we natuurlijk niet vergeten dat we met dieren te maken. Die kunnen door omstandigheden of ervaringen bepaald gedrag gaan vertonen.
Daarnaast is gedrag dat door de ene persoon als acceptabel of groen wordt gezien, voor een ander onoverkomelijk.
Smaken verschillen zo ook met paarden. K&K geeft je alle kansen om te kijken of een paard bij je past.
Als je daar geen gebruik van maakt moet je ook niet achteraf gaan miepen, maar hand in eigen boezem steken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:32

Moderatoropmerking:
Ik heb een hele rits berichten verwijderd uit dit topic. Op ED is het de bedoeling om alleen ervaringen uit eerste hand te noemen, dus niet via via of van horen zeggen.
Daarnaast is een bespreking over 'waar moet je op letten als je een pony koopt' misschien meer iets voor een topic TAO bijvoorbeeld.

aagje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:07

ik heb er een ZÉÉR slechte ervaring mee !! Nemen geen verantwoording en zijn niet meer bereikbaar !!
Blokken je zelfs als het vuur hen te dicht aan de schenen komt !!
NOOIT MEER

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:20

aagje1 schreef:
ik heb er een ZÉÉR slechte ervaring mee !! Nemen geen verantwoording en zijn niet meer bereikbaar !!
NOOIT MEER

Volgens mij heb je dit al meer dan duidelijk gemaakt op pagina 1 een tijdje terug, snap ook niet waarom je dit topic dus weer omhoog schopt met dezelfde mededeling.
maar het feit dat je speciaal een account hebt aangemaakt voor dit topic zegt wel genoeg denk ik.

Ik heb een uiterst goede ervaring, jij niet. Jammer maar je hoeft het niet door te drammen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:38

Nynkefleur schreef:
aagje1 schreef:
NOOIT MEER

Volgens mij heb je dit al meer dan duidelijk gemaakt op pagina 1 een tijdje terug, snap ook niet waarom je dit topic dus weer omhoog schopt met dezelfde mededeling.
maar het feit dat je speciaal een account hebt aangemaakt voor dit topic zegt wel genoeg denk ik.

Ik heb een uiterst goede ervaring, jij niet. Jammer maar je hoeft het niet door te drammen.

Dat dacht ik dus ook.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:46

Om dit topic even een update te geven, hierbij mijn ervaring.

Ik heb een paar maanden terug mijn pony ook bij K&K Sporthorses gekocht en heb zowel positieve als negatieve punten. :)

Ten eerste zijn het hele behulpzame meiden. Ik beschik niet over een trailer en om mij de kosten van de paardentaxi te besparen heeft Kelly mijn pony keurig netjes bij mij op stal afgeleverd echt top! Daarnaast bieden ze een garantie aan voor verborgen gebreken van het paard die ineens zichtbaar worden na de koop, ook top! De paarden hebben voor zover ik heb kunnen zien een heerlijk leven bij de meiden met genoeg weidegang en andere paardenvriendjes. Ook waren de meiden heel eerlijk over de keuring van mijn pony, ze had een klein gebrek (wat door training te corrigeren is, dus no big deal) wat ze direct toegaven.

Wat ik minder fijn vond was dat er werd gelogen over de leeftijd van mijn pony. Ze verkochten haar als 3-jarige, ingereden en doorgereden, terwijl ik er bij mij op stal achterkwam dat de pony nog 2 was. Daar was ik niet heel erg blij mee, maar ook deels mijn eigen schuld, ik had beter in het paspoort moeten kijken tijdens de bezichtiging. Daarnaast wil ik iedereen waarschuwen dat als je een jonge pony koopt bij de meiden je er nog heel veel werk aan hebt. Zo kon mijn pony nl totaal niet aan de longe lopen (rennen, steigeren, etc.) en dat terwijl ze al wel was ingereden (omgekeerde volgorde van beleren?). Ik had natuurlijk bij aankoop moeten vragen of ze de pony aan de longe wilde laten zien, maar niet aan gedacht. Ook vond ik het erg jammer dat ik eigenlijk voor een andere pony kwam en deze toen ik aankwam bij hen op stal er niet meer was, ik had het netjes gevonden als zij mij hier van op de hoogte hadden gebracht.

Ondanks de minpunten ben ik enorm blij met mijn lieve pony, ze heeft een geweldig karakter dat alleen maar erop kan wijzen dat ze altijd goed behandeld is (zowel bij haar fokadresje als bij K&K Sporthorses). Ik merk ook dat ze op een relaxte manier is ingereden aangezien ze bij het opzadelen en het rijden haast geen stress toont (enkel wanneer de bak of stal druk is).

Als je besluit een paard bij een handelaar te kopen, dan is K&K Sporthorses een prima adresje. Maar let uiteraard zelf goed op bij de bezichtiging en besteed aandacht aan details (zoals geboortedata in paspoort ;) ). Vraag ook of je het paard aan de longeerlijn mag zien lopen, ik heb nl spijt dat dit mij totaal ontgaan is tijdens de bezichtiging en ik nu met de complicaties daarvan zit. Natuurlijk gelden deze tips ook wanneer je bij een particulier een paard bezichtigd.

Hopelijk was dit nuttig!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:49

Sorry maar onder "goed behandelen" versta ik niet; op 2 jarige leeftijd op hoog tempo inrijden. Ik hoop dat je paardje geen last van zijn rug krijgt.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:14

antje_vip schreef:
Sorry maar onder "goed behandelen" versta ik niet; op 2 jarige leeftijd op hoog tempo inrijden. Ik hoop dat je paardje geen last van zijn rug krijgt.

Was het daar ook zeker niet mee eens en heb dat ook tegen Kimberley (één van de K's) gezegd. De pony heb ik een hele lange vakantie gegeven om haar rug te sparen. :) Ik snap de gedachte van een handelaar wel dat ze een paard snel willen inrijden (meer geld waard), maar zal dit nooit goedkeuren. Afgezien van deze keuze van de handelaren, is het rijden en de verzorging van de pony wel altijd rustig en vriendelijk verlopen waar ik nu profijt van heb. :)

Wil er ook nog bij vermelden dat ze maar 2/3 weken onder het zadel is geweest daar, dus denk dat de schade aan de rug beperkt is ;)

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:04

Uit welk jaar is jouw pony dan?
Alle paarden verjaren in januari ongeacht hun exacte geboortedatum. Dus als jouw pony van 2014 is, dan mag die gewoon 3 jaar genoemd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:08

Iets zo noemen is iets anders dan iets zijn.

Wij willen volgend weekend hier misschien gaan kijken, afhankelijk van een aantal omstandigheden en of het paard er dan nog is.
Wij moeten daar bijna 3 uur voor in de auto zitten dus ik hoop dat ze het wel melden als het paard verkocht is in de tussentijd.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:18

wondertje schreef:
Alle paarden verjaren in januari ongeacht hun exacte geboortedatum. Dus als jouw pony van 2014 is, dan mag die gewoon 3 jaar genoemd worden.

Leuk die regeling maar kan zo een halfjaar schelen met de echte geboorte datum. In een halfjaar kan een 2,5 jarige zich nog behoorlijk ontwikkelen. Mijn paarden zijn gewoon op hun eigen geboorte datum 'jarig'.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:46

KoudbloedKim schreef:
Iets zo noemen is iets anders dan iets zijn.

Wij willen volgend weekend hier misschien gaan kijken, afhankelijk van een aantal omstandigheden en of het paard er dan nog is.
Wij moeten daar bijna 3 uur voor in de auto zitten dus ik hoop dat ze het wel melden als het paard verkocht is in de tussentijd.

Zou dan toch zelf even bellen, voordat je in de auto stapt. Zou toch jammer zijn, als het paard toch verkocht is en jullie dat stuk voor niets rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:15

Paard is al verkocht, dus we gaan ook niet meer heen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:01

wondertje schreef:

Hier dacht ik ook meteen aan. Wellicht hebben ze helemaal niet gelogen dus. Los staand van wat nu de juiste leeftijd voor het inrijden is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:45

Confession schreef:

Ik heb een paar maanden terug mijn pony ook bij K&K Sporthorses gekocht en heb zowel positieve als negatieve punten. :)

Ten eerste zijn het hele behulpzame meiden. Ik beschik niet over een trailer en om mij de kosten van de paardentaxi te besparen heeft Kelly mijn pony keurig netjes bij mij op stal afgeleverd echt top! Daarnaast bieden ze een garantie aan voor verborgen gebreken van het paard die ineens zichtbaar worden na de koop, ook top! De paarden hebben voor zover ik heb kunnen zien een heerlijk leven bij de meiden met genoeg weidegang en andere paardenvriendjes. Ook waren de meiden heel eerlijk over de keuring van mijn pony, ze had een klein gebrek (wat door training te corrigeren is, dus no big deal) wat ze direct toegaven.

Wat ik minder fijn vond was dat er werd gelogen over de leeftijd van mijn pony. Ze verkochten haar als 3-jarige, ingereden en doorgereden, terwijl ik er bij mij op stal achterkwam dat de pony nog 2 was. Daar was ik niet heel erg blij mee, maar ook deels mijn eigen schuld, ik had beter in het paspoort moeten kijken tijdens de bezichtiging. Daarnaast wil ik iedereen waarschuwen dat als je een jonge pony koopt bij de meiden je er nog heel veel werk aan hebt. Zo kon mijn pony nl totaal niet aan de longe lopen (rennen, steigeren, etc.) en dat terwijl ze al wel was ingereden (omgekeerde volgorde van beleren?). Ik had natuurlijk bij aankoop moeten vragen of ze de pony aan de longe wilde laten zien, maar niet aan gedacht. Ook vond ik het erg jammer dat ik eigenlijk voor een andere pony kwam en deze toen ik aankwam bij hen op stal er niet meer was, ik had het netjes gevonden als zij mij hier van op de hoogte hadden gebracht.

Ondanks de minpunten ben ik enorm blij met mijn lieve pony, ze heeft een geweldig karakter dat alleen maar erop kan wijzen dat ze altijd goed behandeld is (zowel bij haar fokadresje als bij K&K Sporthorses). Ik merk ook dat ze op een relaxte manier is ingereden aangezien ze bij het opzadelen en het rijden haast geen stress toont (enkel wanneer de bak of stal druk is).

Als je besluit een paard bij een handelaar te kopen, dan is K&K Sporthorses een prima adresje. Maar let uiteraard zelf goed op bij de bezichtiging en besteed aandacht aan details (zoals geboortedata in paspoort ;) ). Vraag ook of je het paard aan de longeerlijn mag zien lopen, ik heb nl spijt dat dit mij totaal ontgaan is tijdens de bezichtiging en ik nu met de complicaties daarvan zit. Natuurlijk gelden deze tips ook wanneer je bij een particulier een paard bezichtigd.

Hopelijk was dit nuttig!

Verbazend dat dit dan een goede ervaring te noemen is. Eerst jokken over de leeftijd. De "meiden"-eigenaren behoren te weten wat ze verkopen en dus ook hoe oud de pony is. Vervolgens heb je er nog veel werk aan gehad.

De garantie vind je top??? Nou laat ik je vertellen dat de "meiden" dit gewoon wettelijk verplicht zijn.
Gelukkig is dit goed afgelopen, maar netjes is het zeker niet.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:01

Babootje schreef:
Confession schreef:

Hopelijk was dit nuttig!

Verbazend dat dit dan een goede ervaring te noemen is. Eerst jokken over de leeftijd. De "meiden"-eigenaren behoren te weten wat ze verkopen en dus ook hoe oud de pony is. Vervolgens heb je er nog veel werk aan gehad.

De garantie vind je top??? Nou laat ik je vertellen dat de "meiden" dit gewoon wettelijk verplicht zijn.
Gelukkig is dit goed afgelopen, maar netjes is het zeker niet.

Ik noem het geen goede ervaring, maar ook niet per se slecht. Daarnaast is een jong paard natuurlijk altijd nogal wat werk, vond het alleen jammer dat de pony nog 0 kennis van de longe had, dit had zeker anders moeten zijn geweest aangezien ze al was ingereden.

Wat betreft de garantie, het feit dat zij dit contractueel afleggen vind ik vooral fijn. Ze zijn wettelijk verplicht maar veel verkopers stellen de koper hiervan niet op de hoogte (in de hoop dat de koper onwetend is).

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:11

Ik ben ook tamelijk benieuwd hoe de ervaringen zijn omtrent het contact.

Helaas krijg ik tot op heden geen antwoord terug van de stal op gestelde vragen. Dit topic herinnert mij er aan om er dan nog maar een berichtje aan te wagen.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:23

Balou_k schreef:
Ik ben ook tamelijk benieuwd hoe de ervaringen zijn omtrent het contact.

Helaas krijg ik tot op heden geen antwoord terug van de stal op gestelde vragen. Dit topic herinnert mij er aan om er dan nog maar een berichtje aan te wagen.

Bedoel je het contact voor of na de koop? Ik heb na de aankoop van mijn pony nl nog heel veel contact gehad met Kimberley via WhatsApp, ze reageert redelijk snel. :)

Voor de aankoop vooral via Marktplaats en telefonisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:39

Whatsapp inderdaad. :j
Contact is hier ook via bijrijdster van 16 gegaan omdat ik zelf geen smartphone heb en op FB en mail werd niet gereageerd.