Om dit topic even een update te geven, hierbij mijn ervaring.
Ik heb een paar maanden terug mijn pony ook bij K&K Sporthorses gekocht en heb zowel positieve als negatieve punten.

Ten eerste zijn het hele behulpzame meiden. Ik beschik niet over een trailer en om mij de kosten van de paardentaxi te besparen heeft Kelly mijn pony keurig netjes bij mij op stal afgeleverd echt top! Daarnaast bieden ze een garantie aan voor verborgen gebreken van het paard die ineens zichtbaar worden na de koop, ook top! De paarden hebben voor zover ik heb kunnen zien een heerlijk leven bij de meiden met genoeg weidegang en andere paardenvriendjes. Ook waren de meiden heel eerlijk over de keuring van mijn pony, ze had een klein gebrek (wat door training te corrigeren is, dus no big deal) wat ze direct toegaven.
Wat ik minder fijn vond was dat er werd gelogen over de leeftijd van mijn pony. Ze verkochten haar als 3-jarige, ingereden en doorgereden, terwijl ik er bij mij op stal achterkwam dat de pony nog 2 was. Daar was ik niet heel erg blij mee, maar ook deels mijn eigen schuld, ik had beter in het paspoort moeten kijken tijdens de bezichtiging. Daarnaast wil ik iedereen waarschuwen dat als je een jonge pony koopt bij de meiden je er nog heel veel werk aan hebt. Zo kon mijn pony nl totaal niet aan de longe lopen (rennen, steigeren, etc.) en dat terwijl ze al wel was ingereden (omgekeerde volgorde van beleren?). Ik had natuurlijk bij aankoop moeten vragen of ze de pony aan de longe wilde laten zien, maar niet aan gedacht. Ook vond ik het erg jammer dat ik eigenlijk voor een andere pony kwam en deze toen ik aankwam bij hen op stal er niet meer was, ik had het netjes gevonden als zij mij hier van op de hoogte hadden gebracht.
Ondanks de minpunten ben ik enorm blij met mijn lieve pony, ze heeft een geweldig karakter dat alleen maar erop kan wijzen dat ze altijd goed behandeld is (zowel bij haar fokadresje als bij K&K Sporthorses). Ik merk ook dat ze op een relaxte manier is ingereden aangezien ze bij het opzadelen en het rijden haast geen stress toont (enkel wanneer de bak of stal druk is).
Als je besluit een paard bij een handelaar te kopen, dan is K&K Sporthorses een prima adresje. Maar let uiteraard zelf goed op bij de bezichtiging en besteed aandacht aan details (zoals geboortedata in paspoort

). Vraag ook of je het paard aan de longeerlijn mag zien lopen, ik heb nl spijt dat dit mij totaal ontgaan is tijdens de bezichtiging en ik nu met de complicaties daarvan zit. Natuurlijk gelden deze tips ook wanneer je bij een particulier een paard bezichtigd.
Hopelijk was dit nuttig!