Oud paard verhuizen maar waarheen? (Help)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zil

Re: Oud paard verhuizen maar waarheen? (Help)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 21:28

Bedankt allemaal wederom. Diverse mails zijn eruit gegaan na tips van jullie en we hebben lieve aanbiedingen gehad via PB. Echt top hoe paardenmensen ook voor elkaar klaar kunnen staan.

De Vrijhoeve heeft helaas geen plek op het moment. De rest zijn we nog in afwachting van antwoord van.

Zelf ga ik nu voor 1.5 week met vakantie dus kan ik even niet meer actief reageren. We kijken even hoe het er over 1.5 week voor staat en dan gaan we verder regelen.

Over het bijvoeren op huidige locatie ga ik niet teveel in, ik denk dat ik al onze punten op kan noemen, maar er altijd mensen zijn die er anders over denken. Voor ons idee zijn de mogelijkheden gewoon te beperkt en lijkt verhuizen een goede optie. We kunnen in ieder geval rondkijken, wie weet wat we tegenkomen.

Cowgirl: ik zal updates blijven geven hier, misschien heb je er ook wat aan voor je paardje. Ik weet niet in welke regio je zit? Maar wie weet komen er opties.

Snikky bedankt voor het succes wensen!

De rest ook bedankt. De opties die aangedragen worden nemen we in overweging en als we er wat aan hebben doen we er zeker voordeel mee. Alles in het belang voor de oude dame.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:23

Ik zit in Noord Holland. Maar toevallig sprak ik gister een vriendin die met haar vriend aan het kijken is in duitsland voor een boerderijtje met stallen en grond. Mocht dat allemaal doorgaan dan zou die van mij daar met pensioen kunnen...mocht ik dat dan nog steeds willen.
Maar tips...aanbiedingen zijn natuurlijk welkom.

Voor nu staat mijn paard prima.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:34

Afhankelijk van de grootte: wij kunnen zeker voor de winter alleen pony's hebben, wij hebben al 3 ouwe knarren van tussen de 25 en 30 staan waar jouw paard bij zou kunnen. Bij ons hoeft er niet bijgevoerd, 20 hectare fructaanarm paardengras in de aanbieding, dat gaat nooit op.

Edit: regio Den Haag

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 11:13

dianaw33 schreef:
Afhankelijk van de grootte: wij kunnen zeker voor de winter alleen pony's hebben, wij hebben al 3 ouwe knarren van tussen de 25 en 30 staan waar jouw paard bij zou kunnen. Bij ons hoeft er niet bijgevoerd, 20 hectare fructaanarm paardengras in de aanbieding, dat gaat nooit op.

Edit: regio Den Haag

Klinkt erg ideaal maar helaas betreft het geen pony maar een flinke merrie. Wel hartstikke bedankt!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:19

Hoii, is het inmiddels opgelost? Ik snap je probleem wel, het is gewoon op sommige stallen niet mogelijk een paard te houden wat op andere tijden eet dan de rest of een uur langer te laten staan. je blijft ook niet heen en weer rijden, voor een paar dagen prima maar dat breekt op, meest ideaal is aan huis maar is niet voor iedereen weg gelegd. op de wei bijvoeren lukt ook niet omdat de anderen het op eten. Dan is een pensioen plek beste uitkomst. Hier net zo gehad... tip; zorgboerderijen benaderen. Het paard blijft in eigendom van jullie zelf en zij hebben een lief paardje voor cliënten die daar komen om voor de dieren te zorgen.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 22:40

Lianne007 schreef:
Hoii, is het inmiddels opgelost? Ik snap je probleem wel, het is gewoon op sommige stallen niet mogelijk een paard te houden wat op andere tijden eet dan de rest of een uur langer te laten staan. je blijft ook niet heen en weer rijden, voor een paar dagen prima maar dat breekt op, meest ideaal is aan huis maar is niet voor iedereen weg gelegd. op de wei bijvoeren lukt ook niet omdat de anderen het op eten. Dan is een pensioen plek beste uitkomst. Hier net zo gehad... tip; zorgboerderijen benaderen. Het paard blijft in eigendom van jullie zelf en zij hebben een lief paardje voor cliënten die daar komen om voor de dieren te zorgen.

Ja precies. Natuurlijk willen we alles voor haar doen maar 2 of 3x per dag naar stal rijden voor bijvoeren is niet te doen. En dan ook nog eens het wachten tot ze het op heeft. En we willen ook niet anderen er teveel lastig mee vallen.

Ik ga zaterdag naar mn vriendin toe en dan eens kijken welke informatie ze inmiddels verzameld heeft. En welke antwoorden op de emails. Ik ben zelf net terug van anderhalve week vakantie.
We zijn er hard mee bezig en heb er vertrouwen in dat we op de goede weg zijn. Heb echt fijne tips gekregen van Bokt!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:12

Zil schreef:
Lianne007 schreef:

Ja precies. Natuurlijk willen we alles voor haar doen maar 2 of 3x per dag naar stal rijden voor bijvoeren is niet te doen. En dan ook nog eens het wachten tot ze het op heeft. En we willen ook niet anderen er teveel lastig mee vallen.

Ik ga zaterdag naar mn vriendin toe en dan eens kijken welke informatie ze inmiddels verzameld heeft. En welke antwoorden op de emails. Ik ben zelf net terug van anderhalve week vakantie.
We zijn er hard mee bezig en heb er vertrouwen in dat we op de goede weg zijn. Heb echt fijne tips gekregen van Bokt!

Veel succes!

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 15:54

Nog even een update omdat ik toch heel erg geholpen ben door meerdere mensen na mijn vraag destijds. Helaas was er geen plek op de aangedragen stallen of werd er niet (meer) gereageerd na belletjes of mailtjes.

2 weken geleden kreeg ik de tip voor een stal in Noord-Brabant, waar 10 paarden kunnen staan. Waarvan 4 er van de eigenaresse zelf zijn en dus max 6 pensioenpaardjes, die all-in verzorg kunnen worden.
Helaas bleek de laatste plek daar reeds opgevuld te zijn, dus viel onze zoektocht weer even stil. Maar afgelopen zaterdag werden we gebeld dat er een paardje niet kon aarden op die stal en er dus plek vrijkwam.
Aanstaande zondag gaan mijn vriendin en ik er even een kijkje nemen. We zijn heel benieuwd.
Als mensen het leuk vinden zal ik laten weten hoe het geweest is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:55

Natuurlijk, fijn!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:46

Ja leuk! Ben heel benieuwd of jullie het perfecte plekje dan toch gevonden hebben.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 20:52

We zijn vandaag langs geweest en mn vriendin heeft besloten dat het Gu haar nieuwe huis gaat worden. Ze had er een super goed gevoel bij en alle vertrouwen in. 25 november gaat ze er naartoe.
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:09

Wat geweldig!

En waar in Brabant is het?

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 18:56

Shirley schreef:
Wat geweldig!

En waar in Brabant is het?

Het is in Dussen.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 19:42

Het is niet meer zo actief hier, maar om het even af te sluiten. Ze is vandaag al verhuisd naar haar nieuwe stalletje. Alles is goed gegaan en ze kwam rustig de trailer af. En ze stond al snel rustig te eten. Ik verwacht dat ze het echt heel erg goed gaat krijgen daar. En dat dit een goede keus was voor haar.

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:44

Laten we het hopen, ze ziet er in elk geval tevreden uit <3

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:34

Ik hoop van harte dat je paard het goed heeft en dat jullie je er prettig bij voelen!!

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 23:21

We kregen vanavons een filmpje van een relax etend paardenmeisje in haar nieuwe box. Ze maakt zich niks druk en lijkt best tevreden. Zaterdag ga ik bij haar op bezoek.

Bedankt Shirley, dat je zo trouw bleef reageren en ook Janneke2 bedankt.
En alle anderen ook nog die meegedacht hebben.
Ons paardenvriendinnetje lijkt zo op de goede plek te zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:17

Doe haar de groeten maar :+:

En graag gedaan, het is ook leuk voor de mensen die reageren als er een update komt, zeker zo'n blije!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:49

Ben blij met deze update! Fijn dat ze een goed plekje gevonden heeft.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:11

Het gaat hartstikke goed met haar. Ze past zich makkelijk aan en kan goed met de andere paarden overweg.
Vandaag mochten ze even op de wei...

Afbeelding

Afgelopen zaterdag ben ik even bij haar geweest.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:13

Fijn!!!

"All is well that ends well..."

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:16

Lekker genieten!
Die oortjes staan de rest van haar leven naar voren *\o/*

willemhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:01

Mooi om te horen!
Prachtige plek ook :)