Poging #200 goede zadel passer/maker voor klein zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Poging #200 goede zadel passer/maker voor klein zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:37

Die komen ook op stal hoor. Als je maar met een grotere groep dan één bent.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:38

Ik weet niet of het al gezegd is, maar Zadelplus! Isabelle heet ze. Is heeeel goed!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:38

Ik heb zelf en pony van 1.30, korte rug en ik heb zelf een 17/17,5 inch zadel nodig. Via Zadels & Co (Suzanne Godijn) en goed aangemeten dressuurzadel (tekna) gekocht en nog steeds super blij mee. Het kan dus echt :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:39

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:50

Suzan_bobar schreef:

Die wilde ik dus ook adviseren :D .
Ben al jaren zeer tevreden over Helen. Smeert je niets aan, maar als je zadel echt niet past zal ze je dat ook vertellen.

Ik vond en vind haar echt een verademing. Altijd een goed humeur, eerlijk, vakkundig, rustig in de omgang en pas tevreden als paard en ruiter ook tevreden ook. Een zeldzame combinatie in paardenland.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:07

Ik adviseer anouk Verlouw van www.wellsaddle.nl en tevens op bokt onder idefix4.
Meet regelmatig nieuwe ponyzadels aan voor een leuke prijs maar kijkt uiteraard eerst naar je eigen zadel en gaat dan kijken naar de mogelijkheden voor als het zadel niet past.
Komt door heel NL

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:35

Paula de Schrijver uit Etten Leur kan ik aanbevelen. Haar gegevens staan op de site van happy horse advies

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:42

Roodvos schreef:
Suzan_bobar schreef:

Die wilde ik dus ook adviseren :D .
Ben al jaren zeer tevreden over Helen. Smeert je niets aan, maar als je zadel echt niet past zal ze je dat ook vertellen.

Ik vond en vind haar echt een verademing. Altijd een goed humeur, eerlijk, vakkundig, rustig in de omgang en pas tevreden als paard en ruiter ook tevreden ook. Een zeldzame combinatie in paardenland.

En ik wilde haar ook adviseren! Heb ook mijn (tweedehands) zadel bij Helen vandaan en ben er nog steeds erg tevreden over.

Ik ga daarom mee met roodvos.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:45

kim_1990 schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met stephan van brabants ruiterhuis, hij komt eventueel aan huis passen/nakijken en hij is niet een persoon die je persee een zadel wil aansmeren, hij heeft mij geprobeert mijn eigen zade houden en hem even wat bij te vullen waardoor hij weer goed lag...ik wilde alleen met mijn eigenwijze hoofd van dressuur naar springen toe dus ben ik toch voor een nieuw zadel gegaan. Mijn zadel ligt tot op de dag van vandaag nog steeds perfect op mijn paard, zadel heb ik inmiddels iets meer als een jaar nu en mijn paard is in lichaam behoorlijk verandert en nog steeds past het zadel goed. Topman die stephan.

Daar heb ik dan juist weer een slechte ervaring mee..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:05

Ik kwam deze tegen, lijken me heel kundige mensen en ze zijn onafhankelijk (en willen niets verkopen)
Www.pastmijnzadel.nl

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:43

Adelinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:40

Ik raad ook Paula de Schrijver aan, heel kundig en neemt echt alle tijd voor je. Ze smeert je ook niets aan maar denkt echt mee. Toen bleek dat mijn zadel voor geen ene meter paste (aangemeten door ruiterhuis Breda, dus niet daarheen gaan!) bood ze ook aan om alleen een passessie te doen en dan zelf kijken naar een tweedehands die zij dan zou kunnen aanpassen omdat zij alleen nieuwe zadels doet. Uiteindelijk heeft ze een leenzadeltje voor mij geregeld dat ik voor een gereduceerde prijs kon overnemen, wat ik echt service vond want een nieuw zadel zat absoluut niet in het budget. Maar ontzettend blij dat ik haar heb laten komen want ik heb er een totaal ander paard aan overgehouden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:47

Stephen Walter uit Enschede, top service, super betrouwbaar en heel eerlijk! Weet echt hoe een zadel moet liggen en zou je nooit iets aansmeren wat niet nodig is. Ook mag je een zadel een week/2 weken uitproberen als je daar behoefte aan hebt.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:57

JenniferU schreef:
Ik adviseer anouk Verlouw van http://www.wellsaddle.nl en tevens op bokt onder idefix4.
Meet regelmatig nieuwe ponyzadels aan voor een leuke prijs maar kijkt uiteraard eerst naar je eigen zadel en gaat dan kijken naar de mogelijkheden voor als het zadel niet past.
Komt door heel NL

Hier ook tevreden over Anouk, nieuw zadel paste al na 3 maanden niet meer, maar ze doet alle moeite van de wereld om het op te lossen. Komt zelfs tot in België.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:33

Omdat je op zoek bent naar een ervaring met een dienst verplaats ik je topic naar het forum [ED] Ervaringen en diensten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:06

Eh even gekke vraag, maar waar in brabant zit je en welke broekmaat heb je?

Mijn stiefdochter heeft een bf lexington maat 0. Geschikt t/m broekmaat 36. Dat ding is niet van een dressuurzadel te onderscheiden, en heeft ook echt zo'n zit voor de ruiter. Niet zo breed, maar met een omgekeerde U bovenop zegmaar.
Keer proberen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:56

Ze zijn al vaker genoemd hier, maar ik zou ook voor de Country Mill in Nijkerk gaan. Ze zullen eerst kijken of je eigen zadel goed past of passend te maken is en of jij er goed op zit. Is dat niet het geval hebben ze bijvoorbeeld Massimo zadels met Franse Kussens. Dat zijn kortere kussens, waardoor het vaker op kortere/kleinere paardjes/pony's past. maar wel met een in verhouding grotere zitmaat voor jezelf. Massimo heeft ook dressuurzadels, ik heb er ook eentje gehad, voordat ik weer voor de Massimo Trail ging. Die Trail zit tussen dressuur en veelzijdigheid in en ik vind dat prettiger, voor mijn vorige paard had ik er ook eentje. Ik zou wel proberen of je er toch naar toe kan gaan, ze hebben een binnenbakje, dus je kan daar ook altijd even rijden om te zien en te voelen hoe en wat.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 21:04

Even een schopje.. ditmaal voor mijn andere pony.

Helaas nooit geen zadel meer voor de andere kunnen kopen maar dat terzijde.

Eigenlijk zelfde probleem. Moeilijke korte rug.
Country mill gaat veel door mijn hoofd maar is echt een pokke eind voor ons en weet niet of ik vriendlief zo ver krijg er met Bo heen te rijden.

Budget ook lastig... liefst zo min mogelijk, maar wat moet dat moet.
Wil eigenlijk max tot €1500 gaan gezien mevrouw een tikkende tijdbom is (ziekte en leeftijd) en bij wijze van morgen niet meer bereden zoy kunnen worden.

Nieuw of tweedehands maakt me niet uit.
Het aller belangrijkste vind ik het als ik diegene die mij een zadel "aan smeert" kan vertrouwen dat het past.

Gezien ik al eens een gloednieuw en totaal niet passend zadel heb gekocht...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:32

Country Mill is dan wel ver weg voor je, maar dat is het voor meer mensen. Hun kunde is dat voor mij in elk geval zeker wel waard. Ze hebben een heel assortiment Massimo zadels, met Franse kussens, in dressuur en Trail, net wat je wil. Franse kussens bij de Massimo zijn korte kussens, in een heel range aan boommaten te krijgen, heel vaak is er wel eentje passend of passend te krijgen. Ik zou ze in elk geval eens bellen, hoewel de nieuwprijs ( kaal) ook onder die € 1.500,00 blijft. Vaak hebben ze ook wel het één en ander aan tweedehands zadels ( ook wel Massimo).

Dichter bij Brabant zou ik niet durven zeggen welke zadelmakers echt goed zijn, zadelpassers zijn er wel, maar of je daar ook goed terecht kunt voor zadels met kortere kussens durf ik echt niet te zeggen. Country Mill kan daar ook de boommaten van Massimo op een correcte manier aanpassen, ze kunnen 1 of 2 boommaten groter of kleiner gemaakt. Andere zadelpassers die zeggen dat ze dat kunnen, hebben niet de juiste apparatuur voor zover ik weet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 21:44

Heb even gekeken dat is 146km enkele reis ... En lees ook minder lovende recensies.

Moeilijk moeilijk. Wat ik wel weet is dat onze zadel maker in de buurt de juiste apparatuur heeft. Hij heeft destijds mijn prestige zadel 2 boommaten verbreed.

Country mill blijft absoluut op mijn lijstje staan.
Maar hoop stiekem op nog wat suggesties.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:01

Prestige heeft waarschijnlijk een ander systeem om de boommaten te verwijden... Voor mij is het 131 km. er, niet zoveel verschil... Ik zou dan vragen naar de mannelijke zadelmakers, niet naar Fleur. Fleur is redelijk goed, de andere twee zijn super!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:06

Tyrcanol, ik ga de 23e september weer naar Country Mill voor een nieuw zadel voor mijn kleine pony. Daar ga ik mijn huidige Massimo inruilen op een ander zadel. Maar misschien is mijn zadel wel een idee voor jou? Het is een Massimo Dressuur II in 16.5 inch, echt enorm kort (42cm draagvlak). Ik heb hem destijds nieuw gekocht en hij ziet er ook nog steeds zo uit :P

Ik weet niet waar exact je woont, maar als het niet extreem ver is wil ik wel een keer langskomen met mijn zadel? Dan kun je even kijken of het wat zou kunnen zijn?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 07:40

Wat is er niet goed aan die van jou dan? Die komt ook van country mill toch?
En wat wil je er eventueel voor?

Wij wonen in verweggiestan. Brabant tegen de Belgische grens (Lommel)

Ik ga het gewoon proberen met vriendlief al vrees ik er voor..

Wij zijn met de andere pony naar België geweest voor onderzoek en dat vond hij verschrikkelijk :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:28

Haha, ik kan er naast zitten hoor, maar ik rijd liever met trailer en paard in Nederland dan met de losse auto door België :D . Dat is o.a. omdat de verkeersaanwijzingen in België anders zijn dan in Nederland. Het is ook maar net hoeveel snelweg je hebt en of er niets gebeurd is op de weg. Ik had van de week een paardentaxirit van 150 km. enkele reis en daar deden we een kleine 2 uur over en een rit van 170 km., daar deden we 2 uur en een kwartier over. Om even een indicatie te geven... Als jij kans ziet de afspraak rond een uur of 1 's middags te maken is de kans op files kleiner en de CM zit ongeveer een kwartiertje van de snelweg af ;) . Ik heb er natuurlijk geen idee van hoe ver jij van een grotere weg af zit, maar dan heb je toch een kleine indicatie.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 08:40

Ja weet ik wegen hier zijn beter. Het probleem is vooral vriendlief kan lezen en schrijven met de trailer echter zodra dr levende haven in staat vind hij het verschrikkelijk...

Hij rijdt bij wijze van liever 300km door België met lege aanhanger dan dat hij 140 km door NL rijdt met pony er in.

En ik mag niet rijden van m :Y)

Maargoed eens een goed moment uit zoeken om het toch maar te vragen
..

(Zo wil ik met de pony naar zee, werd er in de familie gezegd dat ik gek was en dat ik maar een paard moest huren bij zee ... Zo graag gaan ze hier met de trailer op pad ...)