Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:22

Vraag ik me af, stel je kunt iemand vinden,maar die heeft zelf een paard en wil dat graag bij jou neer zetten.
Heb je daar plek voor?
Denk dat daar misschien wel meer animo voor is dan.

Facbook acount is wel een goed idee, en dan kan wat jij zoekt ook gedeeld worden zodat meer mensen het lezen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 20:37

Mmm wordt krap kwa gras, ik heb nu net genoeg gras om jaar door te komen wat voor oude echt heel noodzakelijk is. Geen box vrij, maar dat hoeft niet zo n probleem te zijn. Is wel een mouw aan te passen omdat de ruimte er wel is.

Alleen moet die persoon met voerregime van oude tinker meedoen. En eventueel krachtvoer zou daar gegeven moeten worden waar oude man niet bij kan komen, ook niet op andere momenten. Een gevallen brokje is een stikkend paard. -O- hetzelfde geld voor appels, wortels enz. Heb eerder weigenoten op andere plekken gehad maar even een handje brokjes of een snoepje is zo gegeven in de wei, gaat vaak automatisch ook en begrijpelijk. Is daardoor helaas ook vaak fout gegaan. En maakt het hem verhuizen ook zo ontzettend lastig.

Vandaar dat ik nu sta waar ik sta.

dandy123

Re: Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:14

Ik wil straks in de winter best je waterbakken ijsvrij maken als ik er ben ,kleine moeite ben er toch in de buurt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:56

Je kunt ook en advertentie zetten op paardenwerk.nl

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:06

Klinkt nu misschien heel hard maar waarom niet inslapen (de oude) en verkopen (de jonge). Klink of de paarden een loden last en een grote zorg zijn. Wat zal je aan kosten maken als geen plezier oplevert? Het paard merkt niet dat hij eerder doodgaat maar hij merkt wel dat jouw hoofd niet er naar staat en dat er weinig aandacht is. Ik zie zoveel paarden in mijn omgeving met een doodsaai bestaan die hunkeren naar aandacht met baasjes die eigenlijk nooit tijd hebben. Ik denk dan, gun zo'n dier een bestaan waar wel aandacht en uitdaging is. En echt er zijn heus nog goeie paardenmensen waar een paard een heerlijk leven heeft.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:17

Hoeveel werk zou het dagelijks zijn?
Mijn paarden staan bij jou in de buurt, maar ik heb niet dagelijks tijd om er een uur aan te besteden, wij hebben nl geen elektriciteit en stromend water bij de wei, dus moet soms passen en meten, ook vanwege mijn onregelmatige diensten..

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:23

Kun je me een PB sturen met de locatie? Ik denk dat ik iemand weet, maar hangt af van de reistijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 08:23

Luxje ik ben met de basis dingen ongeveer een half uur maximaal bezig per dag. Als alles op is en moet worden bijgevuld en zo. Niet zo veel dus maar het alle dagen moeten en geen enkele mogelijkheid tot rust pakken breekt me op.

Piezze ik beleef wel plezier aan ze en ga er iedere keer met veel liefde heen. Alleen lijf wil niet meer. En nee hij zal er niks van merken eenmaal dood. Alleen ik kan en wil dat niet op mijn geweten hebben. Ik heb afgelopen jaar al niet het beste jaar gehad en als ik dan ook deze keus zou moeten maken ben ik bang dat ik daar heel lang niet overheen ga komen.

Dandy is ook goed, als ik een groepje zou kunnen verzamelen waarin iedereen een keer iets doet is het ook goed. Alleen vind het maar eens bij elkaar.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:45

Ik stuur je straks even een pb, heb nu even geen tijd..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:04

Ik heb iemand die onze paarden doet, omdat ik dit zelf niet meer kan. Is via-via gegaan door iemand bij de Hondenschool; ze is eigenlijk hondentrainster en vindt het heerlijk om buiten bezig te zijn. Mijn ervaringen zijn het best met mensen van mijn eigen leeftijd 30-40.
Hier is wel alles zo gemaakt dat het werk zo licht mogelijk is. Voeren ben ik erg precies in en dat doet bij ons wel mijn man; zo hoeft zij zelf ook maar 1 keer per dag te komen. Ze doet de stallen en vult het hooi bij voor de oudjes die 's nachts in hun eigen uitloopstallen gaan. Verder dekens en maskers of een zalfje, indien nodig en ik het zelf niet kan. Paarden staan op vlas en nauwelijks op stal, ook doet ze even wat leuks met de honden.

Ze komt 5 dagen per week en krijgt 30 euro per dag. Haar dochter was laatst mee voor een schoolpriject en zei dat ze vond dat haar moeder de coolste job van de wereld had.

Belangrijk idd eerste keren precies zeggen hoe je het graag wilt.

Misschien idd op zoek naar "vakantieoppas", want dat doet ze eigenlijk, maar nu heeft ze mooi een vast inkomen.

Momenteel is ze op vakantie en doet mijn huishulp de stallen; ze is nog een beetje angstig voor de paarden, maar ze vindt het ook heel leuk om te doen.

En ik ben blij dat het hier allemaal een gewoon verder loopt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:09

Balen dat het niet altijd meer zelf lukt. Ik zag je advertentie en zou de zorg met plezier voor je overnemen, maar je zit net te ver weg voor mij -O-

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:10

Heel gek idee misschien maar iemand die ook honden uitlaat? Sommige hebben ook iets met paarden, sowieso dierengek en misschien kunnen zij je voor vast uit de brand helpen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:45

Ik heb echt heel veel rondvraag gedaan maar niemand kunnen vinden die ze wil of kan doen al. Zowel honden mensen als paarden mensen. Af en toe een keertje wel maar ik zoek juist de regelmaat zodat ik er rekening mee kan houden.

Ik heb nu een aantal opties aangeboden gekregen zowel openbaar, via pb of via reactie op mp. Hopelijk zit de juiste ertussen. Ideaal is ze lekker laten staan waar ze staan, anders zullen ze moeten verhuizen naar een heel eind weg en kan ik ze beperkt per week bezoeken. Maar dat geeft dan wel weer rust, en hoef ik me geen zorgen te maken over de continuiteit en is het betaalbaarder voor me.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:00

Verhuizen wil ik zelf niet, omdat ze nooit zo verzorgd zullen worden zoals ik dit graag wil; afspraken blijken voor sommigen lastig na te komen en dieren met speciale diëten e.d.; daar wordt helaas toch vaak heel anders mee omgegaan dan jezelf zou doen.

Paarden slechts heel beperkt zien, maar goed verzorgd weten (en dat weet je eigenlijk niet, tenzij je het zelf doet), zou ik zelf dan weer prima vinden.

Succes iig!

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:51

Ik heb je een PB gestuurd :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 02:19

Wat zoek je precies? Mocht je nog geen oplossing hebben. Hele lieve vrienden van mij wonen over de grens bij Coevorden en wellicht hebben zij plek voor jouw twee vlekken. Ze hebben zelf ook 2 Tinkers en een arabier die al op leeftijd is. Momenteel loopt er nog een pensionpaardje bij. Omdat de paarden verschillende behoeftes hebben lopen ze in twee groepen, maar allen 24/7/365 buiten met altijd wat te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 06:19

Als ze op gras mogen, heb ik misschien wel een tijdelijke oplossing voor je? voor de wintermaanden. Je kent mij niet, maar als er 1 onderhand weet hoe om te gaan met de verschillende behoeftes van paarden, dan ben ik dat helaas. Is wel in Overijssel. Pb mag altijd als je niets kan vinden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 06:51

Iemand die met pensioen is en nog wat wilt bij verdienen?
Maar ja hoe kom je aan zo een iemand...
Als de pb tjes niks opleveren misschien een advertentie plaatsen in de plaatselijke krant.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 07:01

Inmiddels een aantal bruikbare oplossingen gekregen. Een moet ik nog gaan bekijken volgende week. En dan is het hard nadenken wat te doen.

Ojajoh6 tijdelijke oplossingen heb ik niks aan. Vooral omdat ik dan ook dubbe stalgeld zal moeten betalen om huidige plek te kunnen behouden. Zonder die plek ben ik helemaal de pineut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 07:07

Een vaste pensioenplek behoort hier denk ik ook tot de mogelijkheden. Maar ik dacht eigenlijk dat je ze graag weer terug zou willen, zodat je de zomermaanden wel van ze zou kunnen genieten. Maar fijn dat je al wat oplossingen hebt gekregen. Succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 07:12

Ik sta open voor meer oplossingen hoor. Hoe meer keus ik heb hoe beter. Dus stuur een pb met wat je waar te bieden hebt. Hoe meer gras hoe beter. En overijssel valt mee. De opties nu zijn zeeland (240km), diep drenthe in (135km) gelderland (50 km) en 2 mensen die zouden kunnen verzorgen.

Ja ik heb ze het liefst hier, maar dan zit ik nog steeds met een probleem van de verzorging. -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 07:16

Camera installeren. Dan kom je eens in de drie dagen gooi geven en verder kijk je af en toe vanuit huis hoe het gaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 07:20

Dat had ex ook al geoppperd. Die wilde ze wel betalen en installeren. Goed voor de zomer maar ongeschikt voor de wintermaanden met vorst. Helaas dan moet ik nog steeds vaak erheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:44

Ik ga hier even over nadenken en overleggen. Het blijft tenslotte liefdewerk, oud papier en ik zal het ook niet alleen doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:55

karuna schreef:
Luxje ik ben met de basis dingen ongeveer een half uur maximaal bezig per dag. Als alles op is en moet worden bijgevuld en zo. Niet zo veel dus maar het alle dagen moeten en geen enkele mogelijkheid tot rust pakken breekt me op.

Piezze ik beleef wel plezier aan ze en ga er iedere keer met veel liefde heen. Alleen lijf wil niet meer. En nee hij zal er niks van merken eenmaal dood. Alleen ik kan en wil dat niet op mijn geweten hebben. Ik heb afgelopen jaar al niet het beste jaar gehad en als ik dan ook deze keus zou moeten maken ben ik bang dat ik daar heel lang niet overheen ga komen.

Dandy is ook goed, als ik een groepje zou kunnen verzamelen waarin iedereen een keer iets doet is het ook goed. Alleen vind het maar eens bij elkaar.

Het klinkt misschien hard maar je houd de oude dus in leven voor jezelf. Ik snap het wel want dit soort beslissingen wil je liever niet nemen. Maar dan is je probleem dus wel veel beter te hanteren want de jonge kan wel op pension staan waardoor je er van kan genieten zonder dat het ten koste van je gezondheid gaat. Misschien lukt het om verzorgers te vinden al dan niet betaald, maar die zal jij ook niet 100% vertrouwen gezien de mankementen van je oude paard. En houden van is ook laten gaan, vooral als je er zelf ook nog eens aan onder door gaat.