Stalling omgeving Almere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:26

Peelie schreef:
Duidelijk ;)

Zijn er memsen die hun stadsweides ook echt goed voor elkaar hebben. Goede bak die het hele jaar te rijden is. Verlichting, stromend water enz.

Ze zijn er, maar lang niet alle. Ook heel lastig om iemand te vinden die wil onderverhuren als "buitenstaander"

SternPhoto

Re: Stalling omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:31

In Almere is vrij lastig veel zitten al vol, stadsweides nemen vaak geen buitenstaanders vaak alleen mensen die ze kennen. En 9 van de 10 is alleen stal en weiland een enkeling met een goede bak en nog minder met echt voorzieningen
Zelf sta ik in Lelystad (x tern)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:39

Emmaa_ schreef:
Silly1972 schreef:
Is allemaal duurder.
Rsva is 370 en komen ze ook niet buiten en horse paradise is 350, 300 tot de bak er is als het goed is
Ja is van de Zelfde eigenaar als het zadeltje.

RSVA komen ze prima buiten hoor. Ze doen het alleen niet voor je dus je moet onderling afspraken maken over binnen/buiten zetten. Zijn pasgeleden nog een hele hoop weilanden bijgemaakt en ook in de winter mogen pensionpaarden gewoon buitenspelen.

Kosten die weitjes extra?
Toch apart,maar ik woon er pal achter en zie de weitjes altijd leeg. En in de winter zie ik hooguit een paard in de paddock, maar verder niet.
Toen ik er ging informeren zeiden ze dat ze niet langer dan 2 uur op de weide mochten en je moest erbij zijn.
Ik wil dat mijn paard gewoon de hele zomer naar buiten kan de hele dag. En kan spelen met andere paarden.

Equifrance is inderdaad een leuke stal, maar voor mij te ver weg. Maar misschien vanaf almere buiten niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:43

Silly1972 schreef:
Emmaa_ schreef:
RSVA komen ze prima buiten hoor. Ze doen het alleen niet voor je dus je moet onderling afspraken maken over binnen/buiten zetten. Zijn pasgeleden nog een hele hoop weilanden bijgemaakt en ook in de winter mogen pensionpaarden gewoon buitenspelen.

Kosten die weitjes extra?
Toch apart,maar ik woon er pal achter en zie de weitjes altijd leeg. En in de winter zie ik hooguit een paard in de paddock, maar verder niet.
Toen ik er ging informeren zeiden ze dat ze niet langer dan 2 uur op de weide mochten en je moest erbij zijn.
Ik wil dat mijn paard gewoon de hele zomer naar buiten kan de hele dag. En kan spelen met andere paarden.

Equifrance is inderdaad een leuke stal, maar voor mij te ver weg. Maar misschien vanaf almere buiten niet

Ik heb er mijn hele leven pal achter gewoond en er als manegeruitertje altijd rondgehuppeld, nu mijn zusje. Ze zijn heel erg hard bezig om de manege een stuk te verbeteren, niet alleen voor manegeklanten maar ook voor pensionklanten. Die weitjes staan inderdaad niet vaak vol, maar er is ook maar een kluitje pensionpaarden. Erg veel zijn het er iig niet.

Je moet er idd bij zijn, maar toen ik er nog reed werden er heel vaak afspraken gemaakt over buiten en weer binnen zetten, waardoor de meeste paarden er toch elke dag uit kwamen en er altijd wel iemand was om ze weer even binnen te zetten.

De hele dag was toen ik er nog reed inderdaad niet mogelijk, maar ik vermoed dat je in de randstad vrij weinig stallingen (met luxe faciliteiten en betaalbaar iig) kan vinden waar de hele zomer buitenspelen echt een mogelijkheid is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:49

Nee dat klopt inderdaad, vind het verder een fijne stal.
Maar ik werk fulltime en ik wil graag dat mijn paard buiten komt.

Anders had ik er allang gestaan ;)

Dus nu maar stukje verderop.
Daar heb ik alles voor een schappelijke prijs, alleen geen bos helaas :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 12:59

Dat X tern ziet er goed uit, maar is een half uur reizen. Jammer genoeg voor nu ook te ver dus.

Bos oid heb ik niet zo veel behoefte aan. Ik rij weinig buiten.

Ik wil dat mijn paarden minumaal 4 uur buiten komen zondat dat ik dat zelf moet doen. Daarnaast wil ik dan met alle liefde mijn paarden daarnaadt extra buiten zetten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:12

Peelie schreef:
PBA_ schreef:

Dit zijn toch de mensen die ook het winkeltje "t zadeltje" hadden?

dat klopt idd

het fijne is dat de paarden in een kudde lopen en altijd beweging hebben en altijd ruwvoer tot hun beschikking. Mocht je geen tijd hebben is het geen bezwaar niet te komen, paard loopt immers buiten. ruime keuze aan voer soorten en ook als er supplementen gevoerd moeten worden is dat geen probleem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 14:50

Maar een keertje een avondje op stal omwille van wedstrijd is niet evht mogelijk lijkt me. Ik kan ook niks lezen over stromend water ed.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:58

Pba, voor wedstrijd ruiters is zoiets niet te doen en ik vind het ook flink aan de prijs voor het feit dat ze dag en nacht buiten staan.

Maar Peelie dan kom je toch op stallen uit als van Bavel, Vijzelaar of Harry's hoefje. Of Zonnehoeve

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:59

Alleen moet je geloof ik bij de eerste 3 zelf mesten.

123Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:15

Stal bennesse

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 16:10

Ik ga as zaterdag iig kijken bij Jennifer's Hoeven. Een oud stalgenoot van mij staat daar op stal.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:19

Die zit toch vol ?
Maar is wel goed

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:43

Ik ben ook helemaal geen haast om te vertrekken bij mijn huidige stal. Ik ben verder tevreden op mijn huidige stal. Het gaat me voornamelijk om de reisafstand die in combinatie met alles een beetje too much word.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:49

Waar sta je nu in Eemnes?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:01

Ik heb vandaag bij Jennifer's hoeven wezen kijken. Leuke stal, maar ze neemt helemaal geen nieuwe klanten meer aan. Dus mijn "avontuur" strand daar al weer...

Ze gaf zelf aan dat stal pronk een goede stal is. Heeft iemand hier ervaring met die stal en hoe is het daar?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:05

ooh ja dat kan inderdaad ook nog.
Ik ken het zelf niet, maar ken wel veel mensen die daar staan of hebben gestaan en volgens mij is dat wel een prima stal.
Heb alleen geen idee van de prijzen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:26

de tarieven staan op de website ;)

maar ik zit even te kijken, kwa reistijd scheelt het maar 4 minuten (8 in totaal dus) dat zet geen zode aan de dijk...
Laatst bijgewerkt door Peelie op 22-05-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:26

haha niet eens naar gekeken :P dank je

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:29

Pronk staat goed aangeschreven dacht ik.
Had k het toch goed dat ze geen nieuwe klanten aanneemt want ze zit vol

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 15:30

Ze neemt sowieso geen nieuwe klanten meer aan, vol of niet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:31

Oke