strandrit in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef01

Re: strandrit in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:01

ik heb een strandrit in domburg gemaakt afgelopen kerst. Was erg leuk, was wel zo dat de paarden al opgezadeld stonden toen we aankwamen, dus dat vond ik wel wat jammer. Wij maakten een strandrit bij manege Duno.

jojoboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 16:29

Eef01 schreef:
ik heb een strandrit in domburg gemaakt afgelopen kerst. Was erg leuk, was wel zo dat de paarden al opgezadeld stonden toen we aankwamen, dus dat vond ik wel wat jammer. Wij maakten een strandrit bij manege Duno.

Hoe groot was jouw groep? En heb je toen ook langere stukken gegaloppeerd, zoals dat op de site staat?

JadeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:39

Zelf vind ik Stoeterij Woodstock in Burgh Haamstede erg leuk! Ontspannen sfeer en door de kleine groep en de lieve paarden kan je heerlijk genieten van je strandrit!

Ook Western Trail Zeeland is super gaaf! Had zelf nog nooit western gereden. De paarden zijn ook super lief en er word daar gekeken naar geschikte combinaties van paard en ruiter. Mooie omgeving ook!

Kleijer1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:35

Ik zag deze topic voorbij komen. Aankomende week ga ik met gezin naar zeeland zou daar graag willen paardrijden heb al wat gezocht op Google was benieuwd over nog andere suggesties zijn. Ik hoor graag adressen in de buurt van Vlissingen of Zweeuws Vlaanderen alvast bedankt.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:41

Kleijer1983 schreef:
Ik zag deze topic voorbij komen. Aankomende week ga ik met gezin naar zeeland zou daar graag willen paardrijden heb al wat gezocht op Google was benieuwd over nog andere suggesties zijn. Ik hoor graag adressen in de buurt van Vlissingen of Zweeuws Vlaanderen alvast bedankt.

In Zeeuws-Vlaanderen organiseert Manege Hippo d'Or Nieuwvliet, te Nieuwvliet, strandritten. Voordat je mee kunt op het strand moet je een eenmalige proefles rijden. Als blijkt dat je mee mag, hoef je de volgende keer niet opnieuw een proefles te rijden. De paarden zijn het gewend om naar het strand te gaan en fijn te rijden. Er wordt gestapt, gedraafd en gegaloppeerd op het strand(geen rengalop).
Je moet wel even persoonlijk langskomen op de manege om je proefles en strandrit af te spreken.
http://manege-nieuwvliet.nl/
http://manege-nieuwvliet.nl/Buitenritten.html

Kleijer1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:50

Bedankt voor de tip

amke1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:51

Manege De IJslander, Biggekerke. Ook grotere IJslanders beschikbaar. Paarden zijn goed verzorgd, staan in de wei, je gaat ze samen met de begeleider uit de wei halen. Rit van wei door bos naar Dishoek. Over strand naar Zoutelande (wel paaltjes, maar zoals gezegd alleen bij Vrouwenpolder staan geen paaltjes) en vanaf Zoutelande door duinen en bos weer terug naar wei. (Soms wordt de rit ook andersom gereden).

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:55

Manege de IJslander is erg leuk inderdaad! Ben er nu al 7 keer geweest :)

Frummel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:02

Bij Manege Duno in Oostkapelle maak je mooie strandritten.
Ik woon in hetzelfde dorp en op het strand heb je op het stuk waar zei ook rijden geen paalhoofden (zo heten de paaltjes op het strand ;) )
Leuke paarden en goede professionele begeleiding!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:19

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:21

Ik ben pas bij manege duno geweest, echt genoten. Het was echt een fijne rit. Een aanrader!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:11

Ponyhof schijnt leuk met lieve betrouwbare paarden!!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:07

Western trail zeeland in biggekerke! Ben ik vorig jaar geweest. Super leuk. Jaar daarvoor bij manego duno. Was een afknapper. Er staat nog een ander topic hier ergens over strandritten in zeeland. Daar heb ik mijn verslag uitgeschreven. Was steeds maar 30 sec draf en dan weer stap. En dat was niet omdat we een onervaren groep hadden. Wat ik ook afknapper vond was dat er op t strand omgedraaid werd en dan zelfde weg terug gereden. Saai.

Bij westerntrail zeeland heb je eerst stukje polderlandschap, stukje bos en dan strand. Je rijdt op een ander punt het strand weer af en via bos en polder weer terug. Heel afwisselend en super mooi.

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:51

sandyjorgen schreef:
Western trail zeeland in biggekerke! Ben ik vorig jaar geweest. Super leuk. Jaar daarvoor bij manego duno. Was een afknapper. Er staat nog een ander topic hier ergens over strandritten in zeeland. Daar heb ik mijn verslag uitgeschreven. Was steeds maar 30 sec draf en dan weer stap. En dat was niet omdat we een onervaren groep hadden. Wat ik ook afknapper vond was dat er op t strand omgedraaid werd en dan zelfde weg terug gereden. Saai.

Bij westerntrail zeeland heb je eerst stukje polderlandschap, stukje bos en dan strand. Je rijdt op een ander punt het strand weer af en via bos en polder weer terug. Heel afwisselend en super mooi.

Western trail in Zeeland is er helaas mee gestopt vanaf 18 mei 2016 geeft die geen buitenritten meer. Op hun facebookpagina staat meer info :(

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:57

Ik schop dit hele oude topic, toch maar even omhoog :D

Wij gaan over 2 weken op vakantie naar Renesse en willen graag een strandrit maken. Iemand recente en vooral positieve ervaringen?