Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rivjenn schreef:Daphne__ schreef:Ron Slob; http://www.paardentandartsslob.nl/ 95 Euro voor complete behandeling, boekje voor in het paspoort en hij rekent geen reiskosten.
Ik begrijp eruit dat hij geen gedegen opleiding heeft en niet mag injecteren
xxdomiixx schreef:Mag ik vragen waarom je de voorkeur geeft aan electrisch? (Ik ben zelf voor handmatig, ben nog nooit iemand tegen gekomen met een voorkeur voor electrisch dus ben benieuwd welk voordeel jij hier uithaalt)
Beloven schreef:Oh ik heb bij haar 2 weken terug nog een afspraak gemaakt als nieuwe klant.. Apart.
Daan zijn ze bij mij op stal ook heel tevreden over.
Shenavallie schreef:xxdomiixx schreef:Mag ik vragen waarom je de voorkeur geeft aan electrisch? (Ik ben zelf voor handmatig, ben nog nooit iemand tegen gekomen met een voorkeur voor electrisch dus ben benieuwd welk voordeel jij hier uithaalt)
Hier nog iemand die geen voorstander van electrisch is, maar juist de voorkeur voor handmatig heeft. Paard kan aangeven dat iets niet goed gaat en hoeft niet onnodig gesedeerd te worden. Paard kan dezelfde dag nog weer van alles doen (lekker buitenspelen bijvoorbeeld), terwijl een gesedeerd paard op stal moet blijven tot de verdoving uitgewerkt is en vaak pas de volgende dag weer wat kan gaan doen. Maar dat is mijn ervaring tot nu toe.
Nikass schreef:Praktijk In de Ijmond Castricum. Prijs afhankelijk van wat er moet gebeuren rond de 150,-
Mijn paard niet meer handmatig! Voortanden bleken veel te lang te zijn (deze kunnen handmatig niet worden gedaan), Electric is veel preciezer en is veel sneller klaar. Minder stress bij het paard. Paard mag na de behandeling een uur niet eten. Daarna mag hij alles weer.
Shenavallie schreef:Dan hangt dat dus van de toediener af, want in de tijd dat er bij ons op stal nog electrisch werd gewerkt waren de paarden 's avonds nóg suf.
Zelf altijd alleen maar handmatig laten doen, maar daar wel een duidelijke selectie in gemaakt. Zo had ik een keer eentje die alleen maar zenuwachtig bleef praten en haar partner dacht een paardenfluisteraar te zijn. Mijn altijd zo ontspannen beestje werd er helemaal nerveus van. Daarentegen stond ze te slapen bij Olav Fräntzel, zodat die kon doen wat nodig was. Van alle mensen die - net als ik - niet-electrisch laten vijlen heb ik er nog geen eentje gesproken die daar ontevreden over was.
Maar dat is het mooie van een keuze hebben en de voors en tegens tegen elkaar af te wegen.

Rivjenn schreef:Daphne__ schreef:Ron Slob; http://www.paardentandartsslob.nl/ 95 Euro voor complete behandeling, boekje voor in het paspoort en hij rekent geen reiskosten.
Ik begrijp eruit dat hij geen gedegen opleiding heeft en niet mag injecteren