Paardentandarts noord holland electrisch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardentandarts noord holland electrisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:44

Oh ik heb bij haar 2 weken terug nog een afspraak gemaakt als nieuwe klant.. Apart.

Daan zijn ze bij mij op stal ook heel tevreden over.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:56

Rivjenn schreef:
Daphne__ schreef:
Ron Slob; http://www.paardentandartsslob.nl/ 95 Euro voor complete behandeling, boekje voor in het paspoort en hij rekent geen reiskosten.

Ik begrijp eruit dat hij geen gedegen opleiding heeft en niet mag injecteren

Hij heeft wel een opleiding gehad en mag dus ook verdoven.
Heb hem afgelopen najaar bij onze paarden gehad. Super vent, heerlijk rustig en de paarden reageerde prima op hem. Zelfs ons oude zenuwpees werd kalm. Check zn facebook maar, hij zet een hoop info erop en werkt door het hele land+buiteland.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:01

xxdomiixx schreef:
Mag ik vragen waarom je de voorkeur geeft aan electrisch? (Ik ben zelf voor handmatig, ben nog nooit iemand tegen gekomen met een voorkeur voor electrisch dus ben benieuwd welk voordeel jij hier uithaalt :) )

Hier nog iemand die geen voorstander van electrisch is, maar juist de voorkeur voor handmatig heeft. Paard kan aangeven dat iets niet goed gaat en hoeft niet onnodig gesedeerd te worden. Paard kan dezelfde dag nog weer van alles doen (lekker buitenspelen bijvoorbeeld), terwijl een gesedeerd paard op stal moet blijven tot de verdoving uitgewerkt is en vaak pas de volgende dag weer wat kan gaan doen. Maar dat is mijn ervaring tot nu toe. ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:10

Mark Hooijer is mijn ogen echt de beste. Fijne man, heel kundig.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:42

Beloven schreef:
Oh ik heb bij haar 2 weken terug nog een afspraak gemaakt als nieuwe klant.. Apart.

Daan zijn ze bij mij op stal ook heel tevreden over.

Misschien was jij de laatste...?
Geen idee maar ja dat was wat ze zei.

Mijn ervaring is dat de sedatie vrih snel uitgewerkt is er na hoor.
Mijn andere paard is in januari gedaan door Mieke Roelse en kon vrij snel weer het land op. Alleen Mieke zit aan de andere kant en die komt alleen bij 3 of meer.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:45

Shenavallie schreef:
xxdomiixx schreef:
Mag ik vragen waarom je de voorkeur geeft aan electrisch? (Ik ben zelf voor handmatig, ben nog nooit iemand tegen gekomen met een voorkeur voor electrisch dus ben benieuwd welk voordeel jij hier uithaalt :) )

Hier nog iemand die geen voorstander van electrisch is, maar juist de voorkeur voor handmatig heeft. Paard kan aangeven dat iets niet goed gaat en hoeft niet onnodig gesedeerd te worden. Paard kan dezelfde dag nog weer van alles doen (lekker buitenspelen bijvoorbeeld), terwijl een gesedeerd paard op stal moet blijven tot de verdoving uitgewerkt is en vaak pas de volgende dag weer wat kan gaan doen. Maar dat is mijn ervaring tot nu toe. ;)

Paard mag half uurtje tot uurtje niks eten (iig niet tot ie weer goed wakker is ivm verslikken), maar mag verder altijd gewoon aan het werk hoor met mijn paarden. Niks geen rust nodig verder.

Verder voorkeur voor elektrisch, omdat de mijne zonder sedatie gewoon echt niet gaat. En dat achterin makkelijker en sneller te behandelen is. Hij is (nog) te bang voor machines/geluiden daarvoor en komt omhoog ook. Terwijl ie verder met alles echt koel in zijn koppie is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:48

Praktijk In de Ijmond Castricum. Prijs afhankelijk van wat er moet gebeuren rond de 150,-
Mijn paard niet meer handmatig! Voortanden bleken veel te lang te zijn (deze kunnen handmatig niet worden gedaan), Electric is veel preciezer en is veel sneller klaar. Minder stress bij het paard. Paard mag na de behandeling een uur niet eten. Daarna mag hij alles weer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:53

Madelon heeft het veel te druk, het is ook niet gek dat ze geen nieuwe klanten meer aanneemt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:54

Dan hangt dat dus van de toediener af, want in de tijd dat er bij ons op stal nog electrisch werd gewerkt waren de paarden 's avonds nóg suf.
Zelf altijd alleen maar handmatig laten doen, maar daar wel een duidelijke selectie in gemaakt. Zo had ik een keer eentje die alleen maar zenuwachtig bleef praten en haar partner dacht een paardenfluisteraar te zijn. Mijn altijd zo ontspannen beestje werd er helemaal nerveus van. Daarentegen stond ze te slapen bij Olav Fräntzel, zodat die kon doen wat nodig was. Van alle mensen die - net als ik - niet-electrisch laten vijlen heb ik er nog geen eentje gesproken die daar ontevreden over was.
Maar dat is het mooie van een keuze hebben en de voors en tegens tegen elkaar af te wegen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:54

Nikass schreef:
Praktijk In de Ijmond Castricum. Prijs afhankelijk van wat er moet gebeuren rond de 150,-
Mijn paard niet meer handmatig! Voortanden bleken veel te lang te zijn (deze kunnen handmatig niet worden gedaan), Electric is veel preciezer en is veel sneller klaar. Minder stress bij het paard. Paard mag na de behandeling een uur niet eten. Daarna mag hij alles weer.

Wat een hoop geld!
Ik denk dat je dan niet zo'n beste tandarts hebt gehad, want er zijn er genoeg die wel weten wat ze doen. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:30

Shenavallie schreef:
Dan hangt dat dus van de toediener af, want in de tijd dat er bij ons op stal nog electrisch werd gewerkt waren de paarden 's avonds nóg suf.
Zelf altijd alleen maar handmatig laten doen, maar daar wel een duidelijke selectie in gemaakt. Zo had ik een keer eentje die alleen maar zenuwachtig bleef praten en haar partner dacht een paardenfluisteraar te zijn. Mijn altijd zo ontspannen beestje werd er helemaal nerveus van. Daarentegen stond ze te slapen bij Olav Fräntzel, zodat die kon doen wat nodig was. Van alle mensen die - net als ik - niet-electrisch laten vijlen heb ik er nog geen eentje gesproken die daar ontevreden over was.
Maar dat is het mooie van een keuze hebben en de voors en tegens tegen elkaar af te wegen. ;)

Maar ik was ook helemaal niet ontevreden toen ik nog handmatig liet vijlen! En ik heb meerdere tandartsen gehad, ik denk niet dat ze allemaal slecht waren. Alleen bij de laatste tilde mijn paard de tandarts op en liep de stal uit en toen was er voor mij een reden om haar onder sedatie te laten behandelen.
TOEN BLEEK dat er al die tijd veel te weinig gedaan was in haar gebit. Wat ook logisch is omdat het handmatig helemaal niet mogelijk is om alles goed te doen. (heb ik me laten uitleggen door Bert Veerkamp van In de IJmond en zijn uitleg klonk zeer plausibel) Zeker niet de voortanden, geen paard laat dat toe. Maar ook achterin kun je moeilijk komen met een handvijl, zeker als je een paard hebt met een smal hoofd, zoals mijn Arabier.

Natuurlijk schrok ik ook even van het bedrag, want ik betaalde altijd maar 30 euro voor de tandarts. Ik heb alleen liever dat ik meer betaal en dat het dan goed gebeurt, dan dat ik 30 euro voor niks betaal.
En het hoeft maar 1 x per jaar hooguit (mijn paard is op de leeftijd dat eens per twee jaar soms ook volstaat).
Je betaalt natuurlijk voor de verdoving en voor het feit dat een dierenarts je paard behandeld. Een "tandarts" die handmatig vijlt hoeft geen dierenarts te zijn, hoeft geen enkele medische opleiding gehad te hebben. Dat is natuurlijk eigenlijk al reden genoeg om het elektrisch te laten doen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:58

Rivjenn schreef:
Daphne__ schreef:
Ron Slob; http://www.paardentandartsslob.nl/ 95 Euro voor complete behandeling, boekje voor in het paspoort en hij rekent geen reiskosten.

Ik begrijp eruit dat hij geen gedegen opleiding heeft en niet mag injecteren

Plus: ik probeerde in dec een afspraak te maken daar werd niet op gereageerd. Opnieuw een afspraak gemaakt via FB een maand later. Mailt een dag van te voren af ivm ziekte. Zie ik 2 dagen erna gewoon foto's op FB verschijnen en ik heb sindsdien nooit meer iets gehoord om een nieuwe afspraak te maken.

Ik ben dus ook opzoek naar een tandarts in NH.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:32

Dank voor je uitleg, Nikass!
Ondanks dat ik bij de handmatige vorm blijf, heb je het wel heel duidelijk uiteen gezet en me zelfs bijna overtuigd. ;)

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:43

Ik lees even mee!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:15

darkadia schreef:
Daan komt meestal niet voor 1 paard. Madelon dacht ik wel. VPG (Christie, Remko ed) weet ik niet of ze voor 1 komen. Hier zeer tevreden over Remko, en komt dan voor 2 paarden. De anderen zijn ook absoluut goede tandartsen.

Daan komt voor twee paarden vrijdag naar mijn stal toe.