Western zadelpasservice.. maar welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: zadelpasaervice.. maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:21

Nog een tevreden persoon over Eurohorse.
Ze komt aardig regelmatig op stal Balemans, dus in de buurt :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:00

Ryder schreef:
roooooss schreef:
Ik weet niet of je echt opzoek vent naar een nieuw zadel of 2e hands zadel. Maar wanneer je op zoek bent naar een nieuw zadel. Kan ik je zeker Ali van Sella zadels aanraden! Echt ontzettend kundige man die de tijd neemt. Je kan je geheel je eigen zadel naar wens laten maken. Komt door het hele land dacht ik.

Verkoopt die westernzadels dan? Je antwoordt op WN, dit gaat niet over Engelse zadels.

Ik antwoordde op TS. Waar nergens in haar post vermeld staat dat ze opzoek is naar een westernzadel. Maar ik zie nu wel dat het op die plek staat zeg maar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:02

Hier meldde Eurohorse op basis van een foto dat er alleen maatwerk mogelijk was.
Aangezien mijn budget geen maatwerk toeliet, heb ik contact opgenomen met Westernspul en ben al ruim een jaar erg tevreden met mijn huidige zadel. Geen maatwerk, wel een nieuw zadel, maar binnen budget.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:36

Geen zadelpasser is perfect dus van iedereen zullen er ook ontevreden klanten rondlopen.
Wat ik persoonlijk fijn vind bij gebruikte zadel is pasvorm controle dmv drukpad of sensorpad (bij een nw zadel waarvan de kale boom beschikbaar is lijkt me dit minder essentieel). Dan weet je wat er met de ligging tijdens beweging gebeurt, dus icm jouw zit. Dat heeft namelijk ook invloed op het wel of niet passen.

Geen idee overigens welke zadelpassers dit aanbieden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:53

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 11:00

Roos klopt heb het niet vermeld dit omdat het in het western tack topic stond, snap de verwarring kon het helaas niet meer erbij zetten in de titel..

Het gaat inderdaad om een westernzadel!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:02

chriske schreef:
Roos klopt heb het niet vermeld dit omdat het in het western tack topic stond, snap de verwarring kon het helaas niet meer erbij zetten in de titel..

Ja en nu is je topic buiten WN gezet. Dit gaat de verwarring alleen maar groter maken.

Sorry Mods, maar imo echt niet handig.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:08

rina schreef:
chriske schreef:

Ja en nu is je topic buiten WN gezet. Dit gaat de verwarring alleen maar groter maken.

Sorry Mods, maar imo echt niet handig.

Mee eens, wat een onpraktische en doelloze actie zeg..

Ik meende overigens dat er een tijdje terug besloten was tot 'terughoudend modereren' op de westernfora. Om de vrij simpele reden dat die behoorlijk zelforganiserend zijn en er zelden onduidelijkheden en problemen zijn.

Is deze filosofie weer overboord gegaan?

Don't fix what isn't broken.

Gini

Re: Western zadelpasservice.. maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:13

Moderatoropmerking:
Ik heb de titel aangepast zodat het duidelijk is dat het om een westernzadel gaat. De reden waarom ik het topic verplaatst heb, kan je teruglezen in het BBB van januari onder het kopje Beleid: [FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin januari
Als er nog vragen zijn, kan je me altijd via pb contacteren, zodat er in dit topic ontopic ervaringen gedeeld kunnen worden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:32

troi schreef:
Geen zadelpasser is perfect dus van iedereen zullen er ook ontevreden klanten rondlopen.
Wat ik persoonlijk fijn vind bij gebruikte zadel is pasvorm controle dmv drukpad of sensorpad (bij een nw zadel waarvan de kale boom beschikbaar is lijkt me dit minder essentieel). Dan weet je wat er met de ligging tijdens beweging gebeurt, dus icm jouw zit. Dat heeft namelijk ook invloed op het wel of niet passen.

Geen idee overigens welke zadelpassers dit aanbieden.

Country Mill heeft een drukmat. Ik weet niet of ze met dat ding ook op locatie komen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:27

Countrymill komt niet meer op locatie, tenzij je met meerdere bent.

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:35

Hier ook goede ervaringen met Eurohorse :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:04

Na zo veel positieve reacties op Eurohorse hen een mailtje gestuurd, bedankt voor de reacties! Hoop dat zij iets voor ons hebben :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:45

Heb je inmiddels een afspraak gemaakt, Chriske? En zo ja; hoe was het contact?

Ik zit ook te denken aan een (western) zadelpasservice. Ik wil eigenlijk een Westernzadel voor mijn Fjord aanschaffen: eerst gewoon voor buiten en voor erbij, maar later wil ik wel helemaal overstappen op Western rijden.
Pasgeleden een particulier zadel gepast van iemand hier uit de buurt (wel met iemand erbij die er kijk op had), maar dat paste helaas niet optimaal. Ik ben toen wel weer een beetje verkocht geraakt aan het idee van een Westernzadel! :o (ik had het idee nl een poosje naast mij neer gelegd)
Verkoopster van het zadel en mijn 'expert' raadden toen ook Evelien aan.

Ik heb toen een mailte gestuurd (via contactform op de site), maar tot op heden nog niks gehoord. Is bellen beter?

Westernspul heb ik ook bekeken. Die lijkt mij iets voordeliger in prijzen, maar minder keuze dan Eurohorse en ik hoor meer wisselende verhalen over de passervice.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:05

Bellen is sneller bij Evelien. En soms is ze in de VS om in te kopen (dat staat meestal op haar site trouwens), dan kunnen mailtjes sowieso wat langer blijven liggen.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 11:50

heb 2 mei een afspraak met eurohorse, heel fijn contact kreeg al gouw een mailtje terug waarin werd aangegeven dat ze sneller reageren telefonisch dus gebeld. Er werd gevraagd naar een foto van zij en over de rug dat je de schouders goed zag en heb ook een rijfoto meegestuurd, dit gedaan en werd op maandag gelijk terug gebeld. Er werd aangegeven dat het wel lastig was maar als ze echt zo liep als op de rijfoto ze wel wat zadels hadden, de keuze was aan mij of ik het erop wilde wagen en dit heb ik gedaan. Mochten ze niks hebben dan wilde ze me sowieso advies geven over het verzoeken.

Word nog even wachten en dus zonder zadel rijden en duimen dat er iets bij zit :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:04

chriske schreef:
heb 2 mei een afspraak met eurohorse

Wat een toeval! :D
Dominique komt 2 Mei bij mij! Idd maar even gebeld met Evelien en die verwees mij door naar Dominique omdat die dichter in de buurt zit bij mij. Beide hele aardige mensen aan de telefoon!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:14

Haha wat grappig! Jah had 2x dominique en die vond ik erg aardig :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:29

Ten overvloede waarschijnlijk. Ik weet wel of een westernzadel redelijk ligt, maar de echte kennis ligt bij eurohorse.