Paardentandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:25

Joortjex schreef:
Graag deze discussie ergens anders voeren, hiervoor heb ik dit topic niet geopend.

Lijkt mij geen discussie, maar juist heel zinvol wat Albert en gohya zeggen. Kun je heel zinvolle informatie uithalen, namelijk een afweging van voors en tegens. Er is tevens geen sprake van discussie, omdat het een en ander netjes wordt uitgelegd en de ander netjes reageert. ;)

@ Esss: Jeetje, wat is dat een hoop geld!!!! Ik betaalde in de tijd dat ik mijn paardje nog had ongeveer 40 of 45 euro. Voor een gecombineerd bezoek betaalde ik 100 euro voor 3 paarden. Zo zie je maar hoe de prijzen enorm uiteen kunnen lopen.

antje_vip

Re: Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:26

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:21

Shenavallie schreef:
@ Esss: Jeetje, wat is dat een hoop geld!!!! Ik betaalde in de tijd dat ik mijn paardje nog had ongeveer 40 of 45 euro. Voor een gecombineerd bezoek betaalde ik 100 euro voor 3 paarden. Zo zie je maar hoe de prijzen enorm uiteen kunnen lopen.

Zo had ik idd ook ooit een 'tandarts' die het voor weinig kon.
In helaas bleek dat dus een kwakzalver. De schade bij mijn paard kon gelukkig hersteld worden, maar bij het paard van mijn stalgenoot niet.
Die bewuste kwakzalver deed dus alle paarden op die stal. Hij werkte ook onverdoofd en handmatig en kon daarmee dus niet alle kiezen doen. De bewuste man stond/staat heel goed bekend trouwens.
Maar als je nagaat hoeveel tijd er zit in een fatsoenlijke behandeling, dan kunnen die prijzen dus niet uit (behalve zwart natuurlijk).

Zelf raad ik Sanne Landman aan. Prijzen staan op haar site http://www.equineholland.nl/
Laatst bijgewerkt door Achterom op 22-11-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:22

Shenavallie schreef:
Joortjex schreef:
Graag deze discussie ergens anders voeren, hiervoor heb ik dit topic niet geopend.

Lijkt mij geen discussie, maar juist heel zinvol wat Albert en gohya zeggen. Kun je heel zinvolle informatie uithalen, namelijk een afweging van voors en tegens. Er is tevens geen sprake van discussie, omdat het een en ander netjes wordt uitgelegd en de ander netjes reageert. ;)

Idd. hier kan je ook weer veel uithalen TS. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:12

Wendy schreef:
Shenavallie schreef:

Zo had ik idd ook ooit een 'tandarts' die het voor weinig kon.
In helaas bleek dat dus een kwakzalver. De schade bij mijn paard kon gelukkig hersteld worden, maar bij het paard van mijn stalgenoot niet.
Die bewuste kwakzalver deed dus alle paarden op die stal. Hij werkte ook onverdoofd en handmatig en kon daarmee dus niet alle kiezen doen. De bewuste man stond/staat heel goed bekend trouwens.
Maar als je nagaat hoeveel tijd er zit in een fatsoenlijke behandeling, dan kunnen die prijzen dus niet uit (behalve zwart natuurlijk).

Zelf raad ik Sanne Landman aan. Prijzen staan op haar site http://www.equineholland.nl/

Wat jammer dat jullie een beunhaas hebben getroffen... Helaas zitten die er ook tussen...

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 03:53

Shenavallie schreef:

Tja, het is even een investering ieder 1,5 jaar maar het is me dubbel en dwars waard. Overigens betekent de standaardcontrole niet dat ze even naar het gebit kijkt, beetje vijlt en vervolgens weer pleitos gaat. Het is echt een grondige controle inclusief tandvlees etc. Staat ook nog op haar site: http://www.hestadent.nl/de-behandeling/ ... in-zn-werk. Je mag zelf bovendien ook meekijken en voelen, zodat je weet wat ze allemaal uitspookt. Daarom geloof ik persoonlijk ook niet dat iemand zo'n behandeling voor een paar tientjes kan doen, maar das mijn mening.

Ik ben er heel tevreden over en ponylief is er ook van opgeknapt, dat vind ik het belangrijkste. Ik heb me er al bij neergelegd dat sommige diensten in paardenland nou eenmaal prijzig zijn. ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:02

Christie Dreessen of een van haar collega's ?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:06

IngridM schreef:
Christie Dreessen of een van haar collega's ?

Christie Dreessen doet bijna niets meer sinds ze de kleine heeft, remco sweerse en aldo hebben het over genomen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:16

ze is het weer een beetje aan het oppakken, vanmiddag is ze nog bij ons op stal geweest voor onze paarden :-)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:51