paard leasen bij manege de ruiterhoek in spijkenisse of elde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard leasen bij manege de ruiterhoek in spijkenisse of elde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:54

Er zijn op woensdag en zaterdag kinderlessen en verder doordeweeks savonds lessen, in die lessen rijden eigenlijk merendeels mensen met leasepaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:14

Ik sta zelf daar met paarden.
Je betaald voor 7 dagen per week 235 per maand. Paard is dan gewoon eigen en je mag er alles mee doen buiten rit maken op wedstrijd enz. Het is gewoon je eigen paard. Enige kosten die je zelf nog heb zijn de hoefsmit en je jaarlijkse entingen.

Er woord niet door andere op gereden en andere mogen ook de box niet in.

Wil.je in de lessen rijden kan je kiezen of een 10 rittenkaart voor 50 euro of je betaald 40 euro per maand en dan mag je onbeperkt de lessen in.

Er zijn groepslessen op maandagavond dinsdagavond woensdag en zaterdag.

Er worden ook buiteritten georganiseerd naar strand en veluwe
En er worden 2 x per jaar een 5 daagse verblijf georganiseerd naar de veluwe.

Ook worden er regelmatig clinic's georganiseerd.
En dressuur wedstrijden.

De lease paarden staan allemaal in een box. Ook als je maar half least. Een box krijg je zodra die beschikbaar is dat kan 1 a 2 maanden duren.

Paarden krijgen van de manege 1 x per dag hooi meer keren mag je zelf geven en woord ook verwacht dat je dat zelf geef hooi kan je op het erf gewoon pakken.

Verder krijgen ze 2 x per dag krachtvoer. Je kan kiezen uit 2 x per dag bix of 1 x per dag bix en 1 x per dag slobber.

Wil je meer weten vraag gerust

mandriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:44

Voor 30,- euro per maand de wei in?? Is dat waar? Volgens mij betaal je gewoon de volle mep. In welke wei je paard ook staat. Iemand info hierover?

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:37

Ik sta op Willemshof in Hekelingen met mijn paard en ik vind dat echt een hele fijne manege. Ook daar kun je enkele dagen of volledig een paard leasen. Staat een uigebreide beschrijving op de website. Op Willemshof word er heel goed met de paarden omgegaan, het is er netjes, je hebt alle voorzieningen die je maar kunt wensen en aan de rand van het natuurgebied de Uitwaaier. Ik moet helaas verhuizen met mijn paard omdat ik door omstandigheden de stalling daar niet meer kan betalen, maar ik baal er vreselijk van dat ik weg moet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:19

Ja op de wei betaal je de normale stal prijs.
Echter mag je er zelf voor kiezen of je paard de wei op gaat of niet en voor hoelang hij de wei op gaat.

Voor de rijwei kan je je eigen opgeven en daaruit woord een selectie gemaakt welke paarde bij elkaar kunnen er staan maximaal 4 paarden op 1 rijwei en er zijn er 5 dus plek voor max 20 paarden

Maar haal je je paard er het ene jaar te weinig uit dan ben je je plekje op de rijwei voor het volgende jaar kwijt omdat er mensen zijn die wel dagelijks rijden en dus de rijwei niet opkunnen terwijl er paarden staan die er zelde afkomen. Die paarden mogen het jaar daarna dus naar een andere wei als de eigenaar dat wil