stal buitengewoon andalusiers te koop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:18

Ik ben niet te spreken over de communicatie met de stal! Ik had serieuze interesse in een leuk beestje maar reageren op een gegeven moment gewoon helemaal niet meer op een hele simpele vraag.

Babootje

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:27

In de prijsklasse 2 tot 3000 kun je geen gezonde ANDA kopen en bij 5000 moet je je ook achter de oren krabben.

Whisler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:05

Beste bokt.
Ook wij hebben een hele slechte ervaring met stal buitengewoon. We hebben er in december een Raza Espanol gekocht. Ik heb netjes gebeld en een afspraak gemaakt. Toen ik kwam was het paard al gereden dus toch nog maar even gereden dit ging redelijk. Heb gevraagd of we nog een keer mochten komen en dat mocht waar het niet dat eigenlijk de stal ruiter al weg wou en ik dan alleen moest rijden heb het paard gezadeld en daarna zadelde hun stalruiter ook snel even een paard en reed mee in de bak dit vond ik al vreemd. Maar goed het rijden ging redelijk. Ik heb voorafgaand gevraagd of hij braaf was en makkelijk op de trailer ging en of hij mee kon op buitenrit en daar werd met ja op geantwoord het ideale paard zul je zeggen. Het enige wat in zijn beschrijving stond is dat hij een ruiter moest hebben die een beetje rijden kon want het was een braaf maar wakker paard. Ok dacht ik komt goed. Eerst moesten we al de volledige som betalen en ze hielden het paspoort terug. Tot dat het paard werd opgehaald. De dag dat het paard werd opgehaald moest het op de trailer het meisje dat hem erop zette werd tot 3 x toe uit de trailer mee gesleurd en bijna overge lopen. Toen hij op stal aankwam was hij erg onrustig wat normaal is dus we hebben hem de gelegenheid gegeven om te wennen aan z'n nieuwe omgeving. Toen voorzichtig begonnen met rijden het werd al snel duidelijk dat als het paard alleen in de bak moest lopen hij totaal in paniek raakte. Dit uite zich in het bit vastpakken en er vandoor gaan al bokkend en steigerend. Het paard wou alleen het terrein niet af dan ging hij steigeren en rennend terug naar z'n stal dit alles heb ik geschreven aan de stal buitengewoon en het antwoord dat ik erop kreeg is dat ik hem tijd moest geven om hem beter te leren kennen. Ik wou hem binnen 2cweken al terug doen dit was niet mogelijk. Ik heb ze echt vaak aangeschreven en ze doen net alsof je lucht bent. Ze kopen hum paarden goedkoop in voor 1000 tot 1500 euro per paard en verkopen ze met erg veel winst. Dit vind ik geen probleem maar dan wel graag een eerlijk paard en niet eentje die staats gevaarlijk is. Dus lieve mensen koop hier geen paard ik heb er erg duur voor betaald en moet nu een advocaat erop zetten om het in orde te maken want zoals gewoonlijk hoor je er niks meer van weer.
Wees gewaarschuwd niet mee in zee gaan. Ze zijn duur en onbetrouwbaar.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:35

Heel sneu... maar als je deze stalnaam gegoogled had, was je er snel achter gekomen dat zij niet bepaald betrouwbaar zijn. Zij schijnen ieder dier zo'n beetje als braaf en betrouwbaar te verkopen. Sowieso in die prijsklasse kan je eigenlijk alleen maar troep kopen. Heel veel sterkte en succes met de afhandeling, altijd naar en een harde les helaas.

Anouk0804

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:52

Nog een recente ervaring;

Ik vind dit een hele fijne stal! Er wordt goed met de paarden omgegaan en er wordt fijn mee gereden. Ze halen de paarden uit België waar ze zelf gaan kijken en rijden. Er wordt beschreven dat ze 1000-1500 euro aan een paard uitgeven maar dit is niet waar! Daar mag gerust 1000 euro soms nog meer bovenop. Kopers worden fijn ontvangen en ze zijn eerlijk over het paard. Ook wordt er de tijd voor je genomen. Als het paard een blessure heeft (gehad) zeggen ze dit eerlijk. Dit is de meest betrouwbare stal die ik tot nu toe ben tegengekomen! Iedere stal heeft wel eens wat maar om ze helemaal zwart te maken is ook niet netjes. Dus mocht je een leuk paard willen ga dan zeker ook eens bij stal buitengewoon kijken. Maar oriënteer je wel en kijk of je nog een keer kan komen om er zeker van te zijn dat er een klik is tussen jou en het paard! Anders is het jammer als dit later niet het geval blijkt te zijn! <— hier zou de stal dan niks aan kunnen doen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:18

Nou Anoukwander, als ik het verhaal van Whisler lees zijn ze zeker niet netjes. Dit noem ik niet "geen klik" meer maar lijkt het me echt een probleempaard. Als dit binnen een week al blijkt en je bent een nette handelsstal dan neem je zo'n paard gewoon terug dan wel biedt een ander dier aan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:09

best wel grappig zo'n reactie. Dus als toevallige klant weet jij welke bedragen zij betalen en dat kopers fijn worden ontvangen Anoukwander? Als het allemaal zo geweldig zou zijn als jij aangeeft, waarom zijn er dan van die slechte verhalen?

Anouk0804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:57

Ik ken de eigenaresse daarom weet ik de prijzen! En daarbij komt als het paard normaal deed op de stal waarom is het dan de stal zijn schuld als het ineens een probleempaatd is? De paarden worden goed getraind dus als er vervelend gedrag naar boven komt dan zien ze dat best snel. En nee ik zeg niet dat het aan de koper ligt als een paard vervelend wordt maar het kan van alles zijn! Er zijn ook genoeg goede reacties op deze stal... dat er dan een ‘pechgeval’ tussen zit....

Anouk0804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:59

Babootje schreef:
In de prijsklasse 2 tot 3000 kun je geen gezonde ANDA kopen en bij 5000 moet je je ook achter de oren krabben.

Dit is echt onzin! Je kan een prima andalusier kopen voor die prijs alleen moet je even goed kijken!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:01

Mailtje gestuurd voor het aanbod, want dat wordt overal neergezet. Nooit een reactie op gehad en als ik alle negatieve reacties lees, afgezien van die ene gekleurde positieve ben ik blij dat wij er nooit zijn wezen kijken.

Anoukwander. Onzin. Een goede PRE koop je niet voor dat geld. Anders hadden ze niet op transport gestaan voor zo weinig geld. Die Spanjaarden weten prima wat ze wel of niet weggeven hoor.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:03

Anoukwander schreef:
Babootje schreef:

Dit is echt onzin! Je kan een prima andalusier kopen voor die prijs alleen moet je even goed kijken!

Dat zou echt knap zijn hoor...

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:05

upendo schreef:
Mailtje gestuurd voor het aanbod, want dat wordt overal neergezet. Nooit een reactie op gehad en als ik alle negatieve reacties lees, afgezien van die ene gekleurde positieve ben ik blij dat wij er nooit zijn wezen kijken.

Anoukwander. Onzin. Een goede PRE koop je niet voor dat geld. Anders hadden ze niet op transport gestaan voor zo weinig geld. Die Spanjaarden weten prima wat ze wel of niet weggeven hoor.

Vanaf 5.000 kan je een prima een anda kopen hoor.. ook wel vanaf 4.000.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:06

Ook niet. In mijn zoektocht ben ik er heel wat tegengekomen en ik bracht wel iets meer geld mee.

Als je tevreden bent met een cruzado, wellicht. Maar zeker onder de 4000 euro met deze markt kom je met een paard thuis waar geheid iets mee is.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:07

een andalusier voor die prijs kopen is zeker mogelijk, een PRE met papieren niet

Andalusier is niets meer dan een paard uit Andalusië, ondertussen beetje verbasterd tot een paard uit Spanje. Kan vanalles zijn dat er maar een beetje barok uitziet.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:08

Koop een vliegticket naar spanje, portugal of frankrijk. En je hebt er 1 voor die prijs.. vaak genoeg meegemaakt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:09

PrinceAmos schreef:
Koop een vliegticket naar spanje, portugal of frankrijk. En je hebt er 1 voor die prijs.. vaak genoeg meegemaakt.

Ik heb het over de Nederlandse markt. ;)

En alsnog ben je dan niet voor 5000 euro klaar.
Denk aan transportkosten en het mee laten komen van de dierenarts voor de keuring.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:18

PrinceAmos schreef:

Maar dan heb je m nog niet in nl staan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:03

Anoukwander schreef:
Ik ken de eigenaresse daarom weet ik de prijzen! En daarbij komt als het paard normaal deed op de stal waarom is het dan de stal zijn schuld als het ineens een probleempaatd is? De paarden worden goed getraind dus als er vervelend gedrag naar boven komt dan zien ze dat best snel. En nee ik zeg niet dat het aan de koper ligt als een paard vervelend wordt maar het kan van alles zijn! Er zijn ook genoeg goede reacties op deze stal... dat er dan een ‘pechgeval’ tussen zit....

Kijk, preken voor eigen parochie dus. Overigens geloof ik ook niet dat op een handelsstal, waar het een komen en gaan van paarden is, deze 'goed getraind' worden.

Anouk0804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:15

Kinke schreef:
Anoukwander schreef:

Kijk, preken voor eigen parochie dus. Overigens geloof ik ook niet dat op een handelsstal, waar het een komen en gaan van paarden is, deze 'goed getraind' worden.

De paarden worden gewoon goed getraind. Ik heb verschillende probleempaarden gezien die echt vals waren waar na een paar weken goede training kleine kinderen op kunnen rijden! En volgens mij wordt er naar eigen ervaringen gevraagd dus misschien minder frustratie op m’n punten gooien en m’n MENING en ERVARING respecteren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:03

prima dat jij die ervaring hebt, helaas zijn er meer dan genoeg verhalen die totaal het tegenovergestelde zijn. Jij brengt het als een feit dat alles daar prima is, en dat is niet zo.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:34

Anoukwander schreef:
De paarden worden gewoon goed getraind. Ik heb verschillende probleempaarden gezien die echt vals waren waar na een paar weken goede training kleine kinderen op kunnen rijden! En volgens mij wordt er naar eigen ervaringen gevraagd dus misschien minder frustratie op m’n punten gooien en m’n MENING en ERVARING respecteren.

Ook al gedragen zich zich dan beter omdat er meer consequent mee wordt omgegaan. dan zeker kun je zo'n paard niet als kuiken mak verkopen, omdat je op je vingers kunt natellen dat hij bij een andere - minder consequente eigenaar - weer in zn oude gedrag zal vervallen en al helemaal na een korte tijd "training" of wat er voor moet doorgaan.

Je vertelt ons nu dus twee dingen:
1. de stal heeft weet van het problematisch gedrag,
2. paarden die dat gedrag hebben vertoond zijn als kuiken mak verkocht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:19

Hier ook geen goede ervaring, zou een braaf bomproof paardje voor mijn moeder zijn. {nadrukkelijk nagevraagd of hij voor dat doel geschikt was} Met uitproberen liep hij met een hoefzweer dus was hij braaf en wat aan de trage kant..
Maar dat wisten wij uiteraard niet..daar werd verteld dat hij alleen wat kijkerig was maar wel braaf.

Paard bleek nauwelijks doorgereden en heel vervelend gedrag onder het zadel ontwikkeld te hebben. {hoofd in de lucht steken, staken, steigeren en heel veel spanning opbouwen en dan exploderen} toen hij weer pijnvrij kon lopen en beter in zijn vel zat.

Na een jaar hertraining was dat allemaal wel opgelost maar hij bleef schrikachtig en snel spanning opbouwen dus alleen geschikt voor wat meer ervaren mensen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:48

Bijna 3 uur in de auto gezeten om erachter te komen dat het bomproef braaf paard waarvoor je al een aantal keer over gemaild hebt onder het zweet als een idioot door de bak te zien crossen met een andere kijker. Ik had een afspraak voor dit paard en heb duidelijk aangegeven dat ik een paard nodig had om mijn vertrouwen bij terug te krijgen. ik mocht er ook nog op een anders hadden ze vast iets anders staan. Ik heb mij omgedraaid en ben weer 3 uur terug naar huis gereden

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:42

Lynn_Nikita schreef:
Bijna 3 uur in de auto gezeten om erachter te komen dat het bomproef braaf paard waarvoor je al een aantal keer over gemaild hebt onder het zweet als een idioot door de bak te zien crossen met een andere kijker. Ik had een afspraak voor dit paard en heb duidelijk aangegeven dat ik een paard nodig had om mijn vertrouwen bij terug te krijgen. ik mocht er ook nog op een anders hadden ze vast iets anders staan. Ik heb mij omgedraaid en ben weer 3 uur terug naar huis gereden

Lekker dan!

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:38

Als je niet teveel wil betalen, ga er dan zelf 1 uitkiezen in Spanje.
Wat voor zulke bedragen hierheen word gehaald is doorgaans niet goed.
Maar ook een PRE uit de hogere prijsklasse en van een gerenommeerde stal kan een moeilijke start maken.
Je moet niet vergeten dat het heel wat is voor zo’n dier, fysiek en mentaal om in een vreemd land te komen met totaal ander voer en een ander klimaat en al het andere dat anders is.
Ze zijn vaak in de beginperiode overbluft door alle veranderingen en daardoor is het moeilijk een goed en eerlijk beeld van het dier te hebben.
Het is toch heel wat anders dan een paard aanschaffen wat hier is opgegroeid.