Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Raimondlover schreef:Ik bedoel anders dan er op de gemiddelde manege wordt lesgegeven, ja huur voor langere tijd maar met intensieve begeleiding erbij in.
Les in klassieke richting, dus ook niet zoals op de gemiddelde manege. Je gaat hierheen om les te krijgen, net als op de manege, alleen is het niveau veel hoger en de kwaliteit dus ook omdat er een systeem is waarbij je binnen omlijnde eisen naar een hoger niveau gaat. Er zit een "systeem" in wat beter is als bij "gewoon" de manege, het doel is direct het correcte te leren via een intensievere leerweg, net zoals op school, maar toch net een beetje anders...
xLianneeee schreef:Mij lijkt het juist een leuk idee. Ik ben van mening dat je op een manege wat te weinig leert, ook de paarden zijn vaak wat te makkelijk naar mijn mening.
Ik heb nu sinds 2 jaar mijn eigen paard, daar heb ik pas echt op leren rijden. Helaas heb ik haar net verkocht wegens financiële omstandigheden. Nu kan ik het paardrijden natuurlijk niet missen, maar gewone lessen en paarden op een manege vind ik te saai. Dus iets zoals dit spreekt mij juist aan.
Raimondlover schreef:Les in klassieke richting, dus ook niet zoals op de gemiddelde manege. Je gaat hierheen om les te krijgen, net als op de manege, alleen is het niveau veel hoger en de kwaliteit dus ook omdat er een systeem is waarbij je binnen omlijnde eisen naar een hoger niveau gaat.
Cinnepin schreef:Als het financieel ook aantrekkelijk is lijkt me dat geweldig. Met theorie idd.
De meeste mensen weten niet eens wat rechtrichten is op een manege. Volgens mij zijn er ook weinig maneges die les geven volgend de klassieke methode? Dus dat je als het ware gewoon opgeleid wordt in plaats van een uurtje rond hobbelen? Lijkt mij erg leuk!
Wendy schreef:xLianneeee schreef:Mij lijkt het juist een leuk idee. Ik ben van mening dat je op een manege wat te weinig leert, ook de paarden zijn vaak wat te makkelijk naar mijn mening.
Ik heb nu sinds 2 jaar mijn eigen paard, daar heb ik pas echt op leren rijden. Helaas heb ik haar net verkocht wegens financiële omstandigheden. Nu kan ik het paardrijden natuurlijk niet missen, maar gewone lessen en paarden op een manege vind ik te saai. Dus iets zoals dit spreekt mij juist aan.
Je bent je er wel van bewust dat zoiets ook een behoorlijk prijskaartje zal hebben?
xLianneeee schreef:Wendy schreef:
Je bent je er wel van bewust dat zoiets ook een behoorlijk prijskaartje zal hebben?
Ja, maar een eigen paard kost ook sowieso 250/300 per maand. Stalling kosten, hoefsmid, entingen osteopaat, tandarts, zadels, dekens enz. En ik denk dat dit niet zo duur is in de maand als een eigen paard? Plus als het paard iets krijgt hoef je niet honderden euro's op te hoesten. Dat is ook de reden waarom ik haar heb verkocht
WendyLotte schreef:Volgens mij bestaat zoiets al wel, maar dan in andere vorm. Ik zie/hoor hier in Brabant in ieder geval een soort van variant hierop.
Er zijn hier verschillende particulieren die goede (sport-) paarden fokken (of kopen en verkopen), voor het geld maar ook omdat men paarden en alles erom heen leuk vind en prestatie gericht zijn, maar zelf niet rijden.
Dan zoeken ze dus mensen die de paarden een paar keer per week willen rijden, les willen nemen, mee naar keuringen en ook wedstrijden mogen rijden. Soms verdienen de ruiters daar geld mee, maar het kost in ieder geval geen geld.
Ruiter A rijdt paard A, ruiter B rijdt paard B enz. enz.
Dat gaat in totaal dus net iets verder dan een doorsnee verzorgstertje.
De constructie bestaat dus wel, alleen hoeven de ruiters er niet voor te betalen.
Electra63 schreef:WendyLotte schreef:Volgens mij bestaat zoiets al wel, maar dan in andere vorm. Ik zie/hoor hier in Brabant in ieder geval een soort van variant hierop.
Er zijn hier verschillende particulieren die goede (sport-) paarden fokken (of kopen en verkopen), voor het geld maar ook omdat men paarden en alles erom heen leuk vind en prestatie gericht zijn, maar zelf niet rijden.
Dan zoeken ze dus mensen die de paarden een paar keer per week willen rijden, les willen nemen, mee naar keuringen en ook wedstrijden mogen rijden. Soms verdienen de ruiters daar geld mee, maar het kost in ieder geval geen geld.
Ruiter A rijdt paard A, ruiter B rijdt paard B enz. enz.
Dat gaat in totaal dus net iets verder dan een doorsnee verzorgstertje.
De constructie bestaat dus wel, alleen hoeven de ruiters er niet voor te betalen.
Dat zijn niet de doorsnee ruiters, maar de meer getalenteerde ruiters, die vaak al wat gepresteerd hebben en/of wedstrijdervaring hebben. Deze hebben niet de behoefte aan de idealen van TS