Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:57

De ziektekostenverzekering gaat nu ook de fysiotherapeuten bekijken. Als een behandeling normaal 3 sessies duurt en je fysiotherapeut doet er langer over kan het zijn dat ze geen contract meer bij de verzekering krijgen. Dus ook al ben je aanvullend verzekerd tot 40 behandelingen zul je die waarschijnlijk niet krijgen, ook al zijn je klachten niet weg.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:57

ik las trouwens ergens (in dit topic?) dat iemand een paardenverzekering had waar alleen de WA nog verzekerd was.

Imo betaal je dan teveel.

Bij mijn (persoonlijke) WA/AVP verzekering is schade veroorzaakt door huisdieren (hier horen ook paarden bij) gewoon verzekerd. Het is dus niet nodig hier een aparte (paarden)verzekering voor af te sluiten.

BigOne

Re: Uit de verzekering gegooid door Hippozorg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:02

Ts , kijk wat je aan premie betaald en wat je hebt gedeclareerd, dan heb je tenminste nog enig weerwoord. Klopt geen reet van maar misschien aan alle mensen die hun dieren verzekerd hebben, stop het in een pot en bedenk dat klinieken een dier niet dood laten gaan en je ook daar een afbetalingsregeling kunt treffen. Als iedereen die dure verzekeringen aan de kant gooit dan binden ze wel in.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:04

Zo heb ik t ook altijd gedaan bigone ! extra potje, liever zo als dat hun alles opmaken en jij kan fluiten als je wat nodig hebt. Ik vertrouw die verzekeringen ook helemaal niet...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:11

Wendy schreef:
EsmeeBlom schreef:
Het hele doel van jezelf verzekeren is toch, dat wanneer het nodig is je meer kan declareren dan dat je betaald :+?

Nee dus. Maar zo lang mensen dit blijven denken, gaan óf de premies omhoog, óf worden alle grote risico's er uit gegooid.
Zoals gezegd: een verzekering is geen filantropische instelling :+ Die moeten gewoon winst maken.

Dat snap ik uiteraard, maar wat is de meerwaarde van jezelf verzekeren als je zodra het declareren meer is dan de premie eruit gegooid wordt.
Jezelf verzekeren is jezelf toch indekken voor het risico dat dat gebeurd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:16

EsmeeBlom schreef:
Wendy schreef:

Nee dus. Maar zo lang mensen dit blijven denken, gaan óf de premies omhoog, óf worden alle grote risico's er uit gegooid.
Zoals gezegd: een verzekering is geen filantropische instelling :+ Die moeten gewoon winst maken.

Dat snap ik uiteraard, maar wat is de meerwaarde van jezelf verzekeren als je zodra het declareren meer is dan de premie eruit gegooid wordt.
Jezelf verzekeren is jezelf toch indekken voor het risico dat dat gebeurd.

Nee, je verzekert jezelf voor het risico dat je voor een uitgave komt te staan die jij op dat moment niet kunt betalen.Daarvoor biedt de verzekering een antwoord, immers: de combinatie van alle premies maakt een grote pot, waardoor op basis van solidariteit kan worden uitgekeerd op het moment dat een dergelijke situatie zich voordoet.
Alleen dat puntje solidariteit vergeet je dus hierbij, maar is de enige manier waarop zoiets kan functioneren. Door alsmaar te declareren (want ik mag toch immers x bedrag per jaar declareren, en anders heb ik mijn premie er niet uit) haal je juist dit punt onderuit.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:22

Je eerste gedeelte is precies wat ik probeer te zeggen maar duidelijk niet overkomt :)).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:28

EsmeeBlom schreef:
Je eerste gedeelte is precies wat ik probeer te zeggen maar duidelijk niet overkomt :)).

Maar dat maakt meteen dat ik op een ander punt kom van dit soort verzekeringen: de dekking is vaak best beperkt (ik las bijvoorbeeld 4000 euro per jaar?). Dan neem ik aan dat je hogere kosten alsnog zelf moet betalen? Wat heeft een dergelijke verzekering dan voor zin? Want dan heb je toch alsnog zelf ook een spaarpot nodig?

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:32

Heel vervelend TS. Ik heb ook zeker een slechte ervaring met ze en bleek geen poot te hebben om op te staan. Ze beloven gouden bergen en kennen alle mazen van de wet. En jij als leek hebt het nakijken.
Zal er nooit weer een paard verzekeren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:53

max66 schreef:
ik las trouwens ergens (in dit topic?) dat iemand een paardenverzekering had waar alleen de WA nog verzekerd was.

Imo betaal je dan teveel.

Bij mijn (persoonlijke) WA/AVP verzekering is schade veroorzaakt door huisdieren (hier horen ook paarden bij) gewoon verzekerd. Het is dus niet nodig hier een aparte (paarden)verzekering voor af te sluiten.

Dat is afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij. Niet alle verzekeringsmaatschappijen vergoeden kosten uit schade door paarden aangericht.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:36

mmm, die van mij wel iig. Gelijk geinformeerd toen wij ons paard aanschaften.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:44

Mijn verzekeraar vergoedt het ook maar ik weet van een ander verzekeringsmaatschappij dat zij paarden niet in de WA hebben vallen.

P_Fashion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:02

Ik heb zelf daar ook een verzekering maar nu twijfel ik of ik het niet moet opzeggen. Iemand enig idee?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 19:00

Dat was niet de intentie van mijn vraag P Fashion. Dat moet je zelf bepalen.

Ik heb telefonisch contact gehad met Hippozorg. Zij gaven alleen maar aan dat ik bij het management moest zijn.

Ik heb 2 juristen ingeschakeld en laat het hier echt niet zomaar bij zitten.

Art 1, lid 1 geeft duidelijk aan dat ik per verzekeringsjaar tot 100% van het verzekerde bedrag van het paard mag declareren met een max van €5000,-.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 19:03

Ik snap dat er ook wel medische noodzaak bij moet zijn. Maar zodra je een ingevuld declaratieformulier van een erkend dierenarts de nota begeleid, is de medische noodzaak toch al duidelijk?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:09

Ik zou echt nooit een verzekering afsluiten met zo'n beëindigingsbepaling in de algemene voorwaarden. Heb er verscheidene bekeken en aanbieders van polissen met algemene voorwaarden waar dit soort clausules in staan meteen afgeschreven. Precies om deze reden, het levert - daargelaten of die clausule nu zo mag worden toegepast als ze doen, dat vraag ik me wel echt af - gekloot op.

Ik zou hier overigens ook zeker de Ombudsman voor inschakelen, al is het maar om dit aan het licht te brengen voor mensen die nog een verzekering zoeken en mensen aan te sporen over te stappen als ze een vergelijkbare polis bij Hippozorg hebben.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 21-03-15 19:17, in het totaal 5 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:10

Ze doen ook niet aan web care, blijkbaar ;)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 10:22

Dat is indd nog een hele goede Elanor. Ik ga gelijk de mogelijkheden bekijken. Wil Kassa of Radar ook nog benaderen.

Hoe bedoel je MysA?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:44

P_Fashion schreef:
Ik heb zelf daar ook een verzekering maar nu twijfel ik of ik het niet moet opzeggen. Iemand enig idee?

Bij mij ook twijfels maar mijn pony zal een herkeuring niet overleven.ik declareer nu ook wel 500 tot 1000 per jaar omdat hij cushing heeft wat met meer kwetsbaarheid gepaard gaat. Ik zit al ien jaar id verzekering en pas vanaf drie jaar geleden eens wat dure kliniekbezoeken gedeclareerd. Maar overstappen kan niet meer ,hij zal de spatproef niet doorkomen. Ik hoop dus dat ze mij niet in het vizier krijgen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:50

Jeetje, dat is wel erg onbeschoft.
Je mag dus alleen verzekerd blijven als jij jaarlijks meer betaald aan premie dan dat je declareert, dat is niet echt het idee van een verzekering he.
In het vervolg maar beter de kleine lettertjes lezen denk ik....

Ik zou even contact opnemen met de consumentenbond ofzo, zeker als er meer mensen zijn die dit bericht hebben gehad, wellicht is er wat aan te doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:54

Volgens mij hebben erg veel verzekeringen deze bepaling maar zijn er maar weinig die m ook daadwerkelijk uitvoeren. Ik ga eens op onderzoek uit.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:50

Ik had deze week ook een vreemde brief van Hippozorg, over dat ze mn declaratiegedrag in de gaten gaan houden. Ik voelde me niet aangesproken, maar nu ik dit lees... Ik wilde vorig jaar al overstappen toen ze het eigen risico veranderd hadden, maar paard was toen kreupel en dan neemt geen andere verzekering je aan.

Ik vind het schandalig. misschien kun je bijvoorbeeld op Facebook een groep voor gedupeerden starten, en dan gezamenlijk actie ondernemen, met een groep bereik je toch vaak meer.

P_Fashion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:16

Tessebes schreef:
Ik had deze week ook een vreemde brief van Hippozorg, over dat ze mn declaratiegedrag in de gaten gaan houden. Ik voelde me niet aangesproken, maar nu ik dit lees... Ik wilde vorig jaar al overstappen toen ze het eigen risico veranderd hadden, maar paard was toen kreupel en dan neemt geen andere verzekering je aan.

Ik vind het schandalig. misschien kun je bijvoorbeeld op Facebook een groep voor gedupeerden starten, en dan gezamenlijk actie ondernemen, met een groep bereik je toch vaak meer.

Dat is inderdaad een goed idee. Samen sta je tenslotte sterker.
Het is wel schandalig al die verhalen die ik zo lees.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:42

Dat zou zeker een goed idee zijn! Ik heb een officiele klacht ingediend. Deze is in behandeling. Moch daar niets uitkomen wil ik gezamenlijk naar Kassa/ Radar oid.

Die brief is zeker ook heel bijzonder Tessebes. Ik zou me zeker aangesproken voelen aangezien de brief niet standaard naar iedereen verstuurd is.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:44

Anneliesdj daar komt het inprincipe wel op neer... Ik vind het schandalig te lezen hoeveel meer gedupeerden er hier op bokt zijn!