Wie weet er een stalling rond/omgeving Assen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:25

josie schreef:
Assen Wezuperbrug is igg niet binnen de 10km..

Dan zouden 't Hoefijzer in Zwiggelte, Trip Stables in Orvelte, stal de Onthaasting Zwiggelte, Eswal manege Vries, manege Dolfing Vries, JLB Stables in Lieveren, H. IJbema in Taarlo, de Brinkruiters in Annen, van de Veer in Haulerwijk, Hollander in Taarlo, stal Seldi in Schoonloo, DBA Stables Donderen e.d. ook tot je mogelijkheden behoren :D
Deze stallen hebben allemaal plek en zijn ook geschikt voor een haflinger, in mijn ogen is daar iedere stal geschikt voor, het is maar net wat je er zelf van maakt. :)
Je kan ze ook eenvoudig vinden op MP.

Nee klopt.

Orvelte en Zwiggelte ,Annen, Donderen die vind ik te ver..
Mp heeft best weinig binnen 10km..

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:25

MISTRAL94 schreef:
En jaban in Witten dan?

Wat kost die? :o

Marvel

Re: Wie weet er een stalling rond/omgeving Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:31

Bij ons (Ten Brink) in Anreep is een stal vrij. Volgens mij is er op dit moment geen wachtrij.
Elke dag weidegang, een paddock, goed gedraineerde buitenbak die dagelijks gesleept wordt, uitrijdmogelijkheden prima (op dit moment wat minder doordat ze in natuurgebieden aan het werk zijn) en stalling hoe je het zelf wil. Vlas of stro, voldoende hooi en 2x per dag biks. Wasplaats en eigen kast, verwarmde kantine.
Vaak is er een wachtlijst, maar nu volgens mij niet.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:55

ZowieLolaPuk schreef:
MISTRAL94 schreef:
En jaban in Witten dan?

Wat kost die? :o

Toen ik er stond 180 per maand. Maar ik denk dat ze vol zitten...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:27

Dacht dat ze niet zo gek lang geleden nog een advertentie op MP hadden staan. Maar kan ondertussen vol zijn natuurlijk.

Om Ubbena zit ook nog een pensionstal trouwens weet niet of die al genoemd is. Vanaf Assen-Noord met de fiets goed bereikbaar

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:17

Raaphorst vlak voor bovensmilde is er ook nog!

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:01

Jotoma schreef:
Bij ons (Ten Brink) in Anreep is een stal vrij. Volgens mij is er op dit moment geen wachtrij.
Elke dag weidegang, een paddock, goed gedraineerde buitenbak die dagelijks gesleept wordt, uitrijdmogelijkheden prima (op dit moment wat minder doordat ze in natuurgebieden aan het werk zijn) en stalling hoe je het zelf wil. Vlas of stro, voldoende hooi en 2x per dag biks. Wasplaats en eigen kast, verwarmde kantine.
Vaak is er een wachtlijst, maar nu volgens mij niet.

Wat kost ie? :)

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:01

MISTRAL94 schreef:
Dacht dat ze niet zo gek lang geleden nog een advertentie op MP hadden staan. Maar kan ondertussen vol zijn natuurlijk.

Om Ubbena zit ook nog een pensionstal trouwens weet niet of die al genoemd is. Vanaf Assen-Noord met de fiets goed bereikbaar

Oh
Ja het Bonte Gezelschap daar gaan wij binnenkort kijken

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:02

MISTRAL94 schreef:
Raaphorst vlak voor bovensmilde is er ook nog!

Weet je hoeveel die kost? :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:41

Ten Brink is 200 euro p/m.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:50

xLianneeee schreef:
De swaen zit je idd rond de 200.
Ligt eraan of je zelf uitmest of niet. Ze gaan zomers wel 24/7 de wei op, daar betaal je niet minder voor zeg maar. Ze rekenen 2 euro per dag erbij voor uitmesten. (dat is wat ze tegen mij zeiden)

En in de zomer staan ze buiten in modderige weitjes met slechte afrastering en verlies je de laarzen in de modder als je ze wilt halen :P en is er geen bijvoer beleid. Ze voeren wanneer ze het zelf nodig vinden en wel de volle pond betalen in de zomer, net zoals in de winter, terwijl ze niet worden binnen/buiten gezet en ook niet worden bijgevoerd.

Ik ben daar weg gegaan toen mijn paard steeds dunner werd en ik vroeg of ik hooi mocht pakken, maar mocht geen baal openen voor 1 paard, dan kwam daar schimmel op. Nee, dat snap ik ook wel.. Maar ik wil wel mijn paard kunnen voeren wanneer ik dat wil.

Wel leuke mensen, dat wel, maar ik was niet tevreden over dat beleid. Ben toen ook op de 1 op andere dag weg gegaan. Mijn paard niet mogen voeren en daar wel voor betalen, nee hoor, daar pas ik voor. Het was ongeveer ook 150 of 175 in de maand als ik het me goed herinner.

Wezuperbrug snap ik wel. Dat is best ver.

Raaphorst vond ik erg leuk om te staan. Superleuke mensen! Het enige was dat ze mij in de winter te laat buiten kwamen. Zeggen dat ze vroeg buiten kwamen te staan, ook in de winter, voordat ik daar ging staan, en dan om 11 uur aankomen en stonden ze nog op stal. In de winter dus een paar uurtjes buiten, maar in de zomer wel op normale tijden. Ik weet niet hoe dat nu is. En verder leuke mensen, goed voer, wel zelf voer klaarzetten en zelf uitmesten, dus je moet wel elke dag heen. Maar het was wel gezellig. Bak word redelijk onderhouden en baklicht is ook erg fijn. Ik zat soms uren nog op die stal na, ondanks dat ik klaar was, met iedereen te kletsen :P Was toen 175,- geloof ik.

Amerveld nooit op gestaan, maar goede dingen over gehoord.

Verder nog een doe het zelf stal bij Ineke Eggens in Witten. Witterzomer 3a. Heb ik bijna 3 jaar gestaan. Alles zelf doen, uitmesten, wei uitmesten, weiland mesten, binnen en buiten zetten, inkoop voer, hooi en vlas etc.. Echt alles zelf. Maar dat vond ik erg prettig. En af en toe even een praatje met Ineke, ook leuk. Je moet wel met het type mens om kunnen gaan, maar als je dat kan, is het een erg fijne plek. 80,- huur, maar je moet wel de rest zelf bijkopen.

Dan nog een stal bij Lisette in Witten, maar hoe het daar heet of welk adres, dat weet ik zo niet... Maar ook erg goede dingen over gehoord. Mooie stallen, fijne bak, fijne weilanden, goed voerbeleid, pal naast het bos.. Prijs en de tijden dat ze buiten staan en wat je zelf moet doen dat weet ik allemaal zo niet.. Maar kan het wel voor je navragen.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:35

ElineS schreef:
xLianneeee schreef:
De swaen zit je idd rond de 200.
Ligt eraan of je zelf uitmest of niet. Ze gaan zomers wel 24/7 de wei op, daar betaal je niet minder voor zeg maar. Ze rekenen 2 euro per dag erbij voor uitmesten. (dat is wat ze tegen mij zeiden)

En in de zomer staan ze buiten in modderige weitjes met slechte afrastering en verlies je de laarzen in de modder als je ze wilt halen :P en is er geen bijvoer beleid. Ze voeren wanneer ze het zelf nodig vinden en wel de volle pond betalen in de zomer, net zoals in de winter, terwijl ze niet worden binnen/buiten gezet en ook niet worden bijgevoerd.

Ik ben daar weg gegaan toen mijn paard steeds dunner werd en ik vroeg of ik hooi mocht pakken, maar mocht geen baal openen voor 1 paard, dan kwam daar schimmel op. Nee, dat snap ik ook wel.. Maar ik wil wel mijn paard kunnen voeren wanneer ik dat wil.

Wel leuke mensen, dat wel, maar ik was niet tevreden over dat beleid. Ben toen ook op de 1 op andere dag weg gegaan. Mijn paard niet mogen voeren en daar wel voor betalen, nee hoor, daar pas ik voor. Het was ongeveer ook 150 of 175 in de maand als ik het me goed herinner.

Wezuperbrug snap ik wel. Dat is best ver.

Raaphorst vond ik erg leuk om te staan. Superleuke mensen! Het enige was dat ze mij in de winter te laat buiten kwamen. Zeggen dat ze vroeg buiten kwamen te staan, ook in de winter, voordat ik daar ging staan, en dan om 11 uur aankomen en stonden ze nog op stal. In de winter dus een paar uurtjes buiten, maar in de zomer wel op normale tijden. Ik weet niet hoe dat nu is. En verder leuke mensen, goed voer, wel zelf voer klaarzetten en zelf uitmesten, dus je moet wel elke dag heen. Maar het was wel gezellig. Bak word redelijk onderhouden en baklicht is ook erg fijn. Ik zat soms uren nog op die stal na, ondanks dat ik klaar was, met iedereen te kletsen :P Was toen 175,- geloof ik.

Amerveld nooit op gestaan, maar goede dingen over gehoord.

Verder nog een doe het zelf stal bij Ineke Eggens in Witten. Witterzomer 3a. Heb ik bijna 3 jaar gestaan. Alles zelf doen, uitmesten, wei uitmesten, weiland mesten, binnen en buiten zetten, inkoop voer, hooi en vlas etc.. Echt alles zelf. Maar dat vond ik erg prettig. En af en toe even een praatje met Ineke, ook leuk. Je moet wel met het type mens om kunnen gaan, maar als je dat kan, is het een erg fijne plek. 80,- huur, maar je moet wel de rest zelf bijkopen.

Dan nog een stal bij Lisette in Witten, maar hoe het daar heet of welk adres, dat weet ik zo niet... Maar ook erg goede dingen over gehoord. Mooie stallen, fijne bak, fijne weilanden, goed voerbeleid, pal naast het bos.. Prijs en de tijden dat ze buiten staan en wat je zelf moet doen dat weet ik allemaal zo niet.. Maar kan het wel voor je navragen.

Bedankt voor alle informatie ik ben laatst bij De Swean geweest en ik ben het inderdaad een beetje met je eens.

Weet je het adres van Raaphorst? Dan kan ik daar een keertje kijken.
Is dat het adres van Ineke Eggens Witterzomer 3a Witten? Zetten ze de paarden wel buiten? :) Jammer dat je niet weet waar de stal van Lisette is kan elaas niks op google vinden..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:22

Dat is niet witten maar ligt tegen bovensmilde aan. Bij henk van de velde naar achter. Daar is geen controle er woont niemand daar.

Ineke doet volgens mij niets voor je paard. Staat elke keer een ander paard. Geen blijvertjes daar.

Raaphorst zit volgens mij de eerste brug naar achter van lierswijk dacht ik

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:37

MISTRAL94 schreef:
Dat is niet witten maar ligt tegen bovensmilde aan. Bij henk van de velde naar achter. Daar is geen controle er woont niemand daar.

Ineke doet volgens mij niets voor je paard. Staat elke keer een ander paard. Geen blijvertjes daar.

Raaphorst zit volgens mij de eerste brug naar achter van lierswijk dacht ik

Oke dankje weet je toevallig ook de straatnaam?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:54

ik heb 3 jaar bij Ineke gestaan en alleen verhuisd omdat ik naar Groningen ging ;) maar klopt, Ineke doet niets, het is een doe het zelf stal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:08

Van lierswijk heet dat

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:14

ZowieLolaPuk schreef:
Bedankt voor alle informatie ik ben laatst bij De Swean geweest en ik ben het inderdaad een beetje met je eens.

Weet je het adres van Raaphorst? Dan kan ik daar een keertje kijken.
Is dat het adres van Ineke Eggens Witterzomer 3a Witten? Zetten ze de paarden wel buiten? :) Jammer dat je niet weet waar de stal van Lisette is kan elaas niks op google vinden..

Ik zal Lisette even voor je opzoeken.

Adres van Raaphorst weet ik zo niet, maar het is van Lierswijk en volgens google maps is het nummer 8, maar weet niet op dat klopt.

Hier is het in ieder geval
https://www.google.nl/maps/@52.987189,6 ... e0!6m1!1e1

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:35

Vanaf camping witterzomer rijd je door richting bovensmilde. Bij henk van der velde (zit in de bocht) ga je rechtsaf en grindpad op en rijd je helemaal naar achter. Daar zit die pensionstal

samantxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:38

Eline S heb je toevallig al een adres voor de stal bij Lisette? Ik zag dit voorbij komen en ik dacht reageer even :).

sannerexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:57

ZowieLolaPuk schreef:
Hi,
Ik zoek een stalling rond Assen liefst binnen een straal van 10km

heb je al een stal gevonden zoja welke ?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:14

Wij hebben in Noordlaren ook nog wel een plekje vrij,maar ik weet niet of dat te ver is?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:24

Op dit moment zijn er twee lege stallen in Witten (pal naast Baggelhuizen in Assen), bij een doe het zelf stal. Dit betekend zelf binnen/buiten zetten, stal en weide mesten, voeren en zelf brok/hooi/stro of vlas inkopen. Je staat er helemaal alleen :). Ik stond er vroeger met mijn paard en shet, maar vanwege studeren in Groningen shet verkocht en paard verhuisd. Een paar maanden terug is de vorige huurder weg gegaan. Dus het staat leeg. Het kost sowieso onder de 100,- per paard/pony maar prijzen zijn veranderd, dus weet niet de exacte prijs. Toen ik er stond was pony goedkoper dan een paard. Als iemand het adres of nummer wilt kan ik vragen of ik die mag doorgeven.

Stallen zijn een beetje oud, maar weides staan hoog en zijn altijd droog, en ze hebben het ingedeeld in vier middelgrote weides, dus genoeg ruimte. Ze kunnen er mooi de hele dag in de winter op staan. In de winter is het water slepen hihi, maar de bak bevriest eigenlijk niet. Beetje aparte maat, meer vierkant , maar altijd droog. Ook super als paddock te gebruiken. Wel doe het zelf, dus ook zelf de bak onderhouden en slepen etc. Prachtige uitrij mogelijkheden. Bos. Ruiterpaden langs de waterplas. de waterplas. Een oefenterrein van het leger met brede lange zandpaden in een prachtige omgeving.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:25

.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:04

al een aardig oud topic, maar probeer het toch.

Iemand enig idee van wie deze paarden aan de witterzomer bij Bovensmilde zijn?

Afbeelding

foto is van google maps.

Ik heb onlangs een merrie gekocht die gefokt is in Bovensmilde, en ben toch wel erg benieuwd naar haar achtergrond, aangezien er niks in het paspoort staat. Eventueel kan ik per PB nog een naam door geven van de fokker.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:49