Paardenhaar sieraden. Betrouwbaar adres

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Paardenhaar sieraden. Betrouwbaar adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 07:34

Linnie ik had even gemist dat je graag nog een foto wilde, maar hierbij:

Afbeelding

je kan alles zelf bepalen: de ondergrond leer, of je een kleur lintje ertussen wil, en of en welke schuivers je wil gebruiken.

deze armband is gemaakt van haar van 2 paarden, en daarom wilde ik dat ze allebei een "eigen" vlechtje zouden krijgen in de armband.
ik heb ze wel heel lang samen gehad, en wilde ze daarom wel op 1 armband :)

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:55

Afbeelding

Mijn armband,

Aan de binnenkant staat nog haar naam gegraveerd

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:41

Ik heb hem zelf pas een half jaartje...kon maar niet beslissen welke ik wou! Uiteindelijk voor deze gegaan omdat het met echte zilveren sluitingen zijn. Vind het zonde als dat groen zou uitslaan,vandaar voor deze gekozen. Maar heb ook van andere gezien die hem al langer hebben en die zien er nog super uit.
De armbanden worden gemaakt door Meike Brinkman (familie van hengstenhouderij Brinkman in Twello),zij woont dacht ik in Deventer. Is misschien ook voor jou een mogelijkheid om de haren dan persoonlijk af te leveren en de wensen door te spreken.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:05

Blijven de sieraden van paardenhaar wel mooi? Ik ben bang dat er haren afbreken oid?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:11

ik had ook heel veel moeite met kiezen en had de haartjes ook al een paar jaar liggen voordat ik iets heb laten maken.

ik ben super blij met mijn armband, en heb nog steeds een flinke pluk van allebei over om eventueel nog een keer iets te laten maken :D

iets in een heel andere style dan ik nu heb gekozen.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:55

Heike schreef:
Blijven de sieraden van paardenhaar wel mooi? Ik ben bang dat er haren afbreken oid?

Hi. Sieraden van paardenhaar blijven mooi en gaan heel lang mee, als je je maar aan een paar regels houdt. Niet mee douchen, niet mee zwemmen (als het iedere keer nat wordt gaat het stinken en hard worden. Haren die hard worden breken), wat ook niet verstandig is is werken met chemicalieen (denk daarbij bijvoorbeeld ook aan parfum - ook daar worden de haren hard van).
Verder moet je geen werk doen waarbij je armband kan beschadigen. (ik heb een keer een klant gehad die in een bakkerij werkte met deeg en dat is ook niet echt bevordelijk).

Maar al met al gaat een sieraad jaren mee.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:07

Hallo bokkers

Hoe maken. Jullie die ringen met paardenhaar?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:12

doezel2 dit topic is niet voor hoe je sieraden maakt.
maar betrouwbare adressen voor als je sieraden wilt laten maken.

Wel een goede MiraLooks.
Ik werk in een laboratorium.
Ga er niet vanuit dat er iets chemisch over mijn armband valt maar dus wel opletten.
Inderdaad ook met douchen enz.

Marjoleine89 mooie armband heb je ook.

Nef1985 ook nog bedankt voor de tip!

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:15

Graag gedaan linnie050 , hopelijk kun je een keuze maken!☺️
Ik heb er ook heel lang over nagedacht,maar durfde het maar niet via internet te bestellen.
Was bang dat ik ,omdat ik ze niet in het echt kon zien,niet mooi zou vinden of dat het tegenviel.
Vandaar mijn keus voor Million horse. Was vlakbij in de buurt en kon dus eerst voorbeelden zien en met Meike bespreken wat het mooiste zou zijn. Hij was duurder dan dat ik eigenlijk eerst voor een armband wou uitgeven,maar heb absoluut geen spijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:48

Eline bakker maakt hele mooie paardenhaar sieraden. Goede kwaliteit!

Ook heb ik mooie resultaten gezien bij kai jewels, goed betaalbaar ook :j
Die heeft tot morgen ook een Like en deel actie op fb :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 16:05

Edit verkeerde topic

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:34

Euforie schreef:
Eline bakker maakt hele mooie paardenhaar sieraden. Goede kwaliteit!

Ook heb ik mooie resultaten gezien bij kai jewels, goed betaalbaar ook :j
Die heeft tot morgen ook een Like en deel actie op fb :)

Die actie heb ik voorbij zien komen omdat ik het hier las... En ff rondgesnuffeld.
Wat denk je...??
Heb hem gewonnen!!! :D

59marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:03

Ik wil heel graag een paardensieraad van mijn vijf paardjes, die alle vijf nog leven.. Ik heb gespaard van cadeaugeld, omdat ik eindexamen gedaan, en ik wil daar graag iets bijzonders van kopen.. Maar er zijn dus mensen die het gek vinden om zo'n armband te laten maken, gewoon, om bij je te hebben? Ik ben op een armband van paardenhaarsieraad.nl gevallen, heeft iemand hier goede ervaringen mee?
Alvast bedankt! :-) (Ik heb trouwens geen nieuwe topic aan gemaakt omdat er al zoveel van stonden!)

xAlexineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:47

@59marloezz Ik heb ervaring met deze site! Hele fijne site, sieraad is ook mooi geworden, en het haar wat over was (wij hebben de halve staart van mijn pony die we moesten laten inslapen opgestuurd), hebben we weer netjes opgestuurd teruggekregen. Zat ook een onderhoudsetje bij en wat instructies.
En als mensen het raar vinden dat je dat laat maken, lekker laten gaan! Het is iets heel persoonlijks en moois voor jezelf! :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:58

Neem een armband waarbij de haren in het zilver zitten, zoals bij een slavenarmband. Dat beschermt toch meer dan een "gewone" gevlochten armband en dan zal je armband dus langer mee gaan! Paardenhaarsieraad hoor je veel goede verhalen over. Kost iets, maar je krijgt er iets moois voor terug!

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:09

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:41

Bij www.dream-up-shop.nl kun je ook even kijken, leuke prijs en toch kwalitatief goed. Zelf doe ik alles met mijn sieraden en ze blijven heel mooi.
Is ook veel in overleg mogelijk en evt een voorbeeld te sturen van iets wat je graag wilt maar er (nog) niet aangeboden wordt.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:25

je kan bij mij ook je eigen sieraad maken in een workshop - adverentie staat op Markt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:50

paardenhaarsieraad.nl!

Kost even wat, maar is echt wel van onwijze kwaliteit ik heb van mijn overleden paardje een prachtige armband laten maken met een mooi briljantje in een van de tussenstukjes.
Ik heb dit sieraad nu al 4,5 jaar en draag het regelmatig en het is nog steeds prachtig, het zilver moet af en toe wat gepoetst worden, en je krijg olie om het haar mooi te houden maar het is echt topkwaliteit.
Ook een sieraad voor m'n zusje laten maken daar, en die gaat al 2,5 jaar mee ondertussen!

Zeker als het van een overleden paard is laat ik het toch persoonlijk liever doen door iemand die echt ook zoals paardenhaarsieraad juwelier is en het zilver en goud etc ook veel zelf bewerkt.

Ik zie er steeds meer bijkomen, en allemaal vrij goedkoop en ik vraag me dan toch af hoe lang het nou werkelijk meegaat, ik denk toch echt wel minder lang dan bij de wat duurdere bedrijven die dit als het ware voor de hype al maakten! En met de goedkopere doel ik vooral op de jonge meiden die dit tegenwoordig voor nog geen 30 euro (vaak zelfs 15) aanbieden (niet dat er wat mis is met jonge meiden die dit doen, absoluut niet) maar ik denk dat er toch wel een heel groot verschil zit in afwerking en materiaal wat er gebruikt wordt

Zeker met haar van een overleden paard waar je dus niet zoveel van hebt zou ik het risico niet durven nemen! maar dat moet ieder voor zich beslissen natuurlijk, van mijn andere paard ga ik een goedkopere armband kopen aangezien ik daar gewoon nog haar af kan halen haha! Maar als die te overlijden komt weet ik wel waar ik mijn sieraad weer laat maken!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 12:12

Duality heb je een foto?

MiraLooks wat een leuk idee!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:09

Ik ga hem zo eventjes tevoorschijn halen en een foto voor je maken!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:16

Hebben jullie ook foto's van een ring van Paardenhaar? Ik zou heel erg graag een ring willen laten maken maar er is zo veel keuze. Had een mooie gevonden maar uiteraard geen reactie op de mail.
Wie oh wie maakt/heeft er een betrouwBaar adresje met mooie ringen? Liefst met foto's.
Wil overigens geen al te brede ring..

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:17