Advies zadel(maker) gevraagd..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:31

Barroco schreef:
Even offtopic, maar @Starbreeze, wat een prachtige paarden in je profiel. Die Fries is echt om van te gaan kwijlen!!

Thx :) dat was echt mijn oogappeltje <3
Daar lag toen trouwens een Fryso zadel op, voorheen een County maar die pastte niet.

Hier een standfoto van haar, super rondgeribt paard, weinig schoft en lichte welving. De Fryso lag het beste met een singel met 2 kanten elastiek en bontje. Daar ben ik geen voorstander van maar dat was bij haar wel de oplossing.

Afbeelding

Mijn KWPN'er heeft zoals je ziet ook een korte rug met welving en ging in de staak met Anatomica om voornoemde reden. Morgen komt Schutte bij ons, hopelijk vindt mijn paard dat wel een succes.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:27

Starbreeze schreef:
Anatomica past op een rechte rug. Meestal hebben paarden van het ras zoals die van TS een welving in de rug waardoor de Anatomica vroeg of laat zal bruggen.

Dat klopt inderdaad, mijn bijrijdpaard had een hele platte rug. Weer wat geleerd :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:26

Pistasche schreef:
Starbreeze schreef:
Anatomica past op een rechte rug. Meestal hebben paarden van het ras zoals die van TS een welving in de rug waardoor de Anatomica vroeg of laat zal bruggen.

Dat klopt inderdaad, mijn bijrijdpaard had een hele platte rug. Weer wat geleerd :D

En dat klopt ook inderdaad! :j

Fryso is niet de enige met goede zadels voor deze paarden. Daar blijf ik echt bij. Er zijn meer merken. Barnsby had ze ook en ik weet er echt nog wel meer.

Barroco

Re: Advies zadel(maker) gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:13

Starbreeze, veel succes en plezier morgen, hopelijk komt er wat moois uit! Mijn Schutte zadel was ook zo mooi.. Baal nog steeds dat dat niet ging. Prachtige merrie! Wel een flink bredere schouderpartij dan die van mij :).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:43

Barroco schreef:
Strada heeft een thermoplastische boom, en Hildago een leren boom, dus alletwee idd soort van flexibel.
Fryso zit ik te overwegen.. is zeker ook een optie!

Massimo heb ik idd vorig jaar overwogen, zal eens kijken waarom ik dat niet doorgezet heb.

Dit topic is al even oud, maar ik wil toch even reageren. Strada heeft geen thermoplastiche boom, maar een boom die opgebouwd is uit lagen koolstofvezel en keflar. De boom is heel sterk, iets flexibel en heel licht.

Een zaldi zadel heeft tegenwoordig wel een thermoplastische boom.

Heb je inmiddels al wat gevonden Jasmijn?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:02

Sorry, dat was Zaldi idd!

Ja, heb gelukkig een zadel kunnen vinden. Het is een Ruiz Diaz zadel geworden, hij loopt er erg fijn onder. Hij gaf alles weer goed aan met de passessie.

Aangemeten door Zadelsenco, een aanrader! Fijne service, goed meedenkend en vastberaden :).