Slechte service Divoza

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:00

Ik vermijd divoza :j

Deken binnen 1 week gescheurd, maar nee... Ze konden niets eraan doen. Ben net zolang blijven staan tot de compleet ongeïnteresseerde verkoper zijn hoofd haalde en tadaa.... Er kon zo iets worden geregeld. Personeel vind ik vaak zo vreselijk ongeïnteresseerd en onbehulpzaam... Ze kijken al naar je met een blik van 'als je mij maar niets gaat vragen'. Diepe zucht als je dan wel naar ze toe loopt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:02

Via de webshop word ik altijd goed geholpen. Zelfs laatst nog met het wijzigen van een bestelling (verkeerde maat door gegeven). Zondagmiddag gemaild, zondagavond bericht terug met daarin vermeldt dat de wijziging door was gezet.
In de winkel zelf (Leek) voel ik mij minder prettig. In het verleden was het daar druk en gezellig. Met veel vernieuwende producten. Wat ik nu zag op een zaterdagochtend rond elf was veel te veel personeel en een handvol klanten. Assortiment lijkt veel minder groot te zijn dan een aantal jaar geleden.
En keuze in de wat goedkopere producten is erg beperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:03

XxDiandraxX schreef:
wat ik ook een nadeel vind van divoza (die naar mijn idee wel een fijn assortiment aanbieden) dat als ik iets bestel (woon in tilburg dus geen winkel in de buurt) en het past niet dat ik dan 2x verzendkosten op me krijg.

ook een keer contact opgenomen omdat een product niet helemaal goed was en werd ook alles behalve vriendelijk te woord gestaan, voor mij geen divoza meer.

Kwestie van 2 maten bestellen en degene die niet past terugsturen toch?
Webshops mogen je voor retourzendingen toch niet voor de verzendkosten op laten draaien?

Edit: even nagezocht, klopt. Bron: https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... f-13-juni/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasper_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:03

Ach het gaat nu maar om 10 euro. GA er verder geen tijd aan spenderen. Ik heb ze een eerlijk kans gegeven om het op te lossen, maar dat willen ze niet.

Ik ben blij dat het om een klein bedrag gaat. Over een tijdje moeten we een aantal zadels en teugels hebben, dat wil ik wel bij een winkel doen die al zijn klanten serieus neemt en niet alleen de degene die veel geld uitgeven. (Maar aan de reacties hier te zien, worden er ook veel klanten selcht behandeld ondanks hun uitgave in de winkel)

In mijn ogen verdien je het dan niet en ga ik liever naar een ondernemer/onderneming die zijn werk/vak wel beheerst.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Slechte service Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:04

Tweedehands zadels kopen vind ik wel prettig. Op de site staat aangegeven welke zadels beschikbaar zijn. Zadel kopen, passen met zadelmaker thuis. En bij niet goed probleemloos retour.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:04

De beste service online vind ik nog steeds bij de Paardendrogist ruilen, product niet goed wordt echt goed en vriendelijk geregeld.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:06

Ik ga ook altijd naar Zoetermeer. Kreeg daar ook meteen een klantenkaart, die ze daar ter plekke voor me maakte, dus vind het wel raar dat ze dat bij jou niet deden. Laatste keer wilde ik laarzen kopen, maar deze hadden ze niet, dus heb ik ze besteld en ik zou het horen als ze binnenkwamen. Ik heb daarna nooit meer wat van ze gehoord... het was een impulsaankoop, dus ik ben er ook niet achteraan gegaan. Vond het uiteindelijk dus wel prima zou, maar blijkbaar willen ze daar niet verkopen...

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:07

Kaitlyn schreef:
Tja, als je een gelpad of bontje nodig hebt om een zadel passend te krijgen is het zadel zelf dus niet passend. :n

Dat was een tijdelijke oplossing onder het zadel dat we hadden, maar niet optimaal lag ;)

Verder waren ze ook niet echt geinteresseerd om ons te helpen met zoeken, mocht er wel een zadel binnen komen wat goed zou kunnen liggen.
Zijn conclusie was toen; Of een zadel van 2000 euro kopen waar nog 500 euro aanpassingskosten overheen kwamen of gewoon je paard verkopen.

XxDiandraxX

Sonja schreef:
XxDiandraxX schreef:
wat ik ook een nadeel vind van divoza (die naar mijn idee wel een fijn assortiment aanbieden) dat als ik iets bestel (woon in tilburg dus geen winkel in de buurt) en het past niet dat ik dan 2x verzendkosten op me krijg.

ook een keer contact opgenomen omdat een product niet helemaal goed was en werd ook alles behalve vriendelijk te woord gestaan, voor mij geen divoza meer.

Kwestie van 2 maten bestellen en degene die niet past terugsturen toch?
Webshops mogen je voor retourzendingen toch niet voor de verzendkosten op laten draaien?

Edit: even nagezocht, klopt. Bron: https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... f-13-juni/

ook al bestel je 2 maten en stuur je er 1 terug heb je nog 2x verzendkosten. en nee dat mag inderdaad niet maar daar houd divoza wel aan vast. al meerdere malen discussie met ze gehad maar ze gaan het niet wijzigen!

Paris_

Het vervelendste wat ik heb meegemaakt, is dat ik nooit punten uitgeschreven heb gekregen voor de aanschaf van zadel.
Netjes gemaild, bleek dat ze die spaarcheque al een hele tijd geleden hadden gemaild, naar een mailadres die ik allang niet meer gebruik.
Gevraagd of ze de spaarcheques (was toch wel een flink bedrag) alsnog konden mailen naar mijn goede mailadres. Helaas, dat was niet mogelijk... -O-
Toch wel erg jammer. ;)

Verder wel goede ervaring met Divoza. Het personeel is niet altijd even vriendelijk, maar ach. :Y)
Tijdje terug Petrie laarzen gekocht, bleek na een keertje rijden dat de veter van binnen niet goed zat en daardoor een blauwe zere plek op mijn enkel veroorzaakte.
Ben er mee terug gegaan naar de winkel, en dat hebben ze netjes opgelost. +:)+
Ook een keer gehad met een oornetje, het logo stond er op z'n kop op. Kreeg meteen een nieuwe toegestuurd en heb de 'foute' mogen houden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:08

joyenbeau schreef:
......... blijkbaar willen ze daar niet verkopen...

Ik heb ook nog nooit (zichtbaar) een bedrijfsleider gezien daar, iemand die enige sturing aanbrengt in hoe met klanten om te gaan.
Zouden ze ook geen targets hebben ofzo? Mijn ervaring in Enschede is ook dat het het personeel een zorg zal zijn of jij tevreden het pand uit gaat of niet.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:09

Ik kom altijd bij Divoza zoetermeer en eigenlijk altijd hele goede ervaringen!
Makkelijk qua ruilen etc. Verzenden gaat ook goed, alleen haal ik het meestal op in de winkel ivm. verzendkosten. Woon op 10 min van de divoza ongeveer, dusja.

Nee ik ben er best tevreden over! De Hypo vind ik dan weer niks. Veel te duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:09

XxDiandraxX schreef:
ook al bestel je 2 maten en stuur je er 1 terug heb je nog 2x verzendkosten. en nee dat mag inderdaad niet maar daar houd divoza wel aan vast. al meerdere malen discussie met ze gehad maar ze gaan het niet wijzigen!

Echt? :oo Da's echt slecht!!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:10

Ik kom er nooit meer. Wat een rot winkel.

Toen ik er voor het eerst kwam vond ik de service al slecht.
Ik ben alleen iemand die wel weet wat ik wil, dus kwam er nog wel eens als ik iets nodig had. Maar nooit gewoon voor zo, wat ik bij de Epplejeck dus wel doe.

Totdat ik mijn eigen paard kocht en opzoek ging naar een myler bit. Deze hadden ze daar, en omdat ik de komende tijd niet echt in de buurt kwam (is ruim 1 uur rijden) had ik besloten om deze maar online te bestellen. Kreeg netjes een bevestiging waarin stond dat, mocht het binnen 2 week nog niet verstuurd zijn, dan zou ik hiervan een mail krijgen.
Dus netjes gewacht, maar na 3 week nog niks binnen. Hebben er toen maar achteraan gebeld. Bleek dat deze vanuit Zwolle naar Leek zou worden gestuurd en daar dan op de post zou gaan. Inmiddels lag hij nu dus in Leek en zou hij zaterdag verstuurd worden (was vrijdags dat ik belde), dus dan zou ik hem begin volgende week binnen krijgen. Inmiddels was ik het wachten wel zat, en dus afgesproken dat wij vrijdag avond om 8 uur daar konden zijn om dit bit op te halen. Dat was geen probleem en ze zouden het klaar leggen, omdat ik geen mail had gekregen, en dus 3 week aan het wachten was zouden ze er een klein presentje bij leggen. Naja oke, aardig, toch nog wel iets van goede service.

Toen wij daar kwamen, wist de vrouw bij de kassa van niks. Zij in het systeem kijken, waar ook niks in stond. Dus zij is maar achter in het magazijn gaan kijken. Uiteindelijk kwam ze terug, met de mededeling gevonden, dit is uw bit. Mijn naam hing inderdaad aan het labeltje, MAAR: dit was een level 3 myler, en ik had een level 1 besteld. Vervolgens kwam dus een hele discussie over dat dit bit toch echt het level 1 bit was, en dat zij hier al jaren ervaring mee had en 100% zeker wist dat dit bit een level 1 was. Op mijn aandringen heeft zij in de catalogus gekeken (samen met nog een collega) om tot de conclusie te komen dat dit bit toch wel een level 3 was. Waarna ik te horen kreeg dat ze mijn bit dan niet hadden, en deze ook niet meer binnen kwam. Was er inmiddels wel klaar mee, dus heb mijn geld terug gevraagd ( en gekregen ). En een keelriempje gekocht (waar ik nog steeds spijt van heb, ondanks dat het wel de juiste keelriempje is, maar ik deze eigenlijk gewoon bij een andere winkel had moeten kopen). Hoor nog steeds veel mensen erover dat dit soort dingen en slechte service er nog steeds is. Ik kom alleen nog maar bij Epplejeck en Pegasus.

Dit was overigens bij de divoza in Leek.

Ik heb laatst ook hun nieuwsbrief opgezegd, en er bij genoemd dat de reden van opzegging, een slechte service is.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:10

ja echt!! ik bestel daar dus ook niet meer!

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:12

Paar jaar geleden was ik naar een divoza in heteren met mijn lang gespaarde geld voor leren laarzen. De laarzen die ik wilde waren niet in mijn kuitmaat dus de verkoper liep gewoon weg zonder met alternatieve te komen.. Daarna bij de diverse in Enschede geweest waar ik wel super werd geholpen!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:20

Ook ik heb betere ervaringen met de Hypoplaza. Echt heel klantvriendelijk.

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:22

Ook ik heb slechte ervaringen met Divoza Zoetermeer. Ik had een hoop geld gespaard om goede leren laarzen te gaan kopen en ik had een nieuwe cap nodig. Vroeger als klein pennymeisje altijd al naar Divoza gegaan dus dat ging ik nu eigenlijk automatisch weer. Ik had iemand gevraagd of ik misschien geholpen kon worden. Degene kon me niet helpen dus ze ging netjes een collega halen. ondertussen stond er een groepje van 4 medewerkers te lachen gieren brullen door de winkel hoe leuk het weekeind wel niet geweest was. Na 15 minuten even een brul gegeven of ik nog geholpen kon worden. jahoor mevrouw ik kom u zo helpen. na nog eens 25 minuten wachten en horen hoe gezellig het groepje het had had ik zelf alle laarzen al aangehad en werd mijn vader kwaad. we zijn de winkel uitgelopen nadat we verteld hadden dat we dit echt niet vonden kunnen.

daarna gelijk doorgereden naar Hypoplaza. Daar perfect geholpen zelfs toen mijn laarzen kapot gingen hebben ze stad en land verzet om mij toch van laarzen te voorzien voor mijn wedstrijd 2 dagen later. De algehele sfeer van Hypoplaza is ook vele malen beter

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:31

Een keer bij Divoza geweest en meteen ook de laatste keer. Misschien slecht getroffen maar het personeel is vaak duidelijk druk met dingen die toch echt niets met goede klantenservice te maken hebben.
Als we iets nodig hadden gingen we meestal een dagje richting Duitsland, de kleinere zaken maar wat een service en deskundigheid. Kreeg bij Divoza de indruk dat ze een aantal penny meisjes met een shet als verzorgpony als verkoopsters hadden onder hem mom van deskundigheid, niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:39

Ik heb bij Divoza in Enschede wel eens gehad dat ze weigerden een probleem met een kapotte shampooborstel op te lossen. Ik kocht het ding, nam hem in gebruik, maar het water spoot uit de (kapotte) bovenkant. Dus dezelfde dag terug naar de winkel. Daar zeiden ze:"Jammer voor je. Het is een goedkoop ding en dan geven we geen garantie." (Hij kostte trouwens €10,-. ) :?

Heb het hoofdkantoor gebeld. Die waren zo vriendelijk om het geld terug op mijn rekening te storten. :Y)

Ben in Enschede ook een keer echt met de nek aangekeken en afgesnauwd toen ik een deken terug kwam brengen. Ik bracht hem terug omdat mijn paard hem niet paste. En dat snauwen was niet omdat de deken gebruikt was, vies was of de labels eraf waren hoor! Alles was echt nog dik in orde en ongeschonden (ik pas dekens altijd over een andere, schone deken heen en past het niet, dan gaat het direct weer terug in de verpakking). Nee, ik denk gewoon simpelweg omdat ik het terug kwam brengen ofzo. (Of ze had PMS ofzo, dat kan ook. :')) Ik kreeg mijn geld terug, maar vraag niet hoe. Er werd niet eens gevraagd of ze me konden helpen met het zoeken naar een andere, beter passende deken :') En een vriendelijk gedag kon er niet eens meer af :? Echt zo onbeschoft...ik voelde me gewoon opgelaten! :oo

Maar ik ben er ook wel eens heel vriendelijk geholpen. Er werkt/werkte een jongen die nooit te beroerd is om wat voor je uit te zoeken en je advies te geven. En als je er een paar weken later weer bent informeert hij belangstellend hoe het product bevalt. Heb bij hem wel eens een hoofdstel uitgezocht dat helaas niet bleek te passen. En toen ik weer de winkel binnen kwam lopen met het hoofdstel riep hij meteen: "paste het niet? Wat jammer! Heb je een andere maat nodig? Loop maar even mee!" Zo kan het dus ook. :D

Kortom: mijn ervaringen zijn erg wisselend. Maar mijn favoriete winkel gaat het echt niet worden zo.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:59

nontie schreef:
Kaitlyn schreef:
Tja, als je een gelpad of bontje nodig hebt om een zadel passend te krijgen is het zadel zelf dus niet passend. :n

Dat was een tijdelijke oplossing onder het zadel dat we hadden, maar niet optimaal lag ;)

Verder waren ze ook niet echt geinteresseerd om ons te helpen met zoeken, mocht er wel een zadel binnen komen wat goed zou kunnen liggen.
Zijn conclusie was toen; Of een zadel van 2000 euro kopen waar nog 500 euro aanpassingskosten overheen kwamen of gewoon je paard verkopen.

Ik heb precies zo'n ervaring met de passervice in Leek. Kwam voor een tweedehands zadel, met niet heel veel bijzondere eisen. Uiteindelijk was het enige wat meneer mij kon/wilde laten zien de nieuwe Passier zadels. Het was dat of niks. Ja daaag, ik ben erg fan van Passier maar nieuw zijn ze zo'n 4 keer mijn budget :')

Tweedehands zadel wat ik mee kreeg bleek ram scheef. Paard kon zelfs niet meer rechtuit lopen na aansingelen...maar bij tonen in de winkel werd dat glashard ontkend, mijn eigen zadel zou de scheve zijn (was net gecontroleerd door -fatsoenlijke- zadelmaker). Duuuusss...

Vreselijke winkel die Divoza. Kom er alleen nog maar voor de koopjeshoek en online kortingen :') Maar eerlijk gezegd is de EJ eigenlijk geen haar beter.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:10

PP -> ED

Jasper_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 19:41

Eerlijk is eerlijk, maar het ziet er naar uit dat Divoza toch nog wil kijken naar een oplossing. Tenminste men gaat opnieuw intern overleggen. Inmiddels heb ik wel een andere contactpersoon.

Misschien lezen ze mee...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:15

Mijn ervaringen met Divoza Leek is wel prima eigenlijk. Men denkt mee, duidelijke en begrijpbare uitleg gekregen. Ook toen ik per ongeluk het mailtje wiste waardoor mijn waardebon kwijt raakte. Telefonisch contact met de klantenservice, situatie uitgelegd en binnen 10 minuten had ik een nieuwe waardebon in mijn inbox. Ook met het uitzoeken van een nieuwe cap namen ze alle tijd en werd ik goed en fatsoenlijk geholpen.
Ooit kocht ik er twee liners, deze had ik even bij de kassa neer gelegd, even later kwam er een medewerkster op mij afgelopen welke mij er op attendeerde dat ik de verkeerde liners te pakken had. Nou....dat vond ik toch heel erg netjes en attent. (Zij wist van een eerder gesprek welke outdoordeken ik had)
Met de liners bv wilde ik graag twee dezelfde, maar er lagen 2 verschillende (kleurverschil) in de schappen. De beste jongeman is tot 3x toe het magazijn in geweest om voor mij twee dezelfde uitvoeringen van de liners te vinden.

Dus al met al vind ik dat zeker geen slechte service of what so ever.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:21

Een heel bijzonder verschil, inderdaad. Zo klantvriendelijk ken ik ze niet.