Bij mij gaat het idd om de schimmel, ze heeft M1 gelopen. Mijn vraagprijs is geen vaste prijs, als ik een goede plek vind mag ze rustig voor de 800 euro waar hier over gepraat werd verhuizen, maar ik wil ook voorkomen dat ze de handel ingaat, vandaar de vp. Maar als er nu niet snel een goed huis zich aandient, dan denk ik dat het toch die kant opgaat helaas.
Ik wil eigenlijk bewust eerlijk zijn in mijn advertentie, dan kan daar achteraf ook niks van komen.
Die eerlijkheid siert jou als verkoper ook hoor, maar mogelijk werkt het ook een beetje tegen je. Heb je 'r ook al eens aangeboden gewoon als recreatiepaard en zonder vp?
Sky_As
Geplaatst: 11-02-15 14:34
Bovenstaande klopt ook. Ik heb zelf een nu 16 jarige staan, die nog prima een ronde mee zou kunnen.
Ik had met rijden iets meer ambitie, paard was daar voor mij iets te moeilijk voor en dat in combinatie met haar leeftijd wilde ik er niet meer aan beginnen veel geld/tijd te steken om te kijken of we misschien toch nog wel Z konden worden.
Ik heb ervoor gekozen mijn merrie op de wei te gooien en met een jong paard aan de slag te gaan. Verkopen was voor mij geen optie. Paard is te moeilijk als leerpaard (als in heel sensibel) en te oud/niet goed genoeg voor iemand die handiger is.
Als buitenrij paard zou ze ook wel super zijn, alleen is ze wakker zat dus vergt een niet onzekere ruiter (paard heeft nog NOOIT gebokt of gesteigerd of wat dan ook). Ik reed met een touwtje om haar hals naar een parasol toe waar ze overheen sprong.
Toch wil ik haar niet verkopen. Ten eerste is ze mij emotioneel te veel waard. Ten tweede, wie koopt er nog een 16 jarige die geen braaf beginnerspaard is (braaf wel, toch vind ik haar geen beginnerspaard vanwege haar sensibele/eenkennige karakter).
Dan zou ik haar ook voor ergens tussen de 1000-3000 euro kunnen verkopen, en dan maar hopen dat ze uiteindelijk niet de handel in gaat.
Als ik via via iemand zou weten die nog een leuk paard zoekt, dan zou ik haar in bruikleen geven, maar verkopen zou ik nooit zomaar doen.
Ik heb vorig jaar mijn merrie "verkocht" als draagmerrie aan de kliniek in Someren. Ze was niet meer geschikt als rijpaard en om te voorkomen dat ze in de handel terecht komt heb ik de afspraak dat als ze als draagmerrie niet meer verder kan ze haar in laten slapen.
Ze staan er niet om te springen om volledig gezonde paarden over te nemen, met name omdat mensen daar vaak nog een aardig bedrag voor willen hebben, maar ook omdat ze de paarden niet verkopen als ze niet meer geschikt zijn. Daarnaast is het nog maar de vraag of ze überhaupt drachtig te krijgen is want ze heeft nog nooit een veulen gehad en haar leeftijd van 10 is wel echt de max.
Afgaand op je verhaal denk ik idd ook dat je haar beter als rijpaard aan kunt bieden. Als dit echt is wat je wil zal je genoegen moeten nemen met €800 - € 1000. Meer wordt er gewoon niet aan uit gegeven, iig niet als je het via een kliniek of centrale doet.
Muronia
Geplaatst: 11-02-15 15:26
Sonja schreef:
Die eerlijkheid siert jou als verkoper ook hoor, maar mogelijk werkt het ook een beetje tegen je. Heb je 'r ook al eens aangeboden gewoon als recreatiepaard en zonder vp?
Ik heb haar niet zonder vp aangeboden tot nu toe. Zou dat wat uitmaken?
Jesjepaarden
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-15 16:19
Toen ik mijn paard kocht was ik zelf nog bezig met mijn rijbewijs. Toen ik de 1e x afreed bleek dat ik faalangst heb voor prpraktijkexamens. Ik heb nooit eerder ergens praktijkexamens voor hoeven doen, dus eerder ook niet aan de orde gekomen. Toen ik daarna ben gaan starten bleek ook dat ik tijdens de proef zelf compleet dichtklap, met medicatie afrijden en starten ging wel, maar na 3x zakken was mn geld op, en kon ik niet meer door voor mijn rijbewijs. Vervolgens dumpte mijn toebnmalige vriend mij, dus einde oefening. De oefeningen heb ik mijn paard spelenderwijs geleerd, als afwisseling, omdat het op L niveau rijden zo goed ging dat ze zich verveelde. Ik moet gewoon uitkijken dat ze geen vliegende wissels springt. Om terug te komen op de verkoop als rijpaard, hier zit niemand op te wachten. Ik heb haar 3 maanden op marktplaats gehad, en ik heb 1 kijker gehad. De handel in duwen wil ik niet, dan eindigd ze gelijk in de worsten. Het is niet dat ze er last van heeft, maar het is het aanzicht. Terwijl je er onder het zadel er maar weinig van ziet. Ze heeft een goede bloedlijn, zeeer goede gangen, en een mooi karakter. Toch klikt het niet, waarom weet ik niet, maar het is net als met mensen. Ik kan normaal doen en me paard tegen mij, maar beste vriendinnen zullen we nooit worden, nooit geweest ook. Ik ben een handige ruiter, ik rij heel makkelijk op andere paarden weg, maar of ik het zo geweldig vind is een 2e. Opzadelen en rijden is nu een soort straf, omdat ik er geen zin meer in heb. Ik wil een ander paard, een recreatiepony omdat ik geen zin heb meer in wedstrijden, ook heb ik er de mogelijkheden niet voor. Ik wil dus echt minimaal 1500 euro. Als je een draagmerrie gaat huren ben je 2500 euro kwijt. Dus waarom niet mijn merrie kunnen verkopen voor 1500? Als je exact hetzelfde paard neemt (zelfde vader, zelfde stokmaat, zelfde leeftijd en niveau) ben je minimaal 10.000 euro kwijt.
Maar om mijn verhaal kort te maken, ik ga hier niet meer op in, alleen nog maar in on topic reactie. ik heb getemd, en ik vraag hier niet om. In mijn op staat duidelijk de vraag die ik heb, en graag jullie ervaringen, stel je hebt een draagmerrie gehuurd, van welke centrale, e.d. Dan ga ik namelijk rondbellen of ze interesse in mijn merrie hebben.
Succes met de verkoop. Bedenk wel, iedere maand dat jij de merrie langer aanhoudt omdat je er meer geld voor wilt, hoe minder je eraan overhoudt omdat ze elke maand je ook geld kost. 800 euro NU kan wel eens meer geld zijn dan 1500 euro in juni
petraaken
Geplaatst: 11-02-15 19:37
Moderatoropmerking:
F-AM --> ED. Dit topic is verplaatst naar ED omdat er om ervaringen of diensten wordt gevraagd. Nieuwe reacties moeten dan ook voldoen aan de regels van dit forum.