Stalling Berkel,Bergschenhoek, Bleiswijk Pijnacker of Z'meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Re: Stalling Berkel,Bergschenhoek, Bleiswijk Pijnacker of Z'meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:15

In Bleiswijk/ Bergschenhoek zit er naast de N207 op de paralel weg ook een privé stal met veel weidegang en 20x60 goed te rijden buitenbak, stapmolen en direct aan het ruiterpad voor naar het bos. Stallen hebben een buiten luik. Geloof dat er iets van 10 stallen zijn. Pb maar als het je wat lijkt. Heb geloof ik hun nummer nog.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:51

Naast de N209 bedoel je? Naast het gemeentehuis? Schiebroekseweg is dat. Nummer 10 uit m'n hoofd gezegd, maar ja, dat hoeft niet te kloppen }>

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:18

haha dat is stal Leeuwenburg, heet ook leeuwenburgweg. Kunnen 8 paarden staan. Dat is waar ik nu sta, op zich prima alleen heeft paard zelf het niet haar haar zin daar waardoor ik toch rustig aan naar een andere stal kijk. Het is er trouwens erg fijn vertoeven. Heel erg rustig, idd veel weidegang mogelijk, hooi, kuil biks. In de winter ook in de bak overdag voor een paar uurtjes. En gisteren en eergisteren hebben ze al eventjes op het land gestaan =) !

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:20

Alleen zo jammer dat je de N209 over moet voor het bos. Nou is dat park ernaast ook wel lekker denk ik, maar als je echt wilt buiten rijden, moet je toch via t industrieterrein naar het bos toe.

Nee, oen dat ik er ben, je hoeft de N209 niet over, daar kan je onder door. Ik bedoel de kruising Boterdorpseweg/Schiebroekseweg/Bergweg

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:23

neeeeee hoor, wat ik bedoel is schuin tegenover de Rabo. Als je daar zo'n 200 meter over de secundaire weg stapt loop je het ruiterpad tussen de kassen op. Gaat prima!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:30

Oooh, waar vroeger Peet van Helden zat met zijn Tinker handel?
Dat is een super plekje!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:26

op de schiebroekse weg zit stal molennaar. maar die heft geen buitenzet service. dat moet je allemaal zelf doen en onderling regelen.
Die ik ook bedoel inderdaad is tegenover de rabobank in bergschenhoek. klein stalletje.
In dat huis zat vroeger een advocaten kantoor ofzo ( was maar tijdelijk) stond ook een langere tijd te koop

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:19

Ja, jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb het nu (weer) in beeld. Pfff ben aan weekend toe. Duidelijk

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:37

Mijn bijrijdpaard staat op stal v/d tas. Paarden kunnen hele dag buiten staan, maar dit is in onderling overleg. We moeten ze inderdaad zelf buiten zetten. 's zomers kunnen ze 24/7 op het land! De bak is best klein idd, meer vierkant dan een rechthoek, maar de bodem is wel heel goed! (bijna) altijd begaanbaar.
Deze stal zit vanuit pijnacker gezien net in Berkel, dus voor jou prima te doen op de fiets.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:02

nadeel bij Bram (vd Tas) vind ik de kleine bak waardoor je eigenlijk constant op de volte bent. Wij hebben daar een paar jaar geleden een paar maanden gestaan omdat er toen op Lansbergen geen plek was. Nadeel vind ik ook dat je niet kunt buitenrijden.
Heb best wel een eisen lijstje heb ik ontdekt. Sta wat dat betreft nu goed, alleen paardlief vind het er dus niet leuk. wij zoeken
een ruime stal, minimaal 3 x 3, een goede buitenbak met verlichting, hele dag land in de zomer, in de winter paar uurtjes paddock. mogelijkheid tot longeren. en last but not least buitenrijden.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:50

Met die bak en het buiten rijden ben ik wel met je eens idd. Vind ik zelf ook jammer

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:51

Ik sta op een heerlijke stal. In de winter van 10.00 tot 16/17.00 in een kudde op de paddock en in de zomer 24/7 op het land. Alleen geen bos maar wel uitrijmogelijkheden naar de ackerdijkse plassen. Ik sta tegenover zestienhoven!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 13:58

Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik heb een hoop stallen voorbij zien komen die ik nog niet kende, dus dat is fijn ;)

Uiteindelijk hebben we besloten om naar stal M.olenaar te gaan aan de S.chiebroekseweg. Het ligt voor ons ook op weg naar school en studie dus dat maakt het ook makkelijker om hem een keer extra buiten te zetten.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:32

brechtje122 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik heb een hoop stallen voorbij zien komen die ik nog niet kende, dus dat is fijn ;)

Uiteindelijk hebben we besloten om naar stal M.olenaar te gaan aan de S.chiebroekseweg. Het ligt voor ons ook op weg naar school en studie dus dat maakt het ook makkelijker om hem een keer extra buiten te zetten.

Wat fijn dat je iets hebt gevonden en er kennelijk ook terecht kunt ;) dat is vaak nog een hele uitdaging! Veel plezier!