Ervaring met stal Langelaan in Schipluiden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Re: Ervaring met stal Langelaan in Schipluiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:50

Bedankt voor je concern Jet, we zijn inderdaad allemaal veel beter af nu :)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:16

_/-\o_

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:21

hahaha ik heb het waanzinnig naar mijn zin op mijn nieuwe stal en nog veel belangrijker, Sellie is veel gelukkiger op der nieuwe plekje :D En dat vind ik veel belangrijker dan shiny nieuwe stallen enzo :P

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:30

De paarden komen in de winter nauwelijks buiten namelijk dat moet je onderling regelen, de paddocks zijn klein en er zijn erg veel paarden. Paardenwelzijn is dus niet zo hoog.

Een binnenbak is geweldig, maar daar is het ook erg druk met paarden. Een plekje reserveren in de longeerbak is een uitdaging, hij zit van 10 tot 10 continu vol.

Dit zijn mijn negatieve ervaringen van een jaar geleden. De positieve zijn in de advertentie te vinden!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:32

Ik vind dat er een onnodig negatief beeld wordt gegeven over stal langelaan. Sommige opmerkingen zijn ook gewoon niet eerlijk. Zoals dat er gezegd wordt dat ze niet profesioneel zijn als het op financieen aankomt. Ik denk dat er weinig stallen zijn die het wat dat betreft zo profesioneel geregeld hebben. Het is niet meer dan normaal dat mensen aangesproken worden als ze hun stalling niet betalen.
En om een ander voorbeeld te nemen dat de longeer van 10 tot 10 altijd vol zit is ook niet waar. Het is s avonds altijd druk, maar overdag goed te doen. Door de goede contacten onderling is er meestal wel wat te regelen.

Dat ze in de winter erg weinig buiten komen is helaas een feit, maar dat is bij de meeste stallen in de omgeving weinig anders. Daar staat wel tegenover dat het weideseizoen heel veel goed maakt. Het begint zodra het kan (was half maart dit jaar) en stopt wanneer het niet meer kan.

De paddocks zijn wel altijd droog, paard hoeft nooit in de bagger te staan. Zowel longeer als buitenbak zijn altijd te gebruiken en staan nooit blank. Zodra het glad wordt of het sneeuwt worden die vaak geschoven en goed gehouden. Zelfde geldt voor het erf, met glad en sneeuw worden er veel maatregelen genomen om alles veilig te houden.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:45

Het is wel een feit dat het grote verloop niet komt omdat de stalling slecht is. Er worden bij vertrek wel diverse redenen gegeven, maar waar het werkelijk om gaat wordt (helaas) niet gezegd.

Persoonlijk sta ik er prima, heb het naar mijn zin en als het me niet meer bevalt, haak ik de trailer aan en ben ik vertrokken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:50

Elke stal heeft voordelen en nadelen. Mijn paard heeft vorig jaar een paar maanden ergens in training gestaan. Ronduit afschuwelijke stal. Dan waardeer je gelijk weer 10x meer wat je hebt. Wat was ik blij dat ik weer terug was bij langelaan.

Langelaan heeft overigens wel 1 heel groot min punt: omdat het er erg gezellig is lukt het me nooit om op te schieten en ben ik altijd veel langer dat de bedoeling is. :D De term: ik ga NU echt naar huis moeten we misschien maar eens in gaan lijsten :P

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:55

Dat laatste heb ik inderdaad ook last van, doordat ik vaak nog gezellig loop te kletsen en daardoor veel langer blijf hangen dan gepland lijd mijn huishouden aan chronische verwaarlosing...toch wel een nadeel van deze stal :+

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:08

Je zal mij ook absoluut niet horen klagen over (de meeste) stalgenoten. Dat waren mensen waar ik op kon rekenen als ik ze nodig had en onderling was het idd gezellig.
Er waren alleen veel dingen die me tegen de borst stootten en dat was vooral gebaseerd op onbegrip en kortzichtigheid van het management (waar voor die tijd altijd wat mee te regelen viel)
En dat er niet hardop wordt gezegd waarom iemand weggaat, wil niet zeggen dat alles dan koek en ei is.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:37

Wendeltje schreef:
Je zal mij ook absoluut niet horen klagen over (de meeste) stalgenoten. Dat waren mensen waar ik op kon rekenen als ik ze nodig had en onderling was het idd gezellig.
Er waren alleen veel dingen die me tegen de borst stootten en dat was vooral gebaseerd op onbegrip en kortzichtigheid van het management (waar voor die tijd altijd wat mee te regelen viel)
En dat er niet hardop wordt gezegd waarom iemand weggaat, wil niet zeggen dat alles dan koek en ei is.

Precies, en stalgenoten voorkeursbehandeling geven omdat ze privé met het nieuwe management omgaan komt ook niet erg professioneel over.
Het feit is gewoon dat als er iets is waar het management meer tijd in moet steken en t past niet in hun eigen programma er gewoon niks mogelijk is want dan wordt je als lastig en zeurpiet weggezet.
En dat is mijn ervaring, en niet alleen die van mij.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:50

Ik ben ook niet weggegaan omdat ik het niet kon vinden met de mensen op stal... hoop toch dat dat duidelijk mogen zijn... heb ook vaak genoeg in de kantine zitten kletsen en volgens mij riepen we dan omste beurt, ik ga nu echt naar huis :P

Ik heb met de stalgenoten een enorm leuke tijd gehad, vind het alleen jammer dat het nu een welles nietes verhaal wordt of onze negatieve ervaringen wel of niet terrecht zijn. Ik vind het ook helemaal niet nodig om de details op het internet te smijten. Ik en een paar mensen weten precies wat er gebeurt is en als jullie de details willen weten zet ik het met liefde breed op internet maar ik ga niet beginnen met moddergooien.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:03

Ik ben nu zelf 1,5 jaar weg bij Langelaan. Daarvoor meerdere paarden bijgereden. Ik ben overigens weg gegaan omdat ik het eerst met werk en vooral reistijd niet meer rond kreeg om ook naar stal te gaan en vervolgens verhuisd ben.

Ik heb het altijd een prettige stal gevonden. De eigenaar gaat super met de paarden om. Paarden staan er goed bij. Buiten komen in de winter is inderdaad een dingetje, maar waar is dat niet het geval? Ik heb het er altijd erg gezellig gevonden. Kort voordat ik niet meer kwam is er inderdaad een shift geweest in het management, daar kan ik zelf -mede omdat ik bijrijder en niet eigenaar ben- weinig over zeggen.

De enige nare ervaring die ik er heb is dat je als bijrijder niet door iedereen als vol aangezien wordt, maar dat lag zeker niet bij het management.. en heb je denk ik overal wel.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:00

Helaas is het wegsturen van pensionklanten niet nieuw., een aantal jaren geleden was dat al zo, nadat ik weg was gegaan kreeg ik van zeker 15 andere ex pensionklanten hetzelfde verhaal, en dat lag niet aan de onderlinge sfeer maar aan de eigenaren,na de vernieuwing dacht ik dat het beter zou zijn geworden maar helaas, het blijft een verloop en dat zal altijd zo blijven

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:03

Ik heb in mijn rijke leven nog nooit een pensionstal zonder verloop meegemaakt. Meestal in golfbewegingen. Overal gingen en kwamen mensen en paarden. Overal werden mensen geadviseerd het elders te zoeken, omdat ze niet met de pensionhouder door één deur konden, overal kiezen mensen om diverse redenen dat ze gaan verkassen met hun paard. Ik ken mensen die het nergens gaan vinden, mensen die trouw zijn aan een plek, mensen die erom vragen weggestuurd te worden, mensen die netjes afscheid nemen en mensen die dat minder netjes doen. Het zijn net mensen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:22

Twinklebel schreef:
Ik sta er al jaren met plezier. Bel gewoon eens de eigenaren met al je vragen en maak een afspraak om te komen kijken, weet je precies waar je aan toe bent.

Je krijgt denk ik een eerlijker antwoord als je mensen spreekt die er staan of die er hebben gestaan. Overal is wat en het is maar net wat je acceptabel vindt of waar je mee kunt leven, volgens de eigenaren hebben ze natuurlijk de meest perfecte pensionstal.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:22

Hier een oude stalbewoner, zo oud, dat jullie mij niet kennen.
Het wegsturen is al vanaf het prille begin. Ik heb dit van zeer dichtbij een paar X meegemaakt. Als je iets van kritiek hebt, ook al is het positief dan mag je weg. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Ik heb ben echt voor mensen in de bres gesprongen, want er werden mensen om niks weggestuurd.

Ik heb het meegemaakt dat moe Langelaan iemand niet mocht, een meisje die niemand kwaad deed en zoon Langelaan stuurde het meisje weg.

Voorkeursbehandelingen waren er ook vanaf het prille begin, al moet ik eerlijk bekennen dat ik persoonlijk goed lag bij de familie Langelaan. Vandaar dat ik ook op de bres sprong voor mensen die niet goed lagen, want van mij konden ze het hebben.

Kuil was er vreselijk vet. Mijn paard is er bevangen doorgeraakt. Toen de d.a. zei dat dit door het veel te vette kuil was, werd de eigenaar boos en ging roepen dat ik teveel brok voerde en mijn paard daardoor bevangen was geraakt. Wat er toen gebeurde hou ik maar voor mij, maar de d.a. wist niet wat ze meemaakte.

Ik ben weggegaan, omdat ik er niet tegen kon, hoe er tegen bepaalde stalgenoten werd gedaan en hoe mensen behandeld werden, ondanks dat ik het er naar mijn zin had en het erg gezellig vond. Ik was mij er heel goed van bewust, dat dit ook in mijn nadeel om kon draaien, zoals ik gezien had bij mensen, die eerst goed bij de Fam. Langelaan lagen en er ineens uitlaten en getreiterd en weggestuurd werden door de Fam. Langelaan. Dus ben ik zelf weggegaan.
Meer wil ik er niet over kwijt.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:18

Bazinga. Hoe een stal vroeger was zegt niks over huidige situatie, dingen veranderen. Moe langelaan komt overigens al jaren niet meer op het erf.
Ik heb in de afgelopen 3 jaar dat ik er sta niet meegemaakt dat iemand om de redenen die jij noemt weggestuurd is.

Met de sneeuw van vorige week werd me weer eens extra duidelijk hoe fijn ik daar sta. In no time was het hele erf schoon en gestrooid. S ochtends heel vroeg waren ze al bezig alles aan de kant aan het krijgen. Buitenbak is minder dan een dag niet te gebruiken geweest. Denk dat niet 1 stal in de omgeving daar aan kan tippen.
Het is nergens perfect, maar ik sta er met veel plezier.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:38

Daarom dus. Stal Langelaan is een goede stal. Overal is wel eens wat. Op andere stallen heb ik ook rare dingen meegemaakt, al was ik er zelf niet direct bij betrokken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:49

Jammer dat de huidige die-hard bewoners de ervaringen van anderen, die niet geheel toevallig, allemaal slechte ervaringen hebben, gewoon wegwuiven. Dingen veranderen inderdaad, helaas niet ten goede. Mensen zijn er niet weggegaan vanwege stinkvoeten, maar omdat er gewoon zaken niet correct, eerlijk of terecht zijn (gegaan). Dat het jullie nou toevallig (nog) niet is overkomen..Ook ik heb op andere stallen genoeg meegemaakt, maar zoals zaken hier verliepen/verlopen...nee zo raar heb ik het nog nooit ergens meegemaakt.
En mevrouw L. heeft er tot 1.5 jaar geleden gewoon nog rond gelopen.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 06-01-15 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:54

Toen ik er wegging, liep moe Langelaan ook nog gewoon dagelijks op het erf om te kijken of je wel alle strootjes wegveegde hoor. En het wegsturen was toen ook nog gewoon aan de orde.
Ik snap dat de huidige bewoners niks negatiefs kunnen laten horen, maar steek aub niet je kop in het zand.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:19

Tja het blijven ervaringen, zijn er mensen die er met veel plezier staan en nooit een probleem hebben gehad? Ja natuurlijk! Maar dat neemt niet weg dat er ook dingen zijn gebeurt die niet zo positief ervaren zijn door oud klanten.
jammer dat iedere negatieve reactie gelijk weer gepareerd moet worden door een postief punt (dat er vervolgens helemaal los van staan) Ja het onderhoud is prima geregeld, erf is spik en span en de bak is prima te rijden in de winter!

Om eerlijk te zijn sta ik meer op mijn gemak op mijn stal waar ik ijsschotsen moest springen op bij de stal te komen maar vervolgens heerlijk in de stal heb lopen helpen met uitmesten op zaterdagochtend samen met de staleigenaren met een gezellig kletspraatje en een dolletje. Na het uitmesten met zn allen een kop koffie en thee in de kantine, dat is mij meer waard dan een schoon erf.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:10

Wendeltje schreef:
Toen ik er wegging, liep moe Langelaan ook nog gewoon dagelijks op het erf om te kijken of je wel alle strootjes wegveegde hoor. En het wegsturen was toen ook nog gewoon aan de orde.
Ik snap dat de huidige bewoners niks negatiefs kunnen laten horen, maar steek aub niet je kop in het zand.

familie Langelaan heeft sinds begin dat ze een stal hebben een boktaccount, waarmee ze meelezen. Dat werd toen beheerd door moe Langelaan. Dus ik denk dat huidige bewoners misschien ook bang zijn, vanwege dit meelezen en de gevolgen van wat je op bokt zegt.
Want ook door opmerkingen op bokt zijn er mensen weggestuurd bij stal Langelaan.

Enne knuffeldier, ik heb nooit problemen bij Langelaan gehad en heb er met plezier gestaan, maar ik heb teveel gezien, waardoor ik weet hoe het er aan toe gaat. Ik ken verschillende mensen die nadat ik daar ben weggegaan zijn weggestuurd en ikw eet dat dit wegsturen nog steeds regelmatig gebeurdt.
Laten we eerlijk zijn, er zijn al zoveel mensen weggestuurd in de nog geen 10 jaar dat deze stal bestaat. Ik heb dat nog nooit meegemaakt op een stal. Ze hadden de hele stal kunnen vullen, met alle weggestuurde klanten.
Dus jou beredenering over vroeger houdt geen stand, want het gebeurdt nog steeds.

Inderdaad op elke stal gebeurdt wel wat, maar hier wel heel veel.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:50

Dat vind ik nou juist een van de sterke kanten van de stal, dat ze mensen die niet in de groep passen of zich consequent niet aan de regels houden verzoeken een andere stal te zoeken. Want zeg nou zelf, stokende mensen of mensen waar je de godganse tijd politie agentje bij moet spelen omdat ze de regels aan hun laars lappen, daar wordt de sfeer toch niet beter van? Voor die mensen zelf niet (waarvan ik van de eerst genoemde zelf al niet snap dat ze niet weg gaan, als alles zo niet naar hun zin is), medestalbewoners niet en zeker voor de stsleigenaren niet, die die mensen constant op hun eigen erf hebben lopen.
Net zo als mensen die een betalingsachterstand hebben, meerdere regelingen hebben gehad en dan beledigd zijn dat de staleigenaren er klaar mee zijn, dat begrijp ik niet, snappen die dan niet dat er daar ook gewoon hypotheek betaald moet worden.
Afijn, ik ben blij met de stal, en blij dat niet iedereen dat is, want stel je voor dat iedereen er wilde staan....dan was er voor mij nooit een plekje vrij gekomen. :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:44

Tja op een andere stal had je ook geen voorkeur behandeling gehad en was je privé niet over de vloer gekomen bij de stal eigenaar (plaatsvervangend directeur als t management met vakantie is), dus ik snap wel dat jij het prima naar je zin hebt. En ook erg onprofessioneel dat t management met een stal klant de financiële zaken van een andere stalklant bespreekt. En zoals jezelf al aangeeft in een eerdere post..geloof wat je wilt maar een verhaal heeft 2 kanten. Anyway t lijkt me duidelijk dat er zat mensen vertrokken zijn om een andere reden dan de stinkvoeten van de staleigenaar.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:42

Dat soort dingen worden door de staleigenaren ook niet met mij besproken, maar van de klanten hoor ik genoeg.