Voor mezelf beginnen met leasepony's (Twente)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is een goede prijs voor het leasen van een pony? Pony staat dan bij ons op stal

Minder dan 75,- per maand voor 3 dagen per week
16 (11%)
75,- per maand voor 3 dagen per week
29 (20%)
100,- per maand voor 3 dagen per week
28 (19%)
Meer dan 100,- per maand voor 3 dagen per week
3 (2%)
Minder dan 150,- per maand voor 7 dagen per week
12 (8%)
150,- per maand voor 7 dagen per week
23 (16%)
175,- per maand voor 7 dagen per week
20 (14%)
Meer dan 175,- per maand voor 7 dagen per week
10 (7%)

Totaal aantal stemmen: 141

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:15

LidyK97 schreef:
Ik denk niet dat je per pony andere prijzen moet doen. Voor klanten onderling niet zo leuk.

!

Zou je het eerlijker vinden om voor een D pony M dressuur evenveel te betalen als voor een shet met weinig opleiding? Die laatste krijg je echt niet verleast voor 75 per maand halve stal (daar koop je er 1 voor) maar voor die eerste kun je rustig 125 vragen, helemaal als ze ermee op wedstrijd mogen.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:15

Ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn dat je geen "verkapte manege" wordt, vergunningen en verzekeringen zijn dan nl echt andersvvolgens mij. Bovendien zullen evt andere stallen in de omgeving je als concurrent beschouwen en loop je het risico dat jouw ruiters daar niet welkom zijn (dat is hier in de omgeving in elk geval zo) ook is hier vlakbij laatst een stal gesloten omdat die dus als manege werd beschouwd maar niet de goede vergunningen had. Jammer dat daar eerst een groot ongeluk voor moest gebeuren.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 10:17

LidyK97 schreef:
Ik denk niet dat je per pony andere prijzen moet doen. Voor klanten onderling niet zo leuk.

Vind het wel een heel leuk plan!

Nee, dat denk ik ook niet idd. Ook niet iedereen heeft dezelfde ambitie. De een beleeft net zoveel plezier aan een brave pony voor leuke bosritjes, als de ander aan een pony met sportpotentie die elke week op concour gaat.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:18

ankep schreef:
Ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn dat je geen "verkapte manege" wordt, vergunningen en verzekeringen zijn dan nl echt andersvvolgens mij. Bovendien zullen evt andere stallen in de omgeving je als concurrent beschouwen en loop je het risico dat jouw ruiters daar niet welkom zijn (dat is hier in de omgeving in elk geval zo) ook is hier vlakbij laatst een stal gesloten omdat die dus als manege werd beschouwd maar niet de goede vergunningen had. Jammer dat daar eerst een groot ongeluk voor moest gebeuren.

Dit is dus precies waar ik je op wil wijzen.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 10:19

troi schreef:
LidyK97 schreef:

!

Zou je het eerlijker vinden om voor een D pony M dressuur evenveel te betalen als voor een shet met weinig opleiding? Die laatste krijg je echt niet verleast voor 75 per maand halve stal (daar koop je er 1 voor) maar voor die eerste kun je rustig 125 vragen, helemaal als ze ermee op wedstrijd mogen.

Een D pony en een shet is in mijn ogen dan geen goede vergelijking. Je moet er vanuit gaan dat alle pony's fatsoenlijk bereden kunnen worden en in ieder geval tot de L zouden kunnen komen.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 10:20

myk_en_shant schreef:
ankep schreef:

Dit is dus precies waar ik je op wil wijzen.

Oh zo, oke. Nee een verkapte manege is beslist NIET de bedoeling! Ik heb al wel contact gehad met de gemeente en die zagen het op zich wel zitten.

myk_en_shant

Re: Voor mezelf beginnen met leasepony's (Twente)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:26

Wees wel voorzichtig met de gemeente, het ene moment beloven ze je gouden bergen en het andere moment krijg je niets gedaan.

Zorg ervoor dat alle communicatie met de gemeente op papier staat en altijd via de mail bevestigingen vragen na telefoongesprekken, neem desnoods de gesprekken op.

Helaas wordt je door hun genaaid waar je bij staat, dit is helaas mijn ervaring.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 10:33

Klopt inderdaad! Voor ik vanalles begin wil ik het eerst allemaal zwart op wit hebben bij de gemeente, maar voor ik dat krijg zal ik eerst het eea moeten aanleveren op papier. Ik wil dus eerst een ondernemersplan schrijven en ook kijken of de bank wil meewerken. Daarna alles aanvragen bij de gemeente. Maar voor een goed ondernemers plan wilde ik graag jullie tips gebruiken!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:40

Ga is anders bij iemand kijken die zoiets als opgestart heeft en vraag daar waar je aan moet denken.

Vraag bij de bank aan welke eisen het plan moet voldoen.

Ik zie in je profiel dat je 23 jaar bent, ben bang dat je van de bank weinig geld krijgt vanwege je leeftijd. Je moet in ieder geval de helft aan eigen inleg zelf inbrengen.
Ik neem aan dat je niet zoveel geld even uit je mouw schud.

Je zou aan je ouders kunnen vragen om garant te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:00

bedenk ook een goede constructie wanneer het dier kreupel raakt of iets anders. Krijgen ze dan een vervangend dier? En was als de klik er niet is?

Stel contracten op, werk met evt proefperiode en maak ook iets aan voor het tuig. Mogen ze met hun eigen hoofdstel rijden, eigen bit? Omdat ze "denken" dat de pony daar beter op reageert?

Wie betaald de hoefsmid, dierenarts e.d? Rijden met cap verplicht? Bp?

Zet al je ideen op papier en werk het uit. Het idee is erg leuk maar blijft het in de praktijk ook leuk?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:01

Ik vind dat je een tof idee hebt, maar ik twijfel of er vraag naar is en of het kostendekkend zal zijn. Ik zelf heb namelijk jaren zonder te moeten betalen verschillende pony's en paarden in die regio gereden terwijl ik ze niet hoefte te delen met anderen en kon komen als ik wilde. Mijn ouders hadden toen ik 12 jaar oud was ook echt niet zoveel geld willen betalen voor een pony die niet van mij was.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:15

Ik zou niet beginnen aan verleasen aan kinderen onder de 14.
Ik vind het nogal een verantwoordelijkheid. Pony's en kinderen kunnen onverwachte dingen doen, en lang niet alle kinderen hebben inzicht in hoe een paard kan reageren. Kunnen daardoor ondoordachte dingen doen.
Jijzelf kan nooit overal tegelijk zijn. Ik zou de verantwoordelijkheid over andermans kinderen niet durven nemen, tenzij 1 op 1.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:38

mlO_uu schreef:
Klopt inderdaad! Voor ik vanalles begin wil ik het eerst allemaal zwart op wit hebben bij de gemeente, maar voor ik dat krijg zal ik eerst het eea moeten aanleveren op papier. Ik wil dus eerst een ondernemersplan schrijven en ook kijken of de bank wil meewerken. Daarna alles aanvragen bij de gemeente. Maar voor een goed ondernemers plan wilde ik graag jullie tips gebruiken!

Je plan klinkt enthousiast en ik denk ook zeker wel dat er vraag naar is. Je geeft aan dat je met 2-3 pony's wil starten en met je plan naar de bank wilt, realiseer je wel dat de bank naar je ondernemersplan kijkt met een winstoogmerk alvorens zij een lening verstrekken.

Heb je daarbij nagedacht over de risico's van ziektekosten etc? Ik heb particulier 5 pony's/paarden op een kleine pensionstal staan. Waarschijnlijk heeft een bezoeker een bacterie/droes bij ons op stal afgeleverd.....met alle gevolgen van dien. Paarden staken elkaar aan. Mijn dierenartsen rekeningen over 2014 bedragen dik €11000,-. Ik vraag me af of je hier bedrijfstechnisch tegen kan verzekeren?

Verder ben je als eigenaar bedrijfsmatig met paarden & kinderen bezig, heb je gedacht aan ORUN om jezelf ook verzeringstechnisch in te dekken( of ben je al in het bezit van?

Subhuman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:34

Leuk plan! Ik heb super lang moeten zoeken naar een degelijk leasepaard. Een eigen paard kopen leek me niet verstandig (Had al een kleine tien jaar niet meer gereden), maar had ook geen zin om rond te hobbelen in de manege. Ik betaal 160 euro/maand voor een paard dat PSG heeft gelopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:55

One ponyclub vroeger draaide min of meer op hetzelfde concept. Van de 50 ponyclub leden waren er ngeveer 20 van dezelfde eigenaar en verleasd/verhuurd. Deze man zorgen zelf voor de kosten van huisvesting, voeding, weidegang enz. Hij rekende voor een pony die hij trouwens aan een ruitertje verleaste 50 gulden per maand. Dan heb je het wel over 35 jaar geleden gemiddeld.

Ik vind je prijzen persoonlijk erg stevig. Zal lastig worden om voor zoveel per maand een pony te verhuren denk ik.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:25

Ik ben mijn paardrijden carrière begonnen bij een "handelaar" waar je pony's kon huren. Je huurde voor de hele maand. De prijs was naar de maat van de pony dus A bv €50 B €65 C €75 enz. Er was altijd wel iemand om te helpen en de oudere kinderen hielpen ook de jongere kinderen. Zelf was ik 12 toen ik daar begon en had totaal geen ervaring.
De pony mocht als eigen beschouwd je mocht wedstrijden rijden buiten rijden op vakantie gaan.
Als je er was mocht je zelf uitmesten anders werd het gedaan.
Mijn laatste pony heb ik gekocht en heb ik 25 jaar gehad.
Misschien iets om rekening mee te houden dat je de huurders ook optie tot koop kan aanbieden.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:33

superrrr idee en denk veel vraag naar... ik zocht voor mn dochter ook e n heb nu wel iets gevonden.. maaar wilde daarnaast eifenlijk wel een iets minder groene pony!.. nu bij de manege toch maar les gedaan voor de kids om ervaring uit te breiden.. maar was er zoiets als wat jij nu verteld was ik je eerste klant in de rij!! (ik kom uit Enschede) Ik hou dit onderwerp in de gaten hoor... successs en mochtr je hulp kunnen gebruiken... hihi ik heb een tijdje mn eigen stal gehad en mn ouders hadden een manege en ben er geboren dus ervaring genoeggg.. werk nu op een sport/fok stal

LittleCastle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:51

ik zou het graag doen, dus als het doorgaat, graag een pb. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:58

Let wel op dat je lease tarief niet lager is dan je pension tarief

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:06

Dit topic is van 2014...

Al ben ik wel benieuwd of ts ook daadwerkelijk begonnen is :Y)

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 02:33

Daar ben ik ook benieuwd naar

Horsefriendd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:33

Ik ben heel benieuwd of dit is doorgegaan, ben zelf namelijk ook op zoek in Twente :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:42

Hou je prijzen realistisch.. reken eerst uit wat jeper paard kwijt bent.. 75 p.maandx 2 kom je niet uit de kosten en kost het je wel veel tijd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:44

Horsefriendd schreef:
Ik ben heel benieuwd of dit is doorgegaan, ben zelf namelijk ook op zoek in Twente :)

De TS is al sinds 21 november 2018 niet meer online geweest. Dat antwoord ga je naar verwachting dus niet krijgen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:01

Nu ben ik ook erg nieuwschierig :')