Stal vaumirpa / Stal Banjer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stal vaumirpa / Stal Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:18

Nou, dan blur je het kind in de foto. Opgelost.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 18:33

rankie27 schreef:
Ik vind van wel.
Je ziet een nihil stukje van de grond. Daar draait dit stuk om. Om de bodembedekking. Een foto van een kind met paard en een klein stukje van de stal is geen relevante foto.

Ze hoeft idd de foto niet te verwijderen. Zodra deze op de site staat mag er een verwijzing naar gegeven worden. Maar dit kind hoeft niet geassocieerd te worden met deze stal en dit topic. Misschien even een blur er idd over.

Maar Rankie aangezien u dus wel weet hoe de zaken er op dit moment voor staan post dan foto's zoals de situatie nu is ipv de aanval openen op onzin dingen.

Hoe is het met de lieve witte (Valencia) ? Is zij behandeld voor de kwalen die zij had? Is er door een officiële arts naar haar gekeken? Hoe gaat u ervoor zorgen dat kinderen die u uitnodigd voor de feestjes en speeldagen veilig zijn en niet in aanraking komen met de veroordeelde man die op de stal loopt?

Wilt u de mythe oplossen post dan zelf wat en geef aan wat u eraan verbetert zodat mens en dier veilig en gezond zijn.

Stop met het aanvallen van mensen die hun ervaringen delen maar probeer van uw bedrijf een positief en professioneel bedrijf te maken.

rankie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:47

Ik val niemand aan. Ik geef alleen te kennen dat ik deze foto niet wens te zien. Dit is niet mijn zaak en bemoeien doe ik me er niet mee. Echter is het mijn zoon op deze foto. Dus vandaar mijn reactie met mijn verzoek. Als je verder dingen winst te weten verwijs ik je naar de stal zelf en niet naar mij als persoon.

Nogmaals het enige wat ik vroeg was deze foto van mijn zoon te verwijderen. Dat is toch geen aanval?
Het is mijn bedrijf niet!

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:12

als dat je zoon is waarom neem je dan de verhalen niet serieus die er vertelt worden
hoor je dan niet tenminste het zekere voor het onzekere te nemen ?? maar je wil eerst de brieven van de nvwa zien voor je gelooft dat er iets aan de hand is ,en maak je je daar drukker om dan de veroordeling van de eigenaar . als het idd je zoon is en je wit de foto verwijderd hebben neem dan contact op met de mod in dit topic , maar ik als moeder zijnde zou me meer druk maken of je zoon daar wel veilig is en niet om een papiertje of stalvloer of foto . (dit is mee denken en geen aanval)

rankie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:21

Dat verzoek heb ik al ingediend.
En waar ik me als moeder wel of niet om bekommert hoef ik hier niet te delen. Dat zijn mijn zaken, of ik wel of niet op deze stal kom is ook niet aan een ander. Ik vraag niemand om een mening, alleen of de foto van mijn zoon verwijderd kan worden. Niks meer niks minder.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:28

Moderatoropmerking:
Ik heb de foto met het jongetje er op verwijderd, er wordt bezwaar gemaakt door zijn moeder, dat geeft aan dat wij geen toestemming hebben om deze foto op de site te hebben staan en daar gaan we dan ook in mee.

Het stuk topic hierover is eigenlijk offtopic, plaats aub alleen ervaringen en ga niet met elkaar in discussie over andere zaken, op de TeMknop drukken is voldoende om naar dit soort dingen te laten kijken.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 10:25

rankie27 schreef:
Dat verzoek heb ik al ingediend.
En waar ik me als moeder wel of niet om bekommert hoef ik hier niet te delen. Dat zijn mijn zaken, of ik wel of niet op deze stal kom is ook niet aan een ander. Ik vraag niemand om een mening, alleen of de foto van mijn zoon verwijderd kan worden. Niks meer niks minder.

Zoals ik ook al in het pb zei Rankie. Als je niet meer bij deze stal wil komen en je niet wist dat deze man dan veroordeelt was. Deel dan a.u.b je inhoudelijke ervaringen over deze stal. Hoe vond je de stalling? Hoe zagen de paarden eruit etc? Dat is de begin reden van mijn topic, de arme witte pony die er slecht aan toe was. Hoe heeft u dat ervaren?

Mocht iemand anders hier ervaring mee hebben post dit dan aub ook hier. Maar laten we foto's van kinderen buiten dit topic houden. Of blur deze even.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 13:20

Rankie vind dat ik de suggestie wek dat er alleen ervaringen gedeeld mogen worden die lijken op die van mij. Maar dat is niet zo! Ben je op deze stal geweest en heb je gezien dat de paarden er goed bij staan, stro etc. En dat de paarden er gezond en gelukkig bij staan deel dit dan ook! Graag juist, dat zou betekenen dat de paarden het nu hopelijk beter hebben en dat is de aanleiding van dit topic.

Dus deel je ervaring zoals je hem persoonlijk hebt ervaren.

daffie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:59

Ik heb ook een tijdje op deze stal gereden. Wil er wel wat over vertellen, maar niet zo in het openbaar. Wil je meer over mijn verhaal weten stuur mij dan gewoon een prive bericht.

Ik heb geen woorden voor wat daar is gebeurt. Dat hun nog mogen blijven bestaan ook. Ze moeten het gewoon helemaal sluiten. Maar volgens mij durft niemand dat te doen.

Paard7777

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:26

Ik ken iemand die hier rijdt/heeft gereden en ik ben een tijd geleden eens mee geweest maar ik schrok ook erg hoe het eruit zag overal liepen dieren honden opgesloten in een paardenstal en ook de paarden die in de stoffige stallen stonden met 1 schepje vlas, de bodem was niet bedekt en ook lagen er gewoon plassen pis.
De paarden zelf zagen er best onverzorgd uit vooral de pony's. De paarden waren ook continu tegen de deuren aan het schoppen. Ze kregen eten toen ik er was en ze kregen ongeveer 2 handjes kuil. Echt niet te geloven hoe het er daaraan toe gaat. Ook overal lagen scherpe voorwerpen waar de paarden zich aan konden blesseren dus ik kom daad echt nooit meer!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:04

Ik ben hier onlangs geweest en me een hoedje geschrokken dat dit kan in Nederland! !! Morgen ga ik de dierenbescherming inschakelen

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:37

Goed dat de db ingeschakeld gaat worden nu duidelijk is dat het daar bog steeds niet goed gaat!mizoan laat je weten wat de db zei?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:38

Ik ben nu gegevens aan het verzamelen en ga straks bellen!
Meer informatie kan opgevraagd worden via pb ik wil hier in het openbaar niet te veel over kwijt ivm privacy en openbaarheid van internet

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:42

Mizoan, goed dat je de dierenbescherming gaat bellen!

Ik ben er voor jaren geleden geweest om eventueel mn paarden te stallen, ben blij dat ik dat toen niet heb gedaan!!

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:55

Wat goed dat je de dierenbescherming gaat inschakelen! Ze kennen mijn meldingen daar ook dus het moet bekend bij ze zijn. Ik hoor het heel graag als je een reactie hebt gekregen. (mag natuurlijk per pb)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:34

Ik heb iig de Dierenbescherming ingelicht over het feit dat er hier al meerdere meldingen over gemaakt zijn en bijvoorbeeld het bodembedekking verhaal tegen iedereen ophangen.

Emotioneel doet het heel veel met mij moet ik eerlijk toegeven

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:50

Ja het is best pittig alle vragen die je krijgt. Het is voor een goed doel, die arme paarden daar. Ik heb toen met diverse medewerkers gesproken bij de DB die allemaal vriendelijke waren en professioneel te werk gingen dus hopelijk gaan ze met jou melding ook serieus aan de slag en wordt er (weer) melding gemaakt en actie ondernomen.

+:)+ top dat je melding hebt gemaakt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:53

Het emotionele aspect ligt vooral bij het feit HOE het mogelijk is dat dit nog voorkomt anno 2015. Heb veel medelijden met de paarden daar. En besef dat ik GELUK heb

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 11:06

Echt heel vervelend dat je er zoveel last van hebt. Hopelijk gaat de DB er serieus mee aan de slag en gaan ze de dieren snel naar een geweldig opvang adres brengen.

De vraag hoe zoiets mogelijk is heb ik mijzelf ook gesteld. Ook ik ben er ook vol ingetrapt. Zelf ben ik ook niet goed geweest, ik had tegen mijn dochter moeten zeggen dat dieren niet op deze manier hoeven te leven of te werken en dat we naar huis zouden gaan. Maar ja, op dat moment denk en twijfel je zoveel.

Ik blijf hoop houden dat het zowel voor mens als dier opgelost gaat worden daar en dat iedereen op een veilige en verantwoorde manier van de paardensport kan genieten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:46

De NVWA heeft mij gebeld, er is niets mis met het welzijn van de dieren dus mijn klacht is overdreven.
Ten tijde van 2 bezoeken nav mijn klacht is er bodembedekking aangetroffen in alle stallen en de paarden / pony's kregen kwaliteits voer aangeboden.

Ik heb de instantie duidelijk gemaakt dat wat ik daar heb gezien imo not done is en ik er slecht van geslapen heb! Ook zal ik nooit meer een beroep doen op de NVWA, dit is de 2e keer dat ik een melding / klacht doe en er volgens de inspecteurs niets aan de hand zou zijn.......

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:29

Wat jammer dat jij nu tot twee keer toe deze ervaring hebt. Ik had toendertijd foto's gemaakt van de situatie en via via foto's van het paard gekregen in kwestie toen zij er nog veel beter uit zag. Vandaar dat mijn klacht misschien toen anders is behandeld.

Maar ik zou altijd een melding maken bij 144 als je vindt dat een dier in nood is. Beter te veel en te vaak dan 1 keer te laat.

AnneAlles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:59

Hallo,

Al langere tijd heb ik niet meer gegoogled op 'stal vaumirpa'. Toevallig dacht ik er vandaag aan en kwam ik deze topic tegen. Hoewel er al enige tijd geen reacties zijn geplaatst wil ik toch een reactie plaatsen.

rtv utrecht heeft de rechtzaak van de desbetreffende man nouw gevolgd.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1227822 ... isjes.html
Hij is berecht en veroordeeld. Zijn straf is hetvolgende: hij mag gedurende twee jaar geen een-op-een contact hebben met minderjarige meisje.
Gebeurd dit wel (en het is aantoonbaar) dan moet hij gedurende drie maanden de cel in.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-08-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht objectief gemaakt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:09

Buiten het misbruik, er lopen al jaren klachten over hem. Ik heb op de stal ernaast gereden. Heb weleens een paard gezien met zijn oog er half uit. En verder teveel om op te noemen. Ik praat dan over 10! jaar geleden.

Geloof niet dat er snel verandering zal komen.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:59

Wat is buiten het misbruik jouw ervaring met de paarden Annealles? Hoe zagen ze eruit en hoelang is het geleden dat jij er geweest bent?

Sunrise19 ik ben bang dat je gelijk hebt.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 30-08-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van het bericht verwijderd dat van "horen zeggen" of viavia is want dat is niet toegestaan op ED.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:22

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten verwijderd c.q. gewijzigd omdat zij offtopic waren hetzij dat zij niet pasten binnen de [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten. Hierbij het dringende verzoek om nota te nemen van deze regels en richtlijnen en ontopic te reageren binnen dit topic.