tandarts spencer schuman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:28

Hier niet tevreden over Spencer. Ik heb Spencer eenmaal bij mijn jonge paard gehad, en ik neem hem nooit weer. Het is een aardige en rustige vent, maar ik sta niet achter het werk wat hij toen geleverd had. Mijn paard was 4, hij heeft 2 wolfstandjes getrokken, 1 melkvoortand en 3 kiezen (doppen). Toen ik hem vroeg waarom hij die allemaal (doppen van de kiezen) had getrokken was zijn reactie: Die moest hij uiteindelijk toch gaan wisselen.
Dus.....

Voor mij nooit meer Spencer. Ik betaal liever wat meer voor iemand die er alle tijd voor neemt en er ook echt goed verstand van heeft, plus dat ik het niet vind kunnen dat alles getrokken wordt zonder verdoving.. Nu heb ik iemand die handmatig doet als het gebit dat toelaat en waar die niet goed bij kan handmatig doet hij elektrisch. Veel fijner.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:35

Welke regio zit je? Een kennis van mij is ook tandarts en zij is echt kundig :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:38

Als die doppen er af zijn heeft je paard er geen last meer van.
En ik lees geen bloederige verhalen of paarden in de stress.
Bij mijn shet merrie heeft hij het toen ook zo gedaan en ik had ook bij haar niet de indruk dat het zeer deed. Geloof me......die shet had zich anders wel omgedraaid en geschopt :j

Ik heb mijn paard nu weer elektrisch laten doen en ben weer 130 euro kwijt.
Als er dan toch geen bijzonderheden zijn is mijn keus voor volgend jaar gewoon nu al gemaakt.

kaatje77

Re: tandarts spencer schuman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:13

Inderdaad, een paard kan behoorlijk last hebben van een lossen dop, hij gaat echt niet moedwilliog een dop verwijderen hoor ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:14

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:25

@Kaatje: is zij wel paardentandARTS? Ze sedeert niet zelf. Als ze ARTS is, is dat erg onlogisch.

Ik schrik me altijd het apezuur van de tarieven die gehanteerd worden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:30

Ik heb geen idee Marion, ik ga er wel vanuit.
Dan zou je haar moeten contracteren.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:11

Munnie schreef:
Ik heb nooit gesnapt hoe deze man een gesprek voert daarbij naar links of rechts kijkt en ondertussen de hele paarden mond blind doet.....
Ook zal hij nooit bij een paard zeggen dat er niks gedaan moet worden.

Ik zeg NIET doen!

Deze ervaring heb ik niet, hij heeft mijn merrie gedaan en daar hoefde niet veel aan te gebeuren. Toen heeft hij gezegd dat ze volgend jaar over mag slaan. Als hij puur op geld uit was had hij dat niet gezegd.. :) ik was toen heel tevreden. Twijfel nog of ik komend voorjaar spencer weer vraag of toch elektrisch laat doen door de kliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:42

Hier niet tevreden, achterste kiezen bleken bij controle in de kliniek al jaren te worden overgeslagen :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:48

Ik ben er tevreden over. Je maakt een afspraak en hij komt mooi op tijd. Bij ons doen we altijd een groepsafspraak met de 'buurt' en dan hoeven we geen voorrijkosten te betalen. Ik heb ook zelf mogen voelen hoe een haak voelde en hoe het voelde toen de haak eraf gevijld was. Vond ik erg leuk dat hij daar ook even de tijd voor nam. Verder is hij lekker relaxed ook bij paarden die wat gespannen zijn en dat werkt heel kalmerend.
Ik kan het niet kwalitatief beoordelen, maar waar mijn paard voor de behandeling flink knoeide met eten was het daarna over. Dus ik zeg, prima gedaan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 01:32

Goeie kalme kerel. Wij laten er zo'n 15 per keer doen en er was er uiteindelijk maar eentje waar een andere TA toch iets aan vond (overgeslagen haakje).
Hij krijgt de moeilijkste paarden rustig en als ie niks hoeft te doen hoeven we hem dat ook niet te betalen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:24

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met heb

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:54

Ania schreef:
Goeie kalme kerel. Wij laten er zo'n 15 per keer doen en er was er uiteindelijk maar eentje waar een andere TA toch iets aan vond (overgeslagen haakje).
Hij krijgt de moeilijkste paarden rustig en als ie niks hoeft te doen hoeven we hem dat ook niet te betalen.

Ik verbaas mij hier toch een beetje over want;
Per paard moet het gebit toch eerst nagekeken worden, dat kost per paard grofweg 10 minuten, dan ben je bij 15 paarden al gauw 3 uur verder.
Vervolgens kost een gebitsbehandeling, als er niet al te veel ellende is, minimaal 30 minuten per paard.
Dat zou voor mij 10,5 uur werk inhouden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:56

lijkt mij ook Albert, als Daan hier 5 paarden komt doen zijn we zo ruim 3 uur verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:57

Precies.... als ik de tandarts hier heb voor onze 2 paarden dan is die er wel 1,5 uur.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:00

Ik heb Daan Staller en die is inclusief vooraf even kijken toch minimaal 45 minuten bezig, bij ergere gevallen nog wel langer. Meestal is hij er hier voor drie paarden toch zeker wel drie uur.

Vind het bedrag ook wel bizar laag, behandeling €21,-. Daarvoor moet hij het wel snel doen want anders kun je nooit een normaal salaris overhouden...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:03

Spencer maakt ook erg lange dagen.
Ik heb het hem vaak genoeg zien doen.
Dat ik besloot mijn paard een keer electrisch te laten doen komt door dit soort verhalen.
Toen ik die andere tandarts vroeg of er nog iets speciaals was bleek er helemaal NIKS te vinden.
Ook geen grotere haken achterin.
Het verschil is alleen die honderd euro die ik meer moest betalen dan bij Spencer.
Eeuwig zonde dus van die centen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:04

Ik vind 90 tot 100 euro helemaal niet zo bijzonder qua prijs moet ik zeggen.

Voor 21 euro kan het natuurlijk nooit.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:05

NatasjavE schreef:
Ik vind 90 tot 100 euro helemaal niet zo bijzonder qua prijs moet ik zeggen.

Voor 21 euro kan het natuurlijk nooit.

wel dus....dat krijg je bij Spencer als je meerdere op 1 locatie laat doen.
Het klinkt bizar maar het is wel echt waar.

Ik betaalde laatst 130 euro in plaats van die 21 euro |o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:09

Ik betaal altijd 130 euro.

Maar dan heb ik wel Jan Kroes,...verder laat ik niemand anders er aan komen.

te veel ellende van gezien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:11

Mijn eigen tandarts vraag alleen al voor een periodieke controle waarbij hij 5 minuten in m'n mond kijkt 25 euries :D Hoe kan een complete gebitsbehandeling bij een paard dan maar 21 zijn, en bij meerdere paarden op locatie zelfs maar 19. Is hij een filantropische instelling? Doet hij graag vrijwilligerswerk?

Ik betaal met liefde €140,- voor Daan Staller, incl. sedatie zodat hij overal goed kan komen. Als je die prijs eens opdeelt in wat goede apparatuur kost en het aantal manuren dat hij er voor levert is het zelfs goedkoop.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 13-11-14 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:11

Ik heb ooit voor mijn ondernemersplan berekent dat de materiaalkosten en afschrijving per paard €12,- zijn.
Verder is iedere dienst belast met 21% BTW en er moet inkomstenbelasting afgedragen worden.
Dan moet je nog eten.......

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:13

Ik heb hem dat ook wel eens gevraagt.
Zijn reactie was:

Als ik het op deze manier goed kan rooien waarom zou ik dan meer vragen?
Ik help er de paarden mee en dat is ook precies mijn bedoeling.

Hij zei ook nog dat hij het nut van meer vragen niet zo goed in zag.

sja......en als alles dan gewoon prima in orde blijkt te zijn nadat je twijfelde.......dan twijfel je gewoon niet meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:13

Ik zal de volgende keer de stopwatch er eens naast houden, maar geloof dat hij hier ongeveer een half uur bezig is, tot nu toe geen grote problemen, alleen haken afvijlen. Hij werkt heel geroutineerd en ik zie hem vaak controleren wat hij gedaan heeft om daarna wel of niet meer bij te werken. Uiteindelijk staat je paard dus niet zo'n beetje een uur met die klem in de snuffert.
En tot nu toe is het resultaat in mijn beleving goed. Paard eet weer netjes na een bezoek van Spencer.

Dat jullie zo begaan zijn met zijn inkomsten vind ik dan wel lief :=

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:27

Albert schreef:
Ania schreef:

Ik verbaas mij hier toch een beetje over want;
Per paard moet het gebit toch eerst nagekeken worden, dat kost per paard grofweg 10 minuten, dan ben je bij 15 paarden al gauw 3 uur verder.
Vervolgens kost een gebitsbehandeling, als er niet al te veel ellende is, minimaal 30 minuten per paard.
Dat zou voor mij 10,5 uur werk inhouden.

Ik snap dat als jij andere tandartsen afkraakt dat je dan hoopt op meer klanten. Maar sympathie win je hier niet mee.
Echter heeft Spencer mij niet een keer het idee gegeven dat hij een paard heeft afgeraffeld omdat hij geen tijd of zin had. Ik heb geen idee hoe lang hij met een paard bezig is maar wij zorgen dat het ene paard meteen het andere opvolgt, zo doet ie er een stuk of 4 per uur. ik pin me er niet op vast. Daarbij hebben we een vaste groep paarden en komt hij 2x per jaar. Dus hij hoeft vaak niet heel veel te doen.

Echt ik snap niet dat je je tot dat niveau verlaagd om een andere tandarts de grond in te boren.