Hoofdstel maker gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Re: Hoofdstel maker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:21

Ik heb eens hetzelfde probleem gehad met een dy'on en heb dan de frontriem in het midden laten doorsnijden en een stuk leer tussen laten zetten.

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:46

Hoi. Misschien heb ik iets voor je op mijn fb pagina Paardenhoek
Heb een bruin hoofdstel met anatomisch kopstuk. Deel achter de oren gaat ruim naar achteren en de frontriem is ruim en makkelijk wat lager te plaatsen of zelfs eraf te halen. Stuur anders een pb voor meer info :)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 07:43

Riskatc; Gekeken en dat is wat ik thuis al heb liggen;) En dan komt het midden aan de bovenkant juist zwaar op het gedeelte wat ik juist moet ontlasten bij mijn paard voor langere tijd. Ik ga voor een model Dyone Maar dan wel aangepast dat de voorkant inderdaad minder er tegen aan komt. en laat deze dus maken:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:23

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:35

Ik ben voor mijn paard ook op zoek naar een hoofdstel wat minder druk legt achter de oren ivm diverse breuken in de eerste 2 halswervels en schedel. Hele boel zit vastgegroeid maar wel schots en scheef. Iets aan haar oren verdraagt ze niet net als een gewoon hoofdstel achter de oren.
Heb de freedom van HH en de Dyon difference. De hh gaat redelijk, de dyon moet veel te strak aangesnoerd worden bij kaak wat ze niet fijn vind anders blijft het kopstuk niet op de plaats.
Tis een hele zoektocht hoor! Vind het vreselijk moeilijk om iets te vinden wat voor mijn paard geschikt is. Het is geen paard om stil te zetten dus wil het liefst wat buitenritten gaan maken. Staan bij de Drunense duinen dus dat kan prima.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:56

Je zou Paul Claessen eens kunnen vragen.
Die zit in brabant (Bladel) en is tuigmaker.
Hij maakt voor bij tuigen alle soorten hoofdstellen die je kunt bedenken.
Hij zal zeker ook een rijhoofdstel op maat kunnen maken.
Als je niet te ver uit de richting zit komt hij ook aan huis om te passen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:47

Ik heb inmiddels contact met een tuigenmaker:) Eens zien wat hij kan maken. Gillian ik weet ook dat het een zoek toch wordt. Want eigenlijk elk hoofdstel wat naar de nek gaat geeft ook druk daar tenzij je niets vast houdt. Ik ga zien waar de tuigenmaker met komt. Ik moet met hem gaan bellen en eens zien of onze ideeen samen vallen. HEt moet wat ik eigenlijk zelf vind een kruising worden tussen een Rambo Multi bridle want daar vind ik de minder riemen en op de juiste kaaklijn erg fijn over komen. Maar daar vind ik de aansluiting bij mond weer vervelend;) En bij Dyonne dus dat het teveel op de voorkant/zijkant komt dus als je die 2 samen kan krijgen:) Ik rijdt namelijk ook nooit met sperriem omdat mijn paard die direct probeert af te schuren;) Moet eigenlijk naar bitloos in zijn mond maar...kan geen bitloos hoofdstel vinden wat dus geen druk geeft en mijn paard normaal op reageert:)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:48

Gillian: kunnen we eens samen gaan rijden ahahah zit niet ver uit de buurt en wil daar altijd nog eens rijden nog nooit gedaan daar;) Wel gewandeld.