zadel 't Gareel meer ervaringen gevraagd!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:10

Citaat:
De zadels boven € 700,00 euro worden gepast aan huis als u dat wenst. De zadelpasservice is binnen een straal van 50 km vanaf postcode 5482 TG. Wanneer u het zadel zelf wilt passen ligt het risco bij u. Het zadel kan dan onbeschadigd binnen 24 uur retour gebracht worden en u krijgt dan uw geld contact terug. Zadel mag dan niet beschadigd zijn of gebruikstekenen hebben (mocht het zadel gebruikt zijn tijdens een training, kan deze niet meer teruggenomen worden) en moet voorzien zijn van de garantiebewijzen (indien deze bij het zadel aanwezig waren). Als u zelf heeft gepast en twijfelt of het zadel goed ligt, kan onze zadelmaker altijd nog komen kijken. De kosten hiervoor liggen tussen de € 50,00 en € 100,00, afhankelijk van de reistijd en de duur van het passen. Wanneer onze zadelmaker komt passen rekenen wij pasgeld. Het pasgeld zal € 100,00 bedragen en wordt niet berekend wanneer u op dat moment een zadel bij ons koopt. Ook wanneer u na het passen bedenktijd wenst van een paar dagen wordt dit pasgeld berekend aan u. Zadels worden nooit op proef gegeven. Het passen buiten een straal van 50 km gaat in overleg, waarschijnlijk wordt er een pasgeld gerekend van € 150,00 welk verrekend wordt wanneer u het zadel koopt. Het door u gekochte zadel word na ongeveer een jaar gratis door ons nagekeken in onze winkel in Schijndel. Het zadel word gecontroleerd op gelijkheid van de vulling en op fabrieksfouten. Wanneer een zadel op lokatie moet worden gecontroleerd zijn daar kosten aan verbonden van € 75,00 per keer.

3 maanden is anders niet wat ze zelf in de voorwaarden zetten.

frisian_love

Re: Waarschuwing zadel 't Gareel !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:19

Gelukkig is dat bij mij beide keren wel gedaan, keurig door een zadelmaker die bij ons op stal komt en de zadels doet van het Gareel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:20

Hier ook geen goede ervaringen met het Gareel wat betreft zadels.. Ik wilde een goed 2ehands zadel voor ongeveer €850euro. Maar dat was niet mogelijk want alles was boven de €1200 en ik moest maar een duur of een nieuw zadel kopen want ik was geen goede eigenaar als ik met een zadel ging rijden van die prijsklassen want dat was rommel voor je paard enz. Toen kon ik uiteindelijk nog wel een zadel mee krijgen voor €700 en die mocht ik dan thuis gaan passen en bij twijfel bellen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan omdat ik al het idee had dat dat nooit ging passen.

Vervolgens zegt dat meisje die achter de balie staat wel dat wij nu niet moeten zeggen tegen iedereen dat ze van het Gareel maar prutsers zijn maar dat ze mij met de beste bedoelingen wilde helpen.

Tsja en nu lees ik jou verhaal TS en die van andere topic starters dus wss lezen ze hier op bokt ook lekker mee en gebeurd het veel vaker.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:31

Inderdaad we zijn eens voor een 2ehands zadel wezen kijken voor een budget van 500 euro.
We werden bijna uitgelachen want die prijsklasse kon echt niet. Daar was niet in te vinden. We werden echt niet serieus genomen.

Het ging om een zadel voor een 18 jarige fries wat geen eigen paard is en de ruiter een studente. Dus dan is 500 euro al veel geld.

Toen we vertelde dat we even verder gingen kijken kregen we ook een hele rare reactie.

Uiteindelijk hebben we binnen ons budget een prima wintec bates zadel gevonden bij divoza waarbij we na betaling 8 dagen pastijd hadden.

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:11

Ik heb absoluut geen slechte ervaring met het gareel, als ik er kom wordt ik altijd goed geholpen.
Daar ook mijn nieuwe zadel gekocht, aangemeten en omdat het een jong paard was zwart op wit dat als het binnen een jaar niet meer past ik kosteloos een passend zadel zou krijgen (gaat om een passier grand Gilbert) en het hele jaar is hij om de paar maanden(als ik belde) gratis geweest om het zadel te controleren en zo nodig gelijk aan te passen.

Dus ik ben blij, paard is blij en zadel is ook goedgekeurd door de fysiotherapeut en de artsen in Utrecht.

Balen dat jouw ervaring met het gareel zo slecht is ts, hoop voor jou dat het nog netjes opgelost wordt.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:31

Heb je al geprobeerd om er nogmaals over te praten met het gareel? Zij zitten vast ook niet te wachten op een negatief topic op bokt. Je kunt toch jouw argumenten die gegrond zijn nogmaals aangeven en ze op de voorwaarden wijzen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:00

Swatch: ik heb in eerste instantie geprobeerd er privé uit te komen. Hier werd de discussie beëindigd. Het is voor mij ook een noodstap bokt en Facebook op te zoeken.

Als er geen oplossing gevonden word en ik niet mijn honderd euro terug krijg. Tja ik weet ook niet wat ik dan nog meer had kunnen doen dan andere hiervoor te waarschuwen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:56

Bij mijn nieuwe zadel werd deze ook na enkele maanden gratis gecontroleerd en bijgevuld. Als het daarna weer nodig was, zouden ze weer komen . Dat was al heel snel weer nodig, en toen is er (in overleg met het Gareel) een andere zadelmaker bijgekomen (ook op kosten van het Gareel). Deze zadelmaker hebben ze goede contacten mee, en komt toch al regelmatig bij ons op stal, vandaar dat die keuze gemaakt is. Die zadelmaker constateerde een te brede boom en een vulling die erg bobbelig was (al vanuit de fabriek, en daardoor ook slecht bijgevuld werk vanuit het Gareel). Het is absoluut netjes opgelost, maar ze hadden meteen moeten zien dat mijn paard een andere boommaat nodig had, en dat de vulling niet goed gedaan was. Met de net gevulde kussens leek het te passen, maar in werkelijkheid was die vulling binnen no-time weg door te brede boom. Service was dus prima toen het niet goed bleek te zijn, maar ze hadden het imo gewoon in 1 keer goed moeten doen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:48

Was het een demo zadel dat je met korting hebt gekregen en daarom met de voorwaarden van 2e hands zadels verkocht is? Vind het een duur zadel, een Chamberlain is toch hun huismerk met veel imitatie van bv. Prestige? Geen beschadigingen of gebruikssporen van jouw rijden? Dan zou ik het er ook niet bij laten zitten. Op begrip of coulance hoef je niet te rekenen begrijp ik, dan zou ik er toch ook werk van maken. Succes!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: zadel 't Gareel meer ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:13

HAR -> ED

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 08:24

swatch schreef:
Was het een demo zadel dat je met korting hebt gekregen en daarom met de voorwaarden van 2e hands zadels verkocht is? Vind het een duur zadel, een Chamberlain is toch hun huismerk met veel imitatie van bv. Prestige? Geen beschadigingen of gebruikssporen van jouw rijden? Dan zou ik het er ook niet bij laten zitten. Op begrip of coulance hoef je niet te rekenen begrijp ik, dan zou ik er toch ook werk van maken. Succes!

Klopt inderdaad precies wat je zegt !

Ik heb het er ook niet bij laten zitten. Uiteindelijk heb ik 100,- aan tegoedbonnen gekregen. Niet wat ik wilde, maar goed om er van af te zijn toch maar mee in gestemd.

Maar je denkt toch niet dat ze een bestelling wel in 1 x goed af kunnen ronden?!

Ik bestel:
1x bontje
1 x schoenen

Krijg een mail dat de schoenen nabesteld moeten worden. Prima, de bestelling komt dus later.
Vervolgens krijg ik een mail dat de schoenen niet meer nageleverd kunnen worden. Het bontje wordt verstuurd en ik heb nog een tegoed. (ik zit hiermee op 104,- iets over het tegoed)

Ik wil zo snel mogelijk hier van af zijn dus bestel meteen dezelfde dag nog iets anders, niet omdat ik iets nodig heb. Maar omdat ik dit gewoon echt afgehandeld wil hebben.

Ik bestel
1x handschoenen
1x halster.
(ook hiermee kom ik op een totaal van 104,25 dus verwachte eigenlijk wel een mail dat ik iets bij moest betalen, deze kwam niet).
Ook werden er nu verzendkosten berekend, omdat mijn bestelling nu onder de 100,- is.

De eerste bestelling (bontje) is nog steeds niet bij mij aangekomen (wel onderweg, ligt bij de vervoerder)
De tweede bestelling heb ik vandaag ontvangen, en wat een verassing : ALLEEN HANDSCHOENEN!!!!

Zonder enkel tegenbericht hebben ze gewoon maar een deel van mijn bestelling verzonden. Ik heb geen idee of ik het halster (wat dus deels wel/deels niet betaald is) nog ga ontvangen !! En ik hoop maar dat ze niet beginnen over verzendkosten, ook daar ga ik het natuurlijk niet mee eens zijn. Het was immers niet mijn keuze dit in 3 aparte delen te laten verzenden...

- wordt vervolgd- (HELAAS!)

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:56

Hier alleen maar goede ervaringen bij het gareel. Al vaak bij mijn paarden gehad en nooit gedoe. Als er iets mis ging dan werd het heel goed opgelost.
Heel jammer dat dit jou ervaring is misschien kun je eens goed met ze in overleg gaan wat er nu mis gaat want het zijn erg redelijke mensen met wie je goede afspraken kan maken. dat is mijn ervaring in ieder geval!

Carlijn101

Re: zadel 't Gareel meer ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:11

Nou redelijke mensen zou ik ze niet noemen als het me 200,- kost voor een zadel dat ik 2x geprobeerd heb.

Hij is dus uiteindelijk met een oplossing gekomen van een tegoedbon.

Maaaar dit viel ook niet mee.

- 1 product niet op voorraad, niet leverbaar (wat wel op site stond)
- 1 product niet opgestuurd omdat de bestelling boven het bedrag kwam zonder communicatie
- opgestuurd naar verkeerde postcode
- verkeerde maat opgestuurd

Ik weet niet of dit bewust is gebeurd omdat deze bestelling door een vervelende situatie is ontstaan, of dat ze altijd zo slordig zijn.
Maar ook met een gewone bestelling was deze service belachelijk schandalig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:17

Volgens mij is dat standaard dat ze artikelen niet op voorraad hebben, zelfs veel voorkomende artikelen.

Ik kreeg voor mijn verjaardag van stalgenoten cadeaubonnen van Het Gareel :+
jawel van alle ruitersportzaken in de buurt, uitgerekend het Gareel :')

Dus ik mijn pa naar binnen gestuurd met boodschappenbriefje

Tranquigel (paar stuks)
Red-Cell fles, formaat maakte niet uit.

Dit zijn beide redelijk gewone, veel verkochte artikelen, maar 0 op voorraad...moest besteld worden :roll:

Bij andere zaken hier kun je dat zo direct kopen!!

Mijn pa was op zaterdagmiddag de enige klant in de winkel, paar man personeel en een zaak zo groot, dat zegt genoeg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:50

Meh listiglistje, ik kom er altijd graag en heb nog nooit gehad dat iets besteld moest worden. Het enigste nadeel vind ik dat je bij retourneren geen geld terug krijgt maar een tegoed bon, al heb ik meerdere keren gehad dat ik een duurder artikel (borsttuig van 170 euro bv) kan terug brengen als het niet past en gewoon m'n geld terug krijg.

Ik haal er trouwens nooit geen spul als zalfjes/cremes/smeersels of wat dan ook dus over de voorraad daarvan zou ik niks kunnen zeggen. :+