Rusthuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandymeisje

Re: Rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 15:54

Den ouden stal sprak mij idd erg aan. Vanmiddag gebeld, maar ze mogen daar geen ijzers, en die van mij kan niet zonder ijzers. Misschien in de toekomst, maar helaas nu nog niet.
Jakari heb ik vrijdag idd ook gebeld. Sprak mij ook wel aan, maar de prijs wat minder. Maar die blijft wel in me achterhoofd zitten, want erg aardige mensen ook. Dus over de prijs moet ik ff goed nadenken :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:16

Klavertje Vier in St. Oedenrode is echt een grote aanrader! Continue weidegang met meerdere inloopstallen en hooi bij zeer aardige eigenaren :)

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 17:32

Idd ook al gebeld haha. Ook daar moet ik qua prijs ff goed over na denken. Thnx!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:23

Ergens snap ik wel dat de prijs van een rusthuis niet veel scheelt van de prijs van een gewone stalling, of zelfs duurder is. Het verzorgen en houden van oudere paarden/pony's voor anderen is toch iets anders dan dat van jongere pensionpaarden ( waar de eigenaar meerdere keren per week van komt). Oudere paarden hebben toch wel wat meer verzorging nodig, of in elk geval meer omkijken. Sneller een dek op, sneller bijvoeren, soms vaker een smid, nou ja, meer omkijken.
Dat je als eigenaar denkt dat je er toch niet meer op rijdt en dat hij dan wat goedkoper zou kunnen staan snap ik ook wel weer, maar ik denk dat dat wishfull thinking is.

Niet dat TS er zo over denkt hoor, dat kan ik van hieruit niet bepalen, maar het is wel iets wat ik in mijn omgeving vaker zie.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 05:24

Als ik iets in de buurt vind, dan vind ik wat meer betalen ook heus niet erg. Maar als ik ook nog is ver moet rijden, benzine kost ook geld ;). Ik zal zeggen, de stalling waar ze buiten de weiperiode staat, is 210 euro. Niet veel dus, dus wil er zeker niet over heen, want dan ken ik ze net zo goed hier laten staan :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:10

Maar bij je thuisstal staat ze voor haar artrose toch teveel binnen? Dan lijkt me dat voor je paard niet fijn. Qua bedrag snap ik wel dat dat wel zo ongeveer de grens is hoor, maar of je dat bij jou in de buurt kan vinden met meer buiten zijn weet ik niet.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:35

Klopt op de thuisstal staat ze ongeveer 4 uur per dag in de paddock, en nog de tijd dattie er zelf ben dat ze uit d'r stal is. Ik wil haat het liefst heel de dag buiten. Vandaar dat ik op zoek ben naar een rusthuis of pensionstal waar ze heel de dag buiten staat, in een niet te zware bak. Ach, wie weet wat jij zei, Jet ;). Mijn tante woont ook in Anna Paulowna, dus kan ik er gelijk een weekend van maken hihi. Maar ik wacht eerst de da ff af wat hij volgende week zegt. Want tot nu toe ben ik niet veel verder gekomen. Er is iedere keer wel iets wat me tegenhoudt. Of ze mogen geen ijzers, of ze mogen niet van de wei worden gehaald, of bedrag vind ik te hoog of afstand te ver. Of ik ben te veel eisend haha

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:34

Wat ik zei was op de Veluwe in Uddel, niet vlakbij mijn woonplaats hoor ;) . Op zich zou het bij ons op stal ook kunnen, daar lopen ook meerdere gepensioneerde paarden rond, maar die stal zit bommetje vol en heeft al een wachtlijst.
Het zal je bij jullie vlak in de buurt denk ik moeilijker kunnen vinden, ook als pensionstal.

Hier in de buurt heb je nog wel meer mogelijkheden qua prijzen, maar daar is weidegang toch meestal ook beperkter.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:36

Let op bij Jakari staan ze wel 7 maanden op de paddock en 5 maanden op de wei, ik heb de mijne er weggehaald. Hij knijnde zowat weg op de paddock, t'is nogal massaal daar..

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:38

Mijn paard werd ook niet blij bij Jakari, ze heeft er 2 jaar gestaan,

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:52

Thnx! Dan weet ik dat ik die dan ook sowieso weg kan strepen ;). Jet, ja ik zag het later haha. Had van iemand anders in Schagen wat, dacht dat het van jou kwam hihi.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 08:37

Stal gevonden! :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:10

Super, is het een rusthuis geworden of een "gewone" pensionstal en een beetje bij je in de buurt?

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:10

Pensionstal, bij iemand aan huis. Is redelijk in de buurt. Ongeveer 20 minuten rijden :). Blij mee!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:19

Dat is echt heel fijn! Ook de afstand is goed te overzien, zo kan je nog best regelmatig een kijkje bij je paard nemen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:13

Fijn hoor dat je iets in de buurt naar je zin hebt gevonden!

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:18

Thnx! Zeker! :)