Stalling in de omgeving van Eindhoven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Stalling in de omgeving van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:08

Nou ik denk als de reactie onderbouwd was geweest dat hij hier wel op zijn plaats zou zijn geweest :j
Het is immers het forum ervaring en diensten :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:06

MustangII schreef:
Blue_Eyes schreef:
Van Osch ken ik niet, maar op Sonniushof zou ik ook in geen duizend jaar willen staan, moet ik zeggen...

Het is geen duscussie forum... er word gevraagd voor stalling en niet waar je nooit zou willen staan

Ervaringen en diensten dus, bij deze met onderbouwing (nog afgezien van het feit dat het voor TS aan de verkeerde kant van Eindhoven is):
Je hebt de (sowieso al niet al te beste) bak nooit voor jezelf, want er zijn altijd lessen. Daar mag je dan wel in meerijden, nou, wauwie. De stallen zijn klein en donker en de gangen smal. En hebben ze niet pas geleden flink de prijzen omhoog gegooid? Kan het op de website nog niet terugvinden, maar zoiets staat me wel bij. Lijkt mij voor TS niet echt een geschikte plek met de eisen die zij heeft.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:08

Pensionstal van den Heuvel in Oirschot, ik weet zo de prijzen niet maar hele fijne stalling!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:13

Dat heb ik ook vaker gehoord, ben er lang lang geleden eens ooit binnen geweest.

Ergens ook wel een beetje vergelijkbaar met de Heideros, heb er zelf voor deze stalling ook een tijdje ( wel gewoon naar tevredenheid) gestaan :j

Toch zijn zulke stallen voor de jongere meiden vaak wel goed, lekker sociaal omgeving met veel leeftijdsgenoten. Mijn ervaring is dat als je jong bent je daar beter aard als op een stal waar iedereen heel serieus en opgeruimd is :) maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de reden waarom je een paard/pony hebt en hoe zo'n kind in het leven staat.

Heideros vraagt overigens voor een paard € 250 en € 235 voor een pony, en heeft verder wel de eisen aan de accommodatie die de TS graag wil zien.

Als je een stukje verder wil uitwijken heb je wel een aantal stallen die niet manege 'achtig' zijn...

Van den heuvel ben ik ook geweest, mooie stal alleen vind ik het daar nadelig dat de paarden en pony vaak op een 'zand' paddock staan. Tenminste dat was toen ik daar geweest ben. maar die past niet in de prijscategorie van de TS volgens mij. die was 250+

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:53

Blue_Eyes schreef:
MustangII schreef:

Het is geen duscussie forum... er word gevraagd voor stalling en niet waar je nooit zou willen staan

Ervaringen en diensten dus, bij deze met onderbouwing (nog afgezien van het feit dat het voor TS aan de verkeerde kant van Eindhoven is):
Je hebt de (sowieso al niet al te beste) bak nooit voor jezelf, want er zijn altijd lessen. Daar mag je dan wel in meerijden, nou, wauwie. De stallen zijn klein en donker en de gangen smal. En hebben ze niet pas geleden flink de prijzen omhoog gegooid? Kan het op de website nog niet terugvinden, maar zoiets staat me wel bij. Lijkt mij voor TS niet echt een geschikte plek met de eisen die zij heeft.

Prijzen zijn al jaren het zelfde , ik snap niet waarom zoveel kritiek heb om hun( of euh ja snap het wel..hahaha)
.... tis de discussie niet waard.
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt... maar laat je eerst even goed informeren voor je iets roept
Laatst bijgewerkt door MustangII op 07-08-14 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:55

@justdiesel van den Heuvel is 250 maar is op het moment geen plaats

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:12

Mustang iemand mag toch best uit zijn of haar eigen mening vertellen dat ze niet de voorkeur geeft aan een bepaalde stal :) ;) daar is dit forum nu juist voor, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en meningen de een is tevreden en de andere niet.

Vind de hoeveelheid kritiek overigens nog wel meevallen :) ik heb hier ook een stalling genoemd waar ik echt nooit meer terug zal gaan en als ik mijn kritiek daarover plaats zal het nog wel een graadje erger zijn, maar dat zijn dingen die de TS zelf moet ervaren als ze er eventueel terecht komt.

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:17

Als haar mening op waarheden berust wel ...zoals ik al zei ...laat je eerst eens goed informeren
stalgeld is al in geen jaren omhooggegaan...er zijn idd lessen maar er zijn uren genoeg dat er geen lessen zijn en daarbij zijn er 2 binnenbakken en 2 buitenbakken en er zijn echt geen 4 lessen tegelijk aan de gang!
Stallen zijn wat aan de krappe kant maar zijn nog steeds groot genoeg. ze staan er immer niet 24-7 in en onlangs nog goedgekeurd!
Daarbij word er hard gewerkt om goede aanpassingen te doen en vernieuwingen, Op het moment zijn ze bezig met nieuwe nog paardvriendelijkere omheiningen.
De website is verouderd ja , er word ook gewerkt aan een nieuwe website... de prijzen die er op staan kloppen wel
Ik weet in iig zeker de paarden en pony's hebben een goed leven hebben daar en oud kunnen worden.

En natuurlijk mag ze haar mening geven ... maar ze moet geen info geven waar ze totaal niet van op de hoogte is .
Ik denk dat ze eerst eens moet kijken bij wie dat ze zelf staat... Ik zal maar niks zeggen hoe het daar aan toe gaat!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:24

Dit lijkt me niet de plek een discussie te vormen over een stal die niet in de omgeving ligt waar ts naar zoekt...

Deze stal ligt simpelweg te ver weg voor TS, anders had de discussie (meningen over de stal) misschien nog invloed kunnen hebben.

TS, heb je inmiddels iets meer beeld van de stallen/mogelijkheden in de omgeving? Zo te zien zijn er genoeg mensen die je hier kunnen informeren.

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:51

Sluit ik me bij aan renee16 ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:03

Grappig Mustang dat je dat zegt aangezien jij de gene bent die een discussie voert over de stal specifiek ;) :)

TS ik hoop dat je voorruit kunt met de info en je een fijn plekje gaat vinden in de buurt, mocht je mijn ervaringen met een van die stalling nodig hebben dan zie ik je pb graag tegemoet :)!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:19

Je weet alleen niet 'waar ik sta'. Maar goed, dat geeft verder niet. Zoals ik al zei is Sonniushof toch aan de verkeerde kant voor TS.

Stal 't Laar is trouwens ook goed, ik weet niet wat die kost, maar daar is vast achter te komen. Heel eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker of ze nog pensionstallen hebben of alleen nog maar die kleinschalige manege.
Edit: die zit in Oirschot.

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:27

zal best maar wel pas nadat er dingen gezegd worden die niet kloppen
En ik onderbouw mijn ervaring toch met die stal ;)
Het is immers het forum ervaring en diensten :)(zijn je eigen woorden A_nouk ;) )

Misschien weet ik meer als je je eigen kan voorstellen Bleu_Eyes ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:29

Leuke uitspraak. Mag je via pb onderbouwen.

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 16:49

renee16 schreef:
Er zijn genoeg stallen die aan je omschrijving voldoen, maar niet de volledige combinatie.

De prijs die je wilt betalen is in mijn ogen te laag voor de eisen, die ga je niet vinden.

Alle stallen met binnenbak zitten daarboven in de genoemde omgeving.

Binnenbak hoeft er niet perse te zijn , maar wel dat het aan een bos licht of om de hoek.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:47

Dan zou ik van Vught proberen..
Zit zowat aan de oirschotse heide daar bij de kazerne.

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:43

Tussen waalre en veldhoven zit er ook nog 1 lauwers of louwers geloof ik . zit net voorbij het mmc richting
waalre en richting oerle (richting papegaaiencentrum)zit er nog 1 weet zo niet hoe die heet maar kan dat wel navragen bij intressen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:23

Mustang II, die stal moest ik ook meteen aan denken! Alleen weer ik de naam ook niet zeker!

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:31

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:14

MustangII schreef:
Tussen waalre en veldhoven zit er ook nog 1 lauwers of louwers geloof ik . zit net voorbij het mmc richting
waalre en richting oerle (richting papegaaiencentrum)zit er nog 1 weet zo niet hoe die heet maar kan dat wel navragen bij intressen.

Ik denk dat je T. ten Have bedoelt in Oerle.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:07

Louwers zit bij t witven, ten have bij papegaaiencentrum. Ik zou zelf deze twee niet aanraden iig.
Wat is je maximale prijs die je wilt betalen ? Of welke dingen kun je missen ?

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:28

MustangII schreef:

Ja klopt daar ben ik al wezen kijken en het is een hele mooie goede stal, alleen het bos is voor mijn moeder niks want je moet eerst 5 minuten lopen bij een fietspad en een drukke weg, en dan ben je bij een zand pand waar je alleen maar rechtdoor kan en dan heb je steeds kleine stukjes bos waarbij je steeds moet oversteken en dat vind mn moeder niks. veder is het wel een hele goede stal.

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:31

_Mondy_ schreef:
Louwers zit bij t witven, ten have bij papegaaiencentrum. Ik zou zelf deze twee niet aanraden iig.
Wat is je maximale prijs die je wilt betalen ? Of welke dingen kun je missen ?

maximale prijs weet ik niet daar gaat mn moeder over, als het echt een op een fijne locatie is en vooral het bos goed te bereiken is wil mijn moeder best wel wat meer betalen want haar maakt de bak helemaal niet uit.
Veder als er geen binnen bak is is het niet super erg als er een buiten bak is,

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:23

Dan zou je ook eens bij de schietberg kunnen kijken, wat duurder, een grote stal met 2 binnenbakken en je zit vrijwel in de bossen, begin Veldhoven.

En nog steeds die stal in de straat bij MMC net over het viaduct, maar ik weet dus niet hoe deze heet.

Bento Ranch? Helemaal midden in een prachtig gebied.

Als de afstand iets verder mag heb je richting Eersel en de dorpen daarbij verschillende stallen die vaak dichtbij de bossen zijn.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:08

Als je moeder geen weg over wil steken dan valt Stal Couwenberg ook af. Hoewel we daar vrij snel in het bos zitten moeten we altijd wel een keer een weg over steken om het bos in te kunnen. Stal Couwenberg zit achter het MMC over het viaduct. Stal rechts, bos links.