begeleiding angstige/ onzekere ruiters ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Is er behoefte aan een 'mental paarden coach' bij angstige/ onzekere ruiters?

Ja, ik heb zelf ook dagelijks last van angsten/ onzekerheden in de omgang met mijn paard welke mij belemmeren in het uitoefenen van mijn hobby en sport.
19 (33%)
Ja, ik heb zelf regelmatig last van angsten/ onzekerheden in de omgang met mijn paard welke mij licht belemmeren in het uitoefenen van mijn hobby en sport.
23 (41%)
Ik twijfel, soms ervaar ik wel eens angst of onzekerheden ik zou wel eens de raad hierin van iemand anders willen horen maar dat hoeft niet zo heel nodig in de vorm van begeleiding ter plekke.
5 (8%)
Nee, ik heb wel eens last van angsten of onzekerheden maar doorgaans kan ik hier goed zelf mee omgaan.
8 (14%)
Nee, wat zijn angsten/ onzekerheden?
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 56

obelix

Re: begeleiding angstige/ onzekere ruiters ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:44

Ik meld me ook,zou ook zeker intresse hebben :j

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:08

Ik heb mede door mijn angst het plezier verloren in paardrijden en heb het rijden hierdoor dus op een laag pitje gezet. Ik rijd af en toe op mijn nicht haar paar want dat is bekend en vertrouwd en gaat dus goed. Op mijn oude manege waar ik eerst reed heb ik nog af en toe een ritje gedaan en zolang dit in een rustige les(en met leuke mensen die er daar maar weinig zijn, nu weten jullie gelijk de 2e reden waarom ik niet meer rijd.) en op een vertrouwd paard is gaat het tegenwoordig eigenlijk best goed, het lijkt of de pauze juist heeft geholpen.

Dus ik zou misschien wel interesse hebben.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:42

Ik zou zeker intresse hebben!
Het rijden in de vak gaat op zich prima, maar op buitenrit durf ik niet meer.

Helaas woon je niet hier in de buurt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:51

Zeker doen! Er zal genoeg animo voor zijn. Zoveel mensen die van een paard zijn gevallen en daar door angsten hebben, of sowieso angstig zijn aangelegd, ook zonder iets naars te hebben meegemaakt.
Jammer dat je zo ver weg woont :D.
ik ben benieuwdnof het gaat lopen al je het wel gaat doen, houd je ons dan op de hoogte?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:38

Ik ben bereid, mocht dit een beetje gaan lopen, ook verder weg te reizen. Hier zal ik wel mijn diensten op moeten gaan aanpassen. Dus ipv enkele korter durende sessie 1 hele dag met pauzes werken ( mits dat voor de hulpvrager te doen is).

Vooralsnog ben ik nog altijd grove ideen aan het smeden tot al een iets concreter idee. Jullie posts helpen me daar onnoemelijk mee want ik lees ze allemaal :) ...

Ontzettend bedankt hiervoor! :)

Maarrrrrr... er mag nog altijd gepollt worden...

Nu staat de teller op 41 stemmen.. ik hoop er 100 te halen... :)

Laat je horen!!!!

:)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:40

Hmm, ligt eraan. Ik ben onzeker als het paard raar doet of gekke dingen uithaalt maar zolang dat niet gebeurd best zeker van mijn zaak. Maar er is zeker behoefte aan, na een ernstige val bijvoorbeeld.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:44

Ik heb er zeker behoefte aan, maar heb geen eigen paard dus dat gaat wat lastig denk ik :+ (rij op manege)