Wie heeft er ervaring met Rancho Marengo?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Re: Wie heeft er ervaring met Rancho Marengo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:23

Rizette, je stelt hier een hele normale vraag en ik vind dat er door het desbetreffende bedrijf raar op word gereageerd.
Als je het paardje leuk vind moet je vragen of je vrijblijvend langs mag komen, zo kan je zelf oordelen. Het is echt wel een goed idee om ervaringen te vragen, zo kan je die meenemen in je uiteindelijke beslissing.
Wel jammer dat de mensen met negatieve ervaringen die niet openbaar delen, kan voor de volgende mensen die interesse hebben in een paardje daar handig zijn om te lezen.

En in vind het wel heeeeel raar dat jullie dit op facebook hebben gezet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:31

jessdaniels schreef:
Rizette, je stelt hier een hele normale vraag en ik vind dat er door het desbetreffende bedrijf raar op word gereageerd.
Als je het paardje leuk vind moet je vragen of je vrijblijvend langs mag komen, zo kan je zelf oordelen. Het is echt wel een goed idee om ervaringen te vragen, zo kan je die meenemen in je uiteindelijke beslissing.
Wel jammer dat de mensen met negatieve ervaringen die niet openbaar delen, kan voor de volgende mensen die interesse hebben in een paardje daar handig zijn om te lezen.

En in vind het wel heeeeel raar dat jullie dit op facebook hebben gezet.

Een Facebook die niet eens openbaar is als ik het goed zie.... Want ik zie het bericht niet...

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:36

Ts, ik begrijp dat je de vraag naar een budget vreemd vindt. Want het wekt de indruk of de vraagprijs aan het budget wordt aangepast. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat juist een soort opvanghuis voor paarden vaak met kinderen te maken heeft die irreele verwachtingen hebben over de kosten van een paard. Dit zal veel tijd kosten en vragen naar budget kan een maniet zijn serieuze klanten eruit te filteren. Aan de verkoper: ik snap dat u de neigng voelt in dit topic te reageren, maar zie het als een kans op goede reclame. Tevden klanten zullen zich vanzelf melden. De TS vroeg naar ervaringen en dit kan natuurlijk ook goed uitpakken. Waarom dit allemaal op FB moet snap ik niet helemaal maar daar zult u vast redenen voor hebben.

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:25

Rancho marengo groot gelijk met hoe je het doet. Blijf zo doorgaan! !! En nee heb me net niet aangemeld en nee antwoord niet overal op.. heb een eigen zeer succesvol bedrijf dat ook de dieren exclusief houd....

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 03:30

Ik ga even alleen reageren op de op :)

Ik heb een zeer positieve ervaring met het betreffende bedrijf. Ik heb moeten overwegen mijn eige pony die kant op te doen. Achteraf is dat gelukkih niet nodig geweest, maar in het voorafgaande proces werd heel duidelijk en vriendelijk besproke wat er precies zou gebeuren. Erg vriendelijke mensen.
Wat het budget betreft, het klinkt misschien wat dubieus natuurlijk, maar ook ik vind het niet raar met al die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen en waar jij dan dus waardevolle tijd en moeite aan verdoet als verkoper.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:50

hmmm, alleen al door dit topic zou ik bij dit bedrijf geen paard meer aanschaffen.. Dit topic geeft mij een naar gevoel over het bedrijf. Dit komt door de reacties van de eigenaar en de reacties van bokkkers met maar een paar berichten ( sommige zelfs maar met 1 enkel bericht ) die het bedrijf de hemel in prijzen...
Eigenlijk jammer dit , want stel nou dat je een hoop positieve reacties krijgt van "echte " bokkers dan zouden mede bokkers dit bedrijf in hun achterhoofd houden bij het zoeken naar een nieuwe viervoetige vriend. Vind dat de eigenaar van dit bedrijf erg raar doet in dit topic. Nee voor mij een no go

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 09:10

Iedereen bedankt voor alle reacties . Ik had reserves t.a.v het bedrijf en dat is verstandig gebleken . Ik ben er wel uit , ik blijf verre van RanchoMarengo .

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:55

Dat lijkt mij een goed plan!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:55

Ik hoop dat je snel een andere leuke pony tegenkomt! :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:47

Zonde, ze hebben er hele leuke en goed opgevoede dieren. Ik zou zeggen kijk iig eens op hun facebook, dan krijg je denk ik een veel beter beeld dan van een aantal bokkers die hier reageren en et nog nooit van gehoord hebben :)

In ieder geval, succes met je zoekocht! Maar dat zal vast goedkomen

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:32

Molfre schreef:
Zonde, ze hebben er hele leuke en goed opgevoede dieren. Ik zou zeggen kijk iig eens op hun facebook, dan krijg je denk ik een veel beter beeld dan van een aantal bokkers die hier reageren en et nog nooit van gehoord hebben :)

In ieder geval, succes met je zoekocht! Maar dat zal vast goedkomen

Dat TS verder kijkt voor een andere pony komt niet door de reacties van medebokkers maar die van de eigenaresse...

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:45

Op basis van de reakties hier zou ik ook ver van Rancho Marengo blijven. Komen niet bepaald professioneel over.
En een budget geven? Wat een flauwekul. Als ik een leuk paard zie dan vraag ik om meer informatie, waaronder de prijs. En dan bepaal ik wel of hij in mijn budget valt en of ik langs wil komen.

Als het andersom zou gaan zou ik me altijd afvragen of ik belazerd ben.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:15

Mara2000 schreef:
Op basis van de reakties hier zou ik ook ver van Rancho Marengo blijven. Komen niet bepaald professioneel over.
En een budget geven? Wat een flauwekul. Als ik een leuk paard zie dan vraag ik om meer informatie, waaronder de prijs. En dan bepaal ik wel of hij in mijn budget valt en of ik langs wil komen.

En hoeveel mensen zijn er niet die proberen de helft van de prijs af te krijgen of meer omdat het budget niet groter is? Het is behoorlijk frustrerend als je daar tijd en moeite in steekt die vervolgens voor niks is geweest.
Hier heb ik zelf ook meerdere keren voor gestaan en dat is gewoon frustrerend, maar ik snap ook dat het over komt alsof jij belazerd word. Gewoon een kwestie van de juiste communicatie en eeb beetj binzicht van de koper en je komt er wel uit :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:47

Molfre schreef:
Mara2000 schreef:

En hoeveel mensen zijn er niet die proberen de helft van de prijs af te krijgen of meer omdat het budget niet groter is? Het is behoorlijk frustrerend als je daar tijd en moeite in steekt die vervolgens voor niks is geweest.
Hier heb ik zelf ook meerdere keren voor gestaan en dat is gewoon frustrerend, maar ik snap ook dat het over komt alsof jij belazerd word. Gewoon een kwestie van de juiste communicatie en eeb beetj binzicht van de koper en je komt er wel uit :)

Een verkoper bepaalt niet of het paard in een budget valt. Ik kan een budget hebben van 3.000 euro voor een paard, maar voor een fantastisch paard 4.000 euro overhebben.

En mensen die minder willen betalen, heb je altijd. Ik vind dat een risico van verkopen.

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:23

Beste mensen hier op Bokt,

ik weet dat ik niet meer zou reageren op dit Topic, maar ik wil toch nog graag even reageren op alle reacties hier. Uiteraard wil ik eerst de mensen bedanken die positief op ons hebben gereageerd. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk de mensen die ons kennen of op een of andere manier iets met ons te maken hebben gehad. Wat ik jammer vind is het aantal negatieve reacties van mensen die ons waarschijnlijk helemaal niet kennen. Deze mensen zou ik dan ook willen uitnodigen om eens een kijkje bij ons te komen nemen. Iedereen kan ons ons rustig toevoegen op FB, vriendschapsverzoeken worden gewoon geaccepteerd. Dit is zodat mensen een beter beeld krijgen van wat wij precies doen. Begrijp ook niet zo goed wat ik in mijn vorige reacties verkeerd heb gezegd en jammer dat het door sommigen hier verkeerd wordt geinterpreteerd of uitgelegd. Mocht er iemand zich geroepen voelen, stuur een pb, jullie zijn altijd welkom !

Met vriendelijke groet,

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:31

Inderdaad, voor een geweldig paard wil ik best mijn budget aanpassen. Maar natuurlijk wil ik het dier zo goedkoop mogelijk. Elke 300 die ik uitspaar is een maand stalling of iets anders voor het paard tenslotte.
Als je goede adressen voor je dieren wilt dan moet je daar allereerst op focussen. Die vraagprijs moet nooit het belangrijkste zijn.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:25

chrilmi schreef:
U bent 1 van de redenen waarom wij nooit paarden via bokt verkopen.

Hier stopte ik al met lezen. Tot ziens!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:18

chrilmi schreef:
Beste mensen hier op Bokt,

ik weet dat ik niet meer zou reageren op dit Topic, maar ik wil toch nog graag even reageren op alle reacties hier. Uiteraard wil ik eerst de mensen bedanken die positief op ons hebben gereageerd. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk de mensen die ons kennen of op een of andere manier iets met ons te maken hebben gehad. Wat ik jammer vind is het aantal negatieve reacties van mensen die ons waarschijnlijk helemaal niet kennen. Deze mensen zou ik dan ook willen uitnodigen om eens een kijkje bij ons te komen nemen. Iedereen kan ons ons rustig toevoegen op FB, vriendschapsverzoeken worden gewoon geaccepteerd. Dit is zodat mensen een beter beeld krijgen van wat wij precies doen. Begrijp ook niet zo goed wat ik in mijn vorige reacties verkeerd heb gezegd en jammer dat het door sommigen hier verkeerd wordt geinterpreteerd of uitgelegd. Mocht er iemand zich geroepen voelen, stuur een pb, jullie zijn altijd welkom !

Met vriendelijke groet,

Het is gewoon heel belangrijk om je op een professionele manier te presenteren op het internet, en door mensen op te roepen via facebook om je te komen verdedigen op een forum doe je dit niet. Er zijn bedrijven die kunnen helpen met online/social presentatie, mischien is het een idee om in contact te komen met zo'n bedrijf?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 15:20

Is Marengo Stables in Westerlo dezelfde stal als Rancho Marengo?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:34

zap schreef:
TS, ik weet niet of ik al deze positieve reacties zou geloven eerlijk gezegd. Het is mij te toevallig dat ze maar 1 post hebben (of weinig).

<KNIP>

Ja, 1 post of weinig....maar wel al jaaaaaren geleden aangemaakt. Het riekt me een beetje teveel naar een spionageroman dat deze club Sleeper Cells op Bokt heeft opgericht voor het geval iemand in 2017 steun nodig zou hebben. Lijkt me meer een kwestie van meelezers die n.a.v. dit topic vinden onder de meeleessteen vandaan te komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:38

zap schreef:
Een verkoper bepaalt niet of het paard in een budget valt. Ik kan een budget hebben van 3.000 euro voor een paard, maar voor een fantastisch paard 4.000 euro overhebben.

En mensen die minder willen betalen, heb je altijd. Ik vind dat een risico van verkopen.

Je hebt dit stuk van meneer/mevrouw Rancho ook gelezen, toch:

Klopt helemaal, wij krijgen vaak reactie's van "pennymeisjes" die een paard voor 100 euro zoeken of gratis.
Hier steken wij liever geen tijd en energie in ..

Als dat zo is snap ik wel dat ze aan de voordeur al beginnen te selecteren.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 15-09-17 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:45

Als je geen mensen wilt aantrekken zondet budget dan zet je toch een richtprijs bij de dieren? Probleem opgelost lijkt me.

Verder is dit een behoorlijk reltopic aan het worden, mn opgezweept door de felle reacties van de eigenaresse. Zo doorgaans is je buiten discussies houden het meest wijze, gewoon een tip

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:11

Ik vind dit heel onprofessioneel over komen van de verkopers kant. En die zo positief reageren, of die nou echt of nep zijn, het is wat te overdreven

Door de manier hoe hierop gereageerd wordt zou ik niet snel een paard aanschaffen. Maakt nier uit hoe de fscebook eruit ziet, want met facebook kan je ook alles mooier laten lijken dan dat het is (spreek uit ervaring)

Het komt gewoon verkeerd over.of het nu wel of niet een goede stal is, door dit is het beeld wel al wat verpest

Als ze mensen willen uitfilteren kunnen ze beter een richtprijs aangeven, dan weten veel 'pennys' dat het paard buiten het budget valt

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:55

Cowboy55 schreef:
zap schreef:

Je hebt dit stuk van meneer/mevrouw Rancho ook gelezen, toch:

Klopt helemaal, wij krijgen vaak reactie's van "pennymeisjes" die een paard voor 100 euro zoeken of gratis.
Hier steken wij liever geen tijd en energie in ..

Als dat zo is snap ik wel dat ze aan de voordeur al beginnen te selecteren.

Hoeveel moeite en energie kost het nu om een per mail de vraagprijs voor een paard door te geven, de meeste kopers kunnen dan zelf wel bepalen of ze dat voor het paard over hebben. Daar ga ik echt niet mijn budget voor doorgeven, dat riekt mij teveel naar prijs voor paard aanpassen aan budget koper.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:01

Esther schreef:
Hoeveel moeite en energie kost het nu om een per mail de vraagprijs voor een paard door te geven, de meeste kopers kunnen dan zelf wel bepalen of ze dat voor het paard over hebben. Daar ga ik echt niet mijn budget voor doorgeven, dat riekt mij teveel naar prijs voor paard aanpassen aan budget koper.

Als je zo'n vraag beantwoord door je echte budget vrij te geven wel ja. Maar iedereen die dat doet kan beter iemand anders de onderhandelingen laten doen.