Ervaringen met zadelpasser met korte brede zadels in verkoop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Ervaringen met zadelpasser met korte brede zadels in verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:16

Bedankt weer voor alle reacties.
Eigenlijk heeft hij enigszins een weke rug. Hoewel nu door training hij wel echt beter wordt.
Pony is in de borst niet extreem breed, maar alleen bovenop dus.
En Aimee, in beweging zie je duidelijk de wervels ook spannen/bollen of hoe je het noemen wilt.
Dat gaat ook nog meespelen natuurlijk met een goed passend zadel vinden.

Amanda, Karin Boer wel goede verhalen van gehoord, helaas lijken de meeste zadels die ze te koop heeft niet geschikt. Alleen de Xtreem evt.

Sanny, weet jij ook of ze echt kort hebben? Qua model zien de zadels er wat minder geschikt uit.

Paperboy, heb je geen last gehad van groei van het paard?
Op zich wil ik het geld wel uitgeven voor een goed zadel, maar omdat hij nog niet echt ohz is ben ik zo bang dat het in korte tijd niet meer past door veranderingen.
Al spreekt Ninon Schutte mij wel heel erg aan, dus ik kan sowieso eens informeren.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:13

Dyonne schreef:
Eigenlijk heeft hij enigszins een weke rug. Hoewel nu door training hij wel echt beter wordt.
En Aimee, in beweging zie je duidelijk de wervels ook spannen/bollen of hoe je het noemen wilt.

Amanda, Karin Boer wel goede verhalen van gehoord, helaas lijken de meeste zadels die ze te koop heeft niet geschikt. Alleen de Xtreem evt.

Sanny, weet jij ook of ze echt kort hebben? Qua model zien de zadels er wat minder geschikt uit.

Op zich wil ik het geld wel uitgeven voor een goed zadel, maar omdat hij nog niet echt ohz is ben ik zo bang dat het in korte tijd niet meer past door veranderingen.
Al spreekt Ninon Schutte mij wel heel erg aan, dus ik kan sowieso eens informeren.

Ik zou gewoon eens informeren bij Ninon, zij kan namelijk rekening houden met de groei en ze kan ook zelf alles eventueel aanpassen..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:25

En een semi boomloos zadel zoals een Freeform of een hidalgo dan?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:29

Dat durf ik niet meer aan. Een Freeform is te lang. Een Hidalgo heb ik niet zoveel mee.
Een Trekker hebben we nu, maar is eigenlijk niet fijn pas voor zijn lichaam te maken.
Vandaar echt op zoek naar ervaringen naar zadelpassers met boomzadels.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:12

De link die ik eerder gaf, Susan, heeft nu ook Prydi in het assortiment. Dus je kunt alle kanten op met haar.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:46

Dyonne schreef:

Juist. Uiteindelijk gaat het erom dat het zadel in beweging past, niet in stilstand.
Dus bij de beoordeling van de pasvorm van het zadel houdt je continu in je achterhoofd wat er in beweging gebeurt.
Als jouw paard een enigszins weke rug heeft, maar in beweging bolt hij hem op tot bijna een rechte rug, dan is bijvoorbeeld een rechte boomvorm echt funest.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:22

Ik snap je probleem. Gelukkig is mijn paard net iets makkelijker dan die van jou.
Ik ben begonnen met een massimo tölt 2 omdat ik als dressuur ruiter van een plat zadel hou en mijn paard ook kort en rond is. Gekocht bij de Countrymill super service en je zou ze wel even kunnen bellen want ze werken samen met een passer die in noord en zuid Holland komt.
Helaas is m'n paard er uitgegroeid. En krijgt Herman hem niet meer passend.

Directe ervaring met IJslander sport heb ik niet. Maar kom met enige regelmaat op een gerenommeerde IJslanderstoeterij die veel zaken met hun doen en er zeer enthousiast over zijn.

Verder ben ik voor mijn paard uitgekomen op een hidalgo. Die hebben ook een IJslander model die mooi kort is waar je dan ook nog op bestelling kortere kussen onder kan doen. Omdat dit onder de semi boomloos valt wellicht voor een jong paard heel geschikt. http://www.hidalgo-zadel.nl/hidalgo-dressuurzadels
Met als voordeel dat je bij hun ook een week een zadel kan huren om te proberen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:13

Herkenbaar punt. Qua bouw is DC wat overbouwd, maar dit compenseert hij in beweging. Hij kan ook nog wel in verhouding komen omdat hij nog steeds groeit. Ik heb Ninon erbij gehad en we kwamen qua pasvorm voor de rug op 2 bomen uit. Met proefrijden dus 2 zadels er op gehad en daaruit bleek hij onder 1 heel fijn te bewegen en onder de ander minder.

Ik heb met Ninon hele nette afspraken gemaakt over mogelijke teruggave/ omruil als het zadel niet meer past omdat hij er uitgegroeid is. Fijne vakvrouw, heel veel kennis en ze gaat voor tevreden klanten en. vooral tevreden paarden.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:59

Dyonne schreef:

Ik had zelf een 18 inch nodig omdat ik moet kunnen verzitten. En een 18 inch op een pony van 1.41 cm is al een uitdaging op zich. Ze hebben de kussens zo vorm gegeven dat die naar de zijkant 'zakken' inplaats van naar achter. Ook na meerdere keren vullen blijft het kanaal tussen de kussen breed. Ik ben echt heel erg tevreden. Ze zijn eerlijk genoeg om bij het passen te zeggen dat ze geen oplossing hebben. Ik raad je dus aan om ze eens te bellen met dit verhaal. Je krijgt in eerste instantie de dames op kantoor aan de telefoon, maar ze doen niet moeilijk als je een keer met de zadelpassers wilt spreken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:10

Ninon heeft voor mijn pony een zadel op maat gemaakt. Ik wilde een MSFC xtreem proberen, maar het prijsverschil was maar 150 euro, dus heb voor een echt zadel op maat gekozen ipv een aangepast fabriekszadel.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:24

Hoi. Ik heb een prydi.

Voorheen massimo met franse kussens maar nog te lang.

Heb iemand uit epe die prydi leverd.
Neel uit duitsland heeft nu 2mensen waaronder jan die prydi mogen aanpassen en leveren.

Jan timmer is tevens leverancier van massimo.

Kan je morgen site geven. Stuur even pb als je dat wilt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:08

Bedankt voor alle ervaringen.

Dribbelkont, ja ik heb ook al kennis gemaakt met Jan. Ik vind Prydi echt heel mooi, maar heb nog wel twijfels of dat echt het zadel voor ons gaat worden.

Tessebes, ik heb eigenlijk een zelfde idee. Als een zadel dan behoorlijk wat gaat kosten, dan liever echt eentje op maat gemaakt. Tweedehands is de kans dat we uit gaan komen toch erg klein.

Met Ninon ga ik sowieso eens contact zoeken. Fijn om alle ervaringen met haar te lezen, bedankt!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:04

Hier ook een zadel van Ninon en ben er super blij mee!

Ik heb een tinker die natuurlijk ook lekker rond geribt is en kort in zijn rug.
Maar in combinatie met mijn XL billen heb ik bij Ninon en Maryllia een super fijn zadel!
Dus ook hier een tevreden klant van het zadelatelier

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:57