Wat is jouw favoriete ruitersport winkel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:03

Ik ga zelf al jaren naar CVS Ruitersport in Eindhoven. Waarom? Hele goede service. Personeel is altijd heel erg vriendelijk, geven eerlijk advies, ruilen of bestellen is nooit een probleem en ze hebben vaak mooie aanbiedingen. Daarnaast vind ik het onmogelijk om een fijne, passende en betaalbare rijbroek te vinden bij Epplejeck en bij CVS slaag ik altijd. Ze hebben veel van het merk HKM en dat vind ik een fijn merk. Ze hebben overigens ook een webshop.

Edit: Als ik snel iets nodig heb ga ik weleens naar de Boerenbond, die zit hier om de hoek en dat is ideaal als ik bijvoorbeeld Veerust of iets dergelijks nodig heb.
Laatst bijgewerkt door NLieke op 12-06-14 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:04

Meestal de horseland in bilthoven of horsplaza in nieuwegein! Ook soms vandie dierenwinkels die een stukje ruitersport er in hebben als ik er toevallig langs kom!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:13

Ik kom het liefst bij kleine zaakjes. De divoza vind ik echt niks, bovendien ook erg prijzig en bij Agradi heb ik wel eens iets besteld, maar daar vind ik de service echt bagger van. De pakketten waren bij mij slordig en het leek net of ze eerst een nacht in de bosjes gelegen hadden. Ik heb een hoofdstel bij Agradi gekocht, maar daar ontbrak een onderdeel van. Ik bellen, hij zou 2 weken later komen. 2 weken later nog niets, dus ik weer bellen. Komt hij nog 2 weken later, is het de verkeerde kleur. Nu zou de juiste eind mei komen, maar die is er ook nog niet. Morgen maar weer even bellen.

mdehaan26

Re: Wat is jouw favoriete ruitersport winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:41

@ArankaM wat vervelend is! Duurt echt al heel erg lang!

Allemaal bedankt voor de reactie's!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:53

Ik ga meestal naar het brabantsruiter huis in steksel. Lekker dichtbij. Ik ga ook regelmatig naar emmers in hamont maar dat is me eigenlijk beetje te duur

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:55

Fugers in Soest. Al jaren trouwe klant en echt super service!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:53

Toen ik nog in Friesland woonde stond mijn stal paar meter van een ruiterzaak in Scharnegoutum, was toch wel gemakkelijk (kom nu alleen even niet op de naam)

Wanneer ik iets via internet bestel is dat erg verschillend, moet wel zeggen dat ik prijsjes vergelijk.

In de omgeving waar ik nu woon ben ik nog niet echt naar winkels geweest, hobby ligt dan ook plat maar wanneer ik het weer op ga pakken denk ik dat ik eens in Duitsland ga kijken woon vlakbij de grens en altijd wanneer ik boodschappen haal in Duitsland kom ik langs een ruiterzaak af. Wellicht is het daar ook net wat goedkoper dan in Nederland? In deze tijden kijk ik helaas erg naar de prijsjes en gezien ik geen 7 dagen per week op een paard zit let ik ook niet echt op de kwaliteit, dat zou een ander verhaal zijn wanneer ik wel dagelijks tussen de paarden zou zitten.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:07

Valt me op dat zo weinig mensen bij Agradi bestellen! Ik bestel daar eigenlijk altijd, ik vind de site overzichtelijk en ze hebben altijd kortingen lopen waardoor dit in principe de voordeligste site is. Ik vind hun assortiment ook groot en ik vind altijd wat ik nodig heb. Ook geen problemen met de service gehad.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:27

Hypoweert ( weert) en Divoza ( Enschede)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:55

Pantykous schreef:
Fugers in Soest. Al jaren trouwe klant en echt super service!

Helemaal mee eens. Als ik iets heel gericht nodig heb ga ik bij Fugers langs. Voor het snuffelen zoek ik alle winkels wel op als ik er in de buurt ben maar kom zelden met iets thuis. Equitana vind ik ook leuk, of andere grote beurzen.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:04

Ik koop online. Al woon ik vlakbij het Drunens Ruiterhuis. Maar daar kom ik al jaren niet meer. Sinds ik er een keer was met een piepklein hondje op mijn arm. En door een van de medewerkers werd besprongen met een hele grote mond over honden in de winkel???????? Lekker klantvriendelijk. Het hondje was op mijn arm en zou nog niet tegen een borstel kunnen plassen zo klein ie was. :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:24

Armitage schreef:
Ik koop online. Al woon ik vlakbij het Drunens Ruiterhuis. Maar daar kom ik al jaren niet meer. Sinds ik er een keer was met een piepklein hondje op mijn arm. En door een van de medewerkers werd besprongen met een hele grote mond over honden in de winkel???????? Lekker klantvriendelijk. Het hondje was op mijn arm en zou nog niet tegen een borstel kunnen plassen zo klein ie was. :)

Gelijk heeft die winkel. Geen honden betekent ook geen honden maakt niet uit of het een chihauha is of een Ierse wolfshond en alles wat er tussen zit. Het zijn allemaal honden.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:52

Ik ga meestal naar de Divoza in Heteren. Het is een klein half uurtje rijden maar daar heb ik het voor over. Het is een grote en overzichtelijke winkel met veel keus. Je wordt ook altijd goed geholpen. Meestal hebben ze ook leuke acties!! Heel soms ga ik naar Theo Kevenaar in Arnhem; kleine winkel maar wel een leuke winkel. Niet heel veel keuze maar genoeg om kleine inkopen te doen.

Sunny2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:56

Het liefst ga ik naar Equidrôme, top winkel en gezellig personeel!

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:01

Divoza of Mr. Ed.Iik ga alleen naar hypoplaza als het echt niet anders kan, vind het namelijk geen fijne winkel. Maar ik vind het ook fijn om naar de kleinere winkels te gaan al is het alleen om de geur van leer op te snuiven :')

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:02

Luz_ElenaE schreef:
Armitage schreef:

Gelijk heeft die winkel. Geen honden betekent ook geen honden maakt niet uit of het een chihauha is of een Ierse wolfshond en alles wat er tussen zit. Het zijn allemaal honden.

dat kunnene ze netjes vragen dan aan diegene en niet doen of het een monster is

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:50

moonie schreef:
dat kunnene ze netjes vragen dan aan diegene en niet doen of het een monster is

idd. alhoewel als het netjes aangegeven staat, dat mensen zich er ook aan moeten houden.

regels zijn regels. :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:06

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:13

Passie voor het paard! Decathlon! Ruitershop in Weesp! Enneeee eentje in Amsterdam
Bij Passie voor het paard heb je korting op alles! 40% op rijbroeken 30% op halsters en ga zo maar door!
Decathlon, tja daar ben ik begonnen :)
Ruitershop im weesp heb ik me HH thermolaarzen gehaald!
Die in Amsterdam, die heeft gewoon veel spullen! Ben alleen de naam vergeten :')

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:19

Meeste bij EJ, ruime keus leuke sneup hoek en vriendelijk personeel.
En anders naar tweespan, bosgra, hypofryslan of divoza. Deze zitten allemaal in de buurt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:25

EPPLEJECK vind ik een fijne winkel. Het merk zelf is ook een goed merk en alles wat ze verkopen wel :) Allen het BARATO merk dat hun verkopen vind ik minder. Maar er is keuze dat uit merken. Ook is het EJ merk zelf een goed en betaalbaar merk

Mereltm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:34

Decathlon :) Alleen zit dat niet in de buurt... maar wel goede kwaliteit en redelijk goedkoop!
En als ik ergens in de buurt snel iets moet hebben ga ik naar EJ. Ook heel fijn! Wel wat duurder maar groot assortiment.

esther_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:37

Divoza en Ruitershop Boxmeer

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:44

Het ruiterparadijs in Hengevelde, super aardig personeel en best veel keuze, en niet zo massaal als divoza oid

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:03

Als ik iets nodig heb kijk ik eerst even of ze het bij de www.HorseTopShop.nl hebben, want die zit hier in de buurt.

Maar vaak heb ik nogal een speciale smaak en zoek ik iets dat erg nieuwerwets of anders-dan-anders is en de meeste winkels hebben dat dan niet, maar vaak is het wel te vinden op de site van De Kroo.

Agradi heeft ook veel, maar vaak net niet wat ik zoek en als ze het wel hebben is het 9 van de 10 keer zelfs met een kortingsactie nog duurder dan elders :P Om nog maar te zwijgen over de levertijden....

Paardendrogist is wel echt een aanrader, altijd prima service, zo hoort het +:)+