stalling nieuwland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:37

Het is een speld in een hooiberg,maar het kán wel.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:37

gohya schreef:
Voor een shetlander zijn er wel stallingen voor 30,- per maand.Maar dan heb je dus alleen weiland met eventueel een schuilstalletje.Je moet maar net een boer vinden die dit prijsje vraagd,maar ze zijn er zeker wel.

dat bedoel ik.
het is geen paar ofzo
maar idd een shet van 90 cm ong

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:40

Je moet advertentie's ophangen in supermarkten,ga bij boeren of mensen langs die een weilandje hebben.
Gewoon overal gaan vragen,dan heb je een kans dat je voor 30,- per maand of miss. wel gratis je shetje daar mag neer zetten.
Succes!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:42

Enne TS, hoe wilde je zorgen voor dat het paard bij een soortgenoot terecht komt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:44

Miss. vind ze wel een weilandje waar al een shetje loopt? en anders kan er een geitje bij staan? je ziet meer shetjes die alleen bij een geit staan,en dat gaat perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:44

gohya schreef:
Miss. vind ze wel een weilandje waar al een shetje loopt? en anders kan er een geitje bij staan? je ziet meer shetjes die alleen bij een geit staan,en dat gaat perfect.

Ja, ik kan ook hele dagen bij m'n pony rondbrengen maar aan het eind van de dag vind ik menselijk contact toch erg fijn. Een pony hoort bij soortgenoten, en een geit hinnikt nog steeds niet.

TS, eerder was je nog op zoek naar alle kosten voor een Welsh, mag ik je erop wijzen dat een shet in onderhoud net zo duur is als een welsh en ze net zo veel ruimte nodig hebben?

Misschien kan en mag de shet bij je verzorgpony staan anders? Staat ie in ieder geval bij andere paarden..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:45

Misschien moet je een advertentie zetten met iets van: weide maatje aangeboden.
Vast wel iemand die juist een shetje zoekt voor bij een ander paard/pony...

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:47

als het geen pony of shetje bij loopt kan ik evt er 1 bij kopen. tegenwoordig kan je best veel shetten halen voor heel weinig. zo lang ze maar gezond zijn

en idd zie ik vaak een pony met geit staan.

ik zit nog op school ja. dus 3x voeren is lastig. maar als ik aan de boer vraag of hij even 2 seconden eten wilt geven
en daar vind ik wel wat op.
het gaat hier echt alleen om de stalling. dat is het meeste probleem bij mensen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:49

Waarom zou je 3 x per dag moeten voeren? wat een onzin,ik voer 1 x per dag.Dan krijgen ze biks en verder hebben ze gras en in de winter onbeperkt hooi.Gewoon een grote baal in het weiland en klaar.Hoef je ook maar 1 x per dag naar je paarden toe om te voeren en water bij te vullen.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:49

chelle_dora schreef:
gohya schreef:

Ja, ik kan ook hele dagen bij m'n pony rondbrengen maar aan het eind van de dag vind ik menselijk contact toch erg fijn. Een pony hoort bij soortgenoten, en een geit hinnikt nog steeds niet.

TS, eerder was je nog op zoek naar alle kosten voor een Welsh, mag ik je erop wijzen dat een shet in onderhoud net zo duur is als een welsh en ze net zo veel ruimte nodig hebben?

Misschien kan en mag de shet bij je verzorgpony staan anders? Staat ie in ieder geval bij andere paarden..

ja dat klopt.

bij mijn verzorgpony is het 150,00 per maand
en daar ga ik ook stoppen met verzorgen. ik heb het er niet naar mijn zin. maar daar gaat het niet om

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:50

Ik denk toch echt het beste zelf je pony als weide maatje aanbieden.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:51

gohya schreef:
Waarom zou je 3 x per dag moeten voeren? wat een onzin,ik voer 1 x per dag.Dan krijgen ze biks en verder hebben ze gras en in de winter onbeperkt hooi.Gewoon een grote baal in het weiland en klaar.Hoef je ook maar 1 x per dag naar je paarden toe om te voeren en water bij te vullen.

ja dat dacht ik ook al
maar ik ga niet alleen voor voeren en water hoor
gewoon borstelen wandelen voor de sulky enz gewoon of het een veulen is die voor de sulky kan (hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:51

Cerastes schreef:

Dat denk ik ook. Dat zal ook in zorg schelen, staat het dier bij soortgenoten en bij iemand die er een (beter) oogje op kan houden.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:52

Cerastes schreef:

dat is een idee ja
eigenlijk gewoon hetzelfde maar hun zien het als weide maatje en ik als stalling

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:52

Ik denk dat je een niet realistische kijk hebt op het houden van paarden.
Als je er geen geld voor hebt dan moet je er niet aan beginnen je denkt er wel erg makkelijk over.
Een hond kost zelfs meer dan 30 euro per maand.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:53

Paarden en ponys die niet in de sport zitten of niet veel arbeit per dag verrichten hoeven eigenlijk helemaalniet bij gevoert te worden....
Als ze maar goed ruwvoer (hooi/kuil/gras) kunnen eten, liefst de hele dag door...

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:53

lady62 schreef:
Ik denk dat je een niet realistische kijk hebt op het houden van paarden.
Als je er geen geld voor hebt dan moet je er niet aan beginnen je denkt er wel erg makkelijk over.

ik ben er zeker wel bewust van
en zoals ik eerder zei is dit geld alleen voor stalling
ik weet best dat een pony veel meer per maand kost

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:54

Cerastes schreef:
Paarden en ponys die niet in de sport zitten of niet veel arbeit per dag verrichten hoeven eigenlijk helemaalniet bij gevoert te worden....
Als ze maar goed ruwvoer (hooi/kuil/gras) kunnen eten, liefst de hele dag door...

aangezien ik haar toch voor de sulky wil zetten denk ik wel dat ik haar 1x per dag voer geef.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:56

lady62 schreef:

Dat is niet helemaal waar....
Wij hebben 3 honden (2 hele kleintjes en een middenmaat) en wij zijn voor hun 3en dus 25,- tot 30,- per maand kwijt...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:02

Ik ga met gohya mee, mijn pony's worden ook 1x gevoerd en momenteel staat er een meisje met haar pony zelfs gratis omdat zij de voerbeurten op zich neemt.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 13:02

Cerastes schreef:
lady62 schreef:

Dat is niet helemaal waar....
Wij hebben 3 honden (2 hele kleintjes en een middenmaat) en wij zijn voor hun 3en dus 25,- tot 30,- per maand kwijt...

precies
wij hebben zo'n vreetzak berner senner kost 30 euro per 2 maanden
echter hebben ze niet meer dan voer liefde en beweging nodig ;)
maar het gaat niet over honden maar over pony's

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:09

Het is denk ik het handigste om bij wat boeren rond te vragen die zelf al paarden hebben. Zelf heb ik mijn pony vroeger bij een boer gestald. Daar stonden 2 andere mensen met hun paarden. Hij vroeg voor stalling, weiland + bak zo'n 50 euro. Daar zat dan geen voer, stro + hooi bij in. Verder moesten wij hier het binnen en buitenzetten etc. zelf regelen. Het is dus wel mogelijk om goedkope stalling te vinden, maar hiervoor moet je wel goed zoeken.

Denk er wel goed bij na dat dierenartskosten erg hoog kunnen worden. Zo waren wij in de eerste maand dat wij onze pony hadden al veel geld kwijt aan foto's van zijn been (gelukkig de rest van de jaren haast niet). Zorg er verder ook voor dat hij bij soortgenoten komt te staan en niet bij andere dieren.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:46

Shet en geit zou ik uitkijken, hier stonden ze bij 2 geiten, maar dit ging absoluut niet goed.
Het kan natuurlijk altijd wel goed gaan, maar ik zou zoeken anar iets met al een shetlander of bv welsh.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:49

1 keer beetje ziek en daar gaat weer 300 euro aan dierenarts :')

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:53

sadekeshia schreef:
1 keer beetje ziek en daar gaat weer 300 euro aan dierenarts :')

Daar had je 10 maanden stalling van kunnen betalen. :')