Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Babootje schreef:Celiien schreef:Ik ben nu naar Mr. Ed , en super tevreden
Ik heb minder goede ervaringen met Mr Ed. Nieuw zadel laten aanmeten dat nooit echt goed heeft gelegen. Na 1 jaar brak de boom (met gebroken boom liep het paard beter) ook onder het springzadel liep ie beter. Zadel gemaakt; paard liep weer slechter. Uiteindelijk heeft hij het zadel teruggenomen en heeft hij mij de nieuwprijs terug betaalt (dus wel goed afgehandeld). Maar had ik een jaar lang met een niet goed liggend zadel op mijn nog jonge paard gereden. Daarna naar Daaleman. Zelfde laken een pak Ook daar uiteindelijk mijn geld (helemaal) teruggekregen. Inmiddels was ik al twee jaar aan het tobben met zadels.
Ik dorst een "op maat gemaakt" niet aan. Nog even Arno Brandt geprobeerd, maar daar kreeg in zo'n slecht leenzadel dat mijn paard in verzet kwam (steigeren) had hij nog nooit gedaan. Afspraak gelijk weer afgezegd, want daar had ik geen vertrouwen in.
Uiteindelijk naar Van Rijs (Jan). Zadel laten aanmeten in Bodegraven met zadeldrukmeting. Eindelijk een goed passend zadel, nog wel wat werk aan gehad maar paard is uiteindelijk heel goed gaan lopen. Bij alle twee voorgaande zadelpassers (Mr Ed en Daaleman) drukte het zadel toch nog teveel in zijn lendenen.
Inmiddels heeft hij daar ook (met dank aan....) helaas artrose in de lendenen precies daar waar de andere zadels hebben gedrukt, ben ik recent achter gekomen. Gelukkig heeft hij daar nu geen last van, want het zadel dat er nu op ligt, ligt goed en zijn rugspieren zijn stevig.
Heel, verhaal, maar je begrijpt dat ik wel blij ben met Van Rijs en dat een goed passend zadel van het grootste belang is.
Babootje schreef:Ik neem aan dat je niet hebt kunnen bewijzen dat Van Rijs er 1/2 bijgeslagen heeft?
Elouisesays schreef:De manier waarop de zadels gepast worden is overigens ook alles behalve correct. Iene-miene-mutte, en dan hopen dat het past. Totaal geen kundige visie, en afhalen in de winkel.
Alle zadelmakers die ik nadien heb gehad vulde ter plekke bij, zelfs reparaties aan het volledige zadel werden ter plekke uitgevoerd indien mogelijk, en direct terug gepast.
Celiien schreef:Ik ben nu naar Mr. Ed , en super tevreden