Paard bij fjordenpaarden kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:25

Toch besloten om er 1x langs te gaan! Ik wil namelijk iets meer uitdaging en m'n zus wil lekker kunnen buitenrijden! En een paard van het fjordenpaard zijn volgensmij wel geschikt! Ook vinden wij IJslanders erg leuk maar deze zijn meestal buiten budget of te klein... Bij het fjordenpaard hebben ze kruisingen, die neem ik aan, groter zijn! Natuurlijk vind ik de aftekeningen/vachtkleur ook een duidelijk pluspunt :D

Nou heb ik nog even rondgekeken, maar kan je alle paarden die daar staan kopen? Op hun officiële verkoopsite zag ik namelijk niet echt iets leuks... Op rc-hetfjordenpaard.nl wel! Maar dit zijn paarden die worden gebruikt voor ponykampen, als ik het goed begrepen heb, zijn deze ook te koop!?

Overigens op die site vielen deze wel in de smaak; smokey, Ella, aivy, kira, rocky, muis. Vooral smokey en muis! Heeft iemand ervaring met deze paardjes? Hoe groot ze ongeveer zijn, etc.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:05

Volgens mij is alles daar wel te koop :+ is maar net wat iemand er voor geeft. Maar zal er idd gewoon langs gaan, en vertellen wat je zoekt. Hij heeft er zoveel!!
Succes!

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:11

Oké, bedankt! Weet iemand ongeveer hoeveel er wordt gevraagd voor de paarden? Wij hebben een budget van 3000 euro, dat moet makkelijk lukken, toch?

Heeft iemand nog ervaring met de paarden die ik in bovenstaande post heb genoemd?

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:14

Ik heb net zelf (zaterdag) een IJslander/fries daar gekocht van bijna 3 jaar. Hij moet nog alles leren. Hij stond ook niet op de site. Maar als je een email stuurt met je wensen waar je paardje aan moet voldoen, dan kijken hun wat voor paard daarbij past. Ik heb Kira even gezien en is een leuk paardje. Ik denk dat zij ca. 1.36 is en ik heb ook Dapper zien staan is ongeveer ook 1.36 en heel erg leuk. Zijn ijslanders. Je moet rekenen op ca. 2500. Smokey heb ik op het land gezien. Bijna alle paarden zijn daar te koop.

quote="winnie70"]Toch besloten om er 1x langs te gaan! Ik wil namelijk iets meer uitdaging en m'n zus wil lekker kunnen buitenrijden! En een paard van het fjordenpaard zijn volgensmij wel geschikt! Ook vinden wij IJslanders erg leuk maar deze zijn meestal buiten budget of te klein... Bij het fjordenpaard hebben ze kruisingen, die neem ik aan, groter zijn! Natuurlijk vind ik de aftekeningen/vachtkleur ook een duidelijk pluspunt :D

Nou heb ik nog even rondgekeken, maar kan je alle paarden die daar staan kopen? Op hun officiële verkoopsite zag ik namelijk niet echt iets leuks... Op rc-hetfjordenpaard.nl wel! Maar dit zijn paarden die worden gebruikt voor ponykampen, als ik het goed begrepen heb, zijn deze ook te koop!?

Overigens op die site vielen deze wel in de smaak; smokey, Ella, aivy, kira, rocky, muis. Vooral smokey en muis! Heeft iemand ervaring met deze paardjes? Hoe groot ze ongeveer zijn, etc.[/quote]

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:24

Weet nog niet zo goed hoe forum werkt. Ik heb er zaterdag een leuk paard IJslander/fries gekocht. Stond ook niet op hun site. Gewoon mail sturen met je wensen en dan zoeken zij een paard daarbij etc. Kira en Dapper heb ik gezien. Vond zelf Dapper iets leuker. Ze zijn ca. 1.36. Smokey stond een eind weg. Ze vragen ongeveer 2500 voor een IJslander.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:30

winnie70 schreef:
Oké, bedankt! Weet iemand ongeveer hoeveel er wordt gevraagd voor de paarden? Wij hebben een budget van 3000 euro, dat moet makkelijk lukken, toch?

Heeft iemand nog ervaring met de paarden die ik in bovenstaande post heb genoemd?

Als ik de posts in dit topic lees, zou ik er geen 3000 aan willen uitgeven. :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:31

winnie70 schreef:

Je kan even op deze site kijken
http://paarden.aangeboden.nu/
Dit is hun verkoopsite.

Wat ik wel denk is dat deze paarden goed hard zijn.
Tijdens de kampen zijn er altijd maar heel weinig paarden die kreupel zijn en ook de oudjes lopen nog gewoon mee.
Dat lijkt me toch wel belangrijk een gezond paard.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:11

Ik vind persoonlijk dat ze in sommige gevallen teveel vragen. Onbeleerde of slecht beleerde paarden zonder papieren en bijv IJslanders die niet de tolt beheren nog steeds rond de 3000.

Ik ben ook op het fjordenpaard geweest. Vond het erg leuk maar het voelde wel alsof je op een paard zonder stuur reed en soms verliepen ritten ook wat chaotisch. Maar al met al een leuke week maar zou persoonlijk geen beleerd paard bij hun kopen. Liever een groene

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:00

Kira heb ik zien tolten en paar vrouwtjes die op Kira en Dapper hadden gereden zeiden dat Kira en Dapper kunnen tolten en lekker reden.

winnie70

Re: Paard bij fjordenpaarden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:03

Oh, ik begin altijd zo te twijfelen als ik jullie hoor...

Mijn zus wil wel een pony waar ze lekker mee kan buitenrijden, ik wil liever iets om even mee bezig te zijn. Een uitdaging ofzo, en bij het fjordenpaard, kunnen ze naar buiten maar moeten ze nog wel veel leren.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:19

De eigenaren zijn echt heel lief en goed voor de paarden maar de paarden hebben alleen ervaring in buitenrijden en dan wel in een groep. De paarden daar gaan nooit alleen op pad en worden nooit "echt" in de bak gereden dus ze kunnen in mijn ogen helemaal niets (dat is ook hun doel niet, ze worden gebruikt voor de kampen en verhuur en dan ga je op buitenrit).

Let op dat als je gaat kijken je geen paard onder je kont krijgt die al een paar uur op buitenrit is geweest want deze zal moe zijn en misschien minder gek doen dan als je hem net uit het land haalt!

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:48

_PatriciaH schreef:
De eigenaren zijn echt heel lief en goed voor de paarden maar de paarden hebben alleen ervaring in buitenrijden en dan wel in een groep. De paarden daar gaan nooit alleen op pad en worden nooit "echt" in de bak gereden dus ze kunnen in mijn ogen helemaal niets (dat is ook hun doel niet, ze worden gebruikt voor de kampen en verhuur en dan ga je op buitenrit).

Let op dat als je gaat kijken je geen paard onder je kont krijgt die al een paar uur op buitenrit is geweest want deze zal moe zijn en misschien minder gek doen dan als je hem net uit het land haalt!

dankje, das een handige tip!

Argh, ik begin echt zo te twijfelen, aan de ene kant denk ik dat we er echt naar toe moeten gaan, ze hebben er zulke leuke beestjes lopen! Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk een paard kopen omdat ik het zielig vindt ofzo... Terwijl ik momenteel opzoek ben naar mijn DROOMPAARD samen met mijn zus.

Mijn vriendin heeft een paard bij fjordenpaarden gekocht, heeft 2 jaar meegelopen met kampen. Maar die heeft t er af en toe ook nog moeilijk mee... Zelf is dat wel haar eerste eigen paard. Het paard is in het begin redelijk vaak omhoog gekomen omdat het ergens niet mee eens was, dat is dus waar ik niet naar opzoek ben...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:51

gewoon erheen gaan
je kan altijd kijken en met hun overleggen
Je kan pas oordelen als je er geweest ben
De meeste ijslanders daar die tolten net zoals een volle ijslander

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:00

Waarom zouden de paarden zielig zijn?
Ze staan gewoon buiten in de kudde lijkt me weinig zieligs aan...

Ja ze zijn gewend om met de kudde mee te gaan maar je kan ze toch net zo goed leren om alleen naar buiten te gaan?
Voordeel is dat ze wel hartstikke verkeersmak al zijn. Juist omdat ze in de groep naar buiten gaan..
Ben met mijn eigen pony een week daar op kamp geweest. Was niet verkeersmak maar ze kwam wel verkeersmak weer terug. Dat scheelt behoorlijk als je graag wilt buitenrijden!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:14

Dat ze in een groep verkeersmak zijn geeft nog niet aan dat ze ook in hun uppie vekeersmak zijn, daarnaast is er natuurlijk de kans dat het paard uberhaupt niet alleen naar buiten durft.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:20

Air schreef:
Dat ze in een groep verkeersmak zijn geeft nog niet aan dat ze ook in hun uppie vekeersmak zijn, daarnaast is er natuurlijk de kans dat het paard uberhaupt niet alleen naar buiten durft.

Dat kan toch net zo goed met een paard wat je ergens anders koopt? :')

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:14

Nou meestal wordt t bij andere mensen getraint, het alleen buitenrijden. Op het fjordenpaard hebben ze er niks aan als een paard alleen naar buiten kan

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:22

Er zijn genoeg paarden die daar alleen en voorop naar buiten kunnen.
TS, ik zou gewoon eens gaan kijken. Als je je droompaard vind dan merk je dat vanzelf wel, en als het hem niet is dan merk je dat ook.
Niet geschoten is altijd mis ;) je zit er nu zo lang al mee in je hoofd..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:40

kim345 schreef:

Ja ze zijn gewend om met de kudde mee te gaan maar je kan ze toch net zo goed leren om alleen naar buiten te gaan?
Voordeel is dat ze wel hartstikke verkeersmak al zijn. Juist omdat ze in de groep naar buiten gaan..
Ben met mijn eigen pony een week daar op kamp geweest. Was niet verkeersmak maar ze kwam wel verkeersmak weer terug. Dat scheelt behoorlijk als je graag wilt buitenrijden!

Zielig zijn ze idd niet want een paard mag blij zijn als ze zo'n goed leven als daar hebben maar verkeersmak? Nee dat zijn ze echt niet want in het bos en met kampen kom je geen auto of tracktor/veachtwagen tegen! Dat ze voorop lopen geeft ook gern garantie want ze weten dat ze niet alleen zijn en dat de kudde hem of haar helpt maar ga dan maar eens alleen....

Super leuke paarden daar en particulier kopen weet je ook nooit echt wat je krijgt dus gewoon gaan kijken maar bereid je voor dat je niet na 1x gaat kopen, ga nog eens terug een neem het beest alleen mee naar buiten (net zoals je met een ander paard doet!) zo weet je hoe het daar reageerd maar dat geeft geen garantie hoe het thuis reageerd! (Bij ons een uurtje rijden? Bij een ander misschien wel twee of drie? Lief zijn? Een anders is misschien wel heel streng? En dan word het paard misschien wel "stout"? Dus ja...)

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:59

ik ben het met patricia eens! Maar is dat niet een risico dat je bij elk nieuw paard hebt, dat het gedrag heel erg verschilt welke ruiter je erop zet?

Momenteel ben ik aan het kijken naar paarden waar je op kan zitten, maar nog alles geleerd moet worden. Is dit een handige keuze?

momenteel is dit toch wel mijn favoriet, wat denken jullie van deze (vooral van zijn staart)
http://paarden.aangeboden.nu/onbeleerd- ... -34-paint/
http://paarden.aangeboden.nu/onbeleerd- ... oosa-ruin/

en degene die niet officieel te koop staan:
http://rchetfjordenpaard.nl/paarden/all ... rden/muis/
http://rchetfjordenpaard.nl/paarden/all ... cky-hoofd/
http://rchetfjordenpaard.nl/paarden/all ... den/ella1/

overigens viel me wel op dat veel paarden daar een enorm korte/afgebeten staart hebben, gaat dit gewoon weer bijgroeien of?

trouwens als jullie nog leuke paarden weten, buiten het Fjordenpaard om, vind ik ook leuk :D

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:19

Ik heb daar 2 paarden gekocht en in het begin was het even wennen voor beide partijen omdat ze natuurlijk ook alleen moeten rijden in de bak. Ik heb enorm veel plezier gehad van beide paarden die ik bij het fjordenpaard gekocht heb :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:22

Natuurlijk, elk paard gedraagt zich anders op een ander omgeving maar ga er dus niet van uit dat ze bij het fjordenpaard "extra" braaf zijn. Ik heb nu (al 2 tinkers) 10 paarden gezien en na de 10e pas een goed gevoel dus ga lekker kijken en een goed gevoel krijgen en ga niet voor de eerste de beste er zijn genoeg paarden die leuk zijn ookal zijn ze misschien niet zo als jij graag zou zien!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:23

_PatriciaH schreef:
kim345 schreef:

Zielig zijn ze idd niet want een paard mag blij zijn als ze zo'n goed leven als daar hebben maar verkeersmak? Nee dat zijn ze echt niet want in het bos en met kampen kom je geen auto of tracktor/veachtwagen tegen! Dat ze voorop lopen geeft ook gern garantie want ze weten dat ze niet alleen zijn en dat de kudde hem of haar helpt maar ga dan maar eens alleen....

Natuurlijk kom je daar net zo goed langs de weg. Tijdens de routes door het bos kom je meerder keren langs de weg zelfs met de kampen.
Reken maar dat die paarden verkeersmak zijn...
Mijne lag constant bij iedere uit in de sloot van schrik (eigen pony meegenomen)
Die anderen gaven geen kik.

Ik denk dat de staarten zijn afgebeten door andere paarden.
De staarten groeien vanzelf weer aan.
Zolang er maar niet meer aan gebeten word. Lijkt me geen zomerexceem trouwens want dan zou de staart bovenop kapot zijn en niet vanaf de onderkant.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:46

Ik ken daar een aantal paarden die alleen naar buiten kunnen.
En elk paard kan dat leren als jij voor het eerst met een paard naar buiten gaat dan kan er toch ook het beste een ander paard mee dan leert hij het ook sneller.
Ja je komt daar veel door het bos maar daar komen vaak genoeg squats en crosmotoren langs
Ook zijn er veel boerenvelden waar tractors en andere werkvoertuigen bezig zijn.
Ze komen ook langs een weg waar ze soms best hard rijden de auto's
dus ze zijn best veel soorten verkeer gewend en behoorlijk verkeersmak.

Ik heb Dezzel en Rodi wel zien lopen vorig jaar tijdens de kampen.
Zijn 2 leuke paarden maar verder kan ik er niet veel van zeggen want ze waren toen pas onder het zadel.

Ga gewoon lekker kijken en leg je ideeen voor aan Henk en Jose.
We kunnen hier veel zeggen maar door het zelf te zien heb je veel meer aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:04

Hoe groot moet jouw nieuwe paardje misntens zijn?
Heb zelf nog een geweldige volbloed ijslander die om privacy redenen snel wegmoet.
Een superbeestje, kan alleen en samen buiten, beheerst tolt en telgang.
Vraag er niet veel voor aangezien hij snel weg moet/