Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jespri

Berichten: 9655
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:04

knetterhard schreef:
In welke regio woon je? Ik ken een goede osteopaat die werkt voor dierenkliniek Hellendoorn :)

Hierbij krijg je ook verdere tips en oefeningen mee naar huis (iets wat je altijd hoort te krijgen in mijn ogen).


Ik heb dit niet gehad.
Zij gaf als reden dat wij niet zien wat zij ziet. Ik kan niet voelen of zien bij mijn paard dat hij ergens een blokkade heeft, wel de grote blokkades natuurlijk maar de kleintjes zie ik niet. Dit klinkt voor mij vrij logies, ik heb er niet voor geleerd. Ik ben verder niet erg bekend met osteopaten enzo, ben daarom geïnteresseerd naar andere meningen en behandelingen. :)

Wat voor oefeningen heb je mee gekregen? Tips kreeg ik wel maar dat was meer rijtechnisch.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:42

Mijn ervaring met de Osteopaat is dus echt niet zo..
Wat een prutser heb jij volgens mij, aan de hand van jouw verhaal.

Bij mijn d-pony is 3 maanden geleden een osteopaat geweest (Christel Dubbeld) en mijn pony zat echt gigantisch vast.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7698_n.jpg

Ze heeft hem behandeld en nog diezelfde dag merkte ik lichamelijke en psychische veranderingen bij mijn pony...
Ze zei hem nog graag 1x te willen zien. Ik vroeg haar toen of ze wel eens paarden had die ze meer dan 2x moest behandelen. Haar antwoord was, dat dat zelden voorkwam.
Maar dat ze wel voorstelde om een jaarlijkse check-up te doen net zoals de tandarts en de entingen van de DA.

Dus ik denk echt dat je iemand hebt getroffen die niet helemaal 'eerlijk' te werk gaat.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 11:57

ik weet nog niet hoe vast ze zat... ik zou die papieren krijgen maar het is ineens heel stil >;)
had ook absoluut niet een vrolijk paard onder het zadel. Maar als het paard in 4 delen wordt behandeld is het natuurlijk weer 1 x :+

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:19

Ik heb ook Michiel hamerslag laten behandelen (nooit eerder een osteo aan het werk gezien) en was zeker niet te vergelijken met jouw verhaal.
Dus ik zou zeggen kappen met die handel en al helemaal niet als je er geen goed gevoel bij hebt.

Ik dacht nadat hij in mijn ogen behoorlijk wat had gedaan mijn paard ook een week op rust moest,maar dit bleek niet zo te zijn. 2 dagen rustig aan en daarna weer oppakken

myk_en_shant

Berichten: 3271
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:01

Heb je Trientsje al benaderd

Elco
Berichten: 2072
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:59

Dan denk ik idd dat je net een "kwakzalver" erbij hebt gehad. Ik heb dit nog nooit gehoord of meegemaakt. Ik heb altijd Nico Speksnijder een man met gouden handjes waar je max 70 euro kwijt bent.En mocht het zo zijn dat hij nog een x moet komen dan vraagt hij maar de helft maar als hij 2 x moet komen is echt uitzonderlijk..Hij komt alleen uit Vlaardingen en neemt ook een stukje Cranio mee wat heel fijn is..Hij staat op de Icreo lijst..Echt een aanrader.!!

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:10

Heb je serieus iemand gehad die een opleiding heeft gevolgd bij icreo? Zo ja zou ik daar een melding van maken over haar manier van werken. Zelf namelijk de opleider bij mijn paard gehad.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:29

Een osteopaat hoort je hele paard in 1x te behandelen, als niet alle blokkades weg zijn is het probleem namelijk niet opgelost. Ik ben zelf ook 2 x behandeld door een osteopaat. Het lijkt of ze weinig doen, maar ik heb een week pijn gehad van de behandeling omdat door de kleine wijziging mijn hele lichaam zich opnieuw moest "zetten". Dus verkijk je aub niet op de manier van behandelen, het kan lijken of er weinig gebeurt maar de impact kan erg groot zijn. Maar: je hoort snel resultaat te merken. Bij mijn paard was een rib scheef, de wervel waar die aan zat is door de osteopate recht gezet en daarna had ik een heel ander paard. Vraag je geld terug en ga op zoek naar een goede. Ik kan alleen ICREO aanbevelen, maar als deze daar vandaan kwam zou ik ook even contact opnemen met ICREO.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:33

Ik heb maandag Marcia Veldboer bij mijn ruin gehad en zij is ook aangesloten bij ICREO

Omdat dit haar eerste keer was bij mijn ruin heeft ze eerst allerlei gegevens op geschreven over hem waaronder ook welke problemen wij onder vonden en de achtergrond van hem.

Ik ben bekend met een osteopaat maar de ruiter van dit paard niet dus zij heeft stap voor stap uitgelegd wat ze allemaal deed en de ruiter heeft zelfs een blokkade gevoeld door haar aangewezen.

Paard moest ook eerst rechtuit stappen en daarna is ze begonnen met behandelen. Stap voor stap is ze het hele lichaam langs gegaan en heeft ze de blokkades eruit "geduwd/gekraakt" daarna is ze het hele paard nog een bijlangs gelopen of ze niks heeft gemist en echt alles weg was.

Mijn ruin moest nu ook een week rust omdat ze echt even moeten wennen aan hun losse lijf. Na dit weekje moet ik hem eerst even los aan de longeerlijn zetten om te kijken of die weer in balans is, is die dit mogen we er weer op en dan 2 à 3 dagen even lang en laag.

Zij heeft netjes gemeld dat hij in het begin anders zou aanvoelen, wat hangerige in de handen enz.. Dit heeft puur met wennen aan zijn losse lijf te maken. Dit alles moet na 3 à 4 weken helemaal over zijn.

Ook hebben wij over 6 weken contact hoe het gaat en of er nog problemen zijn en als dit zo is of er een 2de behandeling moet plaatsvinden.

De behandeling koste €70,00 en de voorrijkosten waren €30,00

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:43

Hier meerdere ervaringen en ook zoals jij omschrijft. Die hoefde ook niet meer terug te komen :n

Wel heb ik goede ervaringen met Michael Hamerslag (komt aanstaande maandag ook weer), Nico Speksnijder (maar dat is al 5 jaar geleden) en Nethanja Pruijssen.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:45

zoals logisch ga ik hier niet meer heen :P we doen nog even rustig aan, gaan dan een groepje organiseren en dan laten we een andere osteopaat komen :) ( hier een bokker :P )

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Osteopaat welke half en 4x op een rij behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:47

Wijs :))

Hopelijk is je volgende ervaring een stuk beter en knapt je paardje er van op.