Mijn haf is helaas met vervroegd pensioen gegaan. Ik heb haar bij een paddock paradise gestald, bij iemand hier op bokt. De paarden staan dus heel het jaar door dag en nacht buiten met schuilmogelijkheden en onbeperkt ruwvoer en zomers weidegang. Ik betaal 125 euro pm incl wormenkuren. Ik mag zo vaak komen als ik wil, maar omdat het niet naast de deur is ga ik zo'n 1 keer per maand langs.
Ik heb de beslissing genomen omdat mijn merrie een blessure heeft die niet meer over gaat. Ze is pas 13 en verdient het beste. En dit plekje is echt geweldig. Uiteraard had ik het er erg moeilijk mee, loslaten van iets wat je dierbaar is is nooit makkelijk.
ik ga aankomend weekend met mijn pony naar Friesland naar een rusthuis. Daar staan ze wisselend op 10 hec. met een grote uitloopstal. In de winter kan je paard ook in een box. Ook wordt je deken op en af gedaan en medecijnen gegeven. Het idee dat mijn oudje lekker in de winter ook op het land kan vind ik zelf heel fijn.
reiziger
Geplaatst: 29-08-13 11:54
Ik heb mijn paard een jaar in een rusthuis gehad, en vervolgens weer weggehaald. Paard van 15 die chronisch geblessseerd is. Het beviel niet. Paard zat regelmatig onder de bijtplekjes, heeft een keer een flinke trap gehad van een ander paard op haar been, wat is gaan ontsteken. Is gelukkig goed afgelopen. En ze hoestte er als een gek.
Plekje op zich was hardstikke mooi. Gebaseerd op ideeen uit het paddock paradise concept. De inloopstal was echter lang en vrij smal, met maar 1 uitgang, die ook smal was. Mijn paard kon niet goed overweg met een ander paard uit de groep. Dat werd niet opgepakt, het zou wel overgaan..
Ik ga geen namen noemen op internet, heb er meer mensen zien gaan, maar er zijn ook mensen die er al jarenlang staan. Het moet maar net passen bij je paard, de klik moet er zijn.
Mijn paarden staan nu allemaal bij elkaar op een pensionstal waar ik mijn eigen stukje wei heb waar ik mijn gang kan gaan. Ze kunnen goed met elkaar overweg. Geen getrap naar elkaar, geen bijtplekjes meer, en ze hoest ook niet meer. En het is nog een stuk goedkoper ook. Voor mij geen rusthuis meer, ik houd de zorg in eigen hand.
Niet om je af te schrikken hoor. Ik lees zat goede ervaringen op bokt. Ik ken trouwens nog iemand die haar paard heeft weggehaald uit een (ander) rusthuis. Ook omdat het in de groep niet ging, maar het precieze verhaal ken ik niet.
Wees dus heel kritisch Kijk alle andere paarden die er staan even goed aan. Zien ze er tevreden uit, krijgen ze allemaal de kans om bij het eten te komen. Hoe is de ruimte ingedeeld. Kunnen ze schuilen, ook de lager geplaatste paarden, etc.
Hier iemand met goede ervaring in Leende. Mijn niet makkelijke merrie staat er nu anderhalf jaar en heeft het er dik naar haar zin Ik heb een erg dominante merrie, die daarbij erg lelijk kan doen tegen andere paarden. In de eerste instantie is ze de groepsstalling in gegaan, maar dat ging niet goed in de loopstal, teveel paarden te dicht bij haar naar haar zin. In overleg besloten haar over te plaatsen naar de individuele winterstalling, dit betekend dus s'nachts een eigen box en overdag in een vast groepje op het land in de winter en zomers (half maart tot ver in oktober afhankelijk van het weer) 24/7 buiten in een vaste kudde. Ik heb lang getwijfeld vanwege de grote van dit rusthuis, uiteindelijk hals over kop haar erheen verhuisd omdat een ander plekje als gezelschapspaard niet wilde klikken en nooit spijt gehad. Hans kent alle paarden stuk voor stuk van karakter en heeft het gelijk door als er iets is. Je mag hier komen wanneer je wilt, maakt niet uit hoelaat en welke dag.
Mijn paard staat sinds een week in een rusthuis cq pension. 24-uurs groepshuisvesting met schuilstal zand en wei. Vlakbij het bos. Voor mij is het 37 km rijden, dat is voor 3x per week ernaartoe goed te doen vind ik zelf. Het gaat erg goed met mijn paard, is al heel erg op zijn gemak, kan eht goed vinden met de andere paarden. Zelf meot ik erg wennen, hij stond eerst op 600 meter vanaf mijn huis en ik ging er vaak 2x per dag naartoe. Mijn paard is met prepensioen, ik ga nog wel in het bos rijden met hem. Ik heb de beslissing genomen omdat ik zelf een reumatische aandoening blijk te hebben. Werken is hierdoor al zwaar zat voor mij dus de dagen die ik werk kan ik nu verder thuis blijven en hoef ik niet te mesten etc. Ik stond op een self-service stal dus moest veel zelf doen en ook moet je daardoor veel voor elkaar onderling doen. Dit brak mij op. En in de winter dat gedoe met paddocks, halve dagen op stal hangen om je paard los te krijgen...
Babyyentje
Geplaatst: 02-09-17 07:12
Dit topic is al een tijdje niet gebruikt maar ik kwam hem tegen omdat ik ervaringen zoek Wij gaan vandaag bij Jakari kijken en ben benieuwd hoe t daar is Dit is de enigste bij ons in de buurt
Iemand die zijn paard er staat ??
Othilly
Geplaatst: 02-09-17 07:37
SuzanH schreef:
Paardenkamp in Soest is een rusthuis voor paarden. Erg mooi en goeie verzorging voor de oudjes.
Hebben een opnamestop!! Kan jaren duren voordat je daar terecht kunt!
melissa20
Geplaatst: 11-09-17 18:48
Ik sta sinds juli bij jakari en bevalt so far nog goed. Lekker grote weides/ 24/7 buiten in de zomer en s winters eigen box en overdag padddock. Hij kan lekker paard zijn en er staan echt een heleboel paarden. Vriendelijke mensen dus prima voor mij