Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:53

Grappig dat de meeste hetzelfde zeggen...haha echt een fries... ene ook nog eens een super ruiter. Jammer dat hij dat niet meer doet.

Weet je nog Miss_petit dat hij met Leys ging springen.....:D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:54

Zsa schreef:
Ook als hij het niet kan oplossen staat hij open voor andere mogelijkheden in combinatie met andere DA.

Die ervaring heb ik niet - in tegendeel.
Daarmee zeg ik niet dat hij geen goede arts is, maar op eigen initiatief hulp van collegae inroepen als iets niet makkelijk op te lossen is.. heb ik niet meegemaakt. Zijn advies in het geval van mijn paard na maanden dokteren, was euthanaseren .. zijn collega en mentor heeft daarna het probleem in twee dagen opgelost en zo staat mijn paard al weer een jaartje of wat gezond in de wei.
In andere gevallen heeft hij mij echter wel goede adviezen gegeven en goed geholpen en zijn niet al te grote vaardigheden wb communiceren: och, je gaat niet op een theekransje.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:57

Dat is dan al lang geleden Jannepauli of niet?.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:59

Circa twee jaar

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:03

ik heb een ervaring met hem en die was ronuit slecht
gelukkig wasdat niet met mijn eigen paard maar een paardvan iemand andersdie zich zelf bijnaaan het ophangen was aan een touw ipv dat paard eerst lost te snijden en een verdoving tegeven ging hij eerst te keertegen de eiegnaresse en op de manier waarop :? -:(- zo uitde hoogte en zo arrogant jaks
wat een rara man al was het de laatste arts op aarde vooer mij echt geen jos hofma

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:03

heb ook enkel fijne ervaring. Manegeeigenaar laat hem ook altijd komen. Zodoende heeft hij ook enkele seconden gekeken en verhaal geluistert van mijn probleempaard. Niks eerst aamodderen maar direct een idee wat het is en foto's laten maken op de kliniek. T was ook wat hij al dacht. Meteen opties gegeven wat ik nog eventueel zou kunnen doen,maar ook meteen duidelijk dat het niet beter zou worden. Beter dan mijn andere dierenarts die eerst alles gaat testen en weet ik wat voor medicijnen.
En laatst was hij weer op stal, en kon ik zo even een vraag stellen over mijn kleine. Hoe ik er over dacht en of hij dat kon bevestigen. Dat kon hij en gaat dan ook niet zeuren dat hij eerst langs wil komen etc.

Over zijn praten ben ik het mee eens :D je moet goed blijven luisteren :))

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:04

Ik zeg hele fijne DA. Ja hij is recht door zee, botte boer en maakt van zijn hart geen moordkuil. Daar moet je tegen kunnen, maar dat staat los van het feit of een DA goed is in zijn vak.
Zoals al door meerdere gezegd heb je altijd mensen die een DA goed vinden terwijl andere hun nooit naar hun paard laten kijken.
Het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij moet hebben.

Hij is net als wij een levend mens, en we maken allemaal fouten. Niemand heeft alle wijsheid in pacht. Ik woon nog niet zo lang in deze regio, maar heb inmiddels wel aardig wat DA bezig gezien, dat als ik er 1 nodig heb, ik naar hem toe ga.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:08

Iedereen zweert bij zijn of haar dierenarts...tót er een keer iets misgaat met je dier, daarna vind je het een kl**tzak! Dat is mens-eigen denk ik.
Elke DA kun je slechte en goede dingen over vermelden, tegenover elke goede ervaring staat een slechte....
En een DA is een mens en ja...ook die kunnen fouten maken, een paard kan nl niet zeggen wat er loos is.

En , je moet toegeven, niet ieder mens kan er goed tegen als een DA eerlijk en recht door zee is....

Denk dat je niet op Bokt moet vragen wat een goede of slechte arts is.....gewoon ervaren en je plan trekken.
Succes in elk geval!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:10

janne schreef:
gelukkig wasdat niet met mijn eigen paard maar een paardvan iemand andersdie zich zelf bijnaaan het ophangen was aan een touw ipv dat paard eerst lost te snijden en een verdoving tegeven ging hij eerst te keertegen de eiegnaresse en op de manier waarop :? -:(- zo uitde hoogte en zo arrogant jaks
wat een rara man al was het de laatste arts op aarde vooer mij echt geen jos hofma

Was je erbij?. Ene is bijna niet leesbaar dit verhaal.

Ben pasgeleden met iemand mee geweest naar een kliniek die eigenaar kon het paard gewoon niet aan. De DA had daar last van en werd idd ook boos op de eigenaar. Gevolg was dat IK werd gevraagt te helpen ipv eigenaar paard liep 30x door haar heen gevolg is dat de DA niet verder kon. Zwaar irritant.
Let op meeste mensen zijn ook niet makkelijk en vele hebben hun paard niet onder controle.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:11

Nou die onverstaanbaarheid zal voor mij dan wat minder zijn als hij inderdaad een fries is, kom zelf ook uit friesland. Ik begrijp dat iedereen zijn goede of slechte ervaringen met een bepaalde DA heeft, heb ik zelf ook, maar aangezien ik van hem hier verder ook niet zo heel veel kon vinden had ik dit topic geopend en trek daar mijn (voorlopige) conclusies uit. Belangrijkste voor mij is inderdaad geen bullshit en duidelijkheid, als hij mij zonder poespas kan helpen dan is hij denk ik voor mij de juiste.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:13

Gewoon heen gaan en ondervinden je hoeft niet te doen als jij het niet wil?.

Succes laat je weten hoe het was?.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:14

Ik zal de uitkomst laten weten als we geweest zijn!
Bedankt allemaal voor de reacties, zowel positief als negatief.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:30

jos is opzich wel een goede arts
Hij heeft mn paard gecastreerd, en kwam altijd voor de entingen
Helaas paar maanden geleden mn paard klapte achterover tijdens het uitladen van de trailer
Gevolg een bloedend oog en ze stond te trillen op de benen, hij weigerde te komen ik moest maar naar nijkerk komen
alsof ik mn paard zo de trailer weer op zou krijgen.. En hij deed ongelooflijk bot aan de telefoon
Ben dus overgestapt naar andere dierenarts die wel gewoon langskwam.. Kwa dierenarts is jos wel redelijk goed... Maar heb nu een betere en aardigere dierenarts :D

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:01

Hier ook slechte ervaringen. En niet eens bij mijn eigen paarden. Een einschuss been behandelen alsof het een peesblessure is :roll:
En door de telefoon een diagnose kunnen zeggen vind ik ook heel wonderlijk. Paard liep met dikke brandwonden door springschoenen, dikke poten, maar komen ho maar :n
En idd die arrogantie :x

Nee voor mij geen JH op het erf.
En ik ken idd hele stallen die met hem weglopen, dus hij zal ongetwijfeld ook wat goed doen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:26

Hier goede ervaringen! (bij de paarden die ik toen de tijd reed)
We gaan volgende week ook weer naar hem toe, in combinatie met een afspraak met zijn vrouw.
Ze zijn profesioneel, en ze nemen je serieus.

toen mijn paard met een pees blesure stond, kon ik zo wat medicijnen halen zonder dat ik er voor hoefde te betalen.

Zelfs de verzekering zegt hele goede dierenarts, moet je doen.

En ja zo heeft iedere dierenarts wat
Zo heb ik dus ook een no-way voor een andere dierenarts,
Denk dat je dat altijd blijft houden.

TS je eigen ervaringen zijn het belangrijkste.
Anders heb je kans dat je bevooroordeeld naar een DA gaat (of het nu wel of niet jos hofma is)

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:46

Ik vind Jos echt een super goede en fijne dierenarts. Ik loop nu een aantal jaren bij jos en voor mij geen andere dierenarts meer! Ik heb veel ervaring met verschillende dierenartsen door vele blessures maar wat is Jos een verademing. Hij is gewoon eerlijk en duidelijk en maakt het niet mooier dan dat het is. Ik hoef maar te bellen en hij staat voor me klaar, ik kan dan vrijwel direct op de kliniek terecht of hij komt bij mij langs. Ik vind hem totaal niet bot of arrogant, ik vind met juist super aardig en meelevend. Ook over zijn vrouw Annemarie ben ik zeer tevreden. Ik vind ze samen een top team en ben echt heel erg blij met ze!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:42

Ik heb ook een goede ervaring met Jos na vele verkeerde diagnoses van andere artsen!
Mijn merrie dr knie bleek stuk te zijn en dat hadden de andere artsen niet opgemerkt terwijl Jos het na 1 rondje longeren al zag en er gelijk foto's van maakte wat uit wees dat dit ook zeker zo was!
Hij is gewoon eerlijk en zegt waar het op staat op dat moment.

je moet goed luisteren naar wat een arts zegt en je evt adviseerd en dat doen veel mensen niet.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:37

Prisca schreef:
janne schreef:

Was je erbij?. Ene is bijna niet leesbaar dit verhaal.

Ben pasgeleden met iemand mee geweest naar een kliniek die eigenaar kon het paard gewoon niet aan. De DA had daar last van en werd idd ook boos op de eigenaar. Gevolg was dat IK werd gevraagt te helpen ipv eigenaar paard liep 30x door haar heen gevolg is dat de DA niet verder kon. Zwaar irritant.
Let op meeste mensen zijn ook niet makkelijk en vele hebben hun paard niet onder controle.

ja ik was er bij en was echt geen prettig gezicht.
een collega van mij had een paard met koliek hij vertikte het om te komen.
collega heeft dus een andere dierenarts gebeld die is gekomen bleek het paard een verstopping in ze darm te hebben en is alsnog in utrecht geopereerd.
voor haar dus ook geen hofma meer.
maar hij zal ook best goeded ingen doen want sommige mensen lopen met hem weg

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:53

Voor mij hoeft hij ook niet meer te komen :n .
Hij heeft naar mij paard gekeken, röntgen van d'r rug gemaakt en gezegd dat ze kissing spines had, nooit meer rijden, voor de wagen en laten dekken...
Jaar later second opinion gehad, géén kissing spines, foto opgevraagd en toen bleek dat een héle andere foto te zijn geweest!
Hij heeft mijn paard steroïden ingespoten, maar nog erger volledig afgekeurd (bijna in laten slapen) op een foto van een ander paard... Oh ja, en dat koste mij ook nog eens 500,-.
Toen ik de foto's liet zien was zijn reactie: "Ja, maar zij hebben niet zo'n duur scherm als ik hier heb, zie je dat ietsie pietsie vlekje daar? Dat kan duiden op een ontsteking en ja, dat kunnen de andere artsen niet zien met hun goedkope scherm".... Foto die ik tijdens de diagnose zag waren 2 wervels die elkaar raken en ook écht beschadigd waren... Niet een minie zwart vlekje.
Foutje kan gebeuren maar ben dan ook man genoeg om het toe te geven.

Daarnaast vond ik hem toen ook slecht bereikbaar, ik wil in nood wel mijn da kunnen bereiken.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:46

Patsab schreef:
Ik zal de uitkomst laten weten als we geweest zijn!
Bedankt allemaal voor de reacties, zowel positief als negatief.

En zijn jullie al geweest?

viefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:17

Ben je inmiddels al geweest, ik ben benieuwd naar jou ervaring.
Ik heb niets anders dan lof over hem. Van de week nog bij hen geweest met mijn Haflinger die nogal aan het hoesten was.
Is het geen spoedgeval, dan rijdt ik graag vanuit Hoofddorp naar Nijkerk omdat ik daar goed geholpen wordt.
Ook met mijn andere paard (helaas) al meerdere malen bij hem geweest maar zijn conclusie en therapie(medicatie of voorschriften qua stalling en of rijden) is altijd nog goed geweest. Hij houdt zich altijd aan zijn afspraak wat betreft terug bellen etc en daar heb ik bij andere dierenarts hier om de hoek hele andere ervaring mee.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:44

ik ben ook pro jos, nuchter , meelevend en na 5 min op de stoep, al heb ik hem ook nog nooit voor niks laten opdraven. dan hol ik wel ff bij hem langs met peerd.

super en lekker dichtbij

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 14:11

Even snel een update, de afspraak staat voor woensdag 7 november.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 15:58

Inmiddels bij jos geweest en kan alleen maar zeggen dat het prima " bevallen " is. Duidelijke en heldere uitleg en realistisch . Uitgebreid de tijd genomen om ook voor mij duidelijk te maken wat en hoe zij het zien. Zijn doorgestuurd naar Utrecht voor een EMG,en er is ons ook duidelijk vertelt hoe dat gaat en wat we daarvan kunnen verwachten. Kortom een zeer positieve ervaring en zal indien nodig in de toekomst niet aarzelen om hen weer te bellen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:02

slechte ervaring met hem niet eerlijk en arogant. En dan nog een rekening sturen voor een brief ivbm 2 opinion willen hebben bij een andere arts. Nee hij komt niet meer aan mijn beesten.