Plek voor lief paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:10

Ik heb er altijd een beetje moeite mee dat mensen iemand anders zoeken om voor hun zieke paard te zorgen. Je bent aan een dier begonnen dus je hebt de verantwoordelijkheid om er goed voor te zorgen. Wat moet iemand nou met een dier wat zo overduidelijk kapot is? Ik kan me ook niet voorstellen dat een paard pijnloos door het leven kan gaan als je praat over botwoekeringen.....

Nakai001

Re: Plek voor lief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 11:13

Meerdere keren bij Faculteit in Utrecht geweest en zij garanderen mij dat ze geen pijn heeft. Kan ik ook zien aan het gedrag van mijn paard.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:13

Geen pijn om zelf te lopen maar erop rijden kan dan niet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:14

Nakai001 schreef:
Meerdere keren bij Faculteit in Utrecht geweest en zij garanderen mij dat ze geen pijn heeft. Kan ik ook zien aan het gedrag van mijn paard.

Wat wil je met het paard? Wil je het weggeven/verkopen aan een nieuwe eigenaar? Of wil je het zelf houden en er zelf voor blijven zorgen (en betalen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:16

Je hebt het over kwpn merrie.
Wat is haar afstamming?
Hoe erg is haar achterbeen? kan er eventueel nog wel met hara gefokt worden (is alleen van belang als de merrie een goede afstamming heeft).

Kijk als jij een plek voor je merrie zoekt en bent bereid om de kosten voor onderhoud te betalen, dan zal het niet zo moeilijk zijn een plek te vinden.
Maar jij hebt het over een kleine vergoeding? waar moeten mensen dan aan denken.

Persoonlijk vind ik dat dit paard jou verantwoordelijkheid is en dat de kosten voor onderhoud voor jou rekening zijn en dat is wel wat meer dan een kleine vergoeding.
Als je dat financiëel niet kunt opbrengen dan moet je in het belang van het paard kiezen en haar naar de eeuwige groene velden laten gaan. (inslapen).
Dat klinkt heel drastisch maar je bespaard je paard wel een hoop ellende.
Je paard wegdoen als grasmaaier is gewoon een risico aangezien het paard dan niet meer van jou is en je geen zeggenschap meer hebt over haar.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:16

Ts Geef eens antwoord op de vragen van Vjestagirl,zo kan ik iederen mee denken.
Als ja daar geen antwoord op wilt geven had je maar geen topic moeten openen ;)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:18

Je koopt een paard, zorg er dan ook voor aub.
Tis geen rol wc papier, die je als ie op is weggooit.....

Wordt altijd zo verdrietig van dit soort topics ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:19

OsMo schreef:
Je hebt het over kwpn merrie.
Wat is haar afstamming?
Hoe erg is haar achterbeen? kan er eventueel nog wel met hara gefokt worden (is alleen van belang als de merrie een goede afstamming heeft).

Kijk als jij een plek voor je merrie zoekt en bent bereid om de kosten voor onderhoud te betalen, dan zal het niet zo moeilijk zijn een plek te vinden.
Maar jij hebt het over een kleine vergoeding? waar moeten mensen dan aan denken.

Persoonlijk vind ik dat dit paard jou verantwoordelijkheid is en dat de kosten voor onderhoud voor jou rekening zijn en dat is wel wat meer dan een kleine vergoeding.
Als je dat financiëel niet kunt opbrengen dan moet je in het belang van het paard kiezen en haar naar de eeuwige groene velden laten gaan. (inslapen).
Dat klinkt heel drastisch maar je bespaard je paard wel een hoop ellende.
Je paard wegdoen als grasmaaier is gewoon een risico aangezien het paard dan niet meer van jou is en je geen zeggenschap meer hebt over haar.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Verder lijkt dit topic me niet helemaal goed staan, ik TEM even.

Nakai001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 11:20

Hoezo ik TEM even

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:21

TEM staat voor Tip Een Mod, en betekend dat er gevraagd wordt via het rode uitroepteken onderaan in beeld of er een moderator naar dit topic wil komen kijken omdat het fout staat.

Terug ontopic: wat wil je met het paard, wat is het plan?

Nakai001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 11:22

Ik wil het liefst zelf voor haar blijven zorgen. Allen is de plek waar ze nu staat voor mij financieel niet meer mogelijk.

Nakai001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 11:23

Afstamming zet ik binnenkort wel neer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:23

Dus eigenlijk zoek je alleen een nieuwe stalling?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:24

Dan zou ik een goedkopere stalling proberen te vinden. Je kunt moeilijk van andere mensen verwachten dat ze de kosten voor jou paard op zich gaan nemen terwijl ze niets met het dier kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:24

Er is een Tem knop die je kunt gebruiken als gebruiker van het forum wanneer je constateerd dat een bericht verkeerd op het forum is geplaatst.

Jou bericht hoort eigenlijk bij Markt te staan denk ik.
Hij staat nu bij Opsporing verzorgt en dat is eigenlijk alleen voor wanneer je een paard zoekt dat je door omstandigheden uit het oog bent verloren of wanneer je een vorige eigenaar zoekt van een paard dat je in bezit hebt.

Wil je mijn vragen even beantwoorden?
Hoeveel betaal je nu aan stalling? en aan welk bedrag zit je zelf te denken w.b.t stalgeld?
Rotterdam is idd wel vrij duur als je een paard in stalling hebt staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-12 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:25

dan zou je kunnen vraagen om n goedkoopere stalling sta plaats ect
weg geven??nah zeg zou ik dus nie doen maar goed
waarom is het financaal niet meer mogelijk? wil je n andere paard?heb je er meerdere??
dieren arts kosten??

Eagle74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:26

is dit niks voor ? Weet niet wat hij vraagt maar kan nooit veel zijn.
hoef je niet elke dag en hij kan de winter ook buiten.
ken het land, is een goed land met schuilstal en je kan er veel wandelen op ruiterpaden
http://link.marktplaats.nl/580860311

LadyMadonna

Kan prima goed gaan hoor, mijn "kapotje" ;) staat al 1.5 jaar op een zorgboerderij, beste beslissing die ik ooit voor haar gemaakt heb.
En nee, ik ben geen eigenaar meer.

Ariebren

Wat betaal je nu per maand ??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:30

Wat wil/kan je missen per maand aan stalling/voer enz. En dat dan buiten de hoefsmid en DA kosten.
Op die manier kunnen Bokkers met je meedenken of ze een plekje weten die aan je eisen voldoet.

Is het eens sociale merrie die goed in een groep kan staan? En mag ze bijvoorbeeld 24/7 op de weide of moet ze 's nachts op stal.

Wat wil/kan je zelf doen qua zorg. Als ze dichtbij komt te staan op basis van zelfzorg is dat ook een optie?

Nakai001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 11:31

Ik betaal nu € 200,00 per maand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:31

En wat wil je maximaal uitgeven per maand? En, wat wil je hebben voor dat bedrag?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-08-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakai001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 11:31

Zelfzorg is inderdaad een optie of een zorgboerderij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:35

Phoe, 200 euro per maand voor een rusthuisplek vind ik inderdaad een beste prijs zeg. Ik woon in Twente dus dat zal wel uitmaken maar ik betaal dezelfde kosten voor een stalling met alles er op en er aan (mesten/voer/weidegang enz).

Misschien dat mensen nu gericht kunnen gaan zoeken naar een plek voor je.
Kan je bv de helft wel elke maand ophoesten? Dan zou een 24/7 weidegangplek misschien een optie zijn, geen idee hoe het in jouw regio is geregeld maar hier is dat prima te vinden.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:36

lees je pb ff ik kan je mschien wel helpen aan n zeer goede plek